REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Wyszukiwarki internetowe dają ogromne możliwości dotarcia do klientów wstępnie zainteresowanych naszymi usługami, produktami. Zarówno osoby zainteresowane promocją w Google, jak i marketerzy, podejmują często nietrafione decyzje pod kątem promocji w Google. W związku z tym przedstawiam 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych, których uniknięcie pozwoli na wyróżnienie się na rynku, zdobycie przewagi konkurencyjnej, ściągnięcie wartościowego ruchu oraz w konsekwencji zwiększenie konwersji i sprzedaży. Zalet jest dużo, więc warto wziąć moje propozycje zmian pod uwagę.

1. Pozycjonowanie naturalne skupione tylko na jednej lub kilku frazach kluczowych

Jako manager marketingu internetowego często spotykam się z sytuacją, gdy klient chce pozycjonować się tylko po jednej, bądź też kilku bardzo ogólnych frazach kluczowych. Przykładowo właściciel sklepu z biżuterią myśli tylko o tym, żeby być w TOP10 po frazie biżuteria, z kolei lokalna szkoła angielskiego we Wrocławiu dąży do bycia w TOP10 tylko dla frazy angielski Wrocław. Jest to błędne podejście, które może powodować marnotrawstwo pieniędzy i czasu. Zarówno dla sklepów internetowych, jak i witryn firmowych warto dążyć do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w Google dla wielu fraz kluczowych. Dobór odpowiednich fraz jest najważniejszym elementem strategii marketingowej, dlatego też poświęćmy czas na przeanalizowanie konkurencji i potencjalnych fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników. Zalecamy dobór słów ogólnych, poradnikowych, usługowych, produktowych i kierujących do podstron kategorii. Przykładowo dla sklepu z biżuterią warto dobrać następujące frazy kluczowe:

REKLAMA

REKLAMA

  • Frazy kierujące do strony głównej: sklep z biżuterią, sklep internetowy z biżuterią, biżuteria sklep internetowy itp.
  • Frazy kierujące do podstron kategorii: biżuteria złota sklep internetowy, pierścionki różowe złoto sklep itp.
  • Frazy kierujące do podstron produktowych: pierścionek koniczynka okrągła różowe złoto, bransoletka ze srebrną zawieszką z koniczyną na grubym sznurku itp.
  • Frazy poradnikowe: co znaczy biżuteria rodowana, co to jest biżuteria pozłacana itp.
  • Frazy lokalne (dla stacjonarnych oddziałów sklepu): sklep z biżuterią kraków, biżuteria ślubna kraków itp.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Narzędzia do analizy słów kluczowych

W celu doboru odpowiednich fraz kluczowych korzystajmy z następujących narzędzi:

REKLAMA

  • Google Keyword Planer - https://adwords.google.com/KeywordPlanner - narzędzie Google pozwalające określić miesięczną ilość wyszukiwań danych fraz w wyszukiwarce.
  • Answerthepublic.com – proste narzędzie przedstawiające sugestie pytań związanych z danymi frazami kluczowymi.
  • Keywordtool.io – narzędzie do planowania słów kluczowych, podające sugestie doboru fraz.
  • Ubersuggest.io – niezwykle użyteczne narzędzie pozwalające na wygenerowanie sugestii fraz kluczowych.

Zachęcam do korzystania z jak największej ilości narzędzi – dzięki nim możemy uzyskać duży zestaw fraz kluczowych dobranych adekwatnie do trendów wyszukiwarki. Pamiętajmy także o własnej analizie konkurencji i podpowiedzi, jakie daje nam wyszukiwarka Google.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Brak wykorzystania możliwości jakie daje Google Moja Firma

Google Moja Firma to usługa dedykowana zarówno dla dużych i małych przedsiębiorstw, jak i dla i organizacji. Jest doskonałym źródłem ruchu, wpływa także znacząco na kwestie wizerunkowe. Dobrze zoptymalizowany i uzupełniony profil firmowy to prawdziwy klucz do sukcesu w wyszukiwarkach internetowych. Warto więc nie tylko utworzyć profil, lecz także wykonać odpowiednią optymalizację i przeprowadzać cykliczne aktualizacje informacji.

Aby wizytówka Google Moja Firma pojawiała się wysoko w Google należy zadbać o następujące rzeczy:

  • Uzupełnienie wszystkich danych firmowych;
  • Dodanie godzin pracy;
  • Odpowiedni dobór kategorii;
  • Implementację zdjęć we wszystkich kategoriach;
  • Angażowanie użytkowników poprzez budowę relacji – w szczególności zadbaj o to, by zadowoleni klienci wstawili opinie o Twojej firmie. Poproś część klientów o zadanie pytań odnośnie Twoich usług. Oczywiście pamiętaj o przekazaniu odpowiedzi na pytania;
  • Dodawaj regularne aktualizacje – wstawiaj informacje o promocjach, wydarzeniach, ofertach specjalnych.

Utworzenie i edycja profilu w Google Moja firma jest prosta i nie zajmuje dużo czasu. Warto utworzyć i poprawnie zoptymalizować własny profil firmowy w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce, dzięki czemu możemy uzyskać zwiększony ruch na stronie. Pamiętajmy także o tym, że wpływ na widoczność profilu ma także fakt pozycjonowania domeny firmowej.

Zobacz: Reklama

3. Niewykorzystywanie bloga

Przeglądając wpisy w mediach społecznościowych czy też w artykułach branżowych, możemy znaleźć hasło, które powinno się uwzględniać w strategii marketingu w wyszukiwarkach internetowych: Content is the king. To właśnie treść jest obecnie najważniejszym czynnikiem, który wpływa zarówno na zaangażowanie użytkowników, jak i na roboty wyszukiwarki. Dlatego też warto zadbać o to, by treść przyciągała także użytkowników na naszą stronę internetową. Oprócz odpowiednio dobranych i zoptymalizowanych treści informacyjnych i reklamowych na stronie firmowej warto również uruchomić bloga firmowego. Dobrze prowadzony blog firmowy generuje następujące efekty:

  • Wzrost ruchu,
  • Lepsze pozycje w Google dla całej witryny,
  • Treści, które możemy wykorzystać w social media,
  • Budowa świadomości marki,
  • Wzrost sprzedaży,
  • Odpowiednia relacja z klientami.

Jeżeli nie masz pomysłu, jakie treści są właściwe na bloga firmowego, przedstawiam kilka propozycji, które można wykorzystać w każdej branży:

  • Aktualności z branży wraz z komentarzem specjalistów.
  • Firmowe wydarzenia i aktualności – udział w targach, zmiany kadrowe.
  • Wpisy poradnikowe.
  • Instrukcje.
  • Badania i statystyki.
  • Case study.

Blog firmowy daje także możliwość osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Dobrze przygotowane artykuły mogą być źródłem konwertującego ruchu z wyników organicznych.

4. Brak wdrożenia rich snippets

Zacznijmy od definicji: rich snippets to rozszerzenia dotyczące stron, które pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Ich stosowanie pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Możemy wykorzystywać następujące typy informacji:

  • Opinie i recenzje.
  • Oceny w opiniach.
  • Osoby.
  • Zdarzenia.
  • Przepisy.
  • Zakupy i produkty.
  • Menu (breadcrumbs).
  • Filmy wideo.

Największą zaletą stosowania rich snippets jest zwiększona ilość kliknięć w adresy, które wykorzystują fragmenty rozszerzone. Dzięki temu możemy wyróżnić się na tle monotonnej konkurencji i uzyskać nad nią przewagę, nawet pomimo niższych pozycji w Google. Dodatkowo witryny z rich snippets bardziej przyciągają wzrok użytkowników w wynikach wyszukiwania oraz podnoszą CTR. Implementację rich snippets możemy wykonać sami, zlecić profesjonalnej agencji lub programiście. Po wdrożeniu zalecam przetestować dane wykorzystując oficjalne narzędzie Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool.

5. Zaniedbywanie kwestii wizerunkowych

Większość właścicieli firm dba o pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa wśród obecnych i potencjalnych klientów. Ale czy dbamy także o pozytywny wizerunek w Internecie? Na podstawie relacji klientów naszej agencji możemy stwierdzić, iż jest to jedna z bardziej zaniedbywanych kwestii w marketingu internetowym. A warto pamiętać o tym, że konsumenci przed dokonaniem zakupu sprawdzają opinie w internecie – dla części z nich opinie znalezione w sieci mają decydujący wpływ na zakup produktu lub usługi. Zadbajmy więc o wizerunek naszej marki nie tylko w social media, lecz także w Google. Sprawdźmy, jakie wyniki wyszukiwania znajdziemy po frazach typu:

  • „Nazwa firmy” opinie.
  • „Nazwa firmy” forum.

Wpływ na wizerunek marki mogą mieć także opinie pracowników, dlatego też warto także przeanalizować frazy typu

  • „Nazwa firmy” praca.
  • „Nazwa firmy” praca opinie itp.

Pamiętajmy także o zadbaniu o opinie naszej firmy w Google Moja Firma. Poprośmy zadowolonych klientów o wystawienie opinii. Zwróćmy uwagę także na to, by za każdym razem odpowiadać merytorycznie na każdą negatywną opinię – dzięki temu zaprezentujemy własną firmę jako rzetelną i profesjonalną. W końcu niezadowoleni klienci znajdą się zawsze.

Powyższa lista jest tylko krótkim zestawieniem najczęściej popełnianych błędów przy wdrażaniu kampanii marketingowych w wyszukiwarkach internetowych. Wskazówki powinny pomóc każdej osobie zaangażowanej przy przygotowaniu, wdrażaniu i analizie skuteczności kampanii w Google.

Autor: Łukasz Jaworski, e-marketing manager

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA