Współcześnie coraz więcej poufnych danych jest magazynowanych już nie w formie fizycznej, ale elektronicznej. Miejsce magazynów zajęły portale i strony internetowe, gdzie przechowywane są dane osobowe, hasła, PIN-y itp. Niestety, mimo istnienia nowoczesnych i skutecznych sposobów zabezpieczania tychże danych, zdarzają się przypadki utraty lub wycieku poufnych informacji, trafiających niejednokrotnie w niepowołane ręce. Powstaje zatem pytanie, czy osobie poszkodowanej wskutek takiego zdarzenia przysługują roszczenia odszkodowawcze?
Przedsiębiorcy z grubsza dzielą się na dwie kategorie. Do pierwszej należą ci, którzy w myśl zasady „stay always connected” nie wyobrażają sobie życia bez zdobyczy technologii, a obudzeni w środku nocy bez problemu wyrecytują najważniejsze trendy technologiczne tego roku. Druga kategoria to właściciele firm, którzy wciąż nie widzą żadnego problemu w odręcznym wypisywaniu faktur, a na każdą zmianę cyfryzującą ich sektor reagują wręcz alergicznie. Co najdziwniejsze, w obu przypadkach interes może rozwijać się prężnie, niestety tylko do pewnego czasu. Dlaczego warto inwestować w nowoczesne rozwiązania i co czeka tych, którzy z technologią są na bakier?
Atak hakerski, błąd ludzki, zła wola lub awaria serwera – to cztery częste przyczyny utraty strony, sklepu internetowego czy bloga. Co zrobić, gdy taka sytuacja spotka witrynę, której nikt nie backupował? I kto powinien zajmować się takim backupem? A także, co grozi stronom internetowym w 2018 roku?
Wyszukiwarki internetowe dają ogromne możliwości dotarcia do klientów wstępnie zainteresowanych naszymi usługami, produktami. Zarówno osoby zainteresowane promocją w Google, jak i marketerzy, podejmują często nietrafione decyzje pod kątem promocji w Google. W związku z tym przedstawiam 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych, których uniknięcie pozwoli na wyróżnienie się na rynku, zdobycie przewagi konkurencyjnej, ściągnięcie wartościowego ruchu oraz w konsekwencji zwiększenie konwersji i sprzedaży. Zalet jest dużo, więc warto wziąć moje propozycje zmian pod uwagę.
Wśród przedstawicieli e-biznesu rośnie świadomość, jeśli chodzi o wybór usługi cloud computing. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na przeniesienie infrastruktury danych do chmury obliczeniowej, wskazują zgodnie pięć najważniejszych aspektów, które biorą pod uwagę przy wyborze dostawcy. W pierwszej kolejności weryfikują poziom obsługi. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie czynniki jak bezpieczeństwo, cena, mobilność i łatwość zarządzania dyskiem.
Poszukując praktycznych sposobów, aby usprawnić swój biznes, przedsiębiorcy często pomijają proste i skuteczne narzędzia, nawet jeśli są na wyciągnięcie ręki lub mają do nich darmowy dostęp. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej rozwiązaniom, z których korzystamy na co dzień w sieci, aby zrozumieć, jakie korzyści dla biznesu kryją się pod terminem cloud computing.
Jak mawiał Machiavelli: dobry władca powinien być potężny jak lew i przebiegły jak lis. A jaki powinien być idealny negocjator? Powolny jak żółw, chytry jak lis, czy może śliski i zwinny jak ryba? Grzegorz Załuski, wieloletni praktyk i specjalista od negocjacji, w książce „Negocjacyjne zoo” omawia różne typy negocjatorów, wykorzystując przy tym alegorie zwierzęce, i radzi, w jaki sposób należy z nimi pracować, aby osiągnąć zamierzony cel. Patronat medialny nad książką objął Infor.pl.
„Mam pomysł na biznes! Pozostało znaleźć kapitał początkowy” - takie słowa często można usłyszeć z ust młodych i zuchwałych. Jednak nie wszystko jest tak proste. Aby stworzyć naprawdę udany i dochodowy biznes, nie wystarczy kreatywność i oryginalność. Ważne jest nauczyć się testować wszystkie pomysły, począwszy od koncepcji produktu, na dodatkowych funkcjach kończąc. Istnieje wiele sposobów na sprawdzenie, czy Twój projekt ma szansę na sukces. Najważniejsze to nie ograniczać się tylko do jednej metody, sprawdź je wszystkie.
Skuteczne budowanie użytecznych relacji to nie sztuka wymiany wizytówek, w ślad za którą idzie zarzucanie listami powitalnymi. W networkingu nie wystarczy jedynie dobrze się zaprezentować podczas pierwszego spotkania, trzeba też zadbać o utrzymanie kontaktu na długie lata, ciągle go podtrzymywać oraz właściwie wykorzystywać. A o tym, czego nie należy robić, opowiada założyciel platformy dla poszukiwania korepetytorów Preply.com Kirill Bigai.
W książce „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój „Everest”, górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl.
Konferencja Sieci Szerokopasmowe to unikalna platforma wymiany opinii, wiedzy i doświadczeń pomiędzy decyzyjnymi na rynku podmiotami, zainteresowanymi rozwojem sieci szerokopasmowych w naszym kraju. Podczas spotkania zostaną omówione, między innymi, kierunki rozwoju sieci oraz możliwości ich finansowania, planowane modele inwestycyjne, współpraca administracji lokalnej, centralnej oraz firm działających na rynku. Podczas uroczystego otwarcia jubileuszowej edycji Konferencji Sieci Szerokopasmowe wystąpią Goście Honorowi: Anna Streżyńska, Minister Cyfryzacji i Marcin Cichy, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.