REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona środowiska w firmie - wizerunek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Natalia Rostworowska
Specjalista ds. obsługi klientów biznesowych z sektora finansowego
Ochrona środowiska w firmie
Ochrona środowiska w firmie

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona środowiska w firmie może pomóc w budowaniu wizerunku przedsiębiorcy. Dowiedz się w jaki sposób promować działalność dbając o środowisko.

Według badań CBOS blisko połowa Polaków (46%) deklaruje zaniepokojenie stanem środowiska naturalnego w naszym kraju. Zmiany klimatyczne widać „gołym okiem” – podnoszący się poziom mórz, kurczenie się lodowców, coraz częstsze występowanie gwałtownych burz, powodzi oraz inne klęski żywiołowe to problem budzący niepokój na całym świecie. W wyniku tych zajść co roku na świecie ginie 160 tys. osób – to tyle, ile żyje w niejednym sporym polskim mieście! Te szokujące dane pokazują także, że w ciągu zaledwie 50 lat może wyginąć  1/3 wszystkich gatunków roślin i zwierząt. Globalne ocieplenie stało się tematem medialnym zarówno w sferze politycznej, jak i społecznej. Potwierdzeniem tego jest choćby kariera byłego amerykańskiego wiceprezydenta Ala Gore’a, autora scenariusza filmu „Niewygodna prawda”, który za zwrócenia uwagi publicznej na kwestię globalnego ocieplenia otrzymał Pokojową Nagrodę Nobla.

REKLAMA

REKLAMA

Firmy będą chronić środowisko

Do ochrony środowiska przyczyniają się nie tylko rządy, wprowadzające odpowiednie regulacje prawne dotyczące np. emisji gazów cieplarnianych, ale również rosnący trend obywateli na bycie eko.  Kwestie środowiskowe nabierają coraz większego znaczenia także w przypadku firm. Rosnąca świadomość społeczna skłania nas do kupowania produktów ekologicznych i korzystania z usług ekologicznie zarządzanych przedsiębiorstw.  Z badań CBOS wynika, że coraz chętniej sięgamy po torby na zakupy wielorazowego użytku (83%), segregujemy śmieci (74%), oszczędzamy energię (90%) i wodę (83%), a ekonomiczna jazda samochodem staje się nie tylko opłacalna, ale i modna.

Polecamy: Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Eko wydarzenia

Choć w Polsce uważane są jeszcze za nowatorski i odważne, na świecie zyskały już znaczną popularność. Organizatorzy „zielonych” wydarzeń starają się, by każdy etap imprezy był przyjazny dla środowiska naturalnego, np. poprzez oszczędność energii i materiałów. W naszym kraju pierwszą taką akcją zorganizowaną na większą skalę była prezydencja w Unii Europejskiej. Podczas unijnych konferencji przestrzegano dobrych praktyk związanych np. ze stosowaniem naczyń wielorazowego użytku czy ekologicznego papieru. Przykładem podobnych wydarzeń mają być również nadchodzące Mistrzostwa UEFA EURO 2012 czy Igrzyska Olimpijskie w Londynie. Największą  inicjatywą na tym polu wykazał się Radisson Blu Hotel w Krakowie, który jako pierwszy hotel na świecie zdobył brytyjski certyfikat w dziedzinie zrównoważonego zarządzania imprezami. Podczas organizowania „zielonych” konferencji hotel stosuje restrykcyjne zasady dotyczące segregacji śmieci, materiały pochodzą z recyklingu, transport planowany jest tak, by ograniczyć emisję CO2,  zaś posiłki – by nie marnować żywności ani energii.

REKLAMA

Piwo jako ekoprodukt

Ekologia pojawia się również tam, gdzie na pierwszy rzut oka raczej byśmy się jej nie spodziewali. Dotyczy to m.in. branży piwowarskiej, która promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w różnych dziedzinach, także w kwestii środowiska naturalnego. I tak np. Kompania Piwowarska dąży do ograniczenia zużycia wody, energii cieplnej i elektrycznej przy produkcji piwa. Polityka środowiskowa w zakresie gospodarowania zasobami jest jednym z 10 priorytetów firmy. Opublikowany pod koniec 2011 roku raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej pokazuje systematyczną poprawę w wielu obszarach funkcjonowania. Firma już po raz drugi z rzędu zajęła pierwszą pozycję w Europie i drugą na świecie w realizacji priorytetów odpowiedzialnego biznesu w grupie browarów SABMiller. Produkcja piwa pochłania dużo energii, nie tylko podczas samego warzenia, ale również w czasie schładzania gotowego produktu, transportu produktów do klienta czy też wytwarzania opakowań. Efektywne wykorzystanie, inwestowanie w źródła odnawialne oraz samodzielne generowanie energii to sposoby, jakimi pomagamy chronić środowisko – mówi Klaudyna Gruszecka, kierownik ds. rozwoju ochrony środowiska i BHP w Kompanii Piwowarskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Outsourcing controllingu - porada

Chcąc być eko, Kompania Piwowarska m.in. zastosowała nowoczesne technologie, zamieniła kotłownie opalane paliwem węglowym na nowoczesne kotłownie gazowo-olejowe oraz wprowadziła stały monitoring zużycia energii elektrycznej i cieplnej we wszystkich trzech browarach. Kolejnym celem, jakie sobie stawia, jest ograniczenie o 50% emisji paliw kopalnych na litr wyprodukowanego piwa do roku 2020.

Eksporterzy chronią środowisko

Zrównoważony rozwój coraz częściej wprowadzają też firmy eksportujące swoje wyroby na Zachód. Kontrahenci z Unii Europejskiej wymagają od nich odpowiednich certyfikatów oraz polityki środowiskowej. Dobrym przykładem jest tu np. Barlinek, czyli jeden z największych producentów naturalnych podłóg drewnianych na świecie. Firma realizuje zasadę „1 za 1”, w ramach której za każdą sprzedaną paczkę deski współfinansuje zasadzenie drzewa. Dzięki temu wspólnie z nadleśnictwami Lasów Państwowych zasadziła już 820 hektarów lasów.

Ekorozwój staje się powoli światowym megatrendem i zaczyna odgrywać istotną rolę zarówno w zachowaniach  konsumentów, jak i działalności firm. Na znaczeniu zyskuje „zarządzanie przez jakość” (Total Quality Management, TQM), czyli zarządzanie jakością oraz innowacje związane ze środowiskiem. Liczne dobrze prosperujące firmy pokazują, że można pogodzić eco-management z dobrymi wynikami finansowymi, jednocześnie zyskać większe zaufanie klientów, zostać liderem branży i przy okazji – mieć duży wkład w walkę z globalnym ociepleniem.

Polecamy: Powody dla których wybieramy outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA