REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym /Fot. Fotolia
6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym /Fot. Fotolia
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Social media posiadają coraz więcej funkcji wspierających promocję usług, czy produktów. Obecność biznesu na Facebooku, np. w postaci fanpage'a jest o tyle ważna, że ułatwia potencjalnym klientom kontakt z obsługą, czy chociażby umożliwia wystawianie i sprawdzanie opinii na temat firmy.

Branża, w jakiej działa Twój e-biznes tak naprawdę nie ma znaczenia. Nawet jeśli prowadzimy sklep ze specyficznym towarem, np. z  branży przemysłowej, Facebook jest świetnym sposobem na wypromowanie tego rodzaju produktów. W dzisiejszych czasach kanały społecznościowe oferują szeroki wachlarz możliwości promocji. Przygotowaliśmy listę najpopularnieszych narzędzi Facebooka, dedykowanych specjalnie sklepom internetowym!

REKLAMA

REKLAMA

1. Posty sponsorowane

  Posty bazujące wyłącznie na zasięgu organicznym, czyli takim który pozwala nam dotrzeć do odbiorców bezpłatnie, nie zawsze jest wystarczający. Tym bardziej, ze ostatnio Facebbok mocno tnie zasięgi. Organiczny zasięg postów na Facebook szacuje na nie więcej niż 10%, a niektóre źródła mówią nawet o 2% fanów. Oznacza to, że przy bazie 1000 fanów, post bez promocji zobaczy prawdopodobnie mniej niż 100 obserwujących. Jeśli myślimy o intensywnym i dynamicznym promowaniu asortymentu naszego sklepu z pomocą przychodzi płatna promocja. Pozwala ona na dowolne sterowanie zasięgiem swoich postów i w ten sposób docieranie do wybranej grupy odbiorców.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

2. Sekcja Sklep 

Ta funkcja została wprowadzona przez Facebooka niedawno. Umożliwia włączenie funkcji sklepu na fanpage'u firmowym. Bez problemu można dodawać kategorie produktowe a w nich konkretne produkty z linkiem do strony www sklepu. Dzięki temu zakup może odbywać się bezpośrednio z Facebooka, bez potrzeby wchodzenia lub logowania się na stronie sklepu. Póki co, serwis nie pobiera prowizji, ani opłaty za korzystanie z tej funkcji. Jednak bardzo możliwe, że w niedalekim czasie, w miarę spopularyzowania się tej sekcji, opłaty zostaną wprowadzone.

REKLAMA

3. Facebook Ads 

To system reklamowy, który umożliwia dotarcie do wybranej grupy odbiorców. W porównaniu z reklamami AdWords pozwala dużo precyzyjniej dobrać grupy docelowej, np. pod względem wieku, płci, czy zainteresowań. Nie ma dolnego limitu budżetowego, a więc reklamowanie firmy na Facebooku można zacząć nawet od 50 zł. Efekty danej kampanii zależne są właśnie od kwoty, jaką przeznaczymy na kampanię. Im większy budżet, tym szerszy zasięg reklamy. Facebook Ads proponuje również kampanie remarketingowe w oparciu np. o ręcznie dodaną listę mailingową. Mimo, że pod tym względem AdWords ma podobną funkcję, która pozwala na ustawienie płatności za kliknięcie w reklamę, to jednak Facebook oferuje niższe ceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Content marketing

 Forma dotarcia do klienta to jedno. Ale równie ważna, o ile nie ważniejsza jest odpowiednia treść, która znajduje się w postach i na naszym firmowym fanpage'u. Ich wartość jest nieoceniona, gdyż to właśnie dobry content marketing wspiera edukowanie i motywowanie klienta, a w dalszej kolejności zachęca do zakupu. Wartościowy copywriting to taki, który zbuduje w użytkowniku zapotrzebowanie na ofertę sklepu. Angażujące posty są również okazją do zbudowania zainteresowania wokół marki, dzięki czemu zwiększa się szansa na wykreowanie społeczności, wyznającej wartości naszej firmy.

Zobacz: Prawo dla firm

5. Messenger

To narzędzie komunikacji powstało, jako odpowiedź na nasilone zapotrzebowanie na prywatne dialogi. Pierwowzorem był dawny czat facebookowy. Dziś Messenger jest jednym z najpopularniejszych sposobów komunikacji klienta z firmami/ markami. Obecność na Facebooku daje klientom możliwość szybkiego nawiązania kontaktu, bez szukania na stronie danych kontaktowych czy formularzy. Messenger posiada bardzo przydatną funkcję autorespondenta w razie braku obecności kogoś z obsługi. Warto na bieżąco odpowiadać na wszystkie zapytania prywatne. Za szybkie odpowiedzi, strona otrzymuje wyróżnienie, w formie zielonego komunikatu, potwierdzającego sprawne odpowiadanie.

 6. Sekcja Oferty

To kolejna facebookowa nowość, która umożliwia tworzenie ofert i katalogu usług, prezentujących zakres asortymentu. Jest to funkcja typowo sprzedażowa. Dzięki temu mamy możliwość dokładnego opisania danej usługi, czy produktu, przybliżyć  ich właściwości i zastosowanie, stworzyć galerię zdjęć, a także podać cenę. Pod dokładnym zapoznaniu się z ofertą w prosty sposób można przekierować użytkowania bezpośrednio do witryny sklepu np. za pomocą przycisku: „Zapłać w witrynie”. 

Na własną rękę czy poprzez firmę zewnętrzną?

Mimo, że sama obecność na Facebooku jest bezpłatna, jednak bez budżetu trudno osiągnąć jakikolwiek efekt. Nawet, jeśli zdecydujesz się prowadzić marketing społecznościowy samodzielnie, warto przeznaczyć przynajmniej minimalny budżet na dotarcie do potencjalnych klientów.
Jeśli myślisz o bardziej profesjonalnym działaniu na większą skalę, warto skorzystać z pomocy agencji. Mają one doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu kampanii o różnym zasięgu, dlatego korzystając z ich pomocy nie tylko oszczędzisz czas, a dzięki raportowanym działaniom, łatwo ocenisz efekty. Dodatkowo agencja zaopiekuje się bieżącą komunikacją z klientem, poprzez odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne.

 Autor: Adrianna Nowak, agencja widoczni

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA