REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego? Cena jest niska w porównaniu do strat, które możemy ponieść, gdy tego nie zrobimy.

Rejestracja znaku towarowego niesie za sobą szereg korzyści. Zapewnia wyłączne prawo do użytkowania znaku oraz zwiększa zaufanie klientów. Stanowi narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją i jest gwarantem nienaruszalności praw naszej marki. Procedura rejestracji znaku towarowego jest odpłatna. Sprawdźmy, ile za nią zapłacimy i od czego zależą poniesione koszty

REKLAMA

Zastrzeżenie znaku towarowego - ile to kosztuje?

REKLAMA

Wpływ na ostateczną kwotę, jaką przyjdzie nam zapłacić za rejestrację znaku towarowego ma klasyfikacja nicejska. Jest to Międzynarodowa klasyfikacja towarów i usług. Zanim zarejestrujemy znak towarowy w Urzędzie Patentowym, musimy wybrać, w jakich kategoriach ma on podlegać ochronie. W ten sposób, określamy, w jakiej branży będzie działać nasza marka. Klasyfikacja nicejska obejmuje aż 70 tysięcy różnych nazw odnoszących się do towarów i usług. Odpowiednie dobranie kategorii do działania danej marki jest niezwykle ważne, ponieważ wyznacza zakres, w którym będzie ona chroniona. Na tym etapie, kształtujemy przyszłość naszej firmy, dlatego nie bójmy się poprosić o pomoc eksperta.

Opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie klasyfikacji nicejskiej wynosi 450 zł lub 400 zł, jeżeli dokonujemy zgłoszenia drogą elektroniczną. Dla porównania, w Unii Europejskiej jest to odpowiednio 1000 lub 850 euro. Za każdą kolejną klasę musimy zapłacić 120 zł. Koszt 10-letniego okresu ochronnego za każdą klasę to 400 zł. Publikacja informacji o udzielonym prawie ochronnym, czyli świadectwo ochronne kosztuje 90 zł. Zatem w Polsce, podstawowy koszt ochrony znaku towarowego na 10 lat przy jednej klasie nicejskiej wynosi 890 zł. Jest to rodzaj ubezpieczenia naszej firmy przed nieuczciwą konkurencją. Wiele przedsiębiorców myślało ,,to mnie nie dotyczy”, a potem otrzymali pismo, że nie mogą posługiwać się nazwą swojej własnej marki. Konkurencja wyprzedziła ich w Urzędzie Patentowym. Wieloletnia inwestycja w marketing i budowanie zaufania przepadły. 

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Źródło zewnętrzne

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego

Wiemy już, ile kosztuje rejestracja znaku towarowego i jak możemy to policzyć. Pora dowiedzieć się, że mamy szansę na uzyskanie dofinansowania na ochronę naszego znaku. EUIPO, czyli Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej uruchomił program finansowany z funduszu dla małych i średnich przedsiębiorców, SME Fund. Program ten rozpoczął się 10 stycznia 2022 roku i trwa do 16 grudnia 2022 roku lub do wyczerpania środków. O zakwalifikowaniu do programu decyduje kolejność zgłoszeń. Budżet przewidziany na dofinansowanie rejestracji znaków towarowych wynosi 15 milionów euro. W ramach tej inicjatywy możemy otrzymać bon do 1500 euro do wykorzystania na zarejestrowanie znaku towarowego. Dotacje skierowane są do mikro, małych i średnich firm z siedzibą w Unii Europejskiej. Mikro przedsiębiorstwa nie mogą zatrudniać więcej niż 10 pracowników, a obrót nie może przekraczać 2 milionów euro. W przypadku małych firm ustalono limit do 50 zatrudnionych osób, a ich obrót musi być mniejszy lub równy 10 milionów euro. Natomiast w średniej firmie zatrudnienie powinno przekraczać 250 osób, a obrót być  nie mniejszy niż 50 milionów euro. 

Aby uzyskać dofinansowanie, musimy przygotować odpowiednie dokumenty. Są to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa,

  • wydane przez właściwe organy zaświadczenie VAT lub NIP firmy,

  • oświadczenie właściciela firmy lub jego reprezentanta.
     

Podsumowanie zgłoszenia wraz z wynikiem otrzymujemy do 10 dni roboczych od złożenia wniosku. Na wykorzystanie bonu mamy 4 miesiące od momentu jego odebrania. Bon zostaje aktywowany wraz z chwilą złożenia i opłacenia wniosku o rejestrację znaku towarowego. Zwrot poniesionych kosztów nastąpi w przeciągu 30 dni. Pamiętaj, że liczba środków jest ograniczona i obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. 

Karolina Bohdanowicz — ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group: Jeśli chcesz:

  • zapewnić bezpieczeństwo firmie, 

  • ochronić firmę przed nieuczciwą konkurencją, 

  • zmniejszyć koszty konwersji w Google Ads, 

  • zyskać prestiż, 

  • zbudować zaufanie klienta i zwiększyć sprzedaż, 

  • zarabiać na nazwie firmy

to powinieneś zastrzec logo swojej firmy. 

Rejestrujesz znak towarowy — zyskujesz wiele. Nie rejestrujesz znaku towarowego — tracisz wiele, a nawet wszystko, gdy nieuczciwa konkurencja ubiegnie Cię w Urzędzie Patentowym. 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA