REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wypromować lokalny biznes?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wypromować lokalny biznes? /Fot. shutterstock.com
Jak wypromować lokalny biznes? /Fot. shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Od wielu lat w Polsce panuje moda na lokalne biznesy. Porzucamy sieciówki na rzecz lokalnych kawiarni, restauracji, sklepów i punktów usługowych. Popularność takich miejsc po części budują ich klienci, polecając je sobie wzajemnie. Jednak w głównej mierze sukces wynika z dobrze zbudowanego wizerunku i odpowiedniej promocji firmy na długo przed otwarciem.

Wykorzystaj media społecznościowe

Facebook to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do promowania firm lokalnych. Warto stworzyć fanpage dla swojej firmy jeszcze zanim oficjalnie rozpoczniemy działalność. Można w ten sposób stopniowo budować napięcie i sprawić, że otwarcie nowego lokalu czy sklepu będzie wyczekiwane. Nie obejdzie się również bez oferty specjalnej. W dniu otwarcia na klientów powinny czekać zniżki i gratisy. Na przykład restauracja może tego dnia do każdego dania dodać napój gratis, sklep oferować karty rabatowe, a siłownia bezpłatną konsultację trenera.

REKLAMA

Dlaczego warto zainwestować w Facebooka?

Oto wybrane funkcje Facebooka, które przydadzą się przy promocji firmy lokalnej:

  • oznaczenie firmy jako lokalnej przy zakładaniu fanpage'a – dzięki temu trafi do odpowiedniej kategorii, co ułatwi odnalezienie jej w wyszukiwarce Facebooka
  • stworzenie wydarzenia na Facebooku dotyczącego otwarcia firmy lub innych okazji
  • dodanie oferty i usług w specjalnych zakładach na fanpage'u – mogą zawierać cenę, opis usług, korzyści dla klienta
  • zastosowanie płatnej promocji – możliwość zawężenia lokalizacji użytkowników, którzy zobaczą reklamę, np. do wybranego miasta lub promienia km wokół firmy.

Polecamy: E-wydanie Dziennika Gazety Prawnej

Czy za wszystko muszę płacić?

Plusem Facebooka jest mimowolne rozprzestrzenianie się informacji o firmie. Gdy użytkownik polubi fanpage, skomentuje go, zaznaczy wzięcie udziału w wydarzeniu lub zamelduje się w danym miejscu, zobaczą to jego znajomi. Facebook podpowiada potencjalnie interesujące strony po polubieniu fanpage'a. Tą drogą także można zyskać zupełnie bezpłatne rekomendacje. Co więcej, one zawsze są powiązane tematycznie, np. osoba, która polubi salon urody w Poznaniu, otrzyma rekomendację polubienia innych, podobnych miejsc z Poznania.

Pozycjonowanie lokalne w Google

Popularną metodą dotarcia do użytkowników jest pozycjonowanie lokalne w Google. W efekcie optymalizacji strony firma wyświetla się w top 10 użytkownikom z okolicy. Na przykład użytkownik z Łodzi, który wpisze w wyszukiwarkę frazę „fryzjer damski koloryzacja”, zobaczy w wynikach wyszukiwania salony fryzjerskie z Łodzi. Użytkownicy z innych miast zobaczą zupełnie inne wyniki wyszukiwania na tę samą frazę – dopasowane do ich lokalizacji oraz historii wyszukiwania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze zasady lokalnego SEO

Pozycjonowanie lokalne bazuje na frazach związanych z ofertą, ale przy tym wskazujących lokalizację. Wiąże się to z rozbudową treści strony w teksty, które zawierają takie frazy. Poza tekstami ofertowymi czy poradnikowymi, nazwa lokalizacji w naturalny sposób powinna wystąpić w zakładce kontakt, a także w stopce strony. Przy czym istotna jest spójność danych, dlatego warto zadbać o to, aby adres firmy występował w takiej samej formie zarówno na całej stronie internetowej, jak i na zewnętrznych portalach: na Facebooku, w Google Maps, w katalogach adresowych i innych miejscach, które pozwalają na publikację adresów firm. Dane powinny zawierać więc:

  • nazwę firmy – zawsze w tej samej formie, różne formy to dla Google różne firmy
  • adres siedziby – jeśli ulegnie zmianie, pamiętaj o aktualizacji we wszystkich katalogach
  • numer telefonu – najlepiej stacjonarny z numerem kierunkowym.

Zobacz: Mała firma

Obecność w Google Maps

Ważnym elementem lokalnego pozycjonowania firmy jest dodanie jej do Google Maps. Jest to bezpłatne, wystarczy posiadać stały adres, pod który Google wyśle kod weryfikujący daną lokalizację. W efekcie strona pojawi się nie tylko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale również w wynikach wyszukiwania Google Maps wraz z linkiem do witryny, opisem, godzinami otwarcia, a także ustawieniem trasy dojazdu na mapie i innymi informacjami, które ułatwią dotarcie użytkownikom.

Budowanie społeczności

Lokalne firmy mają potencjał do budowania społeczności. Na wagę złota jest więc angażowanie się w lokalne inicjatywy, wspierania rozwoju miasta, edukacji i aktywne uczestnictwo w życiu okolicy. Początkiem takich działań jest jednak obecność na Facebooku i widoczność w Google, które rozpalają pierwszą iskierkę zainteresowania u klientów.

Autor: Anna Zalewska, widoczni.com

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA