REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto wprowadzić w firmie narzędzia wspierające procesy handlowe i sprzedażowe?

REKLAMA

Dział handlowy jest jednym z najważniejszych w firmie.  Dzięki niemu przedsiębiorstwo może poruszać się dynamicznie do przodu. Wraz z rozwojem firmy, wymagane jest wprowadzenie rozwiązań wspierających zarządzenie procesami handlowymi i sprzedażowymi.

Czynnikiem mającym wpływ na sukces przedsiębiorstwa stają się odpowiednio posegregowane i uporządkowane dane. Badania przeprowadzone na zlecenie firmy Sage wykazały, że firmy mające do dyspozycji szczegółowe dane stają się produktywniejsze aż o 10%. Co więcej, przedsiębiorstwa umiejętnie wykorzystujące  dane, są w stanie rozwinąć się o 35% szybciej niż te, które wykorzystują informacje mniej skutecznie. Oznacza to, że im wyższa jest użyteczność informacji, tym większa staje się wydajność we wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Szacunkowo, czas wdrożenia produktu na rynek jest krótszy nawet o 11,6%.

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, aby maksymalnie zwiększyć wartość zbieranych i posiadanych danych?

Odpowiedź jest prosta: najlepszym rozwiązaniem jest narzędzie informatyczne zbierające, generujące, przechowujące i przetwarzające informacje, a także dostarczające je w takiej formie, która jest łatwa do przyswojenia, zrozumienia oraz daje podstawy do podjęcia najlepszych decyzji na ich podstawie.

Dlaczego firmy decydują się na wdrożenie systemu ERP?

REKLAMA

Narzędzia IT odgrywają znaczącą role w przedsiębiorstwach prowadzących intensywną działalność handlową, również w Internecie. Za przykład może posłużyć spółka Zielony Krajobraz, która ze względu na dynamicznie rozwijającą się sprzedaż online postanowiła wykorzystać oprogramowanie Sage Symfonia ERP. Spółce zależało na takiej integracji narzędzia IT ze sklepem www, która bezpośrednio przekazuje informacje o zamówieniu do systemu handlowo-sprzedażowego, wraz z parametrami tj.: dostępność towaru, statusu zamówienia czy szybka kalkulacja ofert dla stałych odbiorców. Dodatkowo, firma poszukiwała takiego narzędzia, które można byłoby rozbudować o kolejne rozwiązania, jak Finanse i Księgowość, Kadry i Płace, Majątek trwały. Dane ułatwiające obsługę klienta w procesie sprzedaży, logistyka dostaw czy bieżące informacje o statusie zamówienia okazały się być dostępne w przyswajalnej formie przez program Sage Symfonia ERP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobne wyzwanie czekało firmę Kwazar Corporation Sp. z o.o., powstałą w 1989 r. Osiągając rocznie obroty rzędu 25 mln zł, spółka poszukiwała narzędzia efektywnie obsługującego rosnącą ilość operacji. Rozwój przedsiębiorstwa powodował spadek wydajności wykorzystywanej bazy danych, co z kolei mogło mieć przełożenie na wydłużenie terminów regulowania zobowiązań finansowych. Ponadto, użytkowane narzędzia nie posiadały funkcjonalności analizy kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz porządkowania zadań w obszarze produkcji.

Dotychczasowe rozwiązanie było dla nas niewystarczające; przestaliśmy się w nim mieścić. Brak relacyjnej bazy danych spowalniał działanie systemu. Dopiero wprowadzenie dostępnej w wersji Sage Symfonia ERP bazy MS SQL mogło istotnie poprawić wydajność pracy użytkowników” powiedział Tomasz Kutryś, kierownik działu IT w firmie Kwazar.

Spółka Kwazar wdrożyła moduły Symfonii ERP, obsługujące obszary ewidencji kadr, sprzedaży, rozliczeń płac, a także ewidencji i rozliczania środków trwałych. W dziale księgowości wdrożono funkcje analityczne oceniające kondycję finansową przedsiębiorstwa. Ponadto, nowe oprogramowanie pozwoliło znacznie skrócić czas generowania dokumentów księgowych. W systemie Sage pojawiła się także nowa opcja, która automatycznie blokuje sprzedaż nowej partii produktów kontrahentom z nieuregulowanymi fakturami powyżej wpisanej do systemu kwoty.

Firmy, które w odpowiednim momencie wdrażają narzędzia do skutecznego zarządzania procesami biznesowymi, mają znacznie więcej szans na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach.

Co jest ważne przy wyborze oprogramowania do obsługi procesów handlowo-sprzedażowych?

Firma, która decyduje się na wdrożenie systemu do obsługi procesów handlowo-sprzedażowych, powinna przeanalizować narzędzie szczególnie pod kątem funkcji. Najważniejsze z nich to:

  • analiza sprzedaży w czasie rzeczywistym
  • ewidencja i analiza obszernych danych sprzedaży, zakupu, ruchów magazynowych, naliczanych kosztów i przychodów w odpowiedzi na bieżące potrzeby informacyjne np. cechy towaru, kontrakty, zamówienia, realizowane projekty itp.
  • analizy dokumentów wzbogacone o fakty gospodarcze (informacje analityczne powiązane z pozycjami dokumentów)
  • gotowe, predefiniowane analizy oraz możliwość tworzenia własnych raportów
  • możliwość rozszerzania bazy informacji zarządczych o dane na temat sprzedaży, zakupów i kontrahentów. Dodając kolejne wymiary etykiet, jest możliwa głębsza analiza sprzedaży oraz pozyskanie większej ilości szczegółowych informacji o towarze

Wprowadzenie systemu ERP w firmie może przynieść wiele korzyści firmie, takich jak:

  • zwiększenie efektywności procesów sprzedażowych
  • dostarczanie managerom cennych informacji, pomocnych w zarządzaniu sprzedażą
  • wzrost efektywności przetwarzania informacji
  • analiza wzbogacone o dane historyczne
  • spójne przetwarzanie informacji wewnątrz systemu

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA