REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego? Cena jest niska w porównaniu do strat, które możemy ponieść, gdy tego nie zrobimy.

Rejestracja znaku towarowego niesie za sobą szereg korzyści. Zapewnia wyłączne prawo do użytkowania znaku oraz zwiększa zaufanie klientów. Stanowi narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją i jest gwarantem nienaruszalności praw naszej marki. Procedura rejestracji znaku towarowego jest odpłatna. Sprawdźmy, ile za nią zapłacimy i od czego zależą poniesione koszty

REKLAMA

REKLAMA

Zastrzeżenie znaku towarowego - ile to kosztuje?

Wpływ na ostateczną kwotę, jaką przyjdzie nam zapłacić za rejestrację znaku towarowego ma klasyfikacja nicejska. Jest to Międzynarodowa klasyfikacja towarów i usług. Zanim zarejestrujemy znak towarowy w Urzędzie Patentowym, musimy wybrać, w jakich kategoriach ma on podlegać ochronie. W ten sposób, określamy, w jakiej branży będzie działać nasza marka. Klasyfikacja nicejska obejmuje aż 70 tysięcy różnych nazw odnoszących się do towarów i usług. Odpowiednie dobranie kategorii do działania danej marki jest niezwykle ważne, ponieważ wyznacza zakres, w którym będzie ona chroniona. Na tym etapie, kształtujemy przyszłość naszej firmy, dlatego nie bójmy się poprosić o pomoc eksperta.

Opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie klasyfikacji nicejskiej wynosi 450 zł lub 400 zł, jeżeli dokonujemy zgłoszenia drogą elektroniczną. Dla porównania, w Unii Europejskiej jest to odpowiednio 1000 lub 850 euro. Za każdą kolejną klasę musimy zapłacić 120 zł. Koszt 10-letniego okresu ochronnego za każdą klasę to 400 zł. Publikacja informacji o udzielonym prawie ochronnym, czyli świadectwo ochronne kosztuje 90 zł. Zatem w Polsce, podstawowy koszt ochrony znaku towarowego na 10 lat przy jednej klasie nicejskiej wynosi 890 zł. Jest to rodzaj ubezpieczenia naszej firmy przed nieuczciwą konkurencją. Wiele przedsiębiorców myślało ,,to mnie nie dotyczy”, a potem otrzymali pismo, że nie mogą posługiwać się nazwą swojej własnej marki. Konkurencja wyprzedziła ich w Urzędzie Patentowym. Wieloletnia inwestycja w marketing i budowanie zaufania przepadły. 

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Źródło zewnętrzne

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego

Wiemy już, ile kosztuje rejestracja znaku towarowego i jak możemy to policzyć. Pora dowiedzieć się, że mamy szansę na uzyskanie dofinansowania na ochronę naszego znaku. EUIPO, czyli Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej uruchomił program finansowany z funduszu dla małych i średnich przedsiębiorców, SME Fund. Program ten rozpoczął się 10 stycznia 2022 roku i trwa do 16 grudnia 2022 roku lub do wyczerpania środków. O zakwalifikowaniu do programu decyduje kolejność zgłoszeń. Budżet przewidziany na dofinansowanie rejestracji znaków towarowych wynosi 15 milionów euro. W ramach tej inicjatywy możemy otrzymać bon do 1500 euro do wykorzystania na zarejestrowanie znaku towarowego. Dotacje skierowane są do mikro, małych i średnich firm z siedzibą w Unii Europejskiej. Mikro przedsiębiorstwa nie mogą zatrudniać więcej niż 10 pracowników, a obrót nie może przekraczać 2 milionów euro. W przypadku małych firm ustalono limit do 50 zatrudnionych osób, a ich obrót musi być mniejszy lub równy 10 milionów euro. Natomiast w średniej firmie zatrudnienie powinno przekraczać 250 osób, a obrót być  nie mniejszy niż 50 milionów euro. 

REKLAMA

Aby uzyskać dofinansowanie, musimy przygotować odpowiednie dokumenty. Są to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa,

  • wydane przez właściwe organy zaświadczenie VAT lub NIP firmy,

  • oświadczenie właściciela firmy lub jego reprezentanta.
     

Podsumowanie zgłoszenia wraz z wynikiem otrzymujemy do 10 dni roboczych od złożenia wniosku. Na wykorzystanie bonu mamy 4 miesiące od momentu jego odebrania. Bon zostaje aktywowany wraz z chwilą złożenia i opłacenia wniosku o rejestrację znaku towarowego. Zwrot poniesionych kosztów nastąpi w przeciągu 30 dni. Pamiętaj, że liczba środków jest ograniczona i obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. 

Karolina Bohdanowicz — ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group: Jeśli chcesz:

  • zapewnić bezpieczeństwo firmie, 

  • ochronić firmę przed nieuczciwą konkurencją, 

  • zmniejszyć koszty konwersji w Google Ads, 

  • zyskać prestiż, 

  • zbudować zaufanie klienta i zwiększyć sprzedaż, 

  • zarabiać na nazwie firmy

to powinieneś zastrzec logo swojej firmy. 

Rejestrujesz znak towarowy — zyskujesz wiele. Nie rejestrujesz znaku towarowego — tracisz wiele, a nawet wszystko, gdy nieuczciwa konkurencja ubiegnie Cię w Urzędzie Patentowym. 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA