REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego? Cena jest niska w porównaniu do strat, które możemy ponieść, gdy tego nie zrobimy.

Rejestracja znaku towarowego niesie za sobą szereg korzyści. Zapewnia wyłączne prawo do użytkowania znaku oraz zwiększa zaufanie klientów. Stanowi narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją i jest gwarantem nienaruszalności praw naszej marki. Procedura rejestracji znaku towarowego jest odpłatna. Sprawdźmy, ile za nią zapłacimy i od czego zależą poniesione koszty

REKLAMA

Zastrzeżenie znaku towarowego - ile to kosztuje?

REKLAMA

Wpływ na ostateczną kwotę, jaką przyjdzie nam zapłacić za rejestrację znaku towarowego ma klasyfikacja nicejska. Jest to Międzynarodowa klasyfikacja towarów i usług. Zanim zarejestrujemy znak towarowy w Urzędzie Patentowym, musimy wybrać, w jakich kategoriach ma on podlegać ochronie. W ten sposób, określamy, w jakiej branży będzie działać nasza marka. Klasyfikacja nicejska obejmuje aż 70 tysięcy różnych nazw odnoszących się do towarów i usług. Odpowiednie dobranie kategorii do działania danej marki jest niezwykle ważne, ponieważ wyznacza zakres, w którym będzie ona chroniona. Na tym etapie, kształtujemy przyszłość naszej firmy, dlatego nie bójmy się poprosić o pomoc eksperta.

Opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie klasyfikacji nicejskiej wynosi 450 zł lub 400 zł, jeżeli dokonujemy zgłoszenia drogą elektroniczną. Dla porównania, w Unii Europejskiej jest to odpowiednio 1000 lub 850 euro. Za każdą kolejną klasę musimy zapłacić 120 zł. Koszt 10-letniego okresu ochronnego za każdą klasę to 400 zł. Publikacja informacji o udzielonym prawie ochronnym, czyli świadectwo ochronne kosztuje 90 zł. Zatem w Polsce, podstawowy koszt ochrony znaku towarowego na 10 lat przy jednej klasie nicejskiej wynosi 890 zł. Jest to rodzaj ubezpieczenia naszej firmy przed nieuczciwą konkurencją. Wiele przedsiębiorców myślało ,,to mnie nie dotyczy”, a potem otrzymali pismo, że nie mogą posługiwać się nazwą swojej własnej marki. Konkurencja wyprzedziła ich w Urzędzie Patentowym. Wieloletnia inwestycja w marketing i budowanie zaufania przepadły. 

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Źródło zewnętrzne

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego

Wiemy już, ile kosztuje rejestracja znaku towarowego i jak możemy to policzyć. Pora dowiedzieć się, że mamy szansę na uzyskanie dofinansowania na ochronę naszego znaku. EUIPO, czyli Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej uruchomił program finansowany z funduszu dla małych i średnich przedsiębiorców, SME Fund. Program ten rozpoczął się 10 stycznia 2022 roku i trwa do 16 grudnia 2022 roku lub do wyczerpania środków. O zakwalifikowaniu do programu decyduje kolejność zgłoszeń. Budżet przewidziany na dofinansowanie rejestracji znaków towarowych wynosi 15 milionów euro. W ramach tej inicjatywy możemy otrzymać bon do 1500 euro do wykorzystania na zarejestrowanie znaku towarowego. Dotacje skierowane są do mikro, małych i średnich firm z siedzibą w Unii Europejskiej. Mikro przedsiębiorstwa nie mogą zatrudniać więcej niż 10 pracowników, a obrót nie może przekraczać 2 milionów euro. W przypadku małych firm ustalono limit do 50 zatrudnionych osób, a ich obrót musi być mniejszy lub równy 10 milionów euro. Natomiast w średniej firmie zatrudnienie powinno przekraczać 250 osób, a obrót być  nie mniejszy niż 50 milionów euro. 

Aby uzyskać dofinansowanie, musimy przygotować odpowiednie dokumenty. Są to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa,

  • wydane przez właściwe organy zaświadczenie VAT lub NIP firmy,

  • oświadczenie właściciela firmy lub jego reprezentanta.
     

Podsumowanie zgłoszenia wraz z wynikiem otrzymujemy do 10 dni roboczych od złożenia wniosku. Na wykorzystanie bonu mamy 4 miesiące od momentu jego odebrania. Bon zostaje aktywowany wraz z chwilą złożenia i opłacenia wniosku o rejestrację znaku towarowego. Zwrot poniesionych kosztów nastąpi w przeciągu 30 dni. Pamiętaj, że liczba środków jest ograniczona i obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. 

Karolina Bohdanowicz — ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group: Jeśli chcesz:

  • zapewnić bezpieczeństwo firmie, 

  • ochronić firmę przed nieuczciwą konkurencją, 

  • zmniejszyć koszty konwersji w Google Ads, 

  • zyskać prestiż, 

  • zbudować zaufanie klienta i zwiększyć sprzedaż, 

  • zarabiać na nazwie firmy

to powinieneś zastrzec logo swojej firmy. 

Rejestrujesz znak towarowy — zyskujesz wiele. Nie rejestrujesz znaku towarowego — tracisz wiele, a nawet wszystko, gdy nieuczciwa konkurencja ubiegnie Cię w Urzędzie Patentowym. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA