REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto wprowadzić w firmie narzędzia wspierające procesy handlowe i sprzedażowe?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Dział handlowy jest jednym z najważniejszych w firmie.  Dzięki niemu przedsiębiorstwo może poruszać się dynamicznie do przodu. Wraz z rozwojem firmy, wymagane jest wprowadzenie rozwiązań wspierających zarządzenie procesami handlowymi i sprzedażowymi.

Czynnikiem mającym wpływ na sukces przedsiębiorstwa stają się odpowiednio posegregowane i uporządkowane dane. Badania przeprowadzone na zlecenie firmy Sage wykazały, że firmy mające do dyspozycji szczegółowe dane stają się produktywniejsze aż o 10%. Co więcej, przedsiębiorstwa umiejętnie wykorzystujące  dane, są w stanie rozwinąć się o 35% szybciej niż te, które wykorzystują informacje mniej skutecznie. Oznacza to, że im wyższa jest użyteczność informacji, tym większa staje się wydajność we wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Szacunkowo, czas wdrożenia produktu na rynek jest krótszy nawet o 11,6%.

REKLAMA

Co zrobić, aby maksymalnie zwiększyć wartość zbieranych i posiadanych danych?

Odpowiedź jest prosta: najlepszym rozwiązaniem jest narzędzie informatyczne zbierające, generujące, przechowujące i przetwarzające informacje, a także dostarczające je w takiej formie, która jest łatwa do przyswojenia, zrozumienia oraz daje podstawy do podjęcia najlepszych decyzji na ich podstawie.

Dlaczego firmy decydują się na wdrożenie systemu ERP?

REKLAMA

Narzędzia IT odgrywają znaczącą role w przedsiębiorstwach prowadzących intensywną działalność handlową, również w Internecie. Za przykład może posłużyć spółka Zielony Krajobraz, która ze względu na dynamicznie rozwijającą się sprzedaż online postanowiła wykorzystać oprogramowanie Sage Symfonia ERP. Spółce zależało na takiej integracji narzędzia IT ze sklepem www, która bezpośrednio przekazuje informacje o zamówieniu do systemu handlowo-sprzedażowego, wraz z parametrami tj.: dostępność towaru, statusu zamówienia czy szybka kalkulacja ofert dla stałych odbiorców. Dodatkowo, firma poszukiwała takiego narzędzia, które można byłoby rozbudować o kolejne rozwiązania, jak Finanse i Księgowość, Kadry i Płace, Majątek trwały. Dane ułatwiające obsługę klienta w procesie sprzedaży, logistyka dostaw czy bieżące informacje o statusie zamówienia okazały się być dostępne w przyswajalnej formie przez program Sage Symfonia ERP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobne wyzwanie czekało firmę Kwazar Corporation Sp. z o.o., powstałą w 1989 r. Osiągając rocznie obroty rzędu 25 mln zł, spółka poszukiwała narzędzia efektywnie obsługującego rosnącą ilość operacji. Rozwój przedsiębiorstwa powodował spadek wydajności wykorzystywanej bazy danych, co z kolei mogło mieć przełożenie na wydłużenie terminów regulowania zobowiązań finansowych. Ponadto, użytkowane narzędzia nie posiadały funkcjonalności analizy kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz porządkowania zadań w obszarze produkcji.

Dotychczasowe rozwiązanie było dla nas niewystarczające; przestaliśmy się w nim mieścić. Brak relacyjnej bazy danych spowalniał działanie systemu. Dopiero wprowadzenie dostępnej w wersji Sage Symfonia ERP bazy MS SQL mogło istotnie poprawić wydajność pracy użytkowników” powiedział Tomasz Kutryś, kierownik działu IT w firmie Kwazar.

Spółka Kwazar wdrożyła moduły Symfonii ERP, obsługujące obszary ewidencji kadr, sprzedaży, rozliczeń płac, a także ewidencji i rozliczania środków trwałych. W dziale księgowości wdrożono funkcje analityczne oceniające kondycję finansową przedsiębiorstwa. Ponadto, nowe oprogramowanie pozwoliło znacznie skrócić czas generowania dokumentów księgowych. W systemie Sage pojawiła się także nowa opcja, która automatycznie blokuje sprzedaż nowej partii produktów kontrahentom z nieuregulowanymi fakturami powyżej wpisanej do systemu kwoty.

Firmy, które w odpowiednim momencie wdrażają narzędzia do skutecznego zarządzania procesami biznesowymi, mają znacznie więcej szans na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach.

Co jest ważne przy wyborze oprogramowania do obsługi procesów handlowo-sprzedażowych?

Firma, która decyduje się na wdrożenie systemu do obsługi procesów handlowo-sprzedażowych, powinna przeanalizować narzędzie szczególnie pod kątem funkcji. Najważniejsze z nich to:

  • analiza sprzedaży w czasie rzeczywistym
  • ewidencja i analiza obszernych danych sprzedaży, zakupu, ruchów magazynowych, naliczanych kosztów i przychodów w odpowiedzi na bieżące potrzeby informacyjne np. cechy towaru, kontrakty, zamówienia, realizowane projekty itp.
  • analizy dokumentów wzbogacone o fakty gospodarcze (informacje analityczne powiązane z pozycjami dokumentów)
  • gotowe, predefiniowane analizy oraz możliwość tworzenia własnych raportów
  • możliwość rozszerzania bazy informacji zarządczych o dane na temat sprzedaży, zakupów i kontrahentów. Dodając kolejne wymiary etykiet, jest możliwa głębsza analiza sprzedaży oraz pozyskanie większej ilości szczegółowych informacji o towarze

Wprowadzenie systemu ERP w firmie może przynieść wiele korzyści firmie, takich jak:

  • zwiększenie efektywności procesów sprzedażowych
  • dostarczanie managerom cennych informacji, pomocnych w zarządzaniu sprzedażą
  • wzrost efektywności przetwarzania informacji
  • analiza wzbogacone o dane historyczne
  • spójne przetwarzanie informacji wewnątrz systemu

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA