REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać notebooka biznesowego?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Niemal z dnia na dzień na rynku pojawiają się coraz nowsze komputery przenośne. To, co było nowoczesne miesiąc temu, dziś może być już standardem. Patrząc na komputery z zeszłego roku, porównując je do tych dzisiejszych można dojść do wniosku, że przez ten czas producenci nie próżnowali i wprowadzili do sprzedaży nowe i lepsze modele. Doczekaliśmy się kolejnych platform mobilnych, interesujących rozwiązań technologicznych i dodatków, które uprzyjemniają pracę. Czym kierować się wybierając biznesowego notebooka?

Czym charakteryzują się notebooki biznesowe?

REKLAMA

Notebooki biznesowe to przede wszystkim urządzenia dla pracowników małych i dużych firm. To również komputery dla osób, które często udają się na spotkania poza siedzibą przedsiębiorstwa i pracują w terenie.

REKLAMA

Z jednej strony laptopy tej klasy są niewielkie, aby zapewnić wygodę w czasie podróży, ale jednocześnie muszą zapewnić przy tym odpowiedni komfort użytkowania, aby pracownik mógł korzystać z takiego komputera przez kilka godzin dziennie. W związku z tym, pod uwagę warto brać modele z ekranem od 12 do 15". Nie warto inwestować w modele o przekątnej ekranu na poziomie 17 cali, gdyż urządzenia tego typu są bardzo ciężki, niewygodne, a bateria zazwyczaj wystarcza na kilkadziesiąt minut pracy. Niewielkie modele o przekątnej poniżej 12 cali nie nadają się do pracy, to raczej urządzenia stworzone do przeglądania Internetu w czasie podróży.

Wymiary i waga to bardzo istotne cechy, determinujące zakup komputera przenośnego dla osób podróżujących. Jeśli przenosimy komputer tylko ze swojego biura do sali konferencyjnej i z powrotem, albo z biura do domu i z powrotem - wówczas można zdecydować się na duży ekran, np. 15,4”. Jeśli jednak często wyjeżdżamy i ciągle nosimy urządzenie przy sobie, warto zwrócić uwagę na takie dane jak waga sprzętu i czas pracy na baterii.

Zobacz również: Jak bezpiecznie podwoić oszczędności?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze cechy notebooka biznesowego

Jak już wiemy, do najważniejszych cech notebooka biznesowego należą jego wymiary oraz waga. Warto również zwrócić uwagę na trwałość i solidne wykonanie urządzenia. Dobrze, jeśli obudowa jest odporna na zarysowania. Po kilku podróżach wyjęcie z torby laptopa wyglądającego jak po wojnie nie będzie zbyt przyjemne. Warto zainteresować się pojemnością baterii i czasem pracy – 3 godziny bez ładowania to minimum. Ponadto sprawdźmy, czy istnieje możliwość dokupienia pojemniejszej baterii.

Zwróćmy uwagę na kwestie bezpieczeństwa danych, a konkretniej na wygodny system przywracania systemu i oprogramowania - najlepiej z osobnej partycji dysku. W przypadku awarii będziemy mogli szybko przywrócić system do dawnej świetności.

Jeśli chodzi o kwestie sprzętowe, warto zdecydować się na matową matrycę (non-glare). Jej zalety docenimy głównie na świeżym powietrzu. W ostrym słońcu matryca glare jest praktycznie nie do użycia, gdyż promienie odbijają na jej błyszczącej powierzchni. Zadbajmy również o odpowiednią ilość pamięci RAM – 3GB pamięci DDR2 lub 3 to obecnie minimum, a możliwość rozbudowy będzie dodatkowym atutem. Kolejną kwestią jest dysk twardy o pojemności minimum 160GB, choć obecnie oferowane notebooki wyposażone są w dyski o pojemności 500GB. Można również dokupić zewnętrzny dysk 1,8 cala co z pewnością przyda się w podróży. Takie dodatki jak wbudowana kamerka internetowa, czytnik linii papilarnych, co najmniej 2 złącza USB 2.0, zintegrowana karta sieciowa Wi-Fi 802.11 b/g/n, wyjście VGA, mile widziane wyjście HDMI, gniazdo PCMCIA lub ExpressCard, czytnik kart pamięci obsługujący kilka formatów (np. SD, xD, MS, MMC) oraz komunikacja Bluetooth w wersji co najmniej 2.0 to elementy niemal nieodzowne w nowoczesnym notebooku biznesowym

Zobacz również: e-Firma - Ochrona danych i antywirus

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA