REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać notebooka biznesowego?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Niemal z dnia na dzień na rynku pojawiają się coraz nowsze komputery przenośne. To, co było nowoczesne miesiąc temu, dziś może być już standardem. Patrząc na komputery z zeszłego roku, porównując je do tych dzisiejszych można dojść do wniosku, że przez ten czas producenci nie próżnowali i wprowadzili do sprzedaży nowe i lepsze modele. Doczekaliśmy się kolejnych platform mobilnych, interesujących rozwiązań technologicznych i dodatków, które uprzyjemniają pracę. Czym kierować się wybierając biznesowego notebooka?

Czym charakteryzują się notebooki biznesowe?

REKLAMA

Notebooki biznesowe to przede wszystkim urządzenia dla pracowników małych i dużych firm. To również komputery dla osób, które często udają się na spotkania poza siedzibą przedsiębiorstwa i pracują w terenie.

REKLAMA

Z jednej strony laptopy tej klasy są niewielkie, aby zapewnić wygodę w czasie podróży, ale jednocześnie muszą zapewnić przy tym odpowiedni komfort użytkowania, aby pracownik mógł korzystać z takiego komputera przez kilka godzin dziennie. W związku z tym, pod uwagę warto brać modele z ekranem od 12 do 15". Nie warto inwestować w modele o przekątnej ekranu na poziomie 17 cali, gdyż urządzenia tego typu są bardzo ciężki, niewygodne, a bateria zazwyczaj wystarcza na kilkadziesiąt minut pracy. Niewielkie modele o przekątnej poniżej 12 cali nie nadają się do pracy, to raczej urządzenia stworzone do przeglądania Internetu w czasie podróży.

Wymiary i waga to bardzo istotne cechy, determinujące zakup komputera przenośnego dla osób podróżujących. Jeśli przenosimy komputer tylko ze swojego biura do sali konferencyjnej i z powrotem, albo z biura do domu i z powrotem - wówczas można zdecydować się na duży ekran, np. 15,4”. Jeśli jednak często wyjeżdżamy i ciągle nosimy urządzenie przy sobie, warto zwrócić uwagę na takie dane jak waga sprzętu i czas pracy na baterii.

Zobacz również: Jak bezpiecznie podwoić oszczędności?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze cechy notebooka biznesowego

Jak już wiemy, do najważniejszych cech notebooka biznesowego należą jego wymiary oraz waga. Warto również zwrócić uwagę na trwałość i solidne wykonanie urządzenia. Dobrze, jeśli obudowa jest odporna na zarysowania. Po kilku podróżach wyjęcie z torby laptopa wyglądającego jak po wojnie nie będzie zbyt przyjemne. Warto zainteresować się pojemnością baterii i czasem pracy – 3 godziny bez ładowania to minimum. Ponadto sprawdźmy, czy istnieje możliwość dokupienia pojemniejszej baterii.

Zwróćmy uwagę na kwestie bezpieczeństwa danych, a konkretniej na wygodny system przywracania systemu i oprogramowania - najlepiej z osobnej partycji dysku. W przypadku awarii będziemy mogli szybko przywrócić system do dawnej świetności.

Jeśli chodzi o kwestie sprzętowe, warto zdecydować się na matową matrycę (non-glare). Jej zalety docenimy głównie na świeżym powietrzu. W ostrym słońcu matryca glare jest praktycznie nie do użycia, gdyż promienie odbijają na jej błyszczącej powierzchni. Zadbajmy również o odpowiednią ilość pamięci RAM – 3GB pamięci DDR2 lub 3 to obecnie minimum, a możliwość rozbudowy będzie dodatkowym atutem. Kolejną kwestią jest dysk twardy o pojemności minimum 160GB, choć obecnie oferowane notebooki wyposażone są w dyski o pojemności 500GB. Można również dokupić zewnętrzny dysk 1,8 cala co z pewnością przyda się w podróży. Takie dodatki jak wbudowana kamerka internetowa, czytnik linii papilarnych, co najmniej 2 złącza USB 2.0, zintegrowana karta sieciowa Wi-Fi 802.11 b/g/n, wyjście VGA, mile widziane wyjście HDMI, gniazdo PCMCIA lub ExpressCard, czytnik kart pamięci obsługujący kilka formatów (np. SD, xD, MS, MMC) oraz komunikacja Bluetooth w wersji co najmniej 2.0 to elementy niemal nieodzowne w nowoczesnym notebooku biznesowym

Zobacz również: e-Firma - Ochrona danych i antywirus

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA