REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmowy komputer: Przedsiębiorstwa tracą miliony

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Inwestycja w wymianę firmowych komputerów może być opłacalna
Inwestycja w wymianę firmowych komputerów może być opłacalna
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Siedmioletni laptop i myszka kupiona na własną rękę – tak wygląda rzeczywistość statystycznego etatowego pracownika. Straty dla firm są dużo wyższe niż wartość zakupu nowego komputera, ale w dobie inflacji i zaciskania pasa, nie należy się niestety spodziewać zmian na lepsze.

Brak nowszych komputerów w biurach to standard 

REKLAMA

Z przeprowadzonych badań wynika, że sprzęt, którego używają pracownicy, mówiąc oględnie, nie jest pierwszej świeżości. Średni wiek komputera, na jakim muszą wykonywać swoje obowiązki, wynosi niemal 7 lat (6,7). Niewiele lepiej wygląda sprawa oprogramowania, które zostało zakupione ponad 6 lat temu (6,5), podobnie jak myszki do komputera (6,1).

REKLAMA

- Na rynku elektroniki postęp technologiczny jest znacznie szybszy niż np. w przypadku samochodów. Przesiadając się z 7-letniego auta do nowego samochodu tej samej klasy poczujemy różnicę, ale nie będzie ona drastyczna. W przypadku komputerów, ta różnica pomiędzy modelem aktualnym a tym sprzed 7 lat będzie naprawdę znacząca. Wydajność nawet podstawowego modelu będzie istotnie większa niż starego komputera z wyższej półki - zwraca uwagę Radosław Olejniczak, dyrektor działu zakupów w Komputronik. 

Nieaktualne modele komputerów obniżają zysk firmy 

Tego samego zdania są eksperci odpowiedzialni za badanie. Co więcej mają na to twarde dowody. Okazuje się, że przestarzała technologia ma duży wpływ na efektywność pracy. Bez względu na wiek (pod uwagę wzięto Generację X, Z i Millenialsów) i reprezentowaną branżę, pracownicy tracą z powodu przestarzałego sprzętu statystycznie aż dwa tygodnie w ciągu roku. Wolniejsza praca, dłuższe ładowanie się programów, problemy techniczne – to wszystko wpływa na koszty jakie ponoszą pracodawcy. To pewien paradoks, bo nie decydują się oni na wymianę sprzętu dlatego, że szukają oszczędności. Jednak efekt jest diametralnie inny od założeń. 

Koszty pracodawcy 

Dobrze pokazują to liczby. W sektorze przedsiębiorstw średnie wynagrodzenie w pierwszym kwartale br. wyniosło 7100 zł. Dla pracodawcy średni koszt zatrudnienia pracownika wynosi więc ponad 8 500 zł. Przeliczając to na dwa tygodnie pracy można przyjąć, że z powodu niskiej wydajności sprzętu, z kieszeni pracodawcy wyparowuje co roku 4250 zł licząc na pracownika. W perspektywie kilku lat te straty są znacznie wyższe. I istotnie przekraczają koszt zakupu nowego sprzętu. 

Polityka oszczędności odbija się na jakości elektroniki w firmie 

Jednak w sytuacji gospodarczego spowolnienia i dwucyfrowej inflacji, firmy szukają oszczędności i wiele wskazuje na to, że gruntownej modernizacji sprzętu w najbliższym czasie pracownicy raczej nie powinni oczekiwać. Szukając oszczędności, firmy sięgają więc po alternatywne rozwiązania i coraz częściej modernizują posiadany sprzęt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA