REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Firmowy komputer

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dysk twardy, pamięć ram i napęd optyczny - od czego rozpocząć modernizację komputera?

Modernizacja komputera, wbrew pozorom, nie należy do łatwych zadań. Oczywiście, można zakupić dużą ilość pamięci RAM, nowy, pojemny dysk twardy czy nową kartę graficzną, ale czy to wszystko będzie opłacalne? Czy nowe podzespoły będą dobrze współpracowały ze starymi? Czy w ogóle będą pasowały? Zanim zabierzemy się modernizację starszego komputera, sprawdźmy czy to się w ogóle opłaca.

Zarządzanie kadrami

Jeśli od co najmniej dwóch lat nie trafił ci w ręce podobny tytuł, to ta książka odświeży i uporządkuje ci wiedzę o zarządzaniu kadrami. Jest to wydanie aktualne, z wiedzą godną roku 2010. Autorzy są pracownikami naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – jest to zatem gwarancja rzetelności i jakości w doborze materiałów.

Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Dzięki zmianie dostawcy prądu przedsiębiorstwo, które zużywa rocznie 40 Gwh, może zyskać kilkaset tysięcy złotych. W przypadku większych firm mowa tu o oszczędnościach nawet rzędu kilku milionów złotych. Zarówno mali, jak i duzi mają szansę wyjść na plus. Z wyliczeń ekspertów wynika, że opłaty za prąd można zredukować o równowartość co najmniej miesięcznej faktury w skali roku.

Jak wybrać notebooka biznesowego?

Niemal z dnia na dzień na rynku pojawiają się coraz nowsze komputery przenośne. To, co było nowoczesne miesiąc temu, dziś może być już standardem. Patrząc na komputery z zeszłego roku, porównując je do tych dzisiejszych można dojść do wniosku, że przez ten czas producenci nie próżnowali i wprowadzili do sprzedaży nowe i lepsze modele. Doczekaliśmy się kolejnych platform mobilnych, interesujących rozwiązań technologicznych i dodatków, które uprzyjemniają pracę. Czym kierować się wybierając biznesowego notebooka?

REKLAMA

Jak stworzyć skrót klawiszowy do zmiany planu zasilania?

Użytkownicy laptopów doskonale wiedzą, czym jest zmiana planu zasilania, gdyż każdego dnia muszą sobie z nią radzić nawet kilkukrotnie. Zazwyczaj wybieramy "Wysoka wydajność", kiedy laptop jest podłączony do zasilania, albo "Oszczędzanie energii", kiedy pracujemy na zasilaniu bateryjnym w parku lub w podróży. Zamiast klikać myszą na ikonie baterii w prawym dolnym rogu ekranu i wybierać za każdym razem odpowiedni plan, o wiele łatwiej przygotować sobie wcześniej odpowiednie skróty, które będziemy mogli uruchamiać z klawiatury.

Jak testować i wyciszyć dysk twardy?

Raz na jakiś czas warto sprawdzić kondycję twardego dysku, aby uniknąć przykrych konsekwencji nagłej awarii. Wszyscy wiemy, z czym to się wiąże: utrata ważnych dokumentów, pamiątkowych zdjęć, biblioteki filmów i muzyki kolekcjonowanej przez lata etc. Jest wiele aplikacji, które pozwalają na przeprowadzenie takich testów, a niektóre z nich oferują dodatkowo inne, przydatne funkcje. Jedną z takich aplikacji jest Victoria.

Jak zainteresować adresata pisma?

Od osoby piszącej pismo zależy, czy adresat, do którego jest ono skierowane, będzie chciał je przeczytać. Nawet jeżeli musi to zrobić, nie znaczy to w cale, że pismo będzie miało pożądany przez nas ciąg dalszy. To, czy adresat pisma zastosuje się do jego treści zależy od utrzymania równowagi pomiędzy tym, co „musi” zrobić, a tym, co sam „chce”.

Zwiększenie skuteczności własnego wystąpienia

Każde publiczne wystąpienie wymaga wcześniejszego przygotowania, improwizacje zazwyczaj nie dają efektów, wręcz przeciwnie – łatwiej o upokorzenie i zawstydzenie autora z powodu nieznajomości tematu.

REKLAMA

Miejsce pracy asystenta lub asystentki

Dobra organizacja miejsca pracy asystenta/asystentki ma znaczenie nie tylko dla ich komfortu i wygody, ale również dla ich przełożonego, innych pracowników, a przede wszystkim interesantów.

Napisanie długiego dokumentu to już nie problem

Napisanie krótkiej notatki, opinii, czy jakiegokolwiek dokumentu nieprzekraczającego jednej strony raczej nie stanowi dla nikogo problemu. Schody zaczynają się, gdy przygotowywana przez nas praca obejmuje wiele złożonych problemów, które powinny być przedstawione odbiorcy w kompleksowy i czytelny sposób.

Jakie są zasady przyjmowania krytyki?

W środowisku biurowym prawdopodobnie tak samo często zdarza nam się krytykować innych, jak i być przedmiotem krytyki. Dlatego równie ważna, jak umiejętność konstruktywnego wygłaszania krytyki, jest umiejętność jej przyjmowania.

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Dlaczego stajemy się nieasertywni

Pewność siebie, lepsza organizacja czasu, wiara we własne możliwości – te wszystkie cechy możemy wyćwiczyć dzięki asertywnemu zachowaniu. Są one niewątpliwie bardzo korzystne dla psychiki i samopoczucia. Jak to się więc dzieje, że czasem stajemy się zupełnie nieasertywni?

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Co nam daje asertywność?

Asertywna postawa przynosi same korzyści, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.. Pozwala na obronę własnej godności, szacunek i sympatię dla siebie i dla innych, niekrzywdzenie i nieranienie siebie i innych, przyjmowanie odpowiedzialności za własne życie.

Po co nam asertywność? - kilka wskazówek

„Musisz być asertywny!”, „Naucz się odmawiać” – tego typu hasła bombardują nas na każdym kroku. Kursy i szkolenia z asertywności prowadzone są nie tylko w firmach, oraz organizowane przez Urzędy Pracy, ale obejmują nawet zajęcia w szkołach. Dlaczego asertywność jest taka ważna i co to w zasadzie znaczy „być asertywnym”?

Typingweb – uczymy się pisać

Szybkie, bezwzrokowe pisanie na klawiaturze to cenna umiejętność. Na rynku dostępne są lepsze i gorsze programy pomagające w jej zdobyciu, ale nie wszystkie są darmowe. Alternatywą dla nich może być serwis Typingweb – strona, która nauczy nas pisać za darmo.

Jak wybrać procesor do komputera aktywnego gracza?

Aktywni, lub nawet zawodowi gracze komputerowi to całkowicie odmienna grupa, jeśli porównać ją do graczy okazjonalnych. Zawodowi gracze zazwyczaj wyciskają siódme poty z posiadanego sprzętu i nigdy nie idą na kompromis przy ustawieniach jakości wyświetlanego obrazu. Po prostu wszystko musi być na maksymalnych ustawieniach, a animacja musi być płynna. W przypadku procesorów cena i pobór mocy ma znaczenie drugorzędne, a najważniejsza jest wydajność.

Czy instalowanie wielu programów ochronnych poprawia bezpieczeństwo komputera?

Istnieje wielu użytkowników komputerów, którzy z jakiegoś niewyjaśnionego powodu również w przypadku programów zabezpieczających stosują w praktyce powiedzenie: Im więcej tym lepiej. Oczywiście po części to prawda, że obecnie do zapewniania bezpieczeństwa komputera niezbędnych jest kilka narzędzi zabezpieczających, jednak przesadzanie z ilością takich programów może odbić się nie tylko na samym, ale i na wydajności całego systemu.

Jak wybrać procesor do stacji roboczej?

Jak wybrać procesor do komputera okazjonalnego gracza?

Oszczędzamy energię - usypiać czy hibernować?

Dzisiejsze systemy operacyjne pozwalają nam oszczędzać baterie naszych laptopów na wiele różnych sposobów, pozwalając na coraz dłuższą pracę bez ładowania. Nasz przenośny komputer potrafi jednak pobierać prąd nawet wówczas, gdy nie pracuje. W jakim stanie powinniśmy zostawiać komputer, gdy robimy sobie przerwę?

Jak wyróżnić laptopa z tłumu

Masz dość szarej obudowy swojego notebooka? Razi Cię w oczy jego przeciętność i „normalność”? A przecież Twój laptop może w przeciągu kilku minut z nijakiego kawałka plastiku stać się prawdziwym dziełem sztuki, które wyrazi Ciebie i zwróci uwagę innych.

Jak wybrać procesor do komputera multimedialnego?

Ostatnie wskazówki przed kupnem peceta

Planujesz zakup komputera? Przeczytałeś setki poradników i już wiesz, czego chcesz? Zaczekaj. Po przemyśleniu najważniejszych kwestii zostało jeszcze kilka tylko nieco mniej ważnych. Oto nad czym należy zastanowić się na chwilę przed zakupem nowego komputera.

Jak wybrać procesor do komputera typu HTPC?

Jak wybrać procesor do routera, mikro serwera lub car-pc?

Jak wykryć uszkodzenia płyt CD/DVD?

Każdy doskonale wie, że płyty CD czy DVD to bardzo delikatny nośnik, który łatwo ulega uszkodzeniom. Wystarczy chwila nieuwagi, aby płyta została zarysowana. Mimo to nie każda ryska czy zadrapanie na płycie musi skutkować brakiem dostępu do danych. W celu dokładnego sprawdzenia warto posłużyć się specjalnym programem.

Jak wybrać odpowiedni wentylator do komputera?

Jeśli komputer się przegrzewa, szczególnie w upalne letnie dni, warto pomyśleć nad wymianą wentylatora. Wentylator jest zamontowany w komputerze samodzielnie (np. wentylator obudowy wprowadzający lub wyprowadzający powietrze) lub na radiatorze (np. wentylator procesora lub zasilacza). Czym się kierować wybierając wentylator do komputera?

Jak wybrać procesor do serwera wirtualnego?

Jak wybrać procesor do komputera biurowego?

Twoją księgowość może prowadzić komputer

Rozpoczynasz działalność gospodarczą w sektorze małych firm i nie planujesz zatrudniać dużo osób. W takiej sytuacji warto jest wykorzystać podręczny sprzęt na całość. Dowiedz się, co możesz zrobić za pomocą jednego komputera.

Jak być asertywną?

Bycie asertywnym nie oznacza bynajmniej agresji w stosunku do innych. Polega na respektowaniu cudzych punktów widzenia z jednoczesnym zachowaniem własnych granic, których przekroczyć nie chcemy i nie pozwalamy. Krótko mówiąc: nie dążymy do czegoś za wszelką cenę, ale też nie pozwalamy się do niczego zmusić, jeśli się to na nie podoba.

Jak składać telefoniczne skargi i reklamację?

Wiele telefonicznych reklamacji i skarg nie dochodzi do skutku po prostu dlatego, że nie potrafimy albo ich właściwie sformułować albo przekazać o co nam chodzi. Podstawową kwestią przy załatwianiu tego typu spraw jest ustalenie, czego się chce i jaki skutek chce się osiągnąć. Następnie trzeba umieć swoje żądania przedstawić w odpowiedni sposób.

Jak pomóc zagubionemu interesantowi?

Osobną grupę „trudnych” interesantów stanowi grupa, która co prawda dokładnie wie, co chce osiągnąć, ale zupełnie nie wie, do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Najczęściej nie znają ani nazwiska kompetentnej osoby, ani nawet nazwy działu.

Jak poradzić sobie z akwizytorami?

Aby osiągnąć swój cel, ludzie potrafią stosować różne sztuczki. Najtrudniejsi są akwizytorzy, sprzedawcy, czy poszukujący pracy, którym nie rzadko udaje się skutecznie osaczyć sekretarkę.

Jak postępować z natrętami?

Istnieją typy ludzi bardzo inwazyjnych, roszczeniowych, którzy wręcz żądają załatwienia dla nich jakiejś sprawy „na już”, „natychmiast”. Ataki tzw. osób trudnych, natrętnych są w pracy sekretarki nieuniknione.

Jak kontaktować się z cudzoziemcami?

W ostatniej dekadzie kontakty z zagranicznymi kontrahentami stały się normą. Z jednej strony, Polska stała się równym partnerem w sprawach handlowych, z drugiej różnego rodzaju kontakty międzynarodowe wymusiło na nas wstąpienie do Unii Europejskiej.

Zanim zaczniemy właściwą rozmowę

W dużych korporacjach codziennie odbiera się po kilkadziesiąt albo nawet kilkaset telefonów. Najwygodniej dla wszystkich jest, gdy dzwoniący wybierze odpowiedni numer a przynajmniej zna nazwisko osoby, z którą chce rozmawiać, albo chociaż dział, z którym chce się połączyć. Często jednak „wyszukanie” właściwej osoby należy do sekretarki.

Jakie są zasady odbierania telefonu?

Sposób, w jaki odnosimy się do rozmówcy, buduje nie tylko nasz wizerunek w jego oczach. To, jak jesteśmy postrzegani przekłada się na postrzeganie firmy. Dlatego szczególnie sekretarka musi starać się być jak najlepszą wizytówką swojej firmy.

Ostateczna wersja protokołu – jak ją przygotować?

Głównym celem protokołowania jest jak najdokładniejsze i najwierniejsze oddanie faktycznego przebiegu obrad. Zredagowanie ostatecznej wersji sprawozdania wymaga opracowania sporządzonych podczas zebrania notatek.

Zapisywanie wypowiedzi uczestników w protokole

Nie wszyscy mówcy potrafią przemawiać w sposób jasny i uporządkowany. Znacznie częściej zdarza się, że ich wypowiedzi są chaotyczne i pełne dygresji. Jak je zatem zapisać, by móc przytoczyć czyjeś słowa w protokole?

Zmiany w protokole

Założeniem każdego sprawozdania z obrad jest jak najwierniejsze oddanie ich przebiegu. Zdarza się jednak, że niektórzy próbują naciskać i manipulować sekretarką, aby zmieniła w pewien sposób jego treść.

Szczegółowość protokołów

Sprawozdania z zebrań powinny charakteryzować się przejrzystością i być w miarę krótkie, tak, aby osoba zainteresowana mogła szybko znaleźć interesujące ją kwestie. Jednocześnie muszą charakteryzować się pewnym stopniem szczegółowości, który w pełni odda przebieg obrad.

Kto powinien przygotować protokół?

Podstawowym celem spisywania protokołu obrad, jest oddanie ich wiernego zapisu. Dobry protokół powinien być krótki i przejrzysty, tak, aby osoba go czytająca w jak najkrótszym czasie mogła zapoznać się z przebiegiem zebrania.

Jakie są metody protokołowania?

Jednym z podstawowych obowiązków sekretarki jest protokołowanie obrad. Protokół przez nią sporządzony powinien być krótką syntezą tego, co działo się na zebraniu. W zależności od tego, w jaką formę przybrało prowadzone spotkanie, protokoły będą różnić się między sobą.

Czy sekretarka może zabrać głos w dyskusji?

Wbrew pozorom, podczas zebrań, sekretarka albo asystentka w hierarchii uczestników spotkania znajdują się zaraz po prowadzącym zebranie. Ich rola jest nieoceniona, choć wielu o tym zapomina i traktuje te osoby przedmiotowo, często jak wyposażenie sali. A przecież, asystują aktywnie swoim szefom, nie mówiąc już o doradztwie w sprawach organizacyjnych, czy formalnych.

Rola sekretarki podczas zebrań

Sekretarka ciągle jeszcze kojarzy się z „panią Krysią”, która przed gabinetem szefa pije kawę i plotkuje z koleżankami. Jej rola sprowadza się do niedopuszczania interesantów i „ochrona” przełożonego. Raczej nikt nie spodziewa się, że taka osoba mogłaby wnieść jakikolwiek merytoryczny wkład w jakąkolwiek dyskusję.

Warsztaty i kursy jako forma zebrań

Bardzo popularną formą zebrania są znane wszystkim szkolenia. Każdy z nas, przynajmniej raz w życiu brał w nich udział. Jeśli nie chcemy by były one nudne i nie przypominały przydługiego wykładu, można zastosować kilka sztuczek.

REKLAMA