REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W wyroku z 7 listopada 2023 r. Sąd Unii Europejskiej potwierdził odmowę rejestracji przez EUIPO przeniesienia prawa do znaku towarowego DIEGO MARADONA na rzecz argentyńskiej spółki Sattvica. W toku postępowania Sąd stwierdził, że prawo do tego znaku towarowego przysługuje spadkobiercom słynnego, już nieżyjącego, piłkarza Diego Armando Maradony.
Często nawet właściciele uznanych marek nie są przekonani co do wartości, jaką niesie za sobą posiadanie wyróżniającego się znaku towarowego, a tym bardziej do jego rejestracji. Twierdzą często, że „ich usługi / towary same się obronią”, dlatego kładą nacisk na jakość towaru i poziom obsługi klienta, a nie na zajmowanie się tworzeniem i ochroną znaków, które mogłyby wyróżniać je lub ich samych. Skutkiem tego podejścia jest często brak znaku towarowego, który mógłby charakteryzować towary lub usługi, posiadanie przez przedsiębiorcę znaku mało charakterystycznego i odstającego standardem opracowania od obecnych trendów lub też znaku niezarejestrowanego. Jakie korzyści niesie dołożenie staranności w tym względzie?
Do Urzędu Patentowego RP rokrocznie wpływa ponad 4 tys. wniosków o udzielenie patentu na wynalazek. Najwięcej, bo blisko połowa zgłoszeń pochodzi od podmiotów sektora gospodarki. Drugie wysokie miejsce zajmują wnioski o ochronę patentową składane przez szkoły wyższe i to one najczęściej, bo w 70 proc. przypadków, rozpatrywane są pozytywnie. Dla porównania, firmom patent udzielany jest średnio na co drugi zgłoszony wynalazek. Jak wskazują specjaliści od ochrony własności intelektualnej ta statystyka mogłaby wyglądać lepiej, gdyby zgłaszający korzystali z profesjonalnego wsparcia i odpowiednio opisywali swoje rozwiązania. Oto przykłady dobrych praktyk oraz wskazówki, gdzie polskie firmy mogą zasięgnąć doradztwa, aby właściwie chronić swoje nowatorskie projekty.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA