Kategorie

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia
Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia
Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

Marketing internetowy zmienia się szybko. Równie szybko swój charakter zmieniać muszą również usługi profesjonalnych agencji, które zajmują się promowaniem marek w internecie. Wszystkie z nich powinny być ukierunkowane na oczekiwania firm, które dzięki promocji mają zwiększyć swoje zasięgi, liczbę lojalnych klientów, a w długofalowej strategii – sprzedaż.

Social customer care

Reklama

Decydując się na szeroko zakrojoną promocję marki, warto dowiedzieć się czym jest social customer care. To metoda dbania o dobre relacje z klientami oraz potencjalnymi klientami poprzez wysokiej jakości komunikację i obsługę w mediach społecznościowych.

Faktem jest, że wielu odbiorców firm usługowych oraz wiele sklepów internetowych najchętniej kontaktuje się z marką poprzez narzędzia komunikacyjne w mediach społecznościowych. Nieobecność firmy w komunikacji na prowadzonym profilu, zwlekanie z odpowiedziami lub wykazywanie się brakiem kompetencji obniża reputację marki i może prowadzić do zmniejszenia się liczby zainteresowanych towarami lub usługami. Przez social customer care należy zatem rozumieć zaspokojenie potrzeb własnych klientów oraz dostarczenie im wiedzy, której potrzebują.

Im bliżej klienta znajduje się firma, tym lepiej rozumie jego potrzeby i tym lepiej dopasować może swoją ofertę oraz komunikaty. Taniej jest utrzymywać relacje z pozyskanymi już klientami niż poszukiwać nowych.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Analiza dużej ilości danych

Marketing internetowy to nie tylko hasła reklamowe, duże ilości banerów, zniżek czy specjalnych ofert w wielu serwisach internetowych. To także analityka pozyskanych danych oraz przetwarzanie ich w celu uzyskania wartościowych wniosków czy insightów konsumenckich.

Reklama

Big data – pod tym pojęciem kryje się analizowanie wszelkich pozyskanych danych, które firmie udało się zgromadzić podczas pobytu użytkowników na stronie, podczas ich procesu decyzyjnego czy ich wzajemnego komunikowania się w internecie. Analizie dużej ilości danych doskonale służą narzędzia monitoringu internetu oraz narzędzia analityczne.

Big data to nie tylko analizowanie zachowania konsumentów w kontekście własnej marki, ale w dużej mierze również w ujęciu trendów w danej branży czy ruchów na rynku – np. związanych z nowymi metodami poszukiwania odpowiednich dla siebie usług.

Zwiększenie funkcjonalności stron mobilnych

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zdecydowanie zwiększyła się ilość stron dopasowanych pod urządzenia mobilne. Responsywność witryn to jednak nie wszystko, czego oczekują klienci. Firmy posiadające strony dopasowane pod telefony lub smartfony powinny również dobrze przeanalizować funkcjonalność mechanizmów, które na takich stronach zostały zamieszczone.

Część firm zdecydowanie ogranicza funkcjonalność strony w wersji mobilnej, potencjalnie tracąc przy tym klienta, a swoją decyzję motywuje przejrzystością oraz zwiększoną szybkością. Powody te rzeczywiście są ważne pod kątem doświadczenia użytkownika, jednak kluczowym aspektem jest zadbanie także o właściwe funkcjonowanie strony, tak aby w mechanice była zbliżona do wersji tradycyjnej.

  • Możliwość pełnego kontaktu z firmą,
  • swobodne przejście przez koszyk w sklepie internetowym,
  • wygodne menu umożliwiające odnalezienie wszystkich informacji,
  • intuicyjne zarządzenie założonym kontem.

Powyższe elementy to tylko część spośród opcji strony, które nie zawsze funkcjonują tak samo sprawnie na urządzeniach mobilnych, jak ma to miejsce w wersji desktopowej.

Poprawa doświadczenia użytkownika na stronie

Jak pozyskać potencjalnego klienta na własnej stronie internetowej i szybko go nie stracić? Uzyskanie odpowiedzi na to pytanie polega na znalezieniu problemów, z którymi zmagają się osoby odwiedzające witrynę, a następnie ich rozwiązanie. Częstym powodem szybkiego wyjścia ze strony jest np. brak informacji dotyczących oferty w pierwszych sekcjach witryny, brak strony kontaktu czy długo ładująca się zawartość.

Pod pojęciem „doświadczenie użytkownika” (UX, ang. user experience) należy rozumieć zbiór wrażeń, których doświadcza się podczas poruszania się po stronie internetowej.

Marketing internetowy to zatem również analizowanie zachowania użytkowników oraz dopasowywanie stron pod ich oczekiwania. Próba zrozumienia ich potrzeb jest tym trudniejsza, im mniej danych mamy, aczkolwiek nawet z małej ich ilości można dowiedzieć się, w czym tkwi problem. Specjaliści od marketingu internetowego często po dokładnym przeanalizowaniu zachowania użytkowników dowiadują się o przeszkodach, na które nie wpadłaby firma. Poprawa doświadczenia użytkownika korzystnie wpływa na dłuższy pobyt na stronie oraz budowanie świadomości marki.

Zobacz: Reklama

SEO – szeroko zakrojone pozycjonowanie

Jednym z elementów promocji marki w Internecie, na który z pewnością należy zwrócić uwagę, jest SEO. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (w Polsce właściwie w jednej – Google) to bardzo skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów oraz fanów marki.

Standardowe pozycjonowanie na proste hasła kluczowe dla pewnych branż może jednak nie być już tak wartościowe, jak pozycjonowanie się poprzez dłuższe frazy – czyli słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Długi ogon odpowiada konkretniej na zapytania użytkowników, które często wpisywane są pod postacią pełnej nazwy produktu, pytania składającego się z 6-7 słów czy unikalnego zapytania, która wynika z braku precyzji użytkownika.

Dostosowanie zawartości własnej strony (a zwłaszcza artykułów tematycznych i eksperckich) pozwala na wyświetlanie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce na właśnie tego rodzaju frazy. Dzięki wykazaniu się wiedzą w danym zakresie firmy nierzadko stają przed szansą pozyskania klientów. Warunkiem jest jednakże zadbanie o właściwie przekierowanie ruchu z artykułów do oferty. Im ciekawiej i subtelniej jest to zrobione, tym większa szansa na to, że ekspercka wiedza przełoży się na realny dochód.

Prezentacja tożsamości marki

Oferty firmy, ceny czy kontakt to najczęściej wymieniane elementy zawartości strony, do których chcą trafić użytkownicy. Narzędzia analityczne jasno wskazują na zdecydowaną przewagę stron kontaktowych czy ofertowych nad innymi.

Trend jednak może się odwrócić – już teraz mamy do czynienia z firmami, które stawiają na prezentację własnej tożsamości oraz wyrażenie swojego charakteru na samym wstępie. Nad interesującą ofertę przedkładają przekonanie potencjalnego klienta do współpracy z firmą, która jest pełna pomysłów, ma określony cel oraz potrafi wykazać się własną wiedzą i bogatym doświadczeniem.

Dzięki takim rozwiązaniom można dostrzec wzrost zainteresowania podstronami, które opisują historię firmy, jej wizję czy przedstawiają najważniejsze dokonania. W przypadku kiedy potencjalny klient chce wybrać firmę, która zrealizuje dla niego usługi lub sprzeda mu dany produkt, czynniki prezentacji tożsamości mogą silnie wpłynąć na jego decyzję.

Podsumowanie

Stale zmieniające się trendy marketingu internetowego wpływają na decyzje związane z budżetowaniem działań promocyjnych przez firmy. Część działań z biegiem czasu przestaje być opłacalna, a inne wymagają dużych nakładów, ale wyraźnie procentują. Dobranie właściwej strategii dla promocji firmy wymaga zaangażowania zarówno ze strony jej przedstawicieli, jak i ze strony profesjonalnej agencji, która dba o promocję w sieci.

Autor: Radosław Skowron, e-marketing manager

Dowiedz się więcej z naszej publikacji
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych
Tylko teraz
89,00 zł
99,00
Przejdź do sklepu
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    25 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Kooperatywy mieszkaniowe - projekt ustawy w konsultacjach

    Kooperatywy mieszkaniowe. Projekt ustawy regulujący tworzenie kooperatyw mieszkaniowych zamieszczono 22 lipca 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji i skierowano do konsultacji publicznych. Jego celem jest upowszechnienie kooperatyw mieszkaniowych, a przez to zwiększenie dostępności mieszkań. W projekcie zrezygnowano niestety z propozycji ulgi podatkowej dla członków kooperatywy mieszkaniowej.

    Mieszkanie Plus znów w ogniu politycznego sporu. Co to oznacza dla najemców?

    Mieszkanie Plus - Koalicja Obywatelska domaga się zwiększenia ochrony najemców programu. Jednak objęci nią byliby także najemcy mieszkań oferowanych przez prywatne firmy i fundusze. Istnieje ryzyko, że więcej by na tym stracili niż zyskali.

    Jakie są długi spółek giełdowych w 2021 r.?

    Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, iż zmniejszyło się zadłużenie spółek notowanych na giełdzie. Ile wynosi obecnie?

    Branża opakowań rośnie dzięki e-commerce [BADANIE]

    Pomimo wzrostu cen surowców branża opakowań rośnie w rekordowym tempie. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce.

    Społeczne agencje najmu od 23 lipca. Kto i jak może skorzystać z SAN?

    Społeczne agencje najmu. 23 lipca 2021 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Dzięki nowym przepisom mogą już powstawać społeczne agencje najmu (SAN) – podmioty pośredniczące między właścicielami mieszkań na wynajem i osobami, którym dochody lub sytuacja życiowa utrudniają najem mieszkania w warunkach rynkowych. Kto i jak może skorzystać na działalności SAN?

    Ważny termin dla najemców centrów handlowych

    Covidowe prolongaty umów najmu można anulować tylko do 6 sierpnia 2021 r. Co z najemcami, którzy płacili czynsze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze na inwestycję? Z jakich programów korzystają Polacy? Czy fotowoltaika to oszczedności?

    Jak firmy MŚP oceniają wpływ pandemii na ich branże? [BADANIE]

    Co czwarta firma MŚP uważa, że pandemia pomoże rozwinąć ich branżę, a w produkcji – co druga. Tak wynika z 8. edycji Barometru COVID-19, realizowanego przez EFL.

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku – rekordowe 6 miesięcy

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku. Pierwsze półrocze 2021 roku było dla deweloperów najlepszym półroczem w historii. Notują oni rekordową sprzedaż i budują najwięcej mieszkań. Potężny popyt na mieszkania powoduje, że chociaż deweloperzy budują najwięcej w historii, to i tak ceny mieszkań idą w górę. Bardzo prawdopodobne, że deweloperów czeka najlepszy rok w historii.

    Lokalizacja mieszkania - co warto sprawdzić przed zakupem?

    Lokalizacja mieszkania. Tak naprawdę nie ma jednej definicji dobrej lokalizacji. W zależności od naszych potrzeb, miejsca pracy, etapu życia, na którym się znajdujemy czy jego stylu, sami możemy zdefiniować, czym jest tak naprawdę dobra lokalizacja. Nie ma jednego rozwiązania. Zupełnie inne potrzeby będą miały rodziny z małymi dziećmi, inne – ludzie już dojrzali, a jeszcze inne młodzi single. Jest jednak kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę. Czym się kierować, szukając idealnego miejsca do zamieszkania?

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę - założenia projektu

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę. W Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, którego celem ma być umożliwienie budowy budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2 (do 90 m2 powierzchni użytkowej) bez konieczności uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (ale w procedurze zgłoszenia), bez konieczności ustanawiania kierownika budowy oraz prowadzenia dziennika budowy. Nowe przepisy mają wejść w życie w IV kwartale 2021 roku.

    Zmiana pozwolenia na budowę po 19 września 2020 r. - skutki

    Zmiana pozwolenia na budowę. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego udzielił wyjaśnień odnośnie stosowania dotychczasowych przepisów Prawa budowlanego (obowiązujących przed nowelizacją, która weszła w życie 19 września 2020 r.) w zakresie zmiany pozwolenia na budowę.

    Kompleksowa informacja o wyrobach budowlanych

    Główny Urząd Nadzoru Budowlanego zaprasza do odwiedzenia nowej strony internetowej Punktu kontaktowego do spraw wyrobów budowlanych pod adresem punkt-kontaktowy.gunb.gov.pl. Jak zadać pytanie?

    E-commerce wpływa na rozwój transakcji bezgotówkowych

    Co sprawia, że rynek płatności bezgotówkowych stale rośnie? Odpowiedź jest prosta: e-commerce.

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa - kto i jak powinien go przeprowadzić?

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to procedura mającą na celu przeprowadzenie szczegółowych i potwierdzonych obliczeń dotyczących przedsięwzięć realizowanych na terytorium Polski, służących poprawie efektywności energetycznej oraz dostarczenie informacji o potencjalnych oszczędnościach energii osiągniętych w wyniku ich realizacji. Kto ma obowiązek przeprowadzić audyt energetyczny przedsiębiorstwa? Jaki jest zakres i termin tego audytu i jakie obowiązki informacyjne ciążą na obowiązanych przedsiębiorcach? Jakie kary grożą za brak audytu energetycznego przedsiębiorstwa?

    Tomasz Sętowski: W Polsce jest boom na sztukę [PODCAST]

    Czy pandemia zachwiała rynkiem dóbr luksusowych? Jak wygląda sytuacja na rynku dzieł sztuki? Czy Polacy chętnie w nią inwestują? W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl), malarz Tomasz Sętowski wyjaśnia te kwestie i tłumaczy dlaczego udział w aukcjach młodej sztuki to dobry pomysł na inwestycje. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

    Branża turystyczna - długi i obawa przed lockdownem

    Branża turystyczna wciąż z długami obawia się kolejnego lockdownu. Przed wyjazdem na wakacje sprawdź organizatora wycieczki. Czy grozi mu opadłość?

    Nowa polityka klimatyczna UE (Fit for 55) to wyższe ceny energii

    Komisja Europejska przyjęła pakiet Fit for 55, aby dostosować politykę unijną do obniżenia emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc. do 2030 roku w porównaniu z poziomami z 1990 roku. Efektem zmian w polityce klimatycznej UE będzie dalszy wzrost cen energii. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego dla najuboższych gospodarstw unijnych koszty emisji w transporcie i budynkach wzrosną średnio o 4,3 proc., w Polsce – aż o 14,3 proc. – Ceny wzrosną tym bardziej, im wolniej i bardziej ospale będziemy prowadzić transformację energetyczną – ocenia Izabela Zygmunt, starsza analityczka ds. energii i klimatu z WiseEuropa.

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu?

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu? Ten budowlany dylemat dyskutowany był już wielokrotnie. Przede wszystkim od strony technicznej. Zagadnieniu warto jednak przyjrzeć się bliżej, także pod kątem finansowym i skalkulować rzeczywiste koszty jednego i drugiego rozwiązania. Zwłaszcza, że obecna sytuacja rynkowa zmusza do tego, by na nowo przeliczyć wydatki związane z konstrukcją dachu. Kluczowe są tu zwłaszcza dwie kwestie: rosnące ceny drewna oraz usług dekarskich.

    Ceny rosną, Polacy chcą ograniczać wydatki

    Ceny rosną. Jednocześnie ponad 40 procent Polaków chce ograniczać wydatki. Tak wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

    Jak sprawdzić poziom natężenia pola elektromagnetycznego w okolicy? Ruszył system SI2PEM

    Poziom natężenia pola elektromagnetycznego - system SI2PEM. Każdy zainteresowany może już sprawdzić poziom natężenia pola elektromagnetycznego w swojej okolicy – szybko, wygodnie i za darmo, przez internet, z dokładnością do 1 metra kwadratowego. Ruszył SI2PEM, czyli System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne (www.si2pem.gov.pl) - poinformowała 20 lipca 2021 r. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. System będzie aktualizowany wraz z kolejnymi danymi przekazywanymi przez podmioty obowiązane.

    Dlaczego mieszkania drożeją? Kiedy zaczną tanieć?

    Dlaczego mieszkania drożeją? Główną przyczyną wzrostu cen mieszkań jest malejąca ich podaż i wyższe koszty budowy - powiedział PAP wiceprezes JLL Kazimierz Kirejczyk. Dodał, że jest mało prawdopodobne, aby ceny mogły w niedalekiej przyszłości zacząć spadać. Nie widać ryzyka bańki spekulacyjnej na rynku mieszkaniowym, nawet w obliczu niskich stóp procentowych - ocenia ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wyjaśnia, że koszt zakupu nieruchomości rośnie nieco szybciej niż inne ceny konsumenckie, ale jest on niższy niż wzrost wynagrodzeń.

    Społeczne inicjatywy mieszkaniowe (SIM) podobne do TBS-ów

    Społeczne inicjatywy mieszkaniowe (SIM). Społeczne inicjatywy mieszkaniowe w wielu kwestiach są podobne do TBS-ów, które działają w Polsce już od 25 lat. Sporą nowością ma być możliwość rozliczenia partycypacji albo dojścia do własności mieszkania. Będzie to możliwe jednak dopiero po spłacie kredytu na budowę. Rząd chce mocno wspierać społeczne inicjatywy mieszkaniowe. Świadczy o tym m.in. kwota dofinansowania dla gmin uruchamiających takie instytucje (aż 1,5 mld zł).

    Prosta spółka akcyjna - nowy podmiot od 1 lipca 2021 r.

    W ramach pakietu Ministerstwa Rozwoju „100 zmian dla firm - Pakiet ułatwień dla przedsiębiorców” w Kodeksie spółek handlowych wprowadzono przepisy regulujące nowy typ spółki kapitałowej. Jest to prosta spółka akcyjna. Nowe przepisy weszły w życie 1 lipca 2021 r.

    Polskie firmy muszą być obecne w Google, jeśli chcą przetrwać

    Wg danych zebranych przez firmę Senuto, w polskim Internecie jest obecnych blisko 90 tysięcy sklepów online i tylko w 2020 roku w czasie pandemii, powstało ponad 6 tysięcy nowych. Generują one miesięcznie prawie 400 milionów odwiedzin tylko z samych wyszukiwarek. Oznacza to, że statystycznie, każdy dorosły Polak, każdego miesiąca, odwiedza sklepy internetowe z użyciem Google 13 razy. Czyli niemal co drugi dzień.