REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym

widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym /Fot. Fotolia
6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym /Fot. Fotolia
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Social media posiadają coraz więcej funkcji wspierających promocję usług, czy produktów. Obecność biznesu na Facebooku, np. w postaci fanpage'a jest o tyle ważna, że ułatwia potencjalnym klientom kontakt z obsługą, czy chociażby umożliwia wystawianie i sprawdzanie opinii na temat firmy.

Branża, w jakiej działa Twój e-biznes tak naprawdę nie ma znaczenia. Nawet jeśli prowadzimy sklep ze specyficznym towarem, np. z  branży przemysłowej, Facebook jest świetnym sposobem na wypromowanie tego rodzaju produktów. W dzisiejszych czasach kanały społecznościowe oferują szeroki wachlarz możliwości promocji. Przygotowaliśmy listę najpopularnieszych narzędzi Facebooka, dedykowanych specjalnie sklepom internetowym!

REKLAMA

REKLAMA

1. Posty sponsorowane

  Posty bazujące wyłącznie na zasięgu organicznym, czyli takim który pozwala nam dotrzeć do odbiorców bezpłatnie, nie zawsze jest wystarczający. Tym bardziej, ze ostatnio Facebbok mocno tnie zasięgi. Organiczny zasięg postów na Facebook szacuje na nie więcej niż 10%, a niektóre źródła mówią nawet o 2% fanów. Oznacza to, że przy bazie 1000 fanów, post bez promocji zobaczy prawdopodobnie mniej niż 100 obserwujących. Jeśli myślimy o intensywnym i dynamicznym promowaniu asortymentu naszego sklepu z pomocą przychodzi płatna promocja. Pozwala ona na dowolne sterowanie zasięgiem swoich postów i w ten sposób docieranie do wybranej grupy odbiorców.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

2. Sekcja Sklep 

Ta funkcja została wprowadzona przez Facebooka niedawno. Umożliwia włączenie funkcji sklepu na fanpage'u firmowym. Bez problemu można dodawać kategorie produktowe a w nich konkretne produkty z linkiem do strony www sklepu. Dzięki temu zakup może odbywać się bezpośrednio z Facebooka, bez potrzeby wchodzenia lub logowania się na stronie sklepu. Póki co, serwis nie pobiera prowizji, ani opłaty za korzystanie z tej funkcji. Jednak bardzo możliwe, że w niedalekim czasie, w miarę spopularyzowania się tej sekcji, opłaty zostaną wprowadzone.

REKLAMA

3. Facebook Ads 

To system reklamowy, który umożliwia dotarcie do wybranej grupy odbiorców. W porównaniu z reklamami AdWords pozwala dużo precyzyjniej dobrać grupy docelowej, np. pod względem wieku, płci, czy zainteresowań. Nie ma dolnego limitu budżetowego, a więc reklamowanie firmy na Facebooku można zacząć nawet od 50 zł. Efekty danej kampanii zależne są właśnie od kwoty, jaką przeznaczymy na kampanię. Im większy budżet, tym szerszy zasięg reklamy. Facebook Ads proponuje również kampanie remarketingowe w oparciu np. o ręcznie dodaną listę mailingową. Mimo, że pod tym względem AdWords ma podobną funkcję, która pozwala na ustawienie płatności za kliknięcie w reklamę, to jednak Facebook oferuje niższe ceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Content marketing

 Forma dotarcia do klienta to jedno. Ale równie ważna, o ile nie ważniejsza jest odpowiednia treść, która znajduje się w postach i na naszym firmowym fanpage'u. Ich wartość jest nieoceniona, gdyż to właśnie dobry content marketing wspiera edukowanie i motywowanie klienta, a w dalszej kolejności zachęca do zakupu. Wartościowy copywriting to taki, który zbuduje w użytkowniku zapotrzebowanie na ofertę sklepu. Angażujące posty są również okazją do zbudowania zainteresowania wokół marki, dzięki czemu zwiększa się szansa na wykreowanie społeczności, wyznającej wartości naszej firmy.

Zobacz: Prawo dla firm

5. Messenger

To narzędzie komunikacji powstało, jako odpowiedź na nasilone zapotrzebowanie na prywatne dialogi. Pierwowzorem był dawny czat facebookowy. Dziś Messenger jest jednym z najpopularniejszych sposobów komunikacji klienta z firmami/ markami. Obecność na Facebooku daje klientom możliwość szybkiego nawiązania kontaktu, bez szukania na stronie danych kontaktowych czy formularzy. Messenger posiada bardzo przydatną funkcję autorespondenta w razie braku obecności kogoś z obsługi. Warto na bieżąco odpowiadać na wszystkie zapytania prywatne. Za szybkie odpowiedzi, strona otrzymuje wyróżnienie, w formie zielonego komunikatu, potwierdzającego sprawne odpowiadanie.

 6. Sekcja Oferty

To kolejna facebookowa nowość, która umożliwia tworzenie ofert i katalogu usług, prezentujących zakres asortymentu. Jest to funkcja typowo sprzedażowa. Dzięki temu mamy możliwość dokładnego opisania danej usługi, czy produktu, przybliżyć  ich właściwości i zastosowanie, stworzyć galerię zdjęć, a także podać cenę. Pod dokładnym zapoznaniu się z ofertą w prosty sposób można przekierować użytkowania bezpośrednio do witryny sklepu np. za pomocą przycisku: „Zapłać w witrynie”. 

Na własną rękę czy poprzez firmę zewnętrzną?

Mimo, że sama obecność na Facebooku jest bezpłatna, jednak bez budżetu trudno osiągnąć jakikolwiek efekt. Nawet, jeśli zdecydujesz się prowadzić marketing społecznościowy samodzielnie, warto przeznaczyć przynajmniej minimalny budżet na dotarcie do potencjalnych klientów.
Jeśli myślisz o bardziej profesjonalnym działaniu na większą skalę, warto skorzystać z pomocy agencji. Mają one doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu kampanii o różnym zasięgu, dlatego korzystając z ich pomocy nie tylko oszczędzisz czas, a dzięki raportowanym działaniom, łatwo ocenisz efekty. Dodatkowo agencja zaopiekuje się bieżącą komunikacją z klientem, poprzez odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne.

 Autor: Adrianna Nowak, agencja widoczni

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA