REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby /Fot. Fotolia
Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej kilka skutecznych rozwiązań, które warto zastosować w przypadku prowadzenia e-sklepu. Niektóre z nich można wdrożyć samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Jedno jest pewne – aby zwiększyć ruch na naszej stronie, który będzie generował sprzedaż, postawmy na kilka źródeł dotarcia do odbiorcy. Oto, co rekomendujemy.

1. Postaw na SEO

REKLAMA

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej efektywnych form promocji e-sklepu. Należy do niej kompleks działań, które mają prowadzić do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce, a tym samym generować wysoką konwersję w postaci zakupów. Warto zwrócić uwagę, że pozycjonowane e-sklepów jest zadaniem dużo trudniejszym niż pozycjonowanie dowolnej strony www. Dlaczego? Ponieważ sklepy internetowe zawierają sporą ilość podstron i treści. Mimo, że usługa ta zwykle wiąże się ze stałymi opłatami w formie abonamentu, możemy liczyć na stały wzrost klientów, odwiedzających nasz sklep.

REKLAMA

Główne cele SEO Marketingu ostatnimi czasy uległy przekształceniu. Wielu użytkowników do tej pory błędnie zakłada, że głównym zadaniem pozycjonowania jest znalezienie się w Top 10 Google. Jednak sama obecność na pierwszej stronie wyszukiwarki nie przynosi jeszcze żadnych efektów. Niezbędne jest dotarcie do prawidłowej grupy odbiorców, a następnie przekonanie ich do swoich usług, w formie finalizacji transakcji. Z pomocą tu przychodzi optymalizacja współczynnika konwersji. Mówiąc prościej chodzi o wdrożenie zmian w sklepie, zwiększających prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Przykładowe działania w ramach tej usługi to:

  • prostsze i bardziej intuicyjne kroki zakupowe,
  • przejrzyste informacje o kosztach i wariantach dostawy,
  • zmiana wyglądu menu na stronie głównej,
  • więcej opcji metod płatności.

Polecamy: E-wydanie Dziennika Gazety Prawnej

2. Content marketing obowiązkowo!

Dobrze napisane treści to dostarczanie wysokiej jakości tekstów, materiałów graficznych, video i innych form treści. To jedno z tych zadań, które bez problemu możesz realizować samodzielnie. Poniżej przykładowe cele działań copywritera:

  • budowanie zaangażowania użytkowników,
  • pomoc w podjęciu decyzji zakupowych,
  • edukowanie potencjalnych klientów,
  • nawiązanie wartościowych relacji,
  • urozmaicona i atrakcyjna forma przedstawienia swojej oferty.

Copywriting pozwala zbudować kontekst sklepu internetowego i jest sposobem na wyróżnienie się spośród konkurentów. W ramach content marketingu zalecane jest prowadzenie bloga z poradami i artykułami eksperckimi. Pozwoli to na dłużej zatrzymać potencjalnego klienta i zaspokoić jego braki w wiedzy branżowej. Treści dodatkowe w sklepie stanowią wartość dodaną, po którą chętnie sięgną użytkownicy na każdym etapie zakupu – od tych, którzy jeszcze nie zdefiniowali swoich potrzeb, po stałych klientów, którzy są zainteresowani tematyką powiązaną z ofertą sklepu. Warto postawić na różnorodną formę pisząc np. recenzje, case study, porównania, wywiady, czy tworząc infografiki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Relacje z blogosferą

Współpraca z blogerami to obecnie obowiązkowy element budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Pomaga to przede wszystkim zwiększyć wiarygodność produktów, jak i samego sklepu. Większość blogerów posiada ofertę współpracy na swoich blogach, a współpraca odbywa się zwykle w oparciu o umowę. Nie ma również problemu z rozliczeniem – blogerzy wystawiają faktury. Istnieje wiele różnorodnych form współpracy. Bloger może np. napisać recenzję produktu w zamian za darmowe wypróbowanie lub bon zakupowy. Trzeba jednak pamiętać, że takim działaniem nie mamy gwarancji pozytywnej opinii o naszym produkcie. Wielu blogerów podejmując współpracę z markami, zastrzega, że ma prawo do obiektywnej oceny produktu czy usługi, którą otrzymują do testowania. Plusem jest na pewno to, że dzięki temu pozyskujemy nowych odbiorców, wykorzystując zasięg i autorytet blogerów.

W ofercie blogera najczęściej znajdują się:

  • recenzje produktów,
  • artykuły sponsorowane,
  • posty w social mediach,
  • konkursy angażujące czytelników bloga.

Zobacz: Reklama

Inne działania

Celem działań promocyjnych dla sklepu internetowego jest poszerzenie grona klientów. Oto dodatkowe pomysły, które pomocą szerzej zaistnieć Twojego biznesowi online:

  • sklep na Allegro – to dodatkowy kanał dotarcia do potencjalnego klienta. Można wykorzystać własny szablon graficzny, nawiązujący stylem do strony www sklepu, tak aby łatwiej zidentyfikować produkty,
  • dodanie sklepu do porównywarek cenowych,
  • współpraca z klubami zakupowymi,
  • oferowanie produktów na platformach oferujących różne marki w jednym miejscu.

To od nas zależy, czy zdecydujemy się na wykorzystanie wielu różnych sposobów promocji, czy skupimy się na jednym. Pamiętajmy, że w każdym z tych przypadków niezbędne jest mierzenie efektów prowadzonych działań. Jeśli okaże się, że skuteczność którejś z metod jest wątpliwa, warto wdrożyć inną formę promocji i zmienić strategię.

Autor: Anna Zalewska agencja widoczni

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA