REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Firmowy komputer

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Powrót do pracy w biurze? Tak, pod warunkiem, że są atrakcje

Jakimi sposobami firmy próbują ściągnąć pracowników z powrotem do biur? Jak zmieniają się same biura? Czy pracownicy chętni są do powrotu z home office, jeśli na miejscu czekają rozmaite kulturalne i edukacyjne eventy? 

Jak przyciągnąć pracowników z home office z powrotem do biur?

Czym jest biuro przyjazne dla pracownika? Jak ważna jest lokalizacja, wielofunkcyjne otoczenie, dobry dojazd? Jak zachęcić pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej? 

Firmowy komputer: Przedsiębiorstwa tracą miliony

Siedmioletni laptop i myszka kupiona na własną rękę – tak wygląda rzeczywistość statystycznego etatowego pracownika. Straty dla firm są dużo wyższe niż wartość zakupu nowego komputera, ale w dobie inflacji i zaciskania pasa, nie należy się niestety spodziewać zmian na lepsze.

Przekształcanie budynków biurowo-handlowych na cele mieszkalne - Rząd pracuje nad ułatwieniami

Przekształcanie budynków biurowo-handlowych na cele mieszkalne ma zostać ułatwione. W ciągu 2 lat od wprowadzenia przepisów obowiązywać będą preferencyjne warunki przebudowy - brak pozwolenia na budowę i zgłoszenia odbioru dla prac nienaruszających konstrukcji.

REKLAMA

Biura zapasowe — pomocna dłoń w potrzebie

Nie zawsze jest tak, jakbyśmy chcieli. Kiedy w firmie zdarzy się pożar, powódź lub inne zdarzenie losowe, na które nie mamy wpływu, musimy reagować natychmiast. Ciągłość pracy powinna być zachowana. Jak dalej pracować? Czy mamy zapasową lokalizację? Czy wszystkie systemy będą działać prawidłowo? Odpowiedzi na te pytania spoczywają na właścicielach, dyrektorach zarządzających i menadżerach. Kiedy są potrzebne biura zapasowe? Jakie korzyści daje emergency office? Czy elastyczność ma znaczenie?

Niemcy: Duże spadki czynszów w obiektach handlowych, w biurach prawie bez zmian

Pandemia i trend do zakupów online spowodowały widoczny spadek czynszów w niemieckim handlu detalicznym. Po latach boomu szczególnie duże spadki widoczne są w drogich lokalizacjach, przykładem są obiekty handlowe w Monachium, gdzie czynsze spadły prawie o 27 proc. - wynika z badania stowarzyszenia nieruchomości IVD, przedstawionego przez „Spiegel”.

Biura serwisowane vs. coworking. Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce?

Biura serwisowane projektowane i budowane są z myślą o elastyczności dla klienta. Modyfikacja przestrzeni biurowych możliwa jest dzięki dobremu projektowi architektonicznemu. W jednej chwili może stać się przestrzenią do pracy dla wielu osób. Wszystko z zachowaniem norm oraz standardów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Czy różnią się biura serwisowane od przestrzeni coworkingowej? Na czym polega elastyczność biura? Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci chillispaces.com

BADANIE: Biuro czy home office

Firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”, aby sprawdzić jak zmienia się nastawienie Polaków do różnych modeli wykonywania obowiązków służbowych. Co trzeci zapytany pracownik zadeklarował, że woli pracować w biurze niż na home office. Trzy największe zalety tej formy pracy według respondentów to: atmosfera, którą we wspólnej przestrzeni tworzą ludzie, dostęp do infrastruktury biura w zakresie sprzętu i ergonomicznego miejsca pracy oraz benefity biurowe.

REKLAMA

Phishing - czym jest, jak się bronić?

Phishing. Aż 76% respondentów, którzy przywiązują wagę do cyberbezpieczeństwa, nie potrafiło wskazać prób phishingu – wynika z badania firmy Tessian. Ten rodzaj cyberataku – polegający na zachęceniu użytkownika do kliknięcia w złośliwy link – ciągle jest skuteczny. Celem ataków są głównie środki finansowe, wrażliwe dane osobowe lub istotne informacje firmowe. Dlaczego, pomimo rosnącej świadomości społeczeństwa na temat bezpieczeństwa, wciąż znajdują się osoby klikające w podejrzane linki?

Wracać czy nie wracać? Projekt regulacji nie rozwiązuje wyzwań firm

Pracownicy oczekują przynajmniej częściowego utrzymania pracy zdalnej, z kolei Zarządy skłaniają się ku powrotowi do biur powołując się m.in. na spadek efektywności i innowacyjności. Jak będą wyglądały powroty do biur?

Powrót do biura. Jak przygotować na to pracowników?

W czasie pandemii Covid-19 w domach zaczęło pracować 36,5 proc. pracowników. Co zrobić, by powrót do firmowych biurek odbył się sprawnie i nie spowodował niepotrzebnych napięć na linii pracodawca – pracownik?

Czym jest model hub & spoke?

Hub & spoke nie tylko wpływa na obniżenie kosztów operacyjnych firm, ale także silnie stymuluje rozwój miast regionalnych, napędzając lokalną gospodarkę oraz rynek pracy. Ile firm funkcjonuje już w modelu hub & spoke?

Czy to koniec home office? Na powrót do biur liczą nie tylko prezesi

Czy home office zostanie z nami na dłużej? Badania KPMG sugerują, że największe firmy spodziewają się, że większość pracowników wróci do pracy stacjonarnej, gdy tylko rządy zduszą pandemię koronawirusa. Prognozy mówiące o tym jakoby praca biurowa miała odejść wraz z dawną normalnością, okazały się zbyt pochopne.

Komu zalega branża papierniczo-biurowa? [AUDIO]

Home office nie sprzyja producentom papieru, artykułów biurowych i firmom zajmującym się administracyjną obsługą biur. Zadłużenie podmiotów z tej branży od początku marca ubiegłego roku wzrosło o ponad 1/5 i dziś wynosi 23,6 mln zł .

Do pracy w biurze już nie wrócimy. Biuro przeniesie się do sieci

Biuro jako miejsce spotkań towarzyskich i pracy zespołowej przenosi się do przestrzeni wirtualnych. Firmy dostosowują swoją kulturę organizacyjną do nowej rzeczywistości. Czym są rozwiązania typu flex? Gdzie można je zastosować?

Rynek biurowy i praca zdalna - czy wrócimy do pracy w biurach?

Już od początku pandemii jednym z najczęściej dyskutowanych tematów jest przyszłość rynku biurowego. Jakich zmian możemy spodziewać się w zakresie nieruchomości biurowych po ustaniu pandemii?

Czy biuro to must have każdej firmy?

Czy biuro jest konieczne do funkcjonowania naszej firmy? Jeżeli tak to, jakiej powierzchni będziemy potrzebować? Jaką wartość dla biznesu niesie za sobą przestrzeń fizyczna oraz jakie proporcje pracy z domu i biura zachować?

Praca zdalna zwieksza ilość pustych biur na rynku

Praca zdalna spowodowała, że rośnie liczba pustostanów na rynku, bo niepewność związana z COVID-19 i przeniesienie się części pracowników na pracę zdalną spowodowały wstrzymanie decyzji firm o zmianie siedziby lub dalszej ekspansji.

Czy po pandemii wrócimy do pracy w biurach?

Czy Polacy po pandemii wrócą do mniejszych biur? Doświadczenia pandemii będą miały długotrwały wpływ na sposób, w jaki pracujemy oraz na to, jak funkcjonują miejsca pracy. Pracownicy zamiast codziennie przychodzić do biura, będą woleli pojawiać się tam raz na jakiś czas.

Przedsiębiorcy mogą wynając biurko na godziny

Wynajęcie biurka na godziny to propozycja dla osób, które np. prowadzą firmę w domu i chciałyby umówić spotkanie z klientem w prestiżowym miejscu.

Elastyczne biura znów wracają do łask

Coraz bardziej popularny elastyczny model pracy sprawił, że biura pozostaną niezbędnym elementem dla funkcjonowania firm. Transformacja oczekiwań pracowników, co do sposobu wykonywania pracy, wpłynie jedynie na zmianę ich funkcji .

Biura dla pokolenia Z. O czym warto pamiętać?

Nowe pokolenie, które wchodzi na rynek pracy, ukształtowane jest pod wpływem innych uwarunkowań środowiskowych, charakteryzuje się odmiennymi oczekiwaniami. Czy obecnie funkcjonujące powierzchnie biurowe zapewnią pokoleniu Z komfort pracy? Jak zaprojektować ponadczasowe biuro, odpowiadające na potrzeby obecnych i przyszłych pracowników?

Za głośna praca w biurze. Sprawdź co zrobic

Światowy raport Leesman jako jedną z głównych przyczyn dyskomfortu w pracy wskazuje hałas. W nowych biurach tylko 33% pracowników jest zadowolonych z poziomu dźwięków otoczenia, podczas gdy dla 74 % ten aspekt ma kluczowe znaczenie. Pomóc może akustyczna adaptacja przestrzeni.

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?

Cyberataki - co powinieneś zrobić, jeśli padniesz ich ofiarą?

Współcześnie ofiarą przestępstwa w sieci może paść praktycznie każdy użytkownik urządzenia mającego dostęp do internetu. Dlatego też bardzo ważne jest, aby umieć rozpoznać i właściwie zareagować na ewentualny cyberatak.

Czy ekwiwalent za używanie przez pracownika własnych materiałów biurowych jest zwolniony z podatku

Pracownicy wodociągów zużywają przy pracy „w terenie” własne materiały eksploatacyjne i narzędzia (papier do drukarek, toner, tusz do pieczątek, drukarka, skaner, długopisy). Czy ekwiwalent wypłacany pracownikowi z tego tytułu może być zwolniony z opodatkowania?

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Jak od 1 lipca 2015 r. zmienią się zasady rozliczania zakupu laptopów i telefonów do firmy

Od 1 lipca 2015 r., kupując laptopy, tablety czy nawet telefony komórkowe do firmy, będziemy musieli ustalić, czy trzeba rozliczyć VAT za sprzedawcę. 9 kwietnia 2015 r. Sejm rozpatrzył poprawki Senatu do ustawy zmieniającej ustawę o VAT. Ustawa czeka teraz na podpis Prezydenta.

Ochrona danych osobowych a cloud computing

Usługi cloud computing należą obecnie do najpopularniejszych usług IT dla biznesu. Jednak korzystanie z chmury w celu przetwarzania danych osobowych zawsze budzi wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa tych danych. Jak zatem korzystać z zalet technologii i nie narażać się na zarzut łamania prawa?

Open space w miejscu pracy, czy jest korzystny dla pracownika?

Open space to nic innego jak otwarta przestrzeń biurowa, która nie dzieli się na zamknięte pomieszczenia. Z jednej strony pomaga i ułatwia integrację całego zespołu, z drugiej zaś nie zawsze korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie pracowników. Jakie są korzyści i wady open space?

Jak korzystnie wynająć biuro?

Przedsiębiorca, który zamierza wynająć powierzchnię biurową powinien przede wszystkim ustalić zasady korzystania z biura, wysokość i termin płatności czynszu za najem. Może dodatkowo zastrzec sobie prawo do całodobowego korzystania z lokalu.

Jakie oświetlenie przy pracy z komputerem?

Prawo nakazuje pracodawcom chronić zdrowie zatrudnionych osób z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. W pracy biurowej zalecenie to może być najskuteczniej realizowane poprzez rozwiązania oświetleniowe. Jakie oświetlenie należy zapewnić pracującym przy komputerze?

Badanie: umowy wdrożeniowe IT

Firma CTS – Customized Training Solutions - w maju rozpoczyna badanie wśród polskich firm z zakresu wiedzy prawnej związanej z umowami wdrożeniowymi na systemy IT. Patronat medialny nad badanie objął portal Infor.pl

Siedem mitów dotyczących landing page

W świecie marketingu internetowego istnieje wiele mitów związanych z mediami społecznościowymi, pozycjonowaniem w wyszukiwarkach, testami A/B, e-mail marketingiem oraz blogowaniem. Wydaje się również, że landing pages (specjalnie przygotowane strony, służące do pozyskiwania informacji kontaktowych od potencjalnych klientów) również należą do tej kategorii.

Biurokracja ogranicza rozwój przedsiębiorstw

Nadmierna biurokracja jest największym hamulcem rozwoju dla przedsiębiorców – wynika z badania IBR 2013. Jest to większy problem niż niepewność gospodarcza czy koszty finansowania inwestycji. Firmy szacują, że ich przychody byłyby 5-10 proc. wyższe, gdyby nie musieli się zmagać z problemami biurokratycznymi. W rezultacie podniosłoby to ich przychody o 200 mld zł.

Pozorne oszczędności w biurze

W czasach spowolnienia gospodarczego wiele firm szuka różnych sposobów na ograniczenie kosztów. Jednym z nich jest kupowanie zamienników urządzeń i eksploatacyjnych materiałów biurowych. Rynek oferuje wiele takich wyrobów, ale ich jakość może być wątpliwa.

Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Tani hosting dla firmy - który wybrać?

Oferty taniego hostingu zawładnęły rynkiem. Dowiedz się na co uważać decydując się na tani hosting.

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Biura podróży padają jak muchy

Upadłość Sky Club to prawdopodobnie nie ostatnie bankructwo biur podróży w tym roku. W ostatnim miesiącu w Krajowym Rejestrze Długów przybyło 7 zadłużonych organizatorów wycieczek. Jest ich już prawie pół tysiąca.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku

Od 2013 roku wszyscy obywatele Unii Europejskiej mają mieć zapewniony dostęp do internetu. Wszystkie nowe budynki mają mieć instalację światłowodową.

ACTA - treść umowy

Publikujemy pełną treść umowy ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement). ACTA to umowa handlowa, która dotyczy zwalczania obrotu towarami podrabianymi.

Rozwiązanie umowy hostingu

Jak rozwiązać umowę hostingu? Ekspert radzi w jaki sposób zakończyć współpracę z nierzetelnym dostawcą usług hostingowych.

Nowy monitor i karta graficzna – czy opłaca się inwestować w stary komputer?

Wiemy już, jaki wpływ na nasz komputer ma nowy dysk twardy czy pamięć RAM. Dla wielu osób jednak synonimem modernizacji komputera jest lepszy obraz wyświetlany na monitorze. Możemy oczywiście zakupić nowszy monitor oraz kartę graficzną. Jakie będą skutki tych modernizacji?

REKLAMA