Kategorie

Jak wypromować lokalny biznes?

widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wypromować lokalny biznes? /Fot. shutterstock.com
Jak wypromować lokalny biznes? /Fot. shutterstock.com
www.shutterstock.com
Od wielu lat w Polsce panuje moda na lokalne biznesy. Porzucamy sieciówki na rzecz lokalnych kawiarni, restauracji, sklepów i punktów usługowych. Popularność takich miejsc po części budują ich klienci, polecając je sobie wzajemnie. Jednak w głównej mierze sukces wynika z dobrze zbudowanego wizerunku i odpowiedniej promocji firmy na długo przed otwarciem.

Wykorzystaj media społecznościowe

Facebook to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do promowania firm lokalnych. Warto stworzyć fanpage dla swojej firmy jeszcze zanim oficjalnie rozpoczniemy działalność. Można w ten sposób stopniowo budować napięcie i sprawić, że otwarcie nowego lokalu czy sklepu będzie wyczekiwane. Nie obejdzie się również bez oferty specjalnej. W dniu otwarcia na klientów powinny czekać zniżki i gratisy. Na przykład restauracja może tego dnia do każdego dania dodać napój gratis, sklep oferować karty rabatowe, a siłownia bezpłatną konsultację trenera.

Dlaczego warto zainwestować w Facebooka?

Oto wybrane funkcje Facebooka, które przydadzą się przy promocji firmy lokalnej:

  • oznaczenie firmy jako lokalnej przy zakładaniu fanpage'a – dzięki temu trafi do odpowiedniej kategorii, co ułatwi odnalezienie jej w wyszukiwarce Facebooka
  • stworzenie wydarzenia na Facebooku dotyczącego otwarcia firmy lub innych okazji
  • dodanie oferty i usług w specjalnych zakładach na fanpage'u – mogą zawierać cenę, opis usług, korzyści dla klienta
  • zastosowanie płatnej promocji – możliwość zawężenia lokalizacji użytkowników, którzy zobaczą reklamę, np. do wybranego miasta lub promienia km wokół firmy.

Polecamy: E-wydanie Dziennika Gazety Prawnej

Czy za wszystko muszę płacić?

Plusem Facebooka jest mimowolne rozprzestrzenianie się informacji o firmie. Gdy użytkownik polubi fanpage, skomentuje go, zaznaczy wzięcie udziału w wydarzeniu lub zamelduje się w danym miejscu, zobaczą to jego znajomi. Facebook podpowiada potencjalnie interesujące strony po polubieniu fanpage'a. Tą drogą także można zyskać zupełnie bezpłatne rekomendacje. Co więcej, one zawsze są powiązane tematycznie, np. osoba, która polubi salon urody w Poznaniu, otrzyma rekomendację polubienia innych, podobnych miejsc z Poznania.

Pozycjonowanie lokalne w Google

Popularną metodą dotarcia do użytkowników jest pozycjonowanie lokalne w Google. W efekcie optymalizacji strony firma wyświetla się w top 10 użytkownikom z okolicy. Na przykład użytkownik z Łodzi, który wpisze w wyszukiwarkę frazę „fryzjer damski koloryzacja”, zobaczy w wynikach wyszukiwania salony fryzjerskie z Łodzi. Użytkownicy z innych miast zobaczą zupełnie inne wyniki wyszukiwania na tę samą frazę – dopasowane do ich lokalizacji oraz historii wyszukiwania.

Najważniejsze zasady lokalnego SEO

Pozycjonowanie lokalne bazuje na frazach związanych z ofertą, ale przy tym wskazujących lokalizację. Wiąże się to z rozbudową treści strony w teksty, które zawierają takie frazy. Poza tekstami ofertowymi czy poradnikowymi, nazwa lokalizacji w naturalny sposób powinna wystąpić w zakładce kontakt, a także w stopce strony. Przy czym istotna jest spójność danych, dlatego warto zadbać o to, aby adres firmy występował w takiej samej formie zarówno na całej stronie internetowej, jak i na zewnętrznych portalach: na Facebooku, w Google Maps, w katalogach adresowych i innych miejscach, które pozwalają na publikację adresów firm. Dane powinny zawierać więc:

  • nazwę firmy – zawsze w tej samej formie, różne formy to dla Google różne firmy
  • adres siedziby – jeśli ulegnie zmianie, pamiętaj o aktualizacji we wszystkich katalogach
  • numer telefonu – najlepiej stacjonarny z numerem kierunkowym.

Zobacz: Mała firma

Obecność w Google Maps

Ważnym elementem lokalnego pozycjonowania firmy jest dodanie jej do Google Maps. Jest to bezpłatne, wystarczy posiadać stały adres, pod który Google wyśle kod weryfikujący daną lokalizację. W efekcie strona pojawi się nie tylko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale również w wynikach wyszukiwania Google Maps wraz z linkiem do witryny, opisem, godzinami otwarcia, a także ustawieniem trasy dojazdu na mapie i innymi informacjami, które ułatwią dotarcie użytkownikom.

Budowanie społeczności

Lokalne firmy mają potencjał do budowania społeczności. Na wagę złota jest więc angażowanie się w lokalne inicjatywy, wspierania rozwoju miasta, edukacji i aktywne uczestnictwo w życiu okolicy. Początkiem takich działań jest jednak obecność na Facebooku i widoczność w Google, które rozpalają pierwszą iskierkę zainteresowania u klientów.

Autor: Anna Zalewska, widoczni.com

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po naszą publikację
Umowy o pracę – zawieranie i rozwiązywanie
Umowy o pracę – zawieranie i rozwiązywanie
Tylko teraz
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    29 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Transport: Zmiana w organizacji ruchu na A2 i A4

    Od 1 października 2021 r. w związku z wygaszeniem systemu viaTOLL wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na odcinkach autostrad A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica).

    Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

    Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości jasno pokazał skalę postępu tego modelu. Auto stało się bardziej dojrzałe. Ale czy dojrzałość jest dobra?

    Utylizacja padłych zwierząt gospodarskich - nabór wniosków

    30 września 2021 r. upływa termin składania wniosków dotyczących finansowania lub dofinansowania kosztów utylizacji padłych zwierząt.

    Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

    Wydawałoby się, że rekrutacja ma niewiele wspólnego ze sprzedażą. Nic bardziej mylnego. Wysłanie CV jest jak wysyłanie oferty handlowej do niezdecydowanego klienta. W taki sposób możemy całe lata wysyłać oferty i mieć znikome efekty. Dopóki nie poznamy naszego klienta, specyfiki jego działalności, nie będziemy w stanie sprzedać mu naszej oferty, czyli nas samych. Kiedy rozpoczyna się proces sprzedaży samego siebie? Dlaczego kreatywność ma znaczenie? Jak skutecznie dostać pracę w sprzedaży?

    Dotacje i pożyczki dla rolników na fotowoltaikę i inne mikroinstalacje OZE - od 1 października

    Agroenergia - dotacje i pożyczki dla rolników. 1 października 2021 r. ruszy nabór w pierwszej, wdrażanej przez Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ze środków udostępnionych przez NFOŚiGW, części programu „Agroenergia”. Będzie ona dotyczyć dofinansowania mikroinstalacji fotowoltaicznych i wiatrowych oraz pomp ciepła o mocy powyżej 10 kW, ale nie większej niż 50 kW, w tym także instalacji hybrydowych oraz magazynów energii elektrycznej jako instalacji towarzyszącej zwiększającej autokonsumpcję energii w miejscu jej wytworzenia. Nabór w niej potrwa do wyczerpania środków. Część 2. programu, realizowana bezpośrednio przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dotyczy dofinansowania biogazowni rolniczych wraz z towarzyszącą instalacją wytwarzania biogazu rolniczego (o mocy do 500 kW) oraz małych elektrowni wodnych o mocy do 500 kW, a także towarzyszących im magazynów energii. Nabór w niej potrwa do 20 grudnia br. lub do wyczerpania środków.

    Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej - można już składać wnioski o dofinansowanie

    Dofinansowanie dla rolników. Od 28 września 2021 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje wnioski o dofinansowanie w ramach PROW 2014-2020 na Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej. Nabór potrwa do 26 listopada 2021 r.

    Ciśnienie powietrza w oponach to podstawa bezpieczeństwa

    Ciśnienie powietrza w oponach – to drugie zaraz za stanem ogumienia pojęcie, które ma szczególnie duże znaczenie z uwagi na warunki trakcyjne.

    Najem instytucjonalny w Polsce - oferta, trendy

    Rynek najmu instytucjonalnego w Polsce (Private Rented Sector) rozwija się niezwykle dynamicznie. Jest to spowodowane m.in. aktualnymi potrzebami i stylem życia młodego pokolenia. Wśród osób rozpoczynających samodzielne życie, będących na początku drogi zawodowej, obserwuje się brak zainteresowania zakupem nieruchomości. Generacja Z odchodzi od potrzeby posiadania i stawia na trend mobilności oraz elastyczności przez co najem staje się powszechną i ekonomiczną alternatywą dla zakupu własnego mieszkania. O inwestycjach budowanych na wynajem opowiada Magdalena Tarnowska, Dyrektor Działu Projektowego Decoroom.

    Samochody koncepcyjne: najsłynniejsze projekty na świecie

    Samochody koncepcyjne często stanowią pokaz siły. Dlatego rzadko trafiają do produkcji. I takim pokazem siły były modele zabrane na tej liście.

    Emisja gazów cieplarnianych. Za prawie 9% emisji odpowiada rolnictwo.

    Emisja gazów cieplarnianych odpowiada za zmianę klimatu. Spośród gazów cieplarnianych emisja dwutlenku węgla (CO2) jest największa.

    Turnusy pocovidowe. Ozdrowieńcy szukają sposobów na poprawę zdrowia.

    Turnusy pocovidowe to szansa dla hoteli, które posiadają odpowiednie technologie i zaplecze medyczne i mogą z powodzeniem włączyć się w proces rekonwalescencji pocovidowej. Zwłaszcza że służba zdrowia w Polsce coraz wyraźniej zmierza w kierunku decentralizacji, a rozwój telemedycyny i zdalnej opieki w czasie pandemii już w pełni to umożliwia. Na Warmii i Mazurach – gdzie powstał w tym roku klaster „Zdrowe Życie”, ukierunkowany na rozwijanie turystyki medycznej – w ramach pilotażu ruszą niedługo pierwsze turnusy pocovidowe dla ozdrowieńców, którzy borykają się m.in. z problemami kardiologicznymi.

    Jak jeździć hybrydą? Oczywiście oszczędnie jeździć hybrydą

    Jak jeździć hybrydą? Dziś przygotowaliśmy pięć najważniejszych wskazówek dotyczących eco-drivingu w aucie o napędzie spalinowo-elektrycznym.

    NASCAR to amerykańskie F1? Trochę tak i trochę nie

    NASCAR - to hasło może niewiele mówić Europejczykom. Czy to tylko nudna jazda w kółko mocnym coupe? No właśnie nie.

    Nissan Townstar: lekki dostawczak i eko-napędy

    Nissan Townstar – według zapowiedzi firmy – ma zmienić zasady gry. To nowy, lekki dostawczak, który zaoferuje m.in. silniki benzynowe i elektryczne.

    Zaprzestanie spłaty kredytu frankowego

    Frankowicze, którzy spłacili już bankowi całą główną należność, mogą po konsultacji z prawnikiem rozważyć zaprzestanie dalszego płacenia rat - uważa Arkadiusz Szcześniak ze Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu.

    Oznakowanie CE

    Oznakowanie CE to wymóg, który wiele wyrobów musi posiadać, zanim trafi do sprzedaży. Oznakowanie CE wskazuje, że dany wyrób został zbadany przez producenta i uznany za spełniający wymogi UE dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

    Rynek najmu (wrzesień/październik 2021 r.) - ceny, oferty, trendy

    Na rynku najmu ożywienie. Ofert mieszkań i pokoi na wynajem ubyło, a stawki pną się w górę i to już od kilku miesięcy. Jest to efekt odbudowy gospodarki, powrotu studentów na uczelnie oraz rosnących kosztów utrzymania mieszkań.

    Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości w Polsce przez osobę mieszkającą za granicą

    Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości. Jakich formalności trzeba dopełnić, gdy osoba mieszkająca za granicą odziedziczyła nieruchomość położoną w Polsce i chce ją sprzedać? Jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży tej nieruchomości? Wyjaśnia Agata Stradomska, menedżer agencji nieruchomości.

    Zasady etykietowania żywności

    Sprzedawcy żywności i napojów, muszą podawać niezbędne informacje o produktach w swojej ofercie, aby konsument końcowy mógł podjąć świadomą decyzję o ich zakupie.

    Obowiązki w zakresie postępowania z odpadami WEEE

    Produkcja, dystrybucja lub sprzedaż sprzętu elektrycznego i elektronicznego, takiego jak komputery, lodówki, telefony komórkowe, na mocy unijnych i krajowych przepisów oznacza obowiązek producenta, aby sprzęt ten był właściwe utylizowany i przetwarzany.

    Ubezpieczenia dla rolników z dopłatami z budżetu państwa

    Ubezpieczenia dla rolników z dopłatami. Poczta Polska rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych objętych dopłatami z budżetu państwa. Ubezpieczenia rolne "Bezpieczne Uprawy' i "Bezpieczne Zwierzęta" oferowane przez Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych są sprzedawane w placówkach Poczty Polskiej. Producenci rolni mogą liczyć na dopłaty do 65 proc. składki ubezpieczeniowej z budżetu państwa.

    Kredyty hipoteczne z opcją "klucz za dług"

    Kredyty hipoteczne - "klucz za dług". Żaden bank nie wprowadził do swojej oferty kredytu hipotecznego z opcją "klucz za dług" – wynika z informacji Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.

    Uniwersalna ładowarka do urządzeń elektronicznych

    Uniwersalna ładowarka do urządzeń elektronicznych to mniej elektroodpadów i frustracji konsumentów. Po latach współpracy Komisji Europejskiej z branżą producentów urządzeń elektronicznych liczba ładowarek do telefonów komórkowych zmniejszyła się już z 30 do 3 w ostatniej dekadzie. Celem nowych przepisów jest ustanowienie wspólnego rozwiązania technicznego w zakresie ładowania wszystkich urządzeń.

    Wsparcie dla Kół Gospodyń Wiejskich. Kilka dni na złożenie wniosku.

    Koła gospodyń wiejskich mogą ubiegać się w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o przyznanie pomocy finansowej na realizację swoich zadań statutowych. Termin na złożenie wniosku mija 30 września.

    Jak zwiększyć wartość firmy

    Firma i marka istnieją dla klientów. To fakt. Inwestorzy stanowią także równie ważną grupę interesariuszy. I jednych, i drugich (a przede wszystkim ich kapitał) przyciągają marki silne, spójne w swej komunikacji i poważane na rynku. Jak zatem zwiększyć wartość firmy i marki, jeśli wciąż jesteśmy na etapie aspiracji do zostania liderem? Odpowiadamy.