Firma prowadząca biznes w sieci powinna posiadać certyfikat SSL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Na początek czym jest certyfikat SSL?
Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) to protokół sieciowy, stosowany dla zabezpieczenia połączeń internetowych; jest narzędziem szyfrującym dane przesyłane pomiędzy serwerem hostingowym a użytkownikiem. Jeżeli serwer www posiada zainstalowany certyfikat SSL do komunikacji z przeglądarką internetową, wtedy wszelkie informacje, jakie przepływają pomiędzy serwerem a przeglądarką (w obie strony) zostają zakodowane. Certyfikaty SSL stanowią obecnie podstawową metodę ochrony danych internetowych.
Uwaga: certyfikaty SSL wystawiane są tylko dla pojedynczych domen. Jeśli użytkownik ma kilka domen, dla każdej musi wykupić odrębny certyfikat.
Zastosowanie SSL
Ponieważ certyfikat SSL jest narzędziem zabezpieczającym dane przesyłane drogą elektroniczną, ma szerokie zastosowanie w tych dziedzinach, które wymagają posługiwania się, lub przesyłania informacji o charakterze poufnym, takich jak np. numery i hasła kart płatniczych, dane klientów firm, loginy i hasła poczty elektronicznej oraz treści przesyłane taką pocztą itp.
Zalety posiadania certyfikatu SSL
REKLAMA
Najważniejsza zaleta protokołu SSL wiąże się z bezpieczeństwem wynikającym z szyfrowania przesyłanych danych, co chroni je przed dostaniem się w niepowołane ręce (przechwyceniem podczas przesyłania). Szczególne znaczenie ma to w odniesieniu do stron www za pomocą których dokonuje się transakcji kupna – sprzedaży; potencjalny klient chętniej wypełni formularz kontaktowy na stronie posiadającej rzeczony certyfikat, niż na takiej, która nie jest nim zabezpieczona.
Ponadto posiadanie certyfikatów SSL wiąże się dla używających je firm z korzyściami o charakterze prestiżowym. Są one świadectwem, że kwestie poufności i ochrony danych są dla konkretnego przedsiębiorstwa bardzo ważne, co pozytywnie nastawia do niego potencjalnych klientów – innymi słowy, dowodzą wiarygodności, rzetelności i odpowiedzialności tegoż przedsiębiorstwa, budując jego pozycję na rynku. Ewentualni klienci zdecydowanie chętniej będą współpracować z firmą, która zapewni im ochronę poufnych informacji.
„...Zapewnianie bezpieczeństwa to nie tylko ochrona danych. To również świadome kształtowanie pozytywnego wizerunku i prestiżu w środowisku biznesowym. Choć zagrożenie w postaci ataków hakerskich i ustawowe wymogi ochrony danych osobowych przemawiają za wprowadzeniem skutecznej ochrony serwisów internetowych, dopiero potrzeba zwiększania zaufania i pielęgnowania relacji z potencjalnymi klientami i partnerami stanowi argument decydujący...” mówi Tomasz Litarowicz, dyrektor Powszechnego Centrum Certyfikacji.
Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry
Co więcej, jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych (Google) zapewnia wyższe pozycje witrynom legitymującym się certyfikatem SSL. Do płynących z posiadania certyfikatu SSL zalet o charakterze ekonomicznym zaliczyć należy ich relatywnie niski koszt, oraz łatwość i szybkość ich instalacji.
Kiedy należy zaopatrzyć się w certyfikat SSL?
Generalnie każda funkcjonująca na rynku i posiadająca strony internetowe firma powinna posiadać certyfikat SSL, jako ze jest on potwierdzeniem jej wiarygodności i rzetelności. Niemniej są takie branże, dla których SSL jest wręcz niezbędny. Należą do nich gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych, prowadzenie handlu internetowego, bankowość, administracja publiczna, służba zdrowia lub też publikacje treści wymagających uwierzytelnienia. Istotne jest zabezpieczenie protokołami SSL stron wymagających logowania.
REKLAMA
REKLAMA