REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Wyszukiwarki internetowe dają ogromne możliwości dotarcia do klientów wstępnie zainteresowanych naszymi usługami, produktami. Zarówno osoby zainteresowane promocją w Google, jak i marketerzy, podejmują często nietrafione decyzje pod kątem promocji w Google. W związku z tym przedstawiam 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych, których uniknięcie pozwoli na wyróżnienie się na rynku, zdobycie przewagi konkurencyjnej, ściągnięcie wartościowego ruchu oraz w konsekwencji zwiększenie konwersji i sprzedaży. Zalet jest dużo, więc warto wziąć moje propozycje zmian pod uwagę.

1. Pozycjonowanie naturalne skupione tylko na jednej lub kilku frazach kluczowych

Jako manager marketingu internetowego często spotykam się z sytuacją, gdy klient chce pozycjonować się tylko po jednej, bądź też kilku bardzo ogólnych frazach kluczowych. Przykładowo właściciel sklepu z biżuterią myśli tylko o tym, żeby być w TOP10 po frazie biżuteria, z kolei lokalna szkoła angielskiego we Wrocławiu dąży do bycia w TOP10 tylko dla frazy angielski Wrocław. Jest to błędne podejście, które może powodować marnotrawstwo pieniędzy i czasu. Zarówno dla sklepów internetowych, jak i witryn firmowych warto dążyć do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w Google dla wielu fraz kluczowych. Dobór odpowiednich fraz jest najważniejszym elementem strategii marketingowej, dlatego też poświęćmy czas na przeanalizowanie konkurencji i potencjalnych fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników. Zalecamy dobór słów ogólnych, poradnikowych, usługowych, produktowych i kierujących do podstron kategorii. Przykładowo dla sklepu z biżuterią warto dobrać następujące frazy kluczowe:

REKLAMA

REKLAMA

  • Frazy kierujące do strony głównej: sklep z biżuterią, sklep internetowy z biżuterią, biżuteria sklep internetowy itp.
  • Frazy kierujące do podstron kategorii: biżuteria złota sklep internetowy, pierścionki różowe złoto sklep itp.
  • Frazy kierujące do podstron produktowych: pierścionek koniczynka okrągła różowe złoto, bransoletka ze srebrną zawieszką z koniczyną na grubym sznurku itp.
  • Frazy poradnikowe: co znaczy biżuteria rodowana, co to jest biżuteria pozłacana itp.
  • Frazy lokalne (dla stacjonarnych oddziałów sklepu): sklep z biżuterią kraków, biżuteria ślubna kraków itp.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Narzędzia do analizy słów kluczowych

W celu doboru odpowiednich fraz kluczowych korzystajmy z następujących narzędzi:

REKLAMA

  • Google Keyword Planer - https://adwords.google.com/KeywordPlanner - narzędzie Google pozwalające określić miesięczną ilość wyszukiwań danych fraz w wyszukiwarce.
  • Answerthepublic.com – proste narzędzie przedstawiające sugestie pytań związanych z danymi frazami kluczowymi.
  • Keywordtool.io – narzędzie do planowania słów kluczowych, podające sugestie doboru fraz.
  • Ubersuggest.io – niezwykle użyteczne narzędzie pozwalające na wygenerowanie sugestii fraz kluczowych.

Zachęcam do korzystania z jak największej ilości narzędzi – dzięki nim możemy uzyskać duży zestaw fraz kluczowych dobranych adekwatnie do trendów wyszukiwarki. Pamiętajmy także o własnej analizie konkurencji i podpowiedzi, jakie daje nam wyszukiwarka Google.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Brak wykorzystania możliwości jakie daje Google Moja Firma

Google Moja Firma to usługa dedykowana zarówno dla dużych i małych przedsiębiorstw, jak i dla i organizacji. Jest doskonałym źródłem ruchu, wpływa także znacząco na kwestie wizerunkowe. Dobrze zoptymalizowany i uzupełniony profil firmowy to prawdziwy klucz do sukcesu w wyszukiwarkach internetowych. Warto więc nie tylko utworzyć profil, lecz także wykonać odpowiednią optymalizację i przeprowadzać cykliczne aktualizacje informacji.

Aby wizytówka Google Moja Firma pojawiała się wysoko w Google należy zadbać o następujące rzeczy:

  • Uzupełnienie wszystkich danych firmowych;
  • Dodanie godzin pracy;
  • Odpowiedni dobór kategorii;
  • Implementację zdjęć we wszystkich kategoriach;
  • Angażowanie użytkowników poprzez budowę relacji – w szczególności zadbaj o to, by zadowoleni klienci wstawili opinie o Twojej firmie. Poproś część klientów o zadanie pytań odnośnie Twoich usług. Oczywiście pamiętaj o przekazaniu odpowiedzi na pytania;
  • Dodawaj regularne aktualizacje – wstawiaj informacje o promocjach, wydarzeniach, ofertach specjalnych.

Utworzenie i edycja profilu w Google Moja firma jest prosta i nie zajmuje dużo czasu. Warto utworzyć i poprawnie zoptymalizować własny profil firmowy w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce, dzięki czemu możemy uzyskać zwiększony ruch na stronie. Pamiętajmy także o tym, że wpływ na widoczność profilu ma także fakt pozycjonowania domeny firmowej.

Zobacz: Reklama

3. Niewykorzystywanie bloga

Przeglądając wpisy w mediach społecznościowych czy też w artykułach branżowych, możemy znaleźć hasło, które powinno się uwzględniać w strategii marketingu w wyszukiwarkach internetowych: Content is the king. To właśnie treść jest obecnie najważniejszym czynnikiem, który wpływa zarówno na zaangażowanie użytkowników, jak i na roboty wyszukiwarki. Dlatego też warto zadbać o to, by treść przyciągała także użytkowników na naszą stronę internetową. Oprócz odpowiednio dobranych i zoptymalizowanych treści informacyjnych i reklamowych na stronie firmowej warto również uruchomić bloga firmowego. Dobrze prowadzony blog firmowy generuje następujące efekty:

  • Wzrost ruchu,
  • Lepsze pozycje w Google dla całej witryny,
  • Treści, które możemy wykorzystać w social media,
  • Budowa świadomości marki,
  • Wzrost sprzedaży,
  • Odpowiednia relacja z klientami.

Jeżeli nie masz pomysłu, jakie treści są właściwe na bloga firmowego, przedstawiam kilka propozycji, które można wykorzystać w każdej branży:

  • Aktualności z branży wraz z komentarzem specjalistów.
  • Firmowe wydarzenia i aktualności – udział w targach, zmiany kadrowe.
  • Wpisy poradnikowe.
  • Instrukcje.
  • Badania i statystyki.
  • Case study.

Blog firmowy daje także możliwość osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Dobrze przygotowane artykuły mogą być źródłem konwertującego ruchu z wyników organicznych.

4. Brak wdrożenia rich snippets

Zacznijmy od definicji: rich snippets to rozszerzenia dotyczące stron, które pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Ich stosowanie pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Możemy wykorzystywać następujące typy informacji:

  • Opinie i recenzje.
  • Oceny w opiniach.
  • Osoby.
  • Zdarzenia.
  • Przepisy.
  • Zakupy i produkty.
  • Menu (breadcrumbs).
  • Filmy wideo.

Największą zaletą stosowania rich snippets jest zwiększona ilość kliknięć w adresy, które wykorzystują fragmenty rozszerzone. Dzięki temu możemy wyróżnić się na tle monotonnej konkurencji i uzyskać nad nią przewagę, nawet pomimo niższych pozycji w Google. Dodatkowo witryny z rich snippets bardziej przyciągają wzrok użytkowników w wynikach wyszukiwania oraz podnoszą CTR. Implementację rich snippets możemy wykonać sami, zlecić profesjonalnej agencji lub programiście. Po wdrożeniu zalecam przetestować dane wykorzystując oficjalne narzędzie Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool.

5. Zaniedbywanie kwestii wizerunkowych

Większość właścicieli firm dba o pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa wśród obecnych i potencjalnych klientów. Ale czy dbamy także o pozytywny wizerunek w Internecie? Na podstawie relacji klientów naszej agencji możemy stwierdzić, iż jest to jedna z bardziej zaniedbywanych kwestii w marketingu internetowym. A warto pamiętać o tym, że konsumenci przed dokonaniem zakupu sprawdzają opinie w internecie – dla części z nich opinie znalezione w sieci mają decydujący wpływ na zakup produktu lub usługi. Zadbajmy więc o wizerunek naszej marki nie tylko w social media, lecz także w Google. Sprawdźmy, jakie wyniki wyszukiwania znajdziemy po frazach typu:

  • „Nazwa firmy” opinie.
  • „Nazwa firmy” forum.

Wpływ na wizerunek marki mogą mieć także opinie pracowników, dlatego też warto także przeanalizować frazy typu

  • „Nazwa firmy” praca.
  • „Nazwa firmy” praca opinie itp.

Pamiętajmy także o zadbaniu o opinie naszej firmy w Google Moja Firma. Poprośmy zadowolonych klientów o wystawienie opinii. Zwróćmy uwagę także na to, by za każdym razem odpowiadać merytorycznie na każdą negatywną opinię – dzięki temu zaprezentujemy własną firmę jako rzetelną i profesjonalną. W końcu niezadowoleni klienci znajdą się zawsze.

Powyższa lista jest tylko krótkim zestawieniem najczęściej popełnianych błędów przy wdrażaniu kampanii marketingowych w wyszukiwarkach internetowych. Wskazówki powinny pomóc każdej osobie zaangażowanej przy przygotowaniu, wdrażaniu i analizie skuteczności kampanii w Google.

Autor: Łukasz Jaworski, e-marketing manager

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA