REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cloud computing w dużych firmach i korporacjach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Cloud computing w dużych firmach i korporacjach /fot. Fotolia
Cloud computing w dużych firmach i korporacjach /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Technologia cloud computing, czyli chmury obliczeniowe to najnowszy, dynamicznie rozwijający się sektor usług teleinformatycznych. Dzięki swoim zaletom, zdobywa coraz to nowych zwolenników, zarówno wśród użytkowników indywidualnych, jak i firm oraz korporacji.

Czym są chmury?

Używając pewnego uproszczenia, chmury możemy wyobrazić sobie jako całkowicie wirtualne twarde dyski o nieograniczonej pojemności, odporne na wszelkiego typu fizyczne uszkodzenia.

REKLAMA

Zalety chmur

Do największych zalet chmur obliczeniowych zaliczyć można bezpieczeństwo zamieszczonych w nich danych (są chronione przed cyberatakami oraz niewrażliwe na fizyczne uszkodzenia), skalowalność, łatwość obsługi, możliwość szybkiej komunikacji pomiędzy użytkownikami, oraz wiążące się z nimi oszczędności – użytkownicy nie ponoszą kosztów związanych z zakupem sprzętu, oprogramowania, ani opłacania specjalistycznej obsługi.

Chmury w natarciu

Zdaniem analityków mamy obecnie do czynienia z tzw. drugą falą technologii chmurowej; jednakże żeby wyjaśnić to zjawisko, najpierw należy wspomnieć o pierwszej.

Podczas „pierwszej fali” do dobrodziejstw chmur przekonali się użytkownicy indywidualni oraz małe przedsiębiorstwa. Można założyć, że spośród wszystkich zalet cloud computingu w tym przypadku decydujące znaczenie miały kwestie oszczędnościowe; zarówno dla przeciętnego Kowalskiego, jak i niewielkiego przedsiębiorstwa liczącego każdą złotówkę, brak konieczności zakupu coraz to nowego sprzętu i oprogramowania, nie mówiąc już o stworzeniu i utrzymaniu własnej serwerowni oszczędności, jakie przynoszą chmury ma niebagatelne znaczenie. Pozostałe zalety chmur to niejako bonus dla kwestii ekonomicznych.

Druga fala chmur

„Druga fala” polega na zaadoptowaniu rozwiązań chmurowych przez duże firmy i wielkie korporacje. W tym przypadku należy jednak zadać sobie pytanie, dlaczego tego rodzaju podmioty przekonały się do chmur później niż małe?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Zdaniem analityków przyczyna leży w braku zaufania co do bezpieczeństwa zamieszczanych w chmurach danych, opóźnień przesyłu danych i zdolności przyłączeniowych nowego sprzętu. Jednakże w miarę upływu czasu, kiedy rozwój technologii informatycznej minimalizował wspomniane wyżej niedogodności, wielkie koncerny coraz wyraźniej dostrzegały te zalety chmur, na które już wcześniej zwrócili uwagę użytkownicy indywidualni i małe firmy. Mowa tu o ułatwieniu wykonywania zadań realizowanych przy użyciu sieci, oraz zmniejszeniu ryzyka związanego z zamieszczaniem w internecie poufnych danych (kwestia bezpieczeństwa chmur). Dzięki chmurom, zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa lepiej współpracują ze swoimi klientami, oraz zwiększają dochody dzięki dotarciu do coraz to większej liczby klientów.


Wielkie koncerny wybierają chmurę

W przypadku wielkich koncernów kwestie oszczędnościowe nie odgrywały tak  dużej roli jak wobec małych firm i użytkowników indywidualnych, jako że dla podmiotów obracających kwotami rzędu milionów lub nawet miliardów dolarów czy EURO, organizacja własnej serwerowni nie jest zadaniem z rzędu niemożliwych. Niemniej zaoszczędzone dzięki chmurom środki finansowe bez wątpienia zadziałały na ich korzyść, ułatwiając realizację „drugiej fali”.

„Druga fala” - wyzwanie dla administratorów

Druga fala ekspansji chmur to nowe zadania dla firm świadczących usługi z zakresu cloud computingu. Z jednej strony daje im możliwość pozyskania nowych klientów i osiągania coraz większych dochodów, z drugiej, wiąże się z koniecznością opracowania nowych ofert dopasowanych do potrzeb skrajnie różnych klientów; inne wymagania w stosunku do chmur będzie miała 5-cio osobowa firma rodzinna, a inne korporacja o ogólnoświatowym zasięgu zatrudniająca tysiące pracowników i utrzymująca kontakty z dziesiątkami tysięcy i więcej klientami. Administratorzy chmur mają więc wybór pomiędzy specjalizowaniem się w zakresie współpracy z pewną kategoria klientów, lub tak rozszerzyć swoją ofertę, żeby każdy klient mógł znaleźć w niej coś dla siebie.

Przykładem rozszerzenia oferty w celu dopasowania jej do obecnej sytuacji może być niedawne połączenie firm S-Net i TOYA sp. z. o.o. S – Net to krakowska firma działająca na lokalnym rynku, specjalizująca się w dostarczaniu internetu głównie klientom biznesowym, zarówno tym małym jak i dużym oraz w świadczeniu usług cloud computing. Natomiast TOYA to piąty na polskim rynku dostawca internetu dla klientów indywidualnych. Dzięki połączeniu zasobów i potencjałów obu firm, będą one mogły wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu klienteli dowolnego rodzaju, bez względu na to, czy do chmur przekonała się ona podczas pierwszej, czy drugiej fali ekspansji chmur.

S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA