REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego? Cena jest niska w porównaniu do strat, które możemy ponieść, gdy tego nie zrobimy.

Rejestracja znaku towarowego niesie za sobą szereg korzyści. Zapewnia wyłączne prawo do użytkowania znaku oraz zwiększa zaufanie klientów. Stanowi narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją i jest gwarantem nienaruszalności praw naszej marki. Procedura rejestracji znaku towarowego jest odpłatna. Sprawdźmy, ile za nią zapłacimy i od czego zależą poniesione koszty

REKLAMA

Zastrzeżenie znaku towarowego - ile to kosztuje?

REKLAMA

Wpływ na ostateczną kwotę, jaką przyjdzie nam zapłacić za rejestrację znaku towarowego ma klasyfikacja nicejska. Jest to Międzynarodowa klasyfikacja towarów i usług. Zanim zarejestrujemy znak towarowy w Urzędzie Patentowym, musimy wybrać, w jakich kategoriach ma on podlegać ochronie. W ten sposób, określamy, w jakiej branży będzie działać nasza marka. Klasyfikacja nicejska obejmuje aż 70 tysięcy różnych nazw odnoszących się do towarów i usług. Odpowiednie dobranie kategorii do działania danej marki jest niezwykle ważne, ponieważ wyznacza zakres, w którym będzie ona chroniona. Na tym etapie, kształtujemy przyszłość naszej firmy, dlatego nie bójmy się poprosić o pomoc eksperta.

Opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie klasyfikacji nicejskiej wynosi 450 zł lub 400 zł, jeżeli dokonujemy zgłoszenia drogą elektroniczną. Dla porównania, w Unii Europejskiej jest to odpowiednio 1000 lub 850 euro. Za każdą kolejną klasę musimy zapłacić 120 zł. Koszt 10-letniego okresu ochronnego za każdą klasę to 400 zł. Publikacja informacji o udzielonym prawie ochronnym, czyli świadectwo ochronne kosztuje 90 zł. Zatem w Polsce, podstawowy koszt ochrony znaku towarowego na 10 lat przy jednej klasie nicejskiej wynosi 890 zł. Jest to rodzaj ubezpieczenia naszej firmy przed nieuczciwą konkurencją. Wiele przedsiębiorców myślało ,,to mnie nie dotyczy”, a potem otrzymali pismo, że nie mogą posługiwać się nazwą swojej własnej marki. Konkurencja wyprzedziła ich w Urzędzie Patentowym. Wieloletnia inwestycja w marketing i budowanie zaufania przepadły. 

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Źródło zewnętrzne

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego

Wiemy już, ile kosztuje rejestracja znaku towarowego i jak możemy to policzyć. Pora dowiedzieć się, że mamy szansę na uzyskanie dofinansowania na ochronę naszego znaku. EUIPO, czyli Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej uruchomił program finansowany z funduszu dla małych i średnich przedsiębiorców, SME Fund. Program ten rozpoczął się 10 stycznia 2022 roku i trwa do 16 grudnia 2022 roku lub do wyczerpania środków. O zakwalifikowaniu do programu decyduje kolejność zgłoszeń. Budżet przewidziany na dofinansowanie rejestracji znaków towarowych wynosi 15 milionów euro. W ramach tej inicjatywy możemy otrzymać bon do 1500 euro do wykorzystania na zarejestrowanie znaku towarowego. Dotacje skierowane są do mikro, małych i średnich firm z siedzibą w Unii Europejskiej. Mikro przedsiębiorstwa nie mogą zatrudniać więcej niż 10 pracowników, a obrót nie może przekraczać 2 milionów euro. W przypadku małych firm ustalono limit do 50 zatrudnionych osób, a ich obrót musi być mniejszy lub równy 10 milionów euro. Natomiast w średniej firmie zatrudnienie powinno przekraczać 250 osób, a obrót być  nie mniejszy niż 50 milionów euro. 

Aby uzyskać dofinansowanie, musimy przygotować odpowiednie dokumenty. Są to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa,

  • wydane przez właściwe organy zaświadczenie VAT lub NIP firmy,

  • oświadczenie właściciela firmy lub jego reprezentanta.
     

Podsumowanie zgłoszenia wraz z wynikiem otrzymujemy do 10 dni roboczych od złożenia wniosku. Na wykorzystanie bonu mamy 4 miesiące od momentu jego odebrania. Bon zostaje aktywowany wraz z chwilą złożenia i opłacenia wniosku o rejestrację znaku towarowego. Zwrot poniesionych kosztów nastąpi w przeciągu 30 dni. Pamiętaj, że liczba środków jest ograniczona i obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. 

Karolina Bohdanowicz — ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group: Jeśli chcesz:

  • zapewnić bezpieczeństwo firmie, 

  • ochronić firmę przed nieuczciwą konkurencją, 

  • zmniejszyć koszty konwersji w Google Ads, 

  • zyskać prestiż, 

  • zbudować zaufanie klienta i zwiększyć sprzedaż, 

  • zarabiać na nazwie firmy

to powinieneś zastrzec logo swojej firmy. 

Rejestrujesz znak towarowy — zyskujesz wiele. Nie rejestrujesz znaku towarowego — tracisz wiele, a nawet wszystko, gdy nieuczciwa konkurencja ubiegnie Cię w Urzędzie Patentowym. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA