REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wirtualna czy stacjonarna centrala telefoniczna, czyli jak zaoszczędzić na biznesowych rozmowach?

Wirtualna czy stacjonarna centrala telefoniczna, czyli jak zaoszczędzić na biznesowych rozmowach? /fot. Fotolia
Wirtualna czy stacjonarna centrala telefoniczna, czyli jak zaoszczędzić na biznesowych rozmowach? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z rozwojem Internetu świat komunikacji biznesowej zmienił się na dobre. Internetowa rewolucja wywindowała w górę standardy rozmów biznesowych, dlatego przedsiębiorcy coraz częściej szukają sposobów, dzięki którym dzwonienie do Klientów stanie się tańsze i wygodniejsze.

REKLAMA

REKLAMA

Dobra centrala telefoniczna to szereg możliwości przekierowania i monitorowania połączeń w czasie rzeczywistym, system IVR i szybki dostęp do billingów. To praktyczne narzędzie, które usprawni pracę i ograniczy koszty. Musi się opłacać, bez tego tracisz pieniądze.

Jaką centralę telefoniczną wybrać – wirtualną czy stacjonarną?

Zajmując się dostawą usług IT w obszarze telekomunikacji skonsultowaliśmy z przedsiębiorcami,  jakie kwestie są dla nich najistotniejsze przy wyborze właściwej centrali. Wszyscy wskazywali zgodnie trzy tematy:  oszczędności, bezpieczeństwo danych i dostępność usługi.

Jakie są koszty centrali?

Podstawowe pytanie na start: co się bardziej opłaca – centrala stacjonarna czy wirtualna? Jeśli Twoja firma wykonuje wiele połączeń do Klientów, na pewno jesteś świadomy, jakie koszty generuje umowa ze standardową telefonią. 

REKLAMA

Wybór stacjonarnej centrali wiąże się z zakupem i utrzymaniem sprzętu, opłatą za licencję, oprogramowanie i serwerownię. Nie wspominając już o kosztach szkolenia i wdrożenia pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierając centralę wirtualną, nie trzeba kupować sprzętu, a instalacja trwa zaledwie kilka godzin. Firma nie ponosi kosztów utrzymania centrali, jej serwisu czy modernizacji. W skład kosztów wchodzi miesięczny abonament i jednorazowa opłata aktywacyjna.

Jak centrale dbają o bezpieczeństwo danych?

I tu kolejna różnica. W przypadku stacjonarnych rozwiązań telefonicznych za bezpieczeństwo składowanych danych w pełni odpowiada Twoja firma.  Centrala wirtualna zapewnia spokój w zakresie ochrony danych o tyle, że tu za bezpieczeństwo prawnie i finansowo odpowiada dostawca.

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry

Jaka jest dostępność centrali?

Dostępność stacjonarnej centrali możliwa jest najczęściej w ramach jednej lokalizacji.  Są rozwiązania, które pomagają osiągnąć podobną dostępność jak chmurowe centrale, ale wówczas firma musi samodzielnie zadbać o łącze IP, adresację, konfigurację itd.

Wirtualna centrala telefoniczna pozwoli Ci zarządzać połączeniami w firmie z dowolnego miejsca na świecie, w sposób szybki, prosty i bezawaryjny. Wystarczy, że masz dostęp do Internetu.


Co zyskam dzięki wirtualnej centrali?

Jeśli chcesz odciążyć swoją firmę od kosztów zakupu i utrzymania sprzętu to z pewnością zainteresują Cię funkcje wirtualnej centrali.  Zanim jednak zdecydujesz się przenieść swoją starą centralę do chmury, dowiedz się, co zyskasz dzięki takiemu rozwiązaniu. Poniżej dla przykładu funkcje, jakie oferuje wirtualna centrala:

  • Poczta głosowa, dzięki której dostaniesz pozostawioną wiadomość głosową na konto e-mail,
  • System IVR, aby odtworzyć przygotowany komunikat dla Klienta w celu informacji lub przekierowania na inny numer w oddziale,
  • Nagrywanie rozmów w czasie rzeczywistym i przetwarzanie ich w Panelu Abonamenta,
  • Fax przez Internet jako wsparcie dla obiegu dokumentów firmowych
  • Telekonferencje, podczas których możesz połączyć nawet kilkanaście numerów wewnętrznych,
  • Numery wewnętrzne, żeby jeszcze szybciej łączyć się z Klientami i pracownikami wewnątrz firmy,
  • Szybki dostęp do billingów,
  • Monitorowanie rozmów w czasie rzeczywistym.
     

Czy wirtualna centralna sprawdzi się w mojej firmie?

Nie ma nic lepszego niż konkrety, prawda? Fakt faktem, najlepiej jest działać na własnym przykładzie, dlatego, jeśli chcesz sprawdzić, czy takie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej firmy, warto umówić się najpierw na konsultację ze specjalistą z odpowiednim doświadczeniem.  Później wystarczy wybrać odpowiednie parametry i w kilka sekund sprawdzić, ile zaoszczędzisz.

Rozwój Internetu sprawił, że każda firma przy niewielkim nakładzie kosztów może posiadać rozwiązania, na które wcześniej stać było tylko największych. Jeśli prowadzisz firmę i na co dzień masz do czynienia z Klientami, pamiętaj, że dobrze zorganizowana rozmowa to Twoja najlepsza inwestycja.

S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA