REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia
Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

Marketing internetowy zmienia się szybko. Równie szybko swój charakter zmieniać muszą również usługi profesjonalnych agencji, które zajmują się promowaniem marek w internecie. Wszystkie z nich powinny być ukierunkowane na oczekiwania firm, które dzięki promocji mają zwiększyć swoje zasięgi, liczbę lojalnych klientów, a w długofalowej strategii – sprzedaż.

REKLAMA

REKLAMA

Social customer care

Decydując się na szeroko zakrojoną promocję marki, warto dowiedzieć się czym jest social customer care. To metoda dbania o dobre relacje z klientami oraz potencjalnymi klientami poprzez wysokiej jakości komunikację i obsługę w mediach społecznościowych.

Faktem jest, że wielu odbiorców firm usługowych oraz wiele sklepów internetowych najchętniej kontaktuje się z marką poprzez narzędzia komunikacyjne w mediach społecznościowych. Nieobecność firmy w komunikacji na prowadzonym profilu, zwlekanie z odpowiedziami lub wykazywanie się brakiem kompetencji obniża reputację marki i może prowadzić do zmniejszenia się liczby zainteresowanych towarami lub usługami. Przez social customer care należy zatem rozumieć zaspokojenie potrzeb własnych klientów oraz dostarczenie im wiedzy, której potrzebują.

Im bliżej klienta znajduje się firma, tym lepiej rozumie jego potrzeby i tym lepiej dopasować może swoją ofertę oraz komunikaty. Taniej jest utrzymywać relacje z pozyskanymi już klientami niż poszukiwać nowych.

REKLAMA

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Analiza dużej ilości danych

Marketing internetowy to nie tylko hasła reklamowe, duże ilości banerów, zniżek czy specjalnych ofert w wielu serwisach internetowych. To także analityka pozyskanych danych oraz przetwarzanie ich w celu uzyskania wartościowych wniosków czy insightów konsumenckich.

Big data – pod tym pojęciem kryje się analizowanie wszelkich pozyskanych danych, które firmie udało się zgromadzić podczas pobytu użytkowników na stronie, podczas ich procesu decyzyjnego czy ich wzajemnego komunikowania się w internecie. Analizie dużej ilości danych doskonale służą narzędzia monitoringu internetu oraz narzędzia analityczne.

Big data to nie tylko analizowanie zachowania konsumentów w kontekście własnej marki, ale w dużej mierze również w ujęciu trendów w danej branży czy ruchów na rynku – np. związanych z nowymi metodami poszukiwania odpowiednich dla siebie usług.

Zwiększenie funkcjonalności stron mobilnych

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zdecydowanie zwiększyła się ilość stron dopasowanych pod urządzenia mobilne. Responsywność witryn to jednak nie wszystko, czego oczekują klienci. Firmy posiadające strony dopasowane pod telefony lub smartfony powinny również dobrze przeanalizować funkcjonalność mechanizmów, które na takich stronach zostały zamieszczone.

Część firm zdecydowanie ogranicza funkcjonalność strony w wersji mobilnej, potencjalnie tracąc przy tym klienta, a swoją decyzję motywuje przejrzystością oraz zwiększoną szybkością. Powody te rzeczywiście są ważne pod kątem doświadczenia użytkownika, jednak kluczowym aspektem jest zadbanie także o właściwe funkcjonowanie strony, tak aby w mechanice była zbliżona do wersji tradycyjnej.

  • Możliwość pełnego kontaktu z firmą,
  • swobodne przejście przez koszyk w sklepie internetowym,
  • wygodne menu umożliwiające odnalezienie wszystkich informacji,
  • intuicyjne zarządzenie założonym kontem.

Powyższe elementy to tylko część spośród opcji strony, które nie zawsze funkcjonują tak samo sprawnie na urządzeniach mobilnych, jak ma to miejsce w wersji desktopowej.

Poprawa doświadczenia użytkownika na stronie

Jak pozyskać potencjalnego klienta na własnej stronie internetowej i szybko go nie stracić? Uzyskanie odpowiedzi na to pytanie polega na znalezieniu problemów, z którymi zmagają się osoby odwiedzające witrynę, a następnie ich rozwiązanie. Częstym powodem szybkiego wyjścia ze strony jest np. brak informacji dotyczących oferty w pierwszych sekcjach witryny, brak strony kontaktu czy długo ładująca się zawartość.

Pod pojęciem „doświadczenie użytkownika” (UX, ang. user experience) należy rozumieć zbiór wrażeń, których doświadcza się podczas poruszania się po stronie internetowej.

Marketing internetowy to zatem również analizowanie zachowania użytkowników oraz dopasowywanie stron pod ich oczekiwania. Próba zrozumienia ich potrzeb jest tym trudniejsza, im mniej danych mamy, aczkolwiek nawet z małej ich ilości można dowiedzieć się, w czym tkwi problem. Specjaliści od marketingu internetowego często po dokładnym przeanalizowaniu zachowania użytkowników dowiadują się o przeszkodach, na które nie wpadłaby firma. Poprawa doświadczenia użytkownika korzystnie wpływa na dłuższy pobyt na stronie oraz budowanie świadomości marki.

Zobacz: Reklama

SEO – szeroko zakrojone pozycjonowanie

Jednym z elementów promocji marki w Internecie, na który z pewnością należy zwrócić uwagę, jest SEO. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (w Polsce właściwie w jednej – Google) to bardzo skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów oraz fanów marki.

Standardowe pozycjonowanie na proste hasła kluczowe dla pewnych branż może jednak nie być już tak wartościowe, jak pozycjonowanie się poprzez dłuższe frazy – czyli słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Długi ogon odpowiada konkretniej na zapytania użytkowników, które często wpisywane są pod postacią pełnej nazwy produktu, pytania składającego się z 6-7 słów czy unikalnego zapytania, która wynika z braku precyzji użytkownika.

Dostosowanie zawartości własnej strony (a zwłaszcza artykułów tematycznych i eksperckich) pozwala na wyświetlanie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce na właśnie tego rodzaju frazy. Dzięki wykazaniu się wiedzą w danym zakresie firmy nierzadko stają przed szansą pozyskania klientów. Warunkiem jest jednakże zadbanie o właściwie przekierowanie ruchu z artykułów do oferty. Im ciekawiej i subtelniej jest to zrobione, tym większa szansa na to, że ekspercka wiedza przełoży się na realny dochód.

Prezentacja tożsamości marki

Oferty firmy, ceny czy kontakt to najczęściej wymieniane elementy zawartości strony, do których chcą trafić użytkownicy. Narzędzia analityczne jasno wskazują na zdecydowaną przewagę stron kontaktowych czy ofertowych nad innymi.

Trend jednak może się odwrócić – już teraz mamy do czynienia z firmami, które stawiają na prezentację własnej tożsamości oraz wyrażenie swojego charakteru na samym wstępie. Nad interesującą ofertę przedkładają przekonanie potencjalnego klienta do współpracy z firmą, która jest pełna pomysłów, ma określony cel oraz potrafi wykazać się własną wiedzą i bogatym doświadczeniem.

Dzięki takim rozwiązaniom można dostrzec wzrost zainteresowania podstronami, które opisują historię firmy, jej wizję czy przedstawiają najważniejsze dokonania. W przypadku kiedy potencjalny klient chce wybrać firmę, która zrealizuje dla niego usługi lub sprzeda mu dany produkt, czynniki prezentacji tożsamości mogą silnie wpłynąć na jego decyzję.

Podsumowanie

Stale zmieniające się trendy marketingu internetowego wpływają na decyzje związane z budżetowaniem działań promocyjnych przez firmy. Część działań z biegiem czasu przestaje być opłacalna, a inne wymagają dużych nakładów, ale wyraźnie procentują. Dobranie właściwej strategii dla promocji firmy wymaga zaangażowania zarówno ze strony jej przedstawicieli, jak i ze strony profesjonalnej agencji, która dba o promocję w sieci.

Autor: Radosław Skowron, e-marketing manager

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA