REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia
Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

Marketing internetowy zmienia się szybko. Równie szybko swój charakter zmieniać muszą również usługi profesjonalnych agencji, które zajmują się promowaniem marek w internecie. Wszystkie z nich powinny być ukierunkowane na oczekiwania firm, które dzięki promocji mają zwiększyć swoje zasięgi, liczbę lojalnych klientów, a w długofalowej strategii – sprzedaż.

REKLAMA

Social customer care

REKLAMA

Decydując się na szeroko zakrojoną promocję marki, warto dowiedzieć się czym jest social customer care. To metoda dbania o dobre relacje z klientami oraz potencjalnymi klientami poprzez wysokiej jakości komunikację i obsługę w mediach społecznościowych.

Faktem jest, że wielu odbiorców firm usługowych oraz wiele sklepów internetowych najchętniej kontaktuje się z marką poprzez narzędzia komunikacyjne w mediach społecznościowych. Nieobecność firmy w komunikacji na prowadzonym profilu, zwlekanie z odpowiedziami lub wykazywanie się brakiem kompetencji obniża reputację marki i może prowadzić do zmniejszenia się liczby zainteresowanych towarami lub usługami. Przez social customer care należy zatem rozumieć zaspokojenie potrzeb własnych klientów oraz dostarczenie im wiedzy, której potrzebują.

Im bliżej klienta znajduje się firma, tym lepiej rozumie jego potrzeby i tym lepiej dopasować może swoją ofertę oraz komunikaty. Taniej jest utrzymywać relacje z pozyskanymi już klientami niż poszukiwać nowych.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Analiza dużej ilości danych

Marketing internetowy to nie tylko hasła reklamowe, duże ilości banerów, zniżek czy specjalnych ofert w wielu serwisach internetowych. To także analityka pozyskanych danych oraz przetwarzanie ich w celu uzyskania wartościowych wniosków czy insightów konsumenckich.

REKLAMA

Big data – pod tym pojęciem kryje się analizowanie wszelkich pozyskanych danych, które firmie udało się zgromadzić podczas pobytu użytkowników na stronie, podczas ich procesu decyzyjnego czy ich wzajemnego komunikowania się w internecie. Analizie dużej ilości danych doskonale służą narzędzia monitoringu internetu oraz narzędzia analityczne.

Big data to nie tylko analizowanie zachowania konsumentów w kontekście własnej marki, ale w dużej mierze również w ujęciu trendów w danej branży czy ruchów na rynku – np. związanych z nowymi metodami poszukiwania odpowiednich dla siebie usług.

Zwiększenie funkcjonalności stron mobilnych

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zdecydowanie zwiększyła się ilość stron dopasowanych pod urządzenia mobilne. Responsywność witryn to jednak nie wszystko, czego oczekują klienci. Firmy posiadające strony dopasowane pod telefony lub smartfony powinny również dobrze przeanalizować funkcjonalność mechanizmów, które na takich stronach zostały zamieszczone.

Część firm zdecydowanie ogranicza funkcjonalność strony w wersji mobilnej, potencjalnie tracąc przy tym klienta, a swoją decyzję motywuje przejrzystością oraz zwiększoną szybkością. Powody te rzeczywiście są ważne pod kątem doświadczenia użytkownika, jednak kluczowym aspektem jest zadbanie także o właściwe funkcjonowanie strony, tak aby w mechanice była zbliżona do wersji tradycyjnej.

  • Możliwość pełnego kontaktu z firmą,
  • swobodne przejście przez koszyk w sklepie internetowym,
  • wygodne menu umożliwiające odnalezienie wszystkich informacji,
  • intuicyjne zarządzenie założonym kontem.

Powyższe elementy to tylko część spośród opcji strony, które nie zawsze funkcjonują tak samo sprawnie na urządzeniach mobilnych, jak ma to miejsce w wersji desktopowej.

Poprawa doświadczenia użytkownika na stronie

Jak pozyskać potencjalnego klienta na własnej stronie internetowej i szybko go nie stracić? Uzyskanie odpowiedzi na to pytanie polega na znalezieniu problemów, z którymi zmagają się osoby odwiedzające witrynę, a następnie ich rozwiązanie. Częstym powodem szybkiego wyjścia ze strony jest np. brak informacji dotyczących oferty w pierwszych sekcjach witryny, brak strony kontaktu czy długo ładująca się zawartość.

Pod pojęciem „doświadczenie użytkownika” (UX, ang. user experience) należy rozumieć zbiór wrażeń, których doświadcza się podczas poruszania się po stronie internetowej.

Marketing internetowy to zatem również analizowanie zachowania użytkowników oraz dopasowywanie stron pod ich oczekiwania. Próba zrozumienia ich potrzeb jest tym trudniejsza, im mniej danych mamy, aczkolwiek nawet z małej ich ilości można dowiedzieć się, w czym tkwi problem. Specjaliści od marketingu internetowego często po dokładnym przeanalizowaniu zachowania użytkowników dowiadują się o przeszkodach, na które nie wpadłaby firma. Poprawa doświadczenia użytkownika korzystnie wpływa na dłuższy pobyt na stronie oraz budowanie świadomości marki.

Zobacz: Reklama

SEO – szeroko zakrojone pozycjonowanie

Jednym z elementów promocji marki w Internecie, na który z pewnością należy zwrócić uwagę, jest SEO. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (w Polsce właściwie w jednej – Google) to bardzo skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów oraz fanów marki.

Standardowe pozycjonowanie na proste hasła kluczowe dla pewnych branż może jednak nie być już tak wartościowe, jak pozycjonowanie się poprzez dłuższe frazy – czyli słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Długi ogon odpowiada konkretniej na zapytania użytkowników, które często wpisywane są pod postacią pełnej nazwy produktu, pytania składającego się z 6-7 słów czy unikalnego zapytania, która wynika z braku precyzji użytkownika.

Dostosowanie zawartości własnej strony (a zwłaszcza artykułów tematycznych i eksperckich) pozwala na wyświetlanie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce na właśnie tego rodzaju frazy. Dzięki wykazaniu się wiedzą w danym zakresie firmy nierzadko stają przed szansą pozyskania klientów. Warunkiem jest jednakże zadbanie o właściwie przekierowanie ruchu z artykułów do oferty. Im ciekawiej i subtelniej jest to zrobione, tym większa szansa na to, że ekspercka wiedza przełoży się na realny dochód.

Prezentacja tożsamości marki

Oferty firmy, ceny czy kontakt to najczęściej wymieniane elementy zawartości strony, do których chcą trafić użytkownicy. Narzędzia analityczne jasno wskazują na zdecydowaną przewagę stron kontaktowych czy ofertowych nad innymi.

Trend jednak może się odwrócić – już teraz mamy do czynienia z firmami, które stawiają na prezentację własnej tożsamości oraz wyrażenie swojego charakteru na samym wstępie. Nad interesującą ofertę przedkładają przekonanie potencjalnego klienta do współpracy z firmą, która jest pełna pomysłów, ma określony cel oraz potrafi wykazać się własną wiedzą i bogatym doświadczeniem.

Dzięki takim rozwiązaniom można dostrzec wzrost zainteresowania podstronami, które opisują historię firmy, jej wizję czy przedstawiają najważniejsze dokonania. W przypadku kiedy potencjalny klient chce wybrać firmę, która zrealizuje dla niego usługi lub sprzeda mu dany produkt, czynniki prezentacji tożsamości mogą silnie wpłynąć na jego decyzję.

Podsumowanie

Stale zmieniające się trendy marketingu internetowego wpływają na decyzje związane z budżetowaniem działań promocyjnych przez firmy. Część działań z biegiem czasu przestaje być opłacalna, a inne wymagają dużych nakładów, ale wyraźnie procentują. Dobranie właściwej strategii dla promocji firmy wymaga zaangażowania zarówno ze strony jej przedstawicieli, jak i ze strony profesjonalnej agencji, która dba o promocję w sieci.

Autor: Radosław Skowron, e-marketing manager

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA