REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Coaching, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line?

Rekrutacja on-line to coraz częściej pojawiający się sposób pozyskiwania pracowników. Dowiedz się o czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line.

REKLAMA

Jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej on-line?

W trakcie rozmowy rekrutacyjnej on-line tak samo jak podczas tradycyjnego wywiadu twarzą w twarz rekruter będzie zwracał uwagę zarówno na treść naszych wypowiedzi, jak i wszelkie pozostałe komunikaty nadawane niewerbalnie (ton głosu, mowa ciała, postawa, gestykulacja etc.).

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Współczesne koncepcje zarządzania czasem w przedsiębiorstwie

Do sprawnego funkcjonowania firmy przyczynia się odpowiednie zarządzanie posiadanymi przez nią zasobami - jednym z nich jest czas. Czy znasz nowoczesne trendy zarządzania czasem pracy w przedsiębiorstwie?

REKLAMA

Specjalizacja w biznesie, czyli zrób to sam albo zleć specjalistom.

Mówiąc o specjalizacji w biznesie należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie np. zarządzania, finansów, rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które daje gwarancję bezpieczeństwa i wysoką jakość realizowanych projektów.

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Kto może być coachem?

W wielu artykułach o tematyce coachingu lub zbliżonej pojawia się kwestia: „kto tak naprawdę korzysta i zarabia na coachingu klient czy sam coach?”. Tak długo będzie pojawiać się to pytanie, jak długo na rynku klienci będą wybierali pseudo usługi coachingowe – nie mające nic wspólnego z samym coachingiem.

Różnice pokoleniowe w zarządzaniu zespołem

Konflikt pokoleniowy to normalna sprawa w społeczeństwie i jest to problem stary jak świat. Tymczasem konflikt międzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszył swój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

Czym jest superwizja coachingowa?

Profesjonalny coach potrzebuje nieustannie się rozwijać. Superwizja coachingowa zapewnia rozwój i skuteczność praktyki każdego coacha.

Jak menedżer może rozwijać zespół?

Zespół prowadzony przez menedżera powinien być stale przez niego rozwijany. Jakimi metodami może posłużyć się menadżer zespołu?

Czy ego ma wpływ na styl coachingu?

Ego jest jedną ze struktur osobowości, często utożsamianą z poczuciem własnego „ja”. Jaki wpływ ma ego na coacha?

Tutoring czyli szkolenie liderów

Tutoring jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą – tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób. Jak tutoring wygląda w praktyce?

Trener dla dojrzałego pracownika

Istnieje wiele negatywnych mitów o pracownikach powyżej 50 roku życia. Były i nadal podejmowane są próby obalenia tego krzywdzącego mitu.

Coaching za pomocą pytań

Nieporozumienia i nieklejąca się dyskusja często może mieć przyczynę w nieodpowiednio stawianych pytaniach. Trafnie zadane pytanie może rozjaśnić dyskusję i załagodzić nieporozumienia.

Jeden czy dwóch trenerów?

Firmy szkoleniowe rzadko proponują swoim klientom szkolenia prowadzone przez pary równorzędnych trenerów czy nawet duety w postaci młodszy – starszy trener. Przewodzą szkolenia prowadzone przez jedną osobę. Która z możliwości coachingu przynosi lepsze efekty?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Zarządzanie w czasach kryzysu

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Zarządzanie czasem jest najtrudniejszą z czynności, ponieważ czasu nie posiadamy na własność. Nie można go dokupić ani zgromadzić. Konieczne jest więc odpowiednie jego wykorzystywanie.

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Szkolenie poprzez gry symulacyjne

Współcześnie, w dobie wszechobecnego Internetu i powszechnego dostępu do różnorodnych źródeł informacji, szkolenia nie mogą już pełnić wyłącznie funkcji przekaźników teoretycznej wiedzy. Branżowe czasopisma, fachowa literatura, wartościowe publikacje – to wszystko jest w zasięgu ręki niemal każdego z nas. Dlatego spotkania z trenerem nie powinny ograniczać się do prezentowania podręcznikowych treści.

Czego powinien unikać dobry manager?

Wielu menedżerów popełnia proste błędy w trakcie zarządzania. Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym przez menedżerów błędom przez pryzmat czterech podstawowych funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontroli.

Coach i menedżer w jednej osobie

Coaching - zjawisko coraz bardziej popularne na polskim rynku, to nowy styl zarządzania na miarę wyzwań XXI wieku. Jest to zagadnienie bardzo obszerne, dlatego trudna jest pełna analiza istoty i odmian tego procesu. Na czym polega coaching, szczególnie w wykonaniu menedżera?

Czym zajmuje się coach?

Według International Coach Federation (ICF) - ogólnoświatowej federacji reprezentującej profesjonalnych coachów, coachingiem nazywamy interaktywny proces, który ma na celu pomoc pojedynczym osobom bądź organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

Lokata i fundusz inwestycyjny – zgrana para

Na lokacie można zarobić nawet 15 proc. w skali roku, jeżeli przy jej zakładaniu zainwestuje się w fundusze. Jednak zarządzanie lokatami, połączonymi z produktami inwestycyjnymi, nie należy do najtańszych. Ponadto wysoko oprocentowanym lokatom może się nie udać pokryć strat funduszy, poniesionych na giełdzie.

Metody zarządzania czasem

Metody zarządzania czasem, w myśl słów Petera Druckera (którego uznaje się za ojca technik zarządzania) powinny wspomagać osiąganie celów zawodowych i osobistych pracowników przedsiębiorstwa a tym samym wpływać na wzrost skuteczności działania całej firmy.

Rekrutacja a umiejętności interpersonalne

„Niezbędne wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne” – to zdanie pojawia się w niemal każdym ogłoszeniu o pracę. Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, co konkretnie kryje się pod pojęciem „umiejętności interpersonalnych” i jaką rolę odgrywają w procesach rekrutacyjnych?

Funkcjonowanie i Opodatkowanie Fundacji i Stowarzyszeń

Zajmujesz się działalnością Fundacji i Stowarzyszeń? Pracujesz w trzecim sektorze? Zajmujesz się księgowością OPP? Ten poradnik jest dla Ciebie!

Ochrona środowiska w firmie - wizerunek

Ochrona środowiska w firmie może pomóc w budowaniu wizerunku przedsiębiorcy. Dowiedz się w jaki sposób promować działalność dbając o środowisko.

Praca w HR a wyzwania XXI wieku

Niemal każda firma posiada w swoich strukturach wyodrębnioną komórkę ds. HR – w małych i średnich przedsiębiorstwach zazwyczaj będzie to jedna osoba, natomiast duże firmy i korporacje zatrudniają całe sztaby osób odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi. Warto przyjrzeć się, zatem bliżej tej grupie zawodowej.

Ja w Internecie – czyli o tym, jak kształtować swój wirtualny wizerunek

Czy wiesz, jak bardzo Twój wizerunek w Internecie może wpływać na Twoją pozycję na rynku pracy? Czy to, co o Tobie mówi wyszukiwarka może Ci pomóc w budowaniu kariery a może wręcz przeciwnie? Czy zdajesz sobie sprawę z mocy social mediów i ich wpływu na decyzje pracodawców? W końcu czy dbasz o swój e-wizerunek? A może nadal wierzysz w to, że pozostajesz anonimowym użytkownikiem sieci?

Rekrutacja - praca zespołowa a kompetencje osobowościowe kandydata

Wybór najlepszego kandydata na pracownika wymaga obecnie większej aktywności ze strony kandydata do pracy oraz firmy i osoby rekrutującej. Oceniane są zarówno wiedza i doświadczenie, jak i umiejętności oraz kompetencje osobiste osób aplikujących na dane stanowisko. W czołówce znajduje się umiejętność pracy w zespole.

Umiejętność pracy zespołowej a model kapitału ludzkiego

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najbardziej cenionych i pożądanych w dzisiejszych czasach zalet pracownika. Coraz więcej przedsiębiorstw uświadamia sobie (jeszcze do niedawna marginalizowany i niedoceniany) wpływ zasobów ludzkich na ostateczny wynik firmy i skłania się ku modelowi kapitału ludzkiego.

Zarządzanie ludźmi (Wydanie II) - dr Gary McClain, Deborah S. Romaine

Recenzowany poradnik, to tłumaczenie dość znanej pozycji amerykańskich specjalistów (dr Gary McClain, Deborah S. Romaine) od zarządzania zasobami ludzkimi. Dodajmy bardzo dobre tłumaczenie Cezarego Welsynga.

Jak zarabiać na wzroście cen złota?

Jedną z form lokowania kapitału w złocie są fundusze ETF, ale można również wybierać spośród wielu innych, dostępnych w Polsce form. Zarówno osoby zainteresowane złotem w postaci fizycznej, jak i zwolennicy handlu na rynku finansowym znajdą coś dla siebie.

Budżet domowy a oszczędzanie – bezpłatne programy do zarządzania finansami

Czy myśleliście kiedyś o domowym budżecie z szerszej perspektywy czasu? Jeżeli zdecydujecie się na analizę swojej płynności finansowej, będziecie kontrolować wydatki i porównywać różne sposoby lokowania pieniędzy, możecie usprawnić działanie swojego domowego budżetu. Jakie darmowe programy pomogą usprawnić funkcjonowanie domowych budżetów?

Planowanie w praktyce

Nieustanne zmiany rynkowo – gospodarcze wymagają od osób zarządzających przedsiębiorstwem znacznie więcej niż tylko działań koncentrujących się jedynie na bieżącym jego funkcjonowaniu. Aby móc myśleć o rozwoju i wzroście niezbędne staje się posiadanie wizji przyszłości oraz działań na nią wpływających.

Do czwartku na rynkach powinno być spokojnie

Wczorajszy dzień na rynku dał dobitnie do zrozumienie europejskiemu nadzorowi, że wyniki stress testów banków z naszego kontynentu w opinii inwestorów nie są aż tak optymistyczne. Za przeceną przemawia nierozwiązana sprawa zadłużenia w strefie euro i Stanach Zjednoczonych.

Jakie są sfery życia menedżera?

Ludziom przepracowanym i znajdującym w natłoku codziennych obowiązków niewiele chwil na chociażby drobne przyjemności zazwyczaj doradza się, aby lepiej zarządzali swoim czasem.

Jakie są obszary zarządzania specjalisty ds. szkoleń e-learningowych?

Specjalista ds. szkoleń e-learningowych nie powinien dać się zamknąć w etykietce „IT”. Prawidłowo przeprowadzony program edukacyjny korzystający z narzędzi e-learningowych wpływa na psychologiczną stronę pracowników: na ich postawy do pracy, do własnego rozwoju, na przyjemność pracy oraz ambicję osiągania coraz lepszych wyników. Aby osiągnąć taki efekt, specjalista musi wpływać na sześć następujących obszarów: treść, technologię, kontekst, ludzi, komunikację, zachowania. Oto ich opis.

Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Jeśli chcesz być dobry liderem nie skupiaj się tylko na odpowiedziach. Czas najwyższy żebyś i Ty zaczął zadawać pytania. Poznaj wszystkie korzyści jakie płyną z rozbudowy komunikacji także w tę stronę.

Vademecum: Jak budować zaufanie w zespole?

Zdobywanie i pielęgnowanie zaufania jest bardzo ważną częścią przywództwa i coachingowego stylu zarządzania. Jeżeli ludzie nie ufają przywódcy lub menedżerowi, to zespół nie osiągnie długoterminowego sukcesu, nawet jeżeli będzie miał jasną i czytelną wizję pracy oraz przemyślaną i elegancko sformułowaną strategię. Ekspert radzi jak profesjonalnie budować zaufanie w zespole.

Feedback w pigułce

Nie wiesz jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnych? Przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim fachowe rady profesjonalnego coacha.

Ekspert radzi: jak korzystać z języka SFC?

Męczą Cię problemy, a ich długotrwałe rozwiązywanie zajmuje drogocenny czas? Sięgnij po SFC. Ekspert wyjaśnia na czym polega Solution Focused Coaching.

Jak rozwiązywać problemy? - poradnik

Problemy potrafią pozbawić zdolności racjonalnego myślenia nawet najbardziej doświadczonych menedżerów. Masz już dość myślenia o problemach w Twojej firmie? Ekspert radzi, jak je skutecznie rozwiązywać.

REKLAMA