REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozwój technologii a nowe możliwości dla właścicieli firm

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rozwój technologii a nowe możliwości dla właścicieli firm /shutterstock.com
Rozwój technologii a nowe możliwości dla właścicieli firm /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach, jak wynika z raportu opublikowanego przez PARP, nie słabnie zainteresowanie Polaków zakładaniem własnych firm. Mimo że tendencja jest wzrostowa w tym zakresie, okazuje się, że średnio po roku obecności na rynku te nowe firmy upadają. Co wpływa na niepowodzenie firmy i czy w dobie nowoczesnych technologii istnieją narzędzia, które ułatwiają prowadzenie biznesu?

Kiedy pomysł na biznes to za mało…

Nawet najlepsze idee, które przyświecały podczas zakładania działalności gospodarczej, mogą okazać się niewystarczające, jeśli w trakcie prowadzenia firmy zabraknie kilku ważnych elementów będących fundamentem każdego dobrze prosperującego biznesu. Z badania przeprowadzonego przez firmę Euler Hermes wynika, że w 2017 roku wzrosła liczba upadłych firm o 12% w porównaniu do roku poprzedniego. Aż 30% przedsiębiorstw upada już po roku swojej działalności, a blisko 70% - po około pięciu latach funkcjonowania na rynku. Jedną z podstawowych przyczyn takiego stanu rzeczy jest brak monitoringu przepływów pieniężnych. Niekontrolowanie płatności w rezultacie doprowadza do zachwiania “cashflow” firmy, a od tego już tylko krok do jej upadku.

REKLAMA

REKLAMA

Przeprowadzone badania jasno wskazują, że wydłużające się terminy płatności oraz rosnące zatory płatnicze to problem wielu przedsiębiorców. Początkujący właściciele nie zdają sobie sprawy, jak ważne jest zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed niewypłacalnymi kontrahentami.

...warto zadbać o właściwe zaplecze firmy

Bazowym elementem każdego biznesu, który w znacznej mierze pozwala uchronić firmę przed bankructwem, jest odpowiednie prowadzenie księgowości. - Brak dobrze prowadzonych ksiąg i ewidencji oraz rozliczeń może skutkować nie tylko zachwianiem płynności finansowej firmy, ale także poważnymi problemami na gruncie prawnym - twierdzi Andrzej Lazarowicz, Prezes Zarządu w wFirma.pl platformy dedykowanej mikro- i małym przedsiębiorstwom do prowadzenia księgowości online. Postęp technologiczny na tyle mocno się rozwinął, że dla początkujących przedsiębiorców proponuje wygodne i skuteczne narzędzia, które mają za zadanie ułatwić prowadzenie firmy i zapobiec jej upadkowi. Dla mikro- i małych przedsiębiorstw najlepszą formą zarządzania i rozliczania finansów jest prowadzenie księgowości we własnym zakresie za pomocą innowacyjnych narzędzi, które będą jak dobry garnitur - odpowiednio dobrane i zapewniające komfort użytkowania.

Nowe narzędzia, które ułatwiają prowadzenie biznesu

Na przestrzeni ostatnich lat silnie rozwinęła się technologia. Dziś nikt już nie potrafi wyobrazić sobie życia bez komputera, sfery życia prywatnego i zawodowego są bowiem ściśle od niego uzależnione. Trend ten dostrzegli producenci i coraz więcej z nich oferuje swoim klientom usługi udostępniane online, czyli w technologii SaaS. Największym atutem takiego rozwiązania, w porównaniu do klasycznych programów instalacyjnych, jest pełna niezależność i możliwość korzystania bez względu na miejsce i czas użytkowania, co czyni je w pełni nowoczesnym i wygodnym w funkcjonowaniu.

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Technologia chmury znalazła swoje odzwierciedlenie również w kwestii analiz finansowych firmy, oferując przedsiębiorcom programy fakturująco-sprzedażowe wyposażone w niezbędne funkcje, takie jak np. moduł CRM, który służy do zarządzania relacjami z klientami. Dodatkową zaletą tego typu oprogramowań jest również integracja z bankowością, ZUS czy urzędami skarbowymi, co umożliwia bezpośrednią wysyłkę e-deklaracji. Korzystający z programu online nie muszą martwić się o jego aktualizację lub zasoby serwerów, bowiem to dostawca oprogramowania dba o ten aspekt. Poza tym przedsiębiorca płaci jedynie za funkcje, z których korzysta, co w konsekwencji przekłada się na optymalizację kosztów oraz pełną personalizację usługi pod względem potrzeb.


Jakie korzyści wiążą się z prowadzeniem księgowości internetowej?

  • Oszczędność czasu i pieniędzy - Dla każdego właściciela firmy istotną kwestią jest umiejętne planowanie czasu. Korzystający z księgowości w wersji online nie muszą poświęcać go na dostarczenie odpowiednich dokumentów - wszystko znajduje się w systemie. Poza tym automatyzacja wielu procesów księgowych powoduje spadek kosztów związanych z rozliczeniami księgowymi - płaci się za całość usługi, nie za pojedyncze dokumenty.
  • Wygoda - Korzystający z programów w wersji internetowej mają dostęp do danych firmy 24/7. Takie rozwiązanie stanowi niepodważalny atut tego typu systemów, które umożliwiają zarządzanie firmą z każdego miejsca o dowolnej porze.
  • Wsparcie ekspertów - Użytkownicy serwisów w chmurze w przypadku jakichkolwiek problemów z obsługą systemu czy braku rozumienia poszczególnych kwestii księgowo-podatkowych, mogą liczyć na stały kontakt ze specjalistami. Udzielone wsparcie w kwestii technicznej czy merytorycznej pozwala na efektywne zarządzanie biznesem.
  • Bezpłatna aktualizacja systemu - Udostępnienie oprogramowania w wersji zgodnej z aktualnie obowiązującymi wymogami prawnymi to obowiązek dostawcy. Oznacza to, że korzystający z systemu użytkownik nie musi martwić się o ręczne wprowadzanie modernizacji, wszystko leży bowiem po stronie dostawcy. Regularne aktualizacje spowodowane dostosowywaniem systemu pod wiodące przepisy prawne i wymagania klientów wpływają na jeszcze lepszą wydajność pracy.

Istota programów online - czy są przyszłościowe?

Nie da się ukryć, że programy w wersji online obecnie cieszą się sporym uznaniem. Atuty, które za nimi przemawiają, przyciągają spore grono zainteresowanych, przez co silnie zaznaczają już swoją obecność na rynku. - Nie ulega wątpliwości, że dzięki swoim walorom mają one duży potencjał na rozwój w przyszłości, który ma szansę zdominować tradycyjne programy. Warto pamiętać, że współcześni przedsiębiorcy, którzy dopiero wkraczają na rynek, to osoby z pokolenia, dla którego internet i komputer stanowią powszechne narzędzie w codziennym życiu. Dlatego tym bardziej realnym staje się fakt, że użytkowanie programów w chmurze przyczyni się do jeszcze większego wzrostu zainteresowania nimi - komentuje Andrzej Lazarowicz z wFirma.pl.

Andrzej Lazarowicz, Prezes Zarządu w wFirma.pl
wfirma.pl
wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA