REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona środowiska w firmie - wizerunek

Natalia Rostworowska
Specjalista ds. obsługi klientów biznesowych z sektora finansowego
Ochrona środowiska w firmie
Ochrona środowiska w firmie

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona środowiska w firmie może pomóc w budowaniu wizerunku przedsiębiorcy. Dowiedz się w jaki sposób promować działalność dbając o środowisko.

Według badań CBOS blisko połowa Polaków (46%) deklaruje zaniepokojenie stanem środowiska naturalnego w naszym kraju. Zmiany klimatyczne widać „gołym okiem” – podnoszący się poziom mórz, kurczenie się lodowców, coraz częstsze występowanie gwałtownych burz, powodzi oraz inne klęski żywiołowe to problem budzący niepokój na całym świecie. W wyniku tych zajść co roku na świecie ginie 160 tys. osób – to tyle, ile żyje w niejednym sporym polskim mieście! Te szokujące dane pokazują także, że w ciągu zaledwie 50 lat może wyginąć  1/3 wszystkich gatunków roślin i zwierząt. Globalne ocieplenie stało się tematem medialnym zarówno w sferze politycznej, jak i społecznej. Potwierdzeniem tego jest choćby kariera byłego amerykańskiego wiceprezydenta Ala Gore’a, autora scenariusza filmu „Niewygodna prawda”, który za zwrócenia uwagi publicznej na kwestię globalnego ocieplenia otrzymał Pokojową Nagrodę Nobla.

REKLAMA

Firmy będą chronić środowisko

Do ochrony środowiska przyczyniają się nie tylko rządy, wprowadzające odpowiednie regulacje prawne dotyczące np. emisji gazów cieplarnianych, ale również rosnący trend obywateli na bycie eko.  Kwestie środowiskowe nabierają coraz większego znaczenia także w przypadku firm. Rosnąca świadomość społeczna skłania nas do kupowania produktów ekologicznych i korzystania z usług ekologicznie zarządzanych przedsiębiorstw.  Z badań CBOS wynika, że coraz chętniej sięgamy po torby na zakupy wielorazowego użytku (83%), segregujemy śmieci (74%), oszczędzamy energię (90%) i wodę (83%), a ekonomiczna jazda samochodem staje się nie tylko opłacalna, ale i modna.

Polecamy: Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Eko wydarzenia

Choć w Polsce uważane są jeszcze za nowatorski i odważne, na świecie zyskały już znaczną popularność. Organizatorzy „zielonych” wydarzeń starają się, by każdy etap imprezy był przyjazny dla środowiska naturalnego, np. poprzez oszczędność energii i materiałów. W naszym kraju pierwszą taką akcją zorganizowaną na większą skalę była prezydencja w Unii Europejskiej. Podczas unijnych konferencji przestrzegano dobrych praktyk związanych np. ze stosowaniem naczyń wielorazowego użytku czy ekologicznego papieru. Przykładem podobnych wydarzeń mają być również nadchodzące Mistrzostwa UEFA EURO 2012 czy Igrzyska Olimpijskie w Londynie. Największą  inicjatywą na tym polu wykazał się Radisson Blu Hotel w Krakowie, który jako pierwszy hotel na świecie zdobył brytyjski certyfikat w dziedzinie zrównoważonego zarządzania imprezami. Podczas organizowania „zielonych” konferencji hotel stosuje restrykcyjne zasady dotyczące segregacji śmieci, materiały pochodzą z recyklingu, transport planowany jest tak, by ograniczyć emisję CO2,  zaś posiłki – by nie marnować żywności ani energii.

Piwo jako ekoprodukt

Ekologia pojawia się również tam, gdzie na pierwszy rzut oka raczej byśmy się jej nie spodziewali. Dotyczy to m.in. branży piwowarskiej, która promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w różnych dziedzinach, także w kwestii środowiska naturalnego. I tak np. Kompania Piwowarska dąży do ograniczenia zużycia wody, energii cieplnej i elektrycznej przy produkcji piwa. Polityka środowiskowa w zakresie gospodarowania zasobami jest jednym z 10 priorytetów firmy. Opublikowany pod koniec 2011 roku raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej pokazuje systematyczną poprawę w wielu obszarach funkcjonowania. Firma już po raz drugi z rzędu zajęła pierwszą pozycję w Europie i drugą na świecie w realizacji priorytetów odpowiedzialnego biznesu w grupie browarów SABMiller. Produkcja piwa pochłania dużo energii, nie tylko podczas samego warzenia, ale również w czasie schładzania gotowego produktu, transportu produktów do klienta czy też wytwarzania opakowań. Efektywne wykorzystanie, inwestowanie w źródła odnawialne oraz samodzielne generowanie energii to sposoby, jakimi pomagamy chronić środowisko – mówi Klaudyna Gruszecka, kierownik ds. rozwoju ochrony środowiska i BHP w Kompanii Piwowarskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Outsourcing controllingu - porada

Chcąc być eko, Kompania Piwowarska m.in. zastosowała nowoczesne technologie, zamieniła kotłownie opalane paliwem węglowym na nowoczesne kotłownie gazowo-olejowe oraz wprowadziła stały monitoring zużycia energii elektrycznej i cieplnej we wszystkich trzech browarach. Kolejnym celem, jakie sobie stawia, jest ograniczenie o 50% emisji paliw kopalnych na litr wyprodukowanego piwa do roku 2020.

Eksporterzy chronią środowisko

REKLAMA

Zrównoważony rozwój coraz częściej wprowadzają też firmy eksportujące swoje wyroby na Zachód. Kontrahenci z Unii Europejskiej wymagają od nich odpowiednich certyfikatów oraz polityki środowiskowej. Dobrym przykładem jest tu np. Barlinek, czyli jeden z największych producentów naturalnych podłóg drewnianych na świecie. Firma realizuje zasadę „1 za 1”, w ramach której za każdą sprzedaną paczkę deski współfinansuje zasadzenie drzewa. Dzięki temu wspólnie z nadleśnictwami Lasów Państwowych zasadziła już 820 hektarów lasów.

Ekorozwój staje się powoli światowym megatrendem i zaczyna odgrywać istotną rolę zarówno w zachowaniach  konsumentów, jak i działalności firm. Na znaczeniu zyskuje „zarządzanie przez jakość” (Total Quality Management, TQM), czyli zarządzanie jakością oraz innowacje związane ze środowiskiem. Liczne dobrze prosperujące firmy pokazują, że można pogodzić eco-management z dobrymi wynikami finansowymi, jednocześnie zyskać większe zaufanie klientów, zostać liderem branży i przy okazji – mieć duży wkład w walkę z globalnym ociepleniem.

Polecamy: Powody dla których wybieramy outsourcing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA