REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby /Fot. Fotolia
Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej kilka skutecznych rozwiązań, które warto zastosować w przypadku prowadzenia e-sklepu. Niektóre z nich można wdrożyć samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Jedno jest pewne – aby zwiększyć ruch na naszej stronie, który będzie generował sprzedaż, postawmy na kilka źródeł dotarcia do odbiorcy. Oto, co rekomendujemy.

1. Postaw na SEO

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej efektywnych form promocji e-sklepu. Należy do niej kompleks działań, które mają prowadzić do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce, a tym samym generować wysoką konwersję w postaci zakupów. Warto zwrócić uwagę, że pozycjonowane e-sklepów jest zadaniem dużo trudniejszym niż pozycjonowanie dowolnej strony www. Dlaczego? Ponieważ sklepy internetowe zawierają sporą ilość podstron i treści. Mimo, że usługa ta zwykle wiąże się ze stałymi opłatami w formie abonamentu, możemy liczyć na stały wzrost klientów, odwiedzających nasz sklep.

REKLAMA

REKLAMA

Główne cele SEO Marketingu ostatnimi czasy uległy przekształceniu. Wielu użytkowników do tej pory błędnie zakłada, że głównym zadaniem pozycjonowania jest znalezienie się w Top 10 Google. Jednak sama obecność na pierwszej stronie wyszukiwarki nie przynosi jeszcze żadnych efektów. Niezbędne jest dotarcie do prawidłowej grupy odbiorców, a następnie przekonanie ich do swoich usług, w formie finalizacji transakcji. Z pomocą tu przychodzi optymalizacja współczynnika konwersji. Mówiąc prościej chodzi o wdrożenie zmian w sklepie, zwiększających prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Przykładowe działania w ramach tej usługi to:

  • prostsze i bardziej intuicyjne kroki zakupowe,
  • przejrzyste informacje o kosztach i wariantach dostawy,
  • zmiana wyglądu menu na stronie głównej,
  • więcej opcji metod płatności.

Polecamy: E-wydanie Dziennika Gazety Prawnej

2. Content marketing obowiązkowo!

Dobrze napisane treści to dostarczanie wysokiej jakości tekstów, materiałów graficznych, video i innych form treści. To jedno z tych zadań, które bez problemu możesz realizować samodzielnie. Poniżej przykładowe cele działań copywritera:

REKLAMA

  • budowanie zaangażowania użytkowników,
  • pomoc w podjęciu decyzji zakupowych,
  • edukowanie potencjalnych klientów,
  • nawiązanie wartościowych relacji,
  • urozmaicona i atrakcyjna forma przedstawienia swojej oferty.

Copywriting pozwala zbudować kontekst sklepu internetowego i jest sposobem na wyróżnienie się spośród konkurentów. W ramach content marketingu zalecane jest prowadzenie bloga z poradami i artykułami eksperckimi. Pozwoli to na dłużej zatrzymać potencjalnego klienta i zaspokoić jego braki w wiedzy branżowej. Treści dodatkowe w sklepie stanowią wartość dodaną, po którą chętnie sięgną użytkownicy na każdym etapie zakupu – od tych, którzy jeszcze nie zdefiniowali swoich potrzeb, po stałych klientów, którzy są zainteresowani tematyką powiązaną z ofertą sklepu. Warto postawić na różnorodną formę pisząc np. recenzje, case study, porównania, wywiady, czy tworząc infografiki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Relacje z blogosferą

Współpraca z blogerami to obecnie obowiązkowy element budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Pomaga to przede wszystkim zwiększyć wiarygodność produktów, jak i samego sklepu. Większość blogerów posiada ofertę współpracy na swoich blogach, a współpraca odbywa się zwykle w oparciu o umowę. Nie ma również problemu z rozliczeniem – blogerzy wystawiają faktury. Istnieje wiele różnorodnych form współpracy. Bloger może np. napisać recenzję produktu w zamian za darmowe wypróbowanie lub bon zakupowy. Trzeba jednak pamiętać, że takim działaniem nie mamy gwarancji pozytywnej opinii o naszym produkcie. Wielu blogerów podejmując współpracę z markami, zastrzega, że ma prawo do obiektywnej oceny produktu czy usługi, którą otrzymują do testowania. Plusem jest na pewno to, że dzięki temu pozyskujemy nowych odbiorców, wykorzystując zasięg i autorytet blogerów.

W ofercie blogera najczęściej znajdują się:

  • recenzje produktów,
  • artykuły sponsorowane,
  • posty w social mediach,
  • konkursy angażujące czytelników bloga.

Zobacz: Reklama

Inne działania

Celem działań promocyjnych dla sklepu internetowego jest poszerzenie grona klientów. Oto dodatkowe pomysły, które pomocą szerzej zaistnieć Twojego biznesowi online:

  • sklep na Allegro – to dodatkowy kanał dotarcia do potencjalnego klienta. Można wykorzystać własny szablon graficzny, nawiązujący stylem do strony www sklepu, tak aby łatwiej zidentyfikować produkty,
  • dodanie sklepu do porównywarek cenowych,
  • współpraca z klubami zakupowymi,
  • oferowanie produktów na platformach oferujących różne marki w jednym miejscu.

To od nas zależy, czy zdecydujemy się na wykorzystanie wielu różnych sposobów promocji, czy skupimy się na jednym. Pamiętajmy, że w każdym z tych przypadków niezbędne jest mierzenie efektów prowadzonych działań. Jeśli okaże się, że skuteczność którejś z metod jest wątpliwa, warto wdrożyć inną formę promocji i zmienić strategię.

Autor: Anna Zalewska agencja widoczni

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA