Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia
Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia
Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

Marketing internetowy zmienia się szybko. Równie szybko swój charakter zmieniać muszą również usługi profesjonalnych agencji, które zajmują się promowaniem marek w internecie. Wszystkie z nich powinny być ukierunkowane na oczekiwania firm, które dzięki promocji mają zwiększyć swoje zasięgi, liczbę lojalnych klientów, a w długofalowej strategii – sprzedaż.

Social customer care

Decydując się na szeroko zakrojoną promocję marki, warto dowiedzieć się czym jest social customer care. To metoda dbania o dobre relacje z klientami oraz potencjalnymi klientami poprzez wysokiej jakości komunikację i obsługę w mediach społecznościowych.

Faktem jest, że wielu odbiorców firm usługowych oraz wiele sklepów internetowych najchętniej kontaktuje się z marką poprzez narzędzia komunikacyjne w mediach społecznościowych. Nieobecność firmy w komunikacji na prowadzonym profilu, zwlekanie z odpowiedziami lub wykazywanie się brakiem kompetencji obniża reputację marki i może prowadzić do zmniejszenia się liczby zainteresowanych towarami lub usługami. Przez social customer care należy zatem rozumieć zaspokojenie potrzeb własnych klientów oraz dostarczenie im wiedzy, której potrzebują.

Im bliżej klienta znajduje się firma, tym lepiej rozumie jego potrzeby i tym lepiej dopasować może swoją ofertę oraz komunikaty. Taniej jest utrzymywać relacje z pozyskanymi już klientami niż poszukiwać nowych.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Analiza dużej ilości danych

Marketing internetowy to nie tylko hasła reklamowe, duże ilości banerów, zniżek czy specjalnych ofert w wielu serwisach internetowych. To także analityka pozyskanych danych oraz przetwarzanie ich w celu uzyskania wartościowych wniosków czy insightów konsumenckich.

Big data – pod tym pojęciem kryje się analizowanie wszelkich pozyskanych danych, które firmie udało się zgromadzić podczas pobytu użytkowników na stronie, podczas ich procesu decyzyjnego czy ich wzajemnego komunikowania się w internecie. Analizie dużej ilości danych doskonale służą narzędzia monitoringu internetu oraz narzędzia analityczne.

Big data to nie tylko analizowanie zachowania konsumentów w kontekście własnej marki, ale w dużej mierze również w ujęciu trendów w danej branży czy ruchów na rynku – np. związanych z nowymi metodami poszukiwania odpowiednich dla siebie usług.

Zwiększenie funkcjonalności stron mobilnych

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zdecydowanie zwiększyła się ilość stron dopasowanych pod urządzenia mobilne. Responsywność witryn to jednak nie wszystko, czego oczekują klienci. Firmy posiadające strony dopasowane pod telefony lub smartfony powinny również dobrze przeanalizować funkcjonalność mechanizmów, które na takich stronach zostały zamieszczone.

Część firm zdecydowanie ogranicza funkcjonalność strony w wersji mobilnej, potencjalnie tracąc przy tym klienta, a swoją decyzję motywuje przejrzystością oraz zwiększoną szybkością. Powody te rzeczywiście są ważne pod kątem doświadczenia użytkownika, jednak kluczowym aspektem jest zadbanie także o właściwe funkcjonowanie strony, tak aby w mechanice była zbliżona do wersji tradycyjnej.

  • Możliwość pełnego kontaktu z firmą,
  • swobodne przejście przez koszyk w sklepie internetowym,
  • wygodne menu umożliwiające odnalezienie wszystkich informacji,
  • intuicyjne zarządzenie założonym kontem.

Powyższe elementy to tylko część spośród opcji strony, które nie zawsze funkcjonują tak samo sprawnie na urządzeniach mobilnych, jak ma to miejsce w wersji desktopowej.

Poprawa doświadczenia użytkownika na stronie

Jak pozyskać potencjalnego klienta na własnej stronie internetowej i szybko go nie stracić? Uzyskanie odpowiedzi na to pytanie polega na znalezieniu problemów, z którymi zmagają się osoby odwiedzające witrynę, a następnie ich rozwiązanie. Częstym powodem szybkiego wyjścia ze strony jest np. brak informacji dotyczących oferty w pierwszych sekcjach witryny, brak strony kontaktu czy długo ładująca się zawartość.

Pod pojęciem „doświadczenie użytkownika” (UX, ang. user experience) należy rozumieć zbiór wrażeń, których doświadcza się podczas poruszania się po stronie internetowej.

Marketing internetowy to zatem również analizowanie zachowania użytkowników oraz dopasowywanie stron pod ich oczekiwania. Próba zrozumienia ich potrzeb jest tym trudniejsza, im mniej danych mamy, aczkolwiek nawet z małej ich ilości można dowiedzieć się, w czym tkwi problem. Specjaliści od marketingu internetowego często po dokładnym przeanalizowaniu zachowania użytkowników dowiadują się o przeszkodach, na które nie wpadłaby firma. Poprawa doświadczenia użytkownika korzystnie wpływa na dłuższy pobyt na stronie oraz budowanie świadomości marki.

Zobacz: Reklama

SEO – szeroko zakrojone pozycjonowanie

Jednym z elementów promocji marki w Internecie, na który z pewnością należy zwrócić uwagę, jest SEO. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (w Polsce właściwie w jednej – Google) to bardzo skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów oraz fanów marki.

Standardowe pozycjonowanie na proste hasła kluczowe dla pewnych branż może jednak nie być już tak wartościowe, jak pozycjonowanie się poprzez dłuższe frazy – czyli słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Długi ogon odpowiada konkretniej na zapytania użytkowników, które często wpisywane są pod postacią pełnej nazwy produktu, pytania składającego się z 6-7 słów czy unikalnego zapytania, która wynika z braku precyzji użytkownika.

Dostosowanie zawartości własnej strony (a zwłaszcza artykułów tematycznych i eksperckich) pozwala na wyświetlanie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce na właśnie tego rodzaju frazy. Dzięki wykazaniu się wiedzą w danym zakresie firmy nierzadko stają przed szansą pozyskania klientów. Warunkiem jest jednakże zadbanie o właściwie przekierowanie ruchu z artykułów do oferty. Im ciekawiej i subtelniej jest to zrobione, tym większa szansa na to, że ekspercka wiedza przełoży się na realny dochód.

Prezentacja tożsamości marki

Oferty firmy, ceny czy kontakt to najczęściej wymieniane elementy zawartości strony, do których chcą trafić użytkownicy. Narzędzia analityczne jasno wskazują na zdecydowaną przewagę stron kontaktowych czy ofertowych nad innymi.

Trend jednak może się odwrócić – już teraz mamy do czynienia z firmami, które stawiają na prezentację własnej tożsamości oraz wyrażenie swojego charakteru na samym wstępie. Nad interesującą ofertę przedkładają przekonanie potencjalnego klienta do współpracy z firmą, która jest pełna pomysłów, ma określony cel oraz potrafi wykazać się własną wiedzą i bogatym doświadczeniem.

Dzięki takim rozwiązaniom można dostrzec wzrost zainteresowania podstronami, które opisują historię firmy, jej wizję czy przedstawiają najważniejsze dokonania. W przypadku kiedy potencjalny klient chce wybrać firmę, która zrealizuje dla niego usługi lub sprzeda mu dany produkt, czynniki prezentacji tożsamości mogą silnie wpłynąć na jego decyzję.

Podsumowanie

Stale zmieniające się trendy marketingu internetowego wpływają na decyzje związane z budżetowaniem działań promocyjnych przez firmy. Część działań z biegiem czasu przestaje być opłacalna, a inne wymagają dużych nakładów, ale wyraźnie procentują. Dobranie właściwej strategii dla promocji firmy wymaga zaangażowania zarówno ze strony jej przedstawicieli, jak i ze strony profesjonalnej agencji, która dba o promocję w sieci.

Autor: Radosław Skowron, e-marketing manager

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Automatyzacja magazynów: 93% firm nie widzi innej przyszłości

    Najnowsze badanie w branży magazynowej pokazuje dobitnie, że zachodzi właśnie radykalna zmiana w podejściu automatyzacji. Dekadę temu trudno było sobie wyobrazić, że w 2023 roku ponad jedna trzecia firm korzystać będzie z robotów w swoich magazynach

    Innowacje, które napędzają konkurencyjność

    Innowacyjność jest warunkiem koniecznym do zbudowania konkurencyjności firmy – takie zdanie podziela 66% Dyrektorów Finansowych w średnich i dużych przedsiębiorstwach przebadanych w ramach raportu „Od liczb do innowacji. Jak CFO przyśpiesza rozwój biznesu”.

    Energia ze słońca – czy możemy mieć jej za dużo?

    Nasłonecznienie w Polsce wynosi średnio około 1700 godzin rocznie. Jak się okazuje – wraz z wydłużającym się dniem – dla naszych sieci energetycznych może to być zbyt wiele. Czy ze względu na coraz wyższe temperatury staniemy przed koniecznością stworzenia infrastruktury magazynowania ciepła i chłodu?

    Polacy kochają nowe technologie, ale wciąż boją się 5G

    57 proc. Polaków deklaruje, że chce korzystać z nowych generacji sieci komórkowych 5G czy 6G. Pokazuje ono także, że pole elektromagnetyczne, związane z budową sieci 5G, wciąż budzi wiele obaw, szczególnie w kontekście jego wpływu na zdrowie. 

    Rolnicy sprzedali ok. 56 proc. nadwyżki zboża z zeszłego roku

    Rolnicy sprzedali ok. 56 proc. nadwyżki zboża z zeszłego roku - poinformował we wtorek w Programie I Polskiego Radia minister rolnictwa Robert Telus.

    Benefity pracownicze w Polsce i Europie. Czego chcą zatrudnieni?

    Załoga firmy zwraca uwagę na benefity. Jak dobrać, aby utrzymać satysfakcję?

    Branża hotelarska po pandemii. Jak odbudować?

    Polscy hotelarze kolejny rok z rzędu zmagają się z problemami. Zaraz po trudnym okresie pandemii w branże uderzyły rosnące koszty usług i podwyżka płacy minimalnej. To nieuchronnie prowadzi do podniesienia cen. Wielu z nich deklaruje, że oszczędniej spędzi urlop za granicami Polski.

    Co zdecyduje RPP w kwestii stóp procentowych?

    Najbliższe posiedzenie Rady Polityki Pieniężnej odbędzie się 5-6 czerwca 2023 roku. Ostatnie podwyżki stóp procentowych odnotowaliśmy we wrześniu 2022 roku, kiedy RPP podniosła stopę referencyjną do poziomu 6,75 procent. Od tamtego momentu, pomimo wzrostu inflacji, stopy pozostają na niezmienionym poziomie. Kredytobiorcom przez ostatnie 8 miesięcy nie wzrosły raty, ale czy jest szansa na to, aby zaczęły one spadać?

    Bankowość dla niewidomych i słabo widzących

    W jaki sposób osoby niewidzące podpisują umowy w banku, wybierają pieniądze czy używają aplikacji mobilnych?

    Wraca temat obniżek stóp w Polsce – co na to złoty?

    O ile tempo spadku inflacji pozwoli, to na wrześniowym i/lub październikowym posiedzeniu RPP szansa na ewentualną zmianę ceny pieniądza byłaby największa. Wcześniej na takowy ruch nie ma specjalnie szans. Choć na 21 sierpnia zaplanowane jest także posiedzenie, ma ono jednak charakter niedecyzyjny.

    Czy łatwo jest ogłosić upadłość firmy w Polsce?

    Ogłoszenie upadłości jest jednym ze sposobów na poradzenie sobie ze spłatą zobowiązań firmy. Nie jest on jednak dostępny dla wszystkich. Od kilku lat obserwujemy systematyczny spadek liczby firm, które decydują się na ogłoszenie upadłości.

    Zwiastun likwidacji gotówki? Dania wstrzymuje import waluty

    Dania, Szwecja i Norwegia wstrzymały import własnej waluty. Tych koron nie wymienimy również w polskich bankach. Czy jest to powód do niepokoju dla osób, które ulokowały swoje środki finansowe w obcych walutach? Czemu niektóre kraje chcą się pozbyć gotówki? 

    Komisja Europejska przedłużyła zakaz importu z Ukrainy produktów rolnych do połowy września

    Komisja Europejska przedłużyła do połowy września unijny zakazu importu z Ukrainy pszenicy, kukurydzy, rzepaku i słonecznika - przekazało PAP źródło unijne. Wszedł on w życie 2 maja 2023 r. i zastąpił jednostronne decyzje o zakazie importu wprowadzone przez państwa graniczące z Ukrainą, w tym Polskę.

    Koniec stanu zagrożenia epidemicznego oznacza zmiany dla przedsiębiorców

    W związku z planowanym odwołaniem od dnia 1 lipca 2023 r. stanu zagrożenia epidemicznego, przedsiębiorcy powinni przygotować się na szereg zmian. Dotyczą one przede wszystkimi przepisów, które uchwalane były „na czas obowiązywania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego”. 

    Londyn na pierwszym miejscu najbardziej rozpoznawalnych marek miast na świecie. Czy w rankingu znalazło się polskie miasto?

    Londyn znalazł się na pierwszym miejscu najbardziej rozpoznawalnych marek miast na świecie. W światowym rankingu znalazło się tylko jedno polskie miasto. Które?

    Fiskus coraz chętniej blokuje rachunki bankowe

    Według danych Ministerstwa Finansów, w pierwszym kwartale br. liczba blokad rachunków bankowych z wykorzystaniem STIR wzrosła o ponad 54% rdr. 

    W 2026 r. prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu

    Plan na 2026 r. zakłada, że w każdym województwie będziemy mieli prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu - zapowiedział minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Dodał, że w lipcu ruszy konkurs, który wyłoni firmy mające zrealizować szerokopasmowe inwestycje.

    Min. Telus: ponad 50 proc. nadwyżki zboża zostało już skupione od polskich rolników

    Ponad 50 proc. nadwyżki zboża zostało już od rolników skupione. Nie ma zatoru, jeśli chodzi o eksport z Polski - powiedział w piątek w Studiu PAP minister rolnictwa i rozwoju wsi Robert Telus.

    Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

    Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

    Internet wszystkiego. Czym jest ta innowacyjna technologia?

    Rozwój mikroprocesorów odmienił nasze życie na wiele sposobów. Ogromna liczba współczesnych produktów korzysta dziś z tych urządzeń po to, by łączyć się z Internetem. Od inteligentnych lodówek, które informują o tym, kiedy należy kupić mleko, po samochody, które automatycznie aktualizują swoje oprogramowanie.

    Od 5 czerwca ostatni nabór wniosków dla firm, które ucierpiały na brexicie

    Ostatni nabór wniosków w programie Re_Open UK rozpocznie się 5 czerwca tego roku. O wsparcie mogą się starać przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku brexitu - poinformował minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

    Gdynia - port uniwersalny zdolny przeładowywać wszystkie grupy ładunków

    Port Gdynia jako port uniwersalny musi zgodnie ze strategią przeładowywać wszystkie grupy ładunków. Tak jak w ostatnim czasie stawiliśmy czoła ładunkom masowym, tak w dalszym ciągu będziemy się w tym kierunku rozwijali - powiedział  w Sopocie prezes Morskiego Portu Gdynia Jacek Sadaj.

    PIE: spowolnienie w przemyśle przyczynia się do obniżania oczekiwań inflacyjnych

    Spowolnienie w przemyśle przyczynia się do obniżania oczekiwań inflacyjnych – napisali w czwartek analitycy PIE w komentarzu do PMI.

    Pół roku ochrony przed wysokimi cenami

    Polacy od jesieni korzystają z Tarczy Solidarnościowej, dzięki której ceny netto energii elektrycznej dla gospodarstw domowych nie wzrosły. Wszystkim gospodarstwom domowym w Polsce przysługuje limit 2 000 kWh zużycia, do którego koszt energii w ponad połowie dotuje rząd i spółki energetyczne. Są również wyższe limity - nawet do 3 000 kWh - jednak aby móc z nich skorzystać, konieczne jest złożenie specjalnego wniosku. Termin upływa z końcem czerwca.

    Inflacja bazowa w usługach i utrzymujący się wzrost płac ograniczą tempo spadku inflacji

    "Lepka inflacja bazowa", widoczna zwłaszcza w usługach oraz utrzymujący się silny wzrost płac ograniczą zakres i tempo powrotu inflacji do poziomu 2,5 proc. – ocenili ekonomiści z Goldman Sachs w komentarzu do danych GUS.