Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby
REKLAMA
REKLAMA
1. Postaw na SEO
REKLAMA
Pozycjonowanie to jedna z najbardziej efektywnych form promocji e-sklepu. Należy do niej kompleks działań, które mają prowadzić do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce, a tym samym generować wysoką konwersję w postaci zakupów. Warto zwrócić uwagę, że pozycjonowane e-sklepów jest zadaniem dużo trudniejszym niż pozycjonowanie dowolnej strony www. Dlaczego? Ponieważ sklepy internetowe zawierają sporą ilość podstron i treści. Mimo, że usługa ta zwykle wiąże się ze stałymi opłatami w formie abonamentu, możemy liczyć na stały wzrost klientów, odwiedzających nasz sklep.
REKLAMA
Główne cele SEO Marketingu ostatnimi czasy uległy przekształceniu. Wielu użytkowników do tej pory błędnie zakłada, że głównym zadaniem pozycjonowania jest znalezienie się w Top 10 Google. Jednak sama obecność na pierwszej stronie wyszukiwarki nie przynosi jeszcze żadnych efektów. Niezbędne jest dotarcie do prawidłowej grupy odbiorców, a następnie przekonanie ich do swoich usług, w formie finalizacji transakcji. Z pomocą tu przychodzi optymalizacja współczynnika konwersji. Mówiąc prościej chodzi o wdrożenie zmian w sklepie, zwiększających prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Przykładowe działania w ramach tej usługi to:
- prostsze i bardziej intuicyjne kroki zakupowe,
- przejrzyste informacje o kosztach i wariantach dostawy,
- zmiana wyglądu menu na stronie głównej,
- więcej opcji metod płatności.
Polecamy: E-wydanie Dziennika Gazety Prawnej
2. Content marketing obowiązkowo!
Dobrze napisane treści to dostarczanie wysokiej jakości tekstów, materiałów graficznych, video i innych form treści. To jedno z tych zadań, które bez problemu możesz realizować samodzielnie. Poniżej przykładowe cele działań copywritera:
- budowanie zaangażowania użytkowników,
- pomoc w podjęciu decyzji zakupowych,
- edukowanie potencjalnych klientów,
- nawiązanie wartościowych relacji,
- urozmaicona i atrakcyjna forma przedstawienia swojej oferty.
Copywriting pozwala zbudować kontekst sklepu internetowego i jest sposobem na wyróżnienie się spośród konkurentów. W ramach content marketingu zalecane jest prowadzenie bloga z poradami i artykułami eksperckimi. Pozwoli to na dłużej zatrzymać potencjalnego klienta i zaspokoić jego braki w wiedzy branżowej. Treści dodatkowe w sklepie stanowią wartość dodaną, po którą chętnie sięgną użytkownicy na każdym etapie zakupu – od tych, którzy jeszcze nie zdefiniowali swoich potrzeb, po stałych klientów, którzy są zainteresowani tematyką powiązaną z ofertą sklepu. Warto postawić na różnorodną formę pisząc np. recenzje, case study, porównania, wywiady, czy tworząc infografiki.
4. Relacje z blogosferą
Współpraca z blogerami to obecnie obowiązkowy element budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Pomaga to przede wszystkim zwiększyć wiarygodność produktów, jak i samego sklepu. Większość blogerów posiada ofertę współpracy na swoich blogach, a współpraca odbywa się zwykle w oparciu o umowę. Nie ma również problemu z rozliczeniem – blogerzy wystawiają faktury. Istnieje wiele różnorodnych form współpracy. Bloger może np. napisać recenzję produktu w zamian za darmowe wypróbowanie lub bon zakupowy. Trzeba jednak pamiętać, że takim działaniem nie mamy gwarancji pozytywnej opinii o naszym produkcie. Wielu blogerów podejmując współpracę z markami, zastrzega, że ma prawo do obiektywnej oceny produktu czy usługi, którą otrzymują do testowania. Plusem jest na pewno to, że dzięki temu pozyskujemy nowych odbiorców, wykorzystując zasięg i autorytet blogerów.
W ofercie blogera najczęściej znajdują się:
- recenzje produktów,
- artykuły sponsorowane,
- posty w social mediach,
- konkursy angażujące czytelników bloga.
Zobacz: Reklama
Inne działania
Celem działań promocyjnych dla sklepu internetowego jest poszerzenie grona klientów. Oto dodatkowe pomysły, które pomocą szerzej zaistnieć Twojego biznesowi online:
- sklep na Allegro – to dodatkowy kanał dotarcia do potencjalnego klienta. Można wykorzystać własny szablon graficzny, nawiązujący stylem do strony www sklepu, tak aby łatwiej zidentyfikować produkty,
- dodanie sklepu do porównywarek cenowych,
- współpraca z klubami zakupowymi,
- oferowanie produktów na platformach oferujących różne marki w jednym miejscu.
To od nas zależy, czy zdecydujemy się na wykorzystanie wielu różnych sposobów promocji, czy skupimy się na jednym. Pamiętajmy, że w każdym z tych przypadków niezbędne jest mierzenie efektów prowadzonych działań. Jeśli okaże się, że skuteczność którejś z metod jest wątpliwa, warto wdrożyć inną formę promocji i zmienić strategię.
Autor: Anna Zalewska agencja widoczni
REKLAMA
REKLAMA