REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?

 SI-Consulting Sp. z o.o.
Kompleksowe rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?
CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Mobilne odpowiedniki stron internetowych stały się już wymaganym przez klientów standardem. Firmy IT proponują podobne rozwiązania dla systemów informatycznych wspomagających procesy przedsiębiorstwa, m. in. dla popularnych CRM. Jakie korzyści dają takie aplikacje? Czy przesyłane przez nie dane będą bezpieczne?

Coraz popularniejsze systemy CRM (customer relationship management) to narzędzia służące automatyzowaniu czynności oraz zarządzaniu procesami wewnątrz firmy i relacjami z klientami przedsiębiorstwa. Technologia CRM pozwala np. na zbieranie informacji o klientach, partnerach i dostawcach, komunikację z nimi, zarządzanie projektami, korespondencją i dokumentami, tworzenie ofert i wiele innych czynności z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Dzięki CRM każdy pracownik firmy oraz jej klienci mają dostęp do ważnych dla siebie informacji. Zazwyczaj jednak technologia jest dostępna tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach.

REKLAMA

CRM w kieszeni

Możliwość zdalnego zarządzania systemem CRM to nieunikniony krok naprzód. Przeniesienie części funkcjonalności systemu do mobilnej aplikacji jest ukłonem głównie w stronę handlowców pracujących w terenie. – Aplikacje dają możliwość planowania spotkań, trasy, szybkiego przesyłania do systemu notatek, zdjęć i innych załączników. Pracownikowi będącemu w podróży służbowej lub na spotkaniu z klientem, niepotrzebny jest już komputer – mówi Ireneusz Huszcza, Dyrektor Projektowania i Rozwoju Systemów Biznesowych w SI-Consulting. – W aplikacji mobilnej możliwe jest także raportowanie, nadzorowanie pracy podwładnych, wysyłanie swojego położenia, zakładanie szans sprzedażowych czy przyjmowanie zleceń – wymienia ekspert.

Większa wydajność i więcej czasu

REKLAMA

Z rozszerzenia mobilnego mogą korzystać nie tylko sprzedawcy. Łatwo wyobrazić sobie, jak ułatwioną pracę będą mieli likwidatorzy szkód z firm ubezpieczeniowych, którzy, jeszcze na miejscu wypadku, będą mogli rozpocząć pracę w systemie, przesyłając do niego niezbędne informacje i zdjęcia. Przez telefon możliwe jest także zgłaszanie awarii w biurze i poza nim: zamawianie serwisu klimatyzacji, IT czy samochodu. Każdy pracownik firmy z dostępem mobilnym do CRM może z w dowolnym czasie i miejscu sprawdzić dotyczące go informacje kadrowo-płacowe. Klienci firmy natomiast, mogą podejrzeć i opłacić przez telefon faktury, sprawdzić status zamówienia, realizacji zadania itp.

- Analizując te przykłady, można łatwo dostrzec, jakie korzyści z mobilnego rozwiązania płyną dla pracowników i klientów. To głównie oszczędność czasu. Wprowadzać dane można do mobilnej aplikacji na bieżąco, w trakcie wykonywanych obowiązków. To oznacza, że po powrocie do biura, możemy zająć się kolejnymi obowiązkami, zamiast raportowaniem w systemie – podkreśla Ireneusz Huszcza. – Rozwiązania mobilne to jednak przede wszystkim korzyść dla właścicieli firm, które z nich korzystają. Zwiększenie wydajności pracowników i zaoszczędzenie czasu, przekładają się bowiem jednoznacznie na finanse i potencjał przedsiębiorstwa – zauważa ekspert.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrażliwe dane pozostają bezpieczne

REKLAMA

Systemy CRM przetwarzają często cenne i poufne informacje, m. in. tajemnice dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa i jego organizacji, czy też dane osobowe pracowników, klientów i partnerów firmy. Czy decydując się na mobilną wersję CRM, która wykorzystuje sieć telefonii komórkowej i łączy się z internetem w wielu punktach dostępu, właściciele firmy nie ryzykują utraty wrażliwych informacji?

- Mobilne przedłużenie systemu wykorzystuje tylko te funkcjonalności CRM, które są niezbędne poza biurem. Nie każdy może też korzystać z pełni uprawnień – zakres dostępu dla poszczególnych jednostek ustala się jeszcze na etapie projektowania rozwiązania mobilnego. Dodatkowo, dostępu chronią bezpieczne hasła podlegające regularnym zmianom – mówi Ireneusz Huszcza z SI-Consulting. – Owszem, zdarzają się sytuacje nieprzewidziane, np. ataki hakerskie, przed którymi nie da się ustrzec. Dlatego decydując się na system CRM i jego mobilną wersję, warto zwrócić uwagę na częstotliwość, z jaką tworzy kopie zapasowe informacji. Najlepiej, by odbywało się to codziennie. Radzimy korzystanie z systemów typu MDM (Mobile Device Manager), które pomagają w systematyzacji polis bezpieczeństwa, utrzymaniu jednolitych standardów, czy wreszcie zarządzaniem flotą urządzeń, co dodatkowo podnosi standardy bezpieczeństwa danych – podpowiada ekspert.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA