REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coraz więcej firm inwestuje w cloud computing

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Coraz więcej firm inwestuje w cloud computing /fot.shutterstock
Coraz więcej firm inwestuje w cloud computing /fot.shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Nad Polskę nadciągają gęste chmury. To dobra prognoza zarówno dla konsumentów, jak i świata biznesu. Segment cloud computing należy do najszybciej rozwijających się obszarów rynku IT nad Wisłą. Chmura jest dziś szczególnie popularna wśród firm zajmujących się analityką internetową, jednocześnie zyskuje spore grono zwolenników wśród małych i średnich firm. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na działanie w chmurze ze względu na usprawnienie pracy.

Najważniejsze zalety przeniesienia środowiska firmowego do chmury to zwiększenie bezpieczeństwa, obniżenie kosztów i większa mobilność danych.
Zainteresowanie szeroko pojętym „cloud computingiem” rośnie intensywnie we wszystkich sektorach gospodarki i wszystkich typach firm.

REKLAMA

A co o chmurze myślą sami przedsiębiorcy?

Z badań przeprowadzonych wśród przedstawicieli sektora MŚP wynika, że już dwie trzecie firm w Polsce korzysta z co najmniej jednego rozwiązania chmurowego. Z roku na rok wzrasta świadomość korzyści wynikających z użytkowania chmury. Machina dopiero się rozkręca, a już 77% przedsiębiorców wskazuje, że największą zaletą chmury jest łatwa komunikacja wewnątrz firmy, 74% przekonuje możliwość pracy zdalnej, a 72% ceni łatwość przechowywania danych. Prognoza jasno pokazuje, że w niedługim czasie nie tylko będzie rosła liczba przedsiębiorców wdrażających cloud computing, ale też firmy będą bardziej kompleksowo korzystały z tego usprawnienia.

Jak to się stało?

Na rynek ruszyli wszyscy ci, którym jeszcze całkiem niedawno inwestycja w chmurę wydawała się zbyt ryzykowna. Często są to klienci, którzy dołączając do drużyny cloud computing wchodzą z impetem w całe przedsięwzięcie i nadają rozmach całemu rynkowi usług opartych na chmurze. A kto się wsłucha, ten dostrzeże jasny sygnał – wzrasta zaufanie do wirtualnych rozwiązań.

Dlaczego polskie firmy inwestują w cloud computing?

Sprawny przepływ informacji dzięki chmurze

Chmura odgrywa bardzo ważną rolę w systemie przetwarzania informacji. Dzięki chmurze dane gromadzone są w jednym miejscu, a dostęp do nich można uzyskać w dowolnym miejscu i czasie. Wszystkie dokumenty można swobodnie modyfikować  w czasie rzeczywistym i nadawać różne poziomy dostępu. Nie zapominajmy też o usprawnieniu komunikacji wewnątrz firmy – to nie lada gratka dla średnich i dużych firm, które od dawna próbują tkać sieć skutecznych połączeń pomiędzy pracownikami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chmura na straży komunikacji

Fundament każdego udanego projektu to skuteczna komunikacja z każdą osobą w firmie. O ile jest to oczywiste, to na uwagę zasługuje fakt, że coraz więcej polskich przedsiębiorców właśnie w chmurze dostrzega możliwość usprawnienia wewnątrz firmowej komunikacji. Co więcej, właściciele firm w końcu mogą pracować zdalnie z resztą swojej załogi - w tym samym czasie z każdego zakątka świata.

Oszczędności pod chmurą

Przedsiębiorcy podkreślają też, że rozwiązania chmurowe są tańsze niż skomplikowana infrastruktura IT. Doceniają to głównie małe i średnie firmy, gdzie nakłady poniesione na zbudowanie profesjonalnej infrastruktury IT są nieporównywalnie większe niż podstawowe działania w chmurze obliczeniowej.

Czego najbardziej obawiają się polscy przedsiębiorcy?

Skoro mowa o rozwiązaniach IT, nie będzie to dla nikogo zaskoczeniem, że największa obawa dotyczy możliwości utraty danych poprzez ataki zewnętrzne. Mówi o tym 36% przedstawicieli firm. Pozostali  obawiają się raczej braku dostępu do informacji w przypadku braku połączenia z Internetem. Dostawcy wirtualnej chmury uspokajają jednak, że wszystko to zależy od sposobu zarządzania tożsamością użytkowników. W chmurze w prosty sposób można tworzyć systemy z różnymi poziomami dostępu i zabezpieczyć wszystkie poufne informacje.

Nad Polskę nadciągają gęste chmury

REKLAMA

Z pełną odpowiedzialnością można powiedzieć, że chmura już na stałe wpisała się w biznesową rzeczywistość. Ułatwia ona przepływ informacji, komunikację wewnątrz firmy, pozwala na pracę zdalną i co ważne, jest tańsza i bezpieczniejsza niż profesjonalna infrastruktura IT.

Świat powoli chowa się za chmurą. Zarówno świat biznesu, jak i konsumentów. Rynek cloud computing w Polsce wyraźnie nabiera rozpędu.  Oznacza to, że chmura to jeden z motorów napędowych krajowego rynku IT i z pewnością obszar, w którym dostawcy mogą swobodnie szukać możliwości rozwoju.

Polecamy: Ceny transferowe. Jak przygotować firmę do kontroli podatkowej

S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA