REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?

SI-Consulting Sp. z o.o.
Kompleksowe rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?
CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Mobilne odpowiedniki stron internetowych stały się już wymaganym przez klientów standardem. Firmy IT proponują podobne rozwiązania dla systemów informatycznych wspomagających procesy przedsiębiorstwa, m. in. dla popularnych CRM. Jakie korzyści dają takie aplikacje? Czy przesyłane przez nie dane będą bezpieczne?

Coraz popularniejsze systemy CRM (customer relationship management) to narzędzia służące automatyzowaniu czynności oraz zarządzaniu procesami wewnątrz firmy i relacjami z klientami przedsiębiorstwa. Technologia CRM pozwala np. na zbieranie informacji o klientach, partnerach i dostawcach, komunikację z nimi, zarządzanie projektami, korespondencją i dokumentami, tworzenie ofert i wiele innych czynności z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Dzięki CRM każdy pracownik firmy oraz jej klienci mają dostęp do ważnych dla siebie informacji. Zazwyczaj jednak technologia jest dostępna tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach.

REKLAMA

REKLAMA

CRM w kieszeni

Możliwość zdalnego zarządzania systemem CRM to nieunikniony krok naprzód. Przeniesienie części funkcjonalności systemu do mobilnej aplikacji jest ukłonem głównie w stronę handlowców pracujących w terenie. – Aplikacje dają możliwość planowania spotkań, trasy, szybkiego przesyłania do systemu notatek, zdjęć i innych załączników. Pracownikowi będącemu w podróży służbowej lub na spotkaniu z klientem, niepotrzebny jest już komputer – mówi Ireneusz Huszcza, Dyrektor Projektowania i Rozwoju Systemów Biznesowych w SI-Consulting. – W aplikacji mobilnej możliwe jest także raportowanie, nadzorowanie pracy podwładnych, wysyłanie swojego położenia, zakładanie szans sprzedażowych czy przyjmowanie zleceń – wymienia ekspert.

Większa wydajność i więcej czasu

Z rozszerzenia mobilnego mogą korzystać nie tylko sprzedawcy. Łatwo wyobrazić sobie, jak ułatwioną pracę będą mieli likwidatorzy szkód z firm ubezpieczeniowych, którzy, jeszcze na miejscu wypadku, będą mogli rozpocząć pracę w systemie, przesyłając do niego niezbędne informacje i zdjęcia. Przez telefon możliwe jest także zgłaszanie awarii w biurze i poza nim: zamawianie serwisu klimatyzacji, IT czy samochodu. Każdy pracownik firmy z dostępem mobilnym do CRM może z w dowolnym czasie i miejscu sprawdzić dotyczące go informacje kadrowo-płacowe. Klienci firmy natomiast, mogą podejrzeć i opłacić przez telefon faktury, sprawdzić status zamówienia, realizacji zadania itp.

- Analizując te przykłady, można łatwo dostrzec, jakie korzyści z mobilnego rozwiązania płyną dla pracowników i klientów. To głównie oszczędność czasu. Wprowadzać dane można do mobilnej aplikacji na bieżąco, w trakcie wykonywanych obowiązków. To oznacza, że po powrocie do biura, możemy zająć się kolejnymi obowiązkami, zamiast raportowaniem w systemie – podkreśla Ireneusz Huszcza. – Rozwiązania mobilne to jednak przede wszystkim korzyść dla właścicieli firm, które z nich korzystają. Zwiększenie wydajności pracowników i zaoszczędzenie czasu, przekładają się bowiem jednoznacznie na finanse i potencjał przedsiębiorstwa – zauważa ekspert.

REKLAMA

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrażliwe dane pozostają bezpieczne

Systemy CRM przetwarzają często cenne i poufne informacje, m. in. tajemnice dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa i jego organizacji, czy też dane osobowe pracowników, klientów i partnerów firmy. Czy decydując się na mobilną wersję CRM, która wykorzystuje sieć telefonii komórkowej i łączy się z internetem w wielu punktach dostępu, właściciele firmy nie ryzykują utraty wrażliwych informacji?

- Mobilne przedłużenie systemu wykorzystuje tylko te funkcjonalności CRM, które są niezbędne poza biurem. Nie każdy może też korzystać z pełni uprawnień – zakres dostępu dla poszczególnych jednostek ustala się jeszcze na etapie projektowania rozwiązania mobilnego. Dodatkowo, dostępu chronią bezpieczne hasła podlegające regularnym zmianom – mówi Ireneusz Huszcza z SI-Consulting. – Owszem, zdarzają się sytuacje nieprzewidziane, np. ataki hakerskie, przed którymi nie da się ustrzec. Dlatego decydując się na system CRM i jego mobilną wersję, warto zwrócić uwagę na częstotliwość, z jaką tworzy kopie zapasowe informacji. Najlepiej, by odbywało się to codziennie. Radzimy korzystanie z systemów typu MDM (Mobile Device Manager), które pomagają w systematyzacji polis bezpieczeństwa, utrzymaniu jednolitych standardów, czy wreszcie zarządzaniem flotą urządzeń, co dodatkowo podnosi standardy bezpieczeństwa danych – podpowiada ekspert.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA