REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma prowadząca biznes w sieci powinna posiadać certyfikat SSL

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Warto posiadać certyfikat SSL prowadząc biznes w sieci /fot. Fotolia
Warto posiadać certyfikat SSL prowadząc biznes w sieci /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Szybki rozwój e-commerce oraz przeniesienie do Internetu wielu dziedzin życia wymaga często udostępnienia wrażliwych danych, jak np. dane karty kredytowej lub danych osobowych. Ochronę takich danych zapewnia certyfikat SSL. Czym jest i dlaczego warto posiadać certyfikat SSL prowadząc biznes w sieci?

REKLAMA

REKLAMA

Na początek czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) to protokół sieciowy, stosowany dla zabezpieczenia połączeń internetowych; jest narzędziem szyfrującym dane przesyłane pomiędzy serwerem hostingowym a użytkownikiem. Jeżeli serwer www posiada zainstalowany certyfikat SSL do komunikacji z przeglądarką internetową, wtedy wszelkie informacje, jakie przepływają pomiędzy serwerem a przeglądarką (w obie strony) zostają zakodowane. Certyfikaty SSL stanowią obecnie podstawową metodę ochrony danych internetowych.

Uwaga: certyfikaty SSL wystawiane są tylko dla pojedynczych domen. Jeśli użytkownik ma kilka domen, dla każdej musi wykupić odrębny certyfikat.

Zastosowanie SSL

Ponieważ certyfikat SSL jest narzędziem zabezpieczającym dane przesyłane drogą elektroniczną, ma szerokie zastosowanie w tych dziedzinach, które wymagają posługiwania się, lub przesyłania informacji o charakterze poufnym, takich jak np. numery i hasła kart płatniczych, dane klientów firm, loginy i hasła poczty elektronicznej oraz treści przesyłane taką pocztą itp.

REKLAMA

Zalety posiadania certyfikatu SSL

Najważniejsza zaleta protokołu SSL wiąże się z bezpieczeństwem wynikającym z szyfrowania przesyłanych danych, co chroni je przed dostaniem się w niepowołane ręce (przechwyceniem podczas przesyłania). Szczególne znaczenie ma to w odniesieniu do stron www za pomocą których dokonuje się transakcji kupna – sprzedaży; potencjalny klient chętniej wypełni formularz kontaktowy na stronie posiadającej rzeczony certyfikat, niż na takiej, która nie jest nim zabezpieczona.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto posiadanie certyfikatów SSL wiąże się dla używających je firm z korzyściami o charakterze prestiżowym. Są one świadectwem, że kwestie poufności i ochrony danych są dla konkretnego przedsiębiorstwa bardzo ważne, co pozytywnie nastawia do niego potencjalnych klientów – innymi słowy, dowodzą wiarygodności, rzetelności i odpowiedzialności tegoż przedsiębiorstwa, budując jego pozycję na rynku. Ewentualni klienci zdecydowanie chętniej będą współpracować z firmą, która zapewni im ochronę poufnych informacji.

„...Zapewnianie bezpieczeństwa to nie tylko ochrona danych. To również świadome kształtowanie pozytywnego wizerunku i prestiżu w środowisku biznesowym. Choć zagrożenie w postaci ataków hakerskich i ustawowe wymogi ochrony danych osobowych przemawiają za wprowadzeniem skutecznej ochrony serwisów internetowych, dopiero potrzeba zwiększania zaufania i pielęgnowania relacji z potencjalnymi klientami i partnerami stanowi argument decydujący...” mówi Tomasz Litarowicz, dyrektor Powszechnego Centrum Certyfikacji.

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry

Co więcej, jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych (Google) zapewnia wyższe pozycje witrynom legitymującym się certyfikatem SSL. Do płynących z posiadania certyfikatu SSL zalet o charakterze ekonomicznym zaliczyć należy ich relatywnie niski koszt, oraz łatwość i szybkość ich instalacji.

Kiedy należy zaopatrzyć się w certyfikat SSL?

Generalnie każda funkcjonująca na rynku i posiadająca strony internetowe firma powinna posiadać certyfikat SSL, jako ze jest on potwierdzeniem jej wiarygodności i rzetelności. Niemniej są takie branże, dla których SSL jest wręcz niezbędny. Należą do nich gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych, prowadzenie handlu internetowego, bankowość, administracja publiczna, służba zdrowia lub też publikacje treści wymagających uwierzytelnienia. Istotne jest zabezpieczenie protokołami SSL stron wymagających logowania.

S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA