REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby /Fot. Fotolia
Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej kilka skutecznych rozwiązań, które warto zastosować w przypadku prowadzenia e-sklepu. Niektóre z nich można wdrożyć samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Jedno jest pewne – aby zwiększyć ruch na naszej stronie, który będzie generował sprzedaż, postawmy na kilka źródeł dotarcia do odbiorcy. Oto, co rekomendujemy.

1. Postaw na SEO

REKLAMA

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej efektywnych form promocji e-sklepu. Należy do niej kompleks działań, które mają prowadzić do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce, a tym samym generować wysoką konwersję w postaci zakupów. Warto zwrócić uwagę, że pozycjonowane e-sklepów jest zadaniem dużo trudniejszym niż pozycjonowanie dowolnej strony www. Dlaczego? Ponieważ sklepy internetowe zawierają sporą ilość podstron i treści. Mimo, że usługa ta zwykle wiąże się ze stałymi opłatami w formie abonamentu, możemy liczyć na stały wzrost klientów, odwiedzających nasz sklep.

REKLAMA

Główne cele SEO Marketingu ostatnimi czasy uległy przekształceniu. Wielu użytkowników do tej pory błędnie zakłada, że głównym zadaniem pozycjonowania jest znalezienie się w Top 10 Google. Jednak sama obecność na pierwszej stronie wyszukiwarki nie przynosi jeszcze żadnych efektów. Niezbędne jest dotarcie do prawidłowej grupy odbiorców, a następnie przekonanie ich do swoich usług, w formie finalizacji transakcji. Z pomocą tu przychodzi optymalizacja współczynnika konwersji. Mówiąc prościej chodzi o wdrożenie zmian w sklepie, zwiększających prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Przykładowe działania w ramach tej usługi to:

  • prostsze i bardziej intuicyjne kroki zakupowe,
  • przejrzyste informacje o kosztach i wariantach dostawy,
  • zmiana wyglądu menu na stronie głównej,
  • więcej opcji metod płatności.

Polecamy: E-wydanie Dziennika Gazety Prawnej

2. Content marketing obowiązkowo!

Dobrze napisane treści to dostarczanie wysokiej jakości tekstów, materiałów graficznych, video i innych form treści. To jedno z tych zadań, które bez problemu możesz realizować samodzielnie. Poniżej przykładowe cele działań copywritera:

  • budowanie zaangażowania użytkowników,
  • pomoc w podjęciu decyzji zakupowych,
  • edukowanie potencjalnych klientów,
  • nawiązanie wartościowych relacji,
  • urozmaicona i atrakcyjna forma przedstawienia swojej oferty.

Copywriting pozwala zbudować kontekst sklepu internetowego i jest sposobem na wyróżnienie się spośród konkurentów. W ramach content marketingu zalecane jest prowadzenie bloga z poradami i artykułami eksperckimi. Pozwoli to na dłużej zatrzymać potencjalnego klienta i zaspokoić jego braki w wiedzy branżowej. Treści dodatkowe w sklepie stanowią wartość dodaną, po którą chętnie sięgną użytkownicy na każdym etapie zakupu – od tych, którzy jeszcze nie zdefiniowali swoich potrzeb, po stałych klientów, którzy są zainteresowani tematyką powiązaną z ofertą sklepu. Warto postawić na różnorodną formę pisząc np. recenzje, case study, porównania, wywiady, czy tworząc infografiki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Relacje z blogosferą

Współpraca z blogerami to obecnie obowiązkowy element budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Pomaga to przede wszystkim zwiększyć wiarygodność produktów, jak i samego sklepu. Większość blogerów posiada ofertę współpracy na swoich blogach, a współpraca odbywa się zwykle w oparciu o umowę. Nie ma również problemu z rozliczeniem – blogerzy wystawiają faktury. Istnieje wiele różnorodnych form współpracy. Bloger może np. napisać recenzję produktu w zamian za darmowe wypróbowanie lub bon zakupowy. Trzeba jednak pamiętać, że takim działaniem nie mamy gwarancji pozytywnej opinii o naszym produkcie. Wielu blogerów podejmując współpracę z markami, zastrzega, że ma prawo do obiektywnej oceny produktu czy usługi, którą otrzymują do testowania. Plusem jest na pewno to, że dzięki temu pozyskujemy nowych odbiorców, wykorzystując zasięg i autorytet blogerów.

W ofercie blogera najczęściej znajdują się:

  • recenzje produktów,
  • artykuły sponsorowane,
  • posty w social mediach,
  • konkursy angażujące czytelników bloga.

Zobacz: Reklama

Inne działania

Celem działań promocyjnych dla sklepu internetowego jest poszerzenie grona klientów. Oto dodatkowe pomysły, które pomocą szerzej zaistnieć Twojego biznesowi online:

  • sklep na Allegro – to dodatkowy kanał dotarcia do potencjalnego klienta. Można wykorzystać własny szablon graficzny, nawiązujący stylem do strony www sklepu, tak aby łatwiej zidentyfikować produkty,
  • dodanie sklepu do porównywarek cenowych,
  • współpraca z klubami zakupowymi,
  • oferowanie produktów na platformach oferujących różne marki w jednym miejscu.

To od nas zależy, czy zdecydujemy się na wykorzystanie wielu różnych sposobów promocji, czy skupimy się na jednym. Pamiętajmy, że w każdym z tych przypadków niezbędne jest mierzenie efektów prowadzonych działań. Jeśli okaże się, że skuteczność którejś z metod jest wątpliwa, warto wdrożyć inną formę promocji i zmienić strategię.

Autor: Anna Zalewska agencja widoczni

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA