REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Wyszukiwarki internetowe dają ogromne możliwości dotarcia do klientów wstępnie zainteresowanych naszymi usługami, produktami. Zarówno osoby zainteresowane promocją w Google, jak i marketerzy, podejmują często nietrafione decyzje pod kątem promocji w Google. W związku z tym przedstawiam 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych, których uniknięcie pozwoli na wyróżnienie się na rynku, zdobycie przewagi konkurencyjnej, ściągnięcie wartościowego ruchu oraz w konsekwencji zwiększenie konwersji i sprzedaży. Zalet jest dużo, więc warto wziąć moje propozycje zmian pod uwagę.

1. Pozycjonowanie naturalne skupione tylko na jednej lub kilku frazach kluczowych

Jako manager marketingu internetowego często spotykam się z sytuacją, gdy klient chce pozycjonować się tylko po jednej, bądź też kilku bardzo ogólnych frazach kluczowych. Przykładowo właściciel sklepu z biżuterią myśli tylko o tym, żeby być w TOP10 po frazie biżuteria, z kolei lokalna szkoła angielskiego we Wrocławiu dąży do bycia w TOP10 tylko dla frazy angielski Wrocław. Jest to błędne podejście, które może powodować marnotrawstwo pieniędzy i czasu. Zarówno dla sklepów internetowych, jak i witryn firmowych warto dążyć do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w Google dla wielu fraz kluczowych. Dobór odpowiednich fraz jest najważniejszym elementem strategii marketingowej, dlatego też poświęćmy czas na przeanalizowanie konkurencji i potencjalnych fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników. Zalecamy dobór słów ogólnych, poradnikowych, usługowych, produktowych i kierujących do podstron kategorii. Przykładowo dla sklepu z biżuterią warto dobrać następujące frazy kluczowe:

REKLAMA

REKLAMA

  • Frazy kierujące do strony głównej: sklep z biżuterią, sklep internetowy z biżuterią, biżuteria sklep internetowy itp.
  • Frazy kierujące do podstron kategorii: biżuteria złota sklep internetowy, pierścionki różowe złoto sklep itp.
  • Frazy kierujące do podstron produktowych: pierścionek koniczynka okrągła różowe złoto, bransoletka ze srebrną zawieszką z koniczyną na grubym sznurku itp.
  • Frazy poradnikowe: co znaczy biżuteria rodowana, co to jest biżuteria pozłacana itp.
  • Frazy lokalne (dla stacjonarnych oddziałów sklepu): sklep z biżuterią kraków, biżuteria ślubna kraków itp.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Narzędzia do analizy słów kluczowych

W celu doboru odpowiednich fraz kluczowych korzystajmy z następujących narzędzi:

REKLAMA

  • Google Keyword Planer - https://adwords.google.com/KeywordPlanner - narzędzie Google pozwalające określić miesięczną ilość wyszukiwań danych fraz w wyszukiwarce.
  • Answerthepublic.com – proste narzędzie przedstawiające sugestie pytań związanych z danymi frazami kluczowymi.
  • Keywordtool.io – narzędzie do planowania słów kluczowych, podające sugestie doboru fraz.
  • Ubersuggest.io – niezwykle użyteczne narzędzie pozwalające na wygenerowanie sugestii fraz kluczowych.

Zachęcam do korzystania z jak największej ilości narzędzi – dzięki nim możemy uzyskać duży zestaw fraz kluczowych dobranych adekwatnie do trendów wyszukiwarki. Pamiętajmy także o własnej analizie konkurencji i podpowiedzi, jakie daje nam wyszukiwarka Google.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Brak wykorzystania możliwości jakie daje Google Moja Firma

Google Moja Firma to usługa dedykowana zarówno dla dużych i małych przedsiębiorstw, jak i dla i organizacji. Jest doskonałym źródłem ruchu, wpływa także znacząco na kwestie wizerunkowe. Dobrze zoptymalizowany i uzupełniony profil firmowy to prawdziwy klucz do sukcesu w wyszukiwarkach internetowych. Warto więc nie tylko utworzyć profil, lecz także wykonać odpowiednią optymalizację i przeprowadzać cykliczne aktualizacje informacji.

Aby wizytówka Google Moja Firma pojawiała się wysoko w Google należy zadbać o następujące rzeczy:

  • Uzupełnienie wszystkich danych firmowych;
  • Dodanie godzin pracy;
  • Odpowiedni dobór kategorii;
  • Implementację zdjęć we wszystkich kategoriach;
  • Angażowanie użytkowników poprzez budowę relacji – w szczególności zadbaj o to, by zadowoleni klienci wstawili opinie o Twojej firmie. Poproś część klientów o zadanie pytań odnośnie Twoich usług. Oczywiście pamiętaj o przekazaniu odpowiedzi na pytania;
  • Dodawaj regularne aktualizacje – wstawiaj informacje o promocjach, wydarzeniach, ofertach specjalnych.

Utworzenie i edycja profilu w Google Moja firma jest prosta i nie zajmuje dużo czasu. Warto utworzyć i poprawnie zoptymalizować własny profil firmowy w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce, dzięki czemu możemy uzyskać zwiększony ruch na stronie. Pamiętajmy także o tym, że wpływ na widoczność profilu ma także fakt pozycjonowania domeny firmowej.

Zobacz: Reklama

3. Niewykorzystywanie bloga

Przeglądając wpisy w mediach społecznościowych czy też w artykułach branżowych, możemy znaleźć hasło, które powinno się uwzględniać w strategii marketingu w wyszukiwarkach internetowych: Content is the king. To właśnie treść jest obecnie najważniejszym czynnikiem, który wpływa zarówno na zaangażowanie użytkowników, jak i na roboty wyszukiwarki. Dlatego też warto zadbać o to, by treść przyciągała także użytkowników na naszą stronę internetową. Oprócz odpowiednio dobranych i zoptymalizowanych treści informacyjnych i reklamowych na stronie firmowej warto również uruchomić bloga firmowego. Dobrze prowadzony blog firmowy generuje następujące efekty:

  • Wzrost ruchu,
  • Lepsze pozycje w Google dla całej witryny,
  • Treści, które możemy wykorzystać w social media,
  • Budowa świadomości marki,
  • Wzrost sprzedaży,
  • Odpowiednia relacja z klientami.

Jeżeli nie masz pomysłu, jakie treści są właściwe na bloga firmowego, przedstawiam kilka propozycji, które można wykorzystać w każdej branży:

  • Aktualności z branży wraz z komentarzem specjalistów.
  • Firmowe wydarzenia i aktualności – udział w targach, zmiany kadrowe.
  • Wpisy poradnikowe.
  • Instrukcje.
  • Badania i statystyki.
  • Case study.

Blog firmowy daje także możliwość osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Dobrze przygotowane artykuły mogą być źródłem konwertującego ruchu z wyników organicznych.

4. Brak wdrożenia rich snippets

Zacznijmy od definicji: rich snippets to rozszerzenia dotyczące stron, które pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Ich stosowanie pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Możemy wykorzystywać następujące typy informacji:

  • Opinie i recenzje.
  • Oceny w opiniach.
  • Osoby.
  • Zdarzenia.
  • Przepisy.
  • Zakupy i produkty.
  • Menu (breadcrumbs).
  • Filmy wideo.

Największą zaletą stosowania rich snippets jest zwiększona ilość kliknięć w adresy, które wykorzystują fragmenty rozszerzone. Dzięki temu możemy wyróżnić się na tle monotonnej konkurencji i uzyskać nad nią przewagę, nawet pomimo niższych pozycji w Google. Dodatkowo witryny z rich snippets bardziej przyciągają wzrok użytkowników w wynikach wyszukiwania oraz podnoszą CTR. Implementację rich snippets możemy wykonać sami, zlecić profesjonalnej agencji lub programiście. Po wdrożeniu zalecam przetestować dane wykorzystując oficjalne narzędzie Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool.

5. Zaniedbywanie kwestii wizerunkowych

Większość właścicieli firm dba o pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa wśród obecnych i potencjalnych klientów. Ale czy dbamy także o pozytywny wizerunek w Internecie? Na podstawie relacji klientów naszej agencji możemy stwierdzić, iż jest to jedna z bardziej zaniedbywanych kwestii w marketingu internetowym. A warto pamiętać o tym, że konsumenci przed dokonaniem zakupu sprawdzają opinie w internecie – dla części z nich opinie znalezione w sieci mają decydujący wpływ na zakup produktu lub usługi. Zadbajmy więc o wizerunek naszej marki nie tylko w social media, lecz także w Google. Sprawdźmy, jakie wyniki wyszukiwania znajdziemy po frazach typu:

  • „Nazwa firmy” opinie.
  • „Nazwa firmy” forum.

Wpływ na wizerunek marki mogą mieć także opinie pracowników, dlatego też warto także przeanalizować frazy typu

  • „Nazwa firmy” praca.
  • „Nazwa firmy” praca opinie itp.

Pamiętajmy także o zadbaniu o opinie naszej firmy w Google Moja Firma. Poprośmy zadowolonych klientów o wystawienie opinii. Zwróćmy uwagę także na to, by za każdym razem odpowiadać merytorycznie na każdą negatywną opinię – dzięki temu zaprezentujemy własną firmę jako rzetelną i profesjonalną. W końcu niezadowoleni klienci znajdą się zawsze.

Powyższa lista jest tylko krótkim zestawieniem najczęściej popełnianych błędów przy wdrażaniu kampanii marketingowych w wyszukiwarkach internetowych. Wskazówki powinny pomóc każdej osobie zaangażowanej przy przygotowaniu, wdrażaniu i analizie skuteczności kampanii w Google.

Autor: Łukasz Jaworski, e-marketing manager

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie 2025 r. i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [checklista] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA