REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia
Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

Marketing internetowy zmienia się szybko. Równie szybko swój charakter zmieniać muszą również usługi profesjonalnych agencji, które zajmują się promowaniem marek w internecie. Wszystkie z nich powinny być ukierunkowane na oczekiwania firm, które dzięki promocji mają zwiększyć swoje zasięgi, liczbę lojalnych klientów, a w długofalowej strategii – sprzedaż.

REKLAMA

REKLAMA

Social customer care

Decydując się na szeroko zakrojoną promocję marki, warto dowiedzieć się czym jest social customer care. To metoda dbania o dobre relacje z klientami oraz potencjalnymi klientami poprzez wysokiej jakości komunikację i obsługę w mediach społecznościowych.

Faktem jest, że wielu odbiorców firm usługowych oraz wiele sklepów internetowych najchętniej kontaktuje się z marką poprzez narzędzia komunikacyjne w mediach społecznościowych. Nieobecność firmy w komunikacji na prowadzonym profilu, zwlekanie z odpowiedziami lub wykazywanie się brakiem kompetencji obniża reputację marki i może prowadzić do zmniejszenia się liczby zainteresowanych towarami lub usługami. Przez social customer care należy zatem rozumieć zaspokojenie potrzeb własnych klientów oraz dostarczenie im wiedzy, której potrzebują.

Im bliżej klienta znajduje się firma, tym lepiej rozumie jego potrzeby i tym lepiej dopasować może swoją ofertę oraz komunikaty. Taniej jest utrzymywać relacje z pozyskanymi już klientami niż poszukiwać nowych.

REKLAMA

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Analiza dużej ilości danych

Marketing internetowy to nie tylko hasła reklamowe, duże ilości banerów, zniżek czy specjalnych ofert w wielu serwisach internetowych. To także analityka pozyskanych danych oraz przetwarzanie ich w celu uzyskania wartościowych wniosków czy insightów konsumenckich.

Big data – pod tym pojęciem kryje się analizowanie wszelkich pozyskanych danych, które firmie udało się zgromadzić podczas pobytu użytkowników na stronie, podczas ich procesu decyzyjnego czy ich wzajemnego komunikowania się w internecie. Analizie dużej ilości danych doskonale służą narzędzia monitoringu internetu oraz narzędzia analityczne.

Big data to nie tylko analizowanie zachowania konsumentów w kontekście własnej marki, ale w dużej mierze również w ujęciu trendów w danej branży czy ruchów na rynku – np. związanych z nowymi metodami poszukiwania odpowiednich dla siebie usług.

Zwiększenie funkcjonalności stron mobilnych

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zdecydowanie zwiększyła się ilość stron dopasowanych pod urządzenia mobilne. Responsywność witryn to jednak nie wszystko, czego oczekują klienci. Firmy posiadające strony dopasowane pod telefony lub smartfony powinny również dobrze przeanalizować funkcjonalność mechanizmów, które na takich stronach zostały zamieszczone.

Część firm zdecydowanie ogranicza funkcjonalność strony w wersji mobilnej, potencjalnie tracąc przy tym klienta, a swoją decyzję motywuje przejrzystością oraz zwiększoną szybkością. Powody te rzeczywiście są ważne pod kątem doświadczenia użytkownika, jednak kluczowym aspektem jest zadbanie także o właściwe funkcjonowanie strony, tak aby w mechanice była zbliżona do wersji tradycyjnej.

  • Możliwość pełnego kontaktu z firmą,
  • swobodne przejście przez koszyk w sklepie internetowym,
  • wygodne menu umożliwiające odnalezienie wszystkich informacji,
  • intuicyjne zarządzenie założonym kontem.

Powyższe elementy to tylko część spośród opcji strony, które nie zawsze funkcjonują tak samo sprawnie na urządzeniach mobilnych, jak ma to miejsce w wersji desktopowej.

Poprawa doświadczenia użytkownika na stronie

Jak pozyskać potencjalnego klienta na własnej stronie internetowej i szybko go nie stracić? Uzyskanie odpowiedzi na to pytanie polega na znalezieniu problemów, z którymi zmagają się osoby odwiedzające witrynę, a następnie ich rozwiązanie. Częstym powodem szybkiego wyjścia ze strony jest np. brak informacji dotyczących oferty w pierwszych sekcjach witryny, brak strony kontaktu czy długo ładująca się zawartość.

Pod pojęciem „doświadczenie użytkownika” (UX, ang. user experience) należy rozumieć zbiór wrażeń, których doświadcza się podczas poruszania się po stronie internetowej.

Marketing internetowy to zatem również analizowanie zachowania użytkowników oraz dopasowywanie stron pod ich oczekiwania. Próba zrozumienia ich potrzeb jest tym trudniejsza, im mniej danych mamy, aczkolwiek nawet z małej ich ilości można dowiedzieć się, w czym tkwi problem. Specjaliści od marketingu internetowego często po dokładnym przeanalizowaniu zachowania użytkowników dowiadują się o przeszkodach, na które nie wpadłaby firma. Poprawa doświadczenia użytkownika korzystnie wpływa na dłuższy pobyt na stronie oraz budowanie świadomości marki.

Zobacz: Reklama

SEO – szeroko zakrojone pozycjonowanie

Jednym z elementów promocji marki w Internecie, na który z pewnością należy zwrócić uwagę, jest SEO. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (w Polsce właściwie w jednej – Google) to bardzo skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów oraz fanów marki.

Standardowe pozycjonowanie na proste hasła kluczowe dla pewnych branż może jednak nie być już tak wartościowe, jak pozycjonowanie się poprzez dłuższe frazy – czyli słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Długi ogon odpowiada konkretniej na zapytania użytkowników, które często wpisywane są pod postacią pełnej nazwy produktu, pytania składającego się z 6-7 słów czy unikalnego zapytania, która wynika z braku precyzji użytkownika.

Dostosowanie zawartości własnej strony (a zwłaszcza artykułów tematycznych i eksperckich) pozwala na wyświetlanie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce na właśnie tego rodzaju frazy. Dzięki wykazaniu się wiedzą w danym zakresie firmy nierzadko stają przed szansą pozyskania klientów. Warunkiem jest jednakże zadbanie o właściwie przekierowanie ruchu z artykułów do oferty. Im ciekawiej i subtelniej jest to zrobione, tym większa szansa na to, że ekspercka wiedza przełoży się na realny dochód.

Prezentacja tożsamości marki

Oferty firmy, ceny czy kontakt to najczęściej wymieniane elementy zawartości strony, do których chcą trafić użytkownicy. Narzędzia analityczne jasno wskazują na zdecydowaną przewagę stron kontaktowych czy ofertowych nad innymi.

Trend jednak może się odwrócić – już teraz mamy do czynienia z firmami, które stawiają na prezentację własnej tożsamości oraz wyrażenie swojego charakteru na samym wstępie. Nad interesującą ofertę przedkładają przekonanie potencjalnego klienta do współpracy z firmą, która jest pełna pomysłów, ma określony cel oraz potrafi wykazać się własną wiedzą i bogatym doświadczeniem.

Dzięki takim rozwiązaniom można dostrzec wzrost zainteresowania podstronami, które opisują historię firmy, jej wizję czy przedstawiają najważniejsze dokonania. W przypadku kiedy potencjalny klient chce wybrać firmę, która zrealizuje dla niego usługi lub sprzeda mu dany produkt, czynniki prezentacji tożsamości mogą silnie wpłynąć na jego decyzję.

Podsumowanie

Stale zmieniające się trendy marketingu internetowego wpływają na decyzje związane z budżetowaniem działań promocyjnych przez firmy. Część działań z biegiem czasu przestaje być opłacalna, a inne wymagają dużych nakładów, ale wyraźnie procentują. Dobranie właściwej strategii dla promocji firmy wymaga zaangażowania zarówno ze strony jej przedstawicieli, jak i ze strony profesjonalnej agencji, która dba o promocję w sieci.

Autor: Radosław Skowron, e-marketing manager

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA