Ile gospodarstw domowych posiada telewizor lub komputer?
REKLAMA
REKLAMA
W dużych miastach mniej telewizorów
Z badania wynika, iż 94,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce posiada odbiornik telewizyjny. Relatywnie rzadziej posiadanie telewizora deklarują gospodarstwa w dużych miastach, liczących powyżej 500 tys. mieszkańców (89,5 proc.) a także gospodarstwa "młodsze", w których wiek głowy gospodarstwa domowego wynosi 25-34 lata (88,8 proc.).
REKLAMA
Telewizor z funkcją Smart TV posiada 50,6 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a 35,9 proc. wszystkich gospodarstw obecnie z niej korzysta, podłączając telewizor do internetu.
94,6 proc. gospodarstw domowych w Polsce można zakwalifikować jako gospodarstwa "telewizyjne", czyli posiadające telewizor podłączony do źródła sygnału telewizyjnego. Jednak rozwój technologii powoduje, iż obecnie już 98,6 proc. gospodarstw domowych dysponuje co najmniej jedną z dwóch możliwości oglądania telewizji: na telewizorze lub na urządzeniach mobilnych podłączonych do internetu.
Radio wciąż popularne
Radio na wyposażeniu posiada 81,2 proc. gospodarstw domowych w Polsce - 37,5 proc. gospodarstw posiada jeden odbiornik radiowy, a 43,7 proc. – co najmniej dwa (wliczając wszystkie typy odbiorników, w tym radia samochodowe, pomijając aplikacje radiowe). Odbiornik radiowy częściej posiadają gospodarstwa domowe liczące 4 osoby lub więcej (92 proc.), oraz te, w których wiek głowy gospodarstwa mieści się w przedziale 35-54 lata (87,2 proc.).
Komputer w 7 domach na 10
REKLAMA
Posiadanie sprzętu komputerowego deklaruje 70,1 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Najczęściej są to laptopy (62,7 proc.), wyposażenie w tablety jest porównywalne z wyposażeniem w komputery stacjonarne (odpowiednio 17,1 proc. i 17,2 proc.). Wyposażenie w sprzęt komputerowy rośnie wraz z wielkością gospodarstwa domowego. W gospodarstwach 3-osobowych wskaźnik wyposażenia wynosi 87,1 proc., zaś w większych (4-osobowych i większych) - 93,1 proc. W gospodarstwach z dziećmi w wieku 7-15 lat poziom wyposażenia w taki rodzaj sprzętu sięga 95,6 proc.
Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 r. przez Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Podstawowym zadaniem Krajowego Instytutu Mediów jest prowadzenie Badania Założycielskiego.
REKLAMA
REKLAMA