REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Intuicyjny generator nazw domenowych - narzędzie przydatne dla biznesu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zuzanna Taraszewska
PR-imo public relations
Polacy wymyślili intuicyjny generator nazw domenowych /fot.Shutterstock
Polacy wymyślili intuicyjny generator nazw domenowych /fot.Shutterstock
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze, typowo polskie narzędzie do intuicyjnego podpowiadania atrakcyjnych nazw domen generycznych w oparciu o korzyści dostarczane przez planowaną markę - już działa! Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia, wygenerowało ponad 2 miliony inspirujących adresów w 11 tys. zapytaniach złożonych przez użytkowników.

Coraz trudniej o atrakcyjną domenę, której nazwa trafnie odzwierciedli rodzaj prowadzonego biznesu, będzie łatwa do zapamiętania i co najważniejsze – wolna w polskim rejestrze. Ta myśl przyświecała twórcom z Hekko.pl, którzy stworzyli pierwsze w Polsce narzędzie do generowania atrakcyjnych, a przy tym - wciąż wolnych nazw domen generycznych w języku polskim, w oparciu o wyróżniki biznesowe.

REKLAMA

- Dziś, gdy wymyśla się nazwę dla nowej firmy czy projektu, pierwszym krokiem jest sprawdzenie dostępności domeny. Szczególnie z końcówką „.pl” jest problem, często rejestrowaną wyłącznie w celach spekulacyjnych, blokowaną na rok i porzucaną przed pierwszym odnowieniem – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z Hekko.pl, pomysłodawca Domenowego Odkrywcy. Ten stan potwierdzają dane – zgodnie z raportem CENTR, poziom odnowień w trzecim kwartale 2017 roku wyniósł zaledwie 62,22 proc.

Intuicyjny podpowiadacz polskich nazw domenowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z jednej strony, brak wolnych domen w rejestrze pobudza kreatywność przedsiębiorców. Z drugiej - to dość frustrujące zadanie, szczególnie gdy po każdym okrzyku „EUREKA!”, wymyślona nazwa okazuje się być zwyczajnie zajęta. Dlatego Polacy z Hekko.pl wpadli na genialny w swojej prostocie pomysł i stworzyli Domenowego Odkrywcę - system online do podpowiadania nazw domen generycznych w języku polskim. Generycznych, czyli bazujących na naturalnych słowach i niosących konkretne znaczenie. System jest bardzo przyjazny i prosty w obsłudze, oczywiście darmowy, a dzięki dostępnym kryteriom, pozwala w kilka sekund wygenerować setki nazw, pasujących do danego biznesu czy projektu.

Powiesz – takie narzędzia są już na rynku. Oczywiście, są. Ale głównie w językach obcych i dla domen niegenerycznych. - Ani polskie, ani zagraniczne tego typu mechanizmy nie są tak rozbudowane, jak Domenowy Odkrywca, dający nazwy domen dopasowanych do wartości, które chcemy, aby nasz biznes reprezentował – dodaje dr inż. Artur Pajkert. Na rynku polskim także istnieją dobre wyszukiwarki domen, jednak ta, o której dziś mowa, jest wyjątkowa – nie tylko ze względu na wysoką szybkość, ale filozofię działania. To pierwsza wyszukiwarka na rynku, która tak głęboko wspiera myślenie o domenie, jak o marce, która pozwala zastosować personalizujące wyróżniki, jak atrakcyjna cena, czas realizacji, opinie klientów, a nawet – piękno czy smak.

Jak skorzystać z Domenowego Odkrywcy?

Aby skorzystać z generatora, wystarczy wpisać interesujące słowa kluczowe – np. książki, opowiadania, bajki, komiksy – jeżeli planem jest otwarcie księgarni internetowej. Dla lepszego dopasowania propozycji, można zaznaczyć pożądane cechy, które powinna reprezentować marka lub którymi chce konkurować na rynku. W przypadku sklepu online może to być np. szerokość oferty i cena, restauracji – smak i jakość, punktu kurierskiego – szybkość i opinie, producenta kosmetyków naturalnych – wyjątkowość i piękno. Dodatkowo, można określić liczbę znaków, jakie ma mieć domena oraz wybrać, czy w nazwie mogą pojawić się myślniki.

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry


Ponad 2 miliony inspirujących nazw w jeden miesiąc

Tylko w styczniu 2018 roku, Domenowy Odkrywca sprawdził 2 102 009 nazw domenowych w 11 355 zapytaniach złożonych przez użytkowników. W 4011 przypadkach pytano o nazwę z konkretną końcówką, z czego 2837 była to domena polska. W ponad 7000 wyszukań użytkownicy podawali wyłącznie pojedyncze słowa, i dla tej grupy podpowiedzi z pewnością były najbardziej ciekawe.

Myśl o domenie jak o marce

Domeny generyczne cały czas odgrywają ogromną, wizerunkową rolę. Ze względu na swoją prostą formę bazującą na naturalnych, odwołujących się do konkretnych znaczeń słowach są bardzo łatwe do zapamiętania. Będąc trwale połączone z nazwą firmy, pozwalają klientom łatwo trafić pod internetowy adres, przez wyszukiwarkę czy przeglądarkę. - Dlatego o domenach trzeba myśleć świadomie, jak o nośniku wartości, bez względu na branżę, w której firma ma działać – podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Hekko.pl.

Domenowy Odkrywca dostępny jest tutaj: https://www.hekko.pl/odkrywca-domen

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prognozy: zamiast powrotu Koniunktury, europejskie firmy może dotknąć fala bankructw na niespotykaną dotąd skalę

Po kilku latach wysokiej inflacji i restrykcyjnej polityki pieniężnej banków centralnych, europejskie przedsiębiorstwa z nadzieją patrzyły na rok 2025, oczekując wreszcie wzrostu gospodarczego. W obecnej sytuacji geopolitycznej trudno jednak zachować optymizm.

Kontrole podatkowe. 2025 rok przyniósł ważną zmianę, ale to dopiero początek ułatwień

Urzędy skarbowe przeprowadzają kontrole podatkowe od kiedy tylko istnieją podatki. Zmienia się jedynie charakter służb kotrolnych oraz zasady przeprowadzania samych kontroli. Kluczowe zmiany w kontroli podatkowej nastąpiły z początkiem 2025 roku, choć nie wszyscy o nich pamiętają.

Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

REKLAMA

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA