REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego? Cena jest niska w porównaniu do strat, które możemy ponieść, gdy tego nie zrobimy.

Rejestracja znaku towarowego niesie za sobą szereg korzyści. Zapewnia wyłączne prawo do użytkowania znaku oraz zwiększa zaufanie klientów. Stanowi narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją i jest gwarantem nienaruszalności praw naszej marki. Procedura rejestracji znaku towarowego jest odpłatna. Sprawdźmy, ile za nią zapłacimy i od czego zależą poniesione koszty

REKLAMA

Zastrzeżenie znaku towarowego - ile to kosztuje?

REKLAMA

Wpływ na ostateczną kwotę, jaką przyjdzie nam zapłacić za rejestrację znaku towarowego ma klasyfikacja nicejska. Jest to Międzynarodowa klasyfikacja towarów i usług. Zanim zarejestrujemy znak towarowy w Urzędzie Patentowym, musimy wybrać, w jakich kategoriach ma on podlegać ochronie. W ten sposób, określamy, w jakiej branży będzie działać nasza marka. Klasyfikacja nicejska obejmuje aż 70 tysięcy różnych nazw odnoszących się do towarów i usług. Odpowiednie dobranie kategorii do działania danej marki jest niezwykle ważne, ponieważ wyznacza zakres, w którym będzie ona chroniona. Na tym etapie, kształtujemy przyszłość naszej firmy, dlatego nie bójmy się poprosić o pomoc eksperta.

Opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie klasyfikacji nicejskiej wynosi 450 zł lub 400 zł, jeżeli dokonujemy zgłoszenia drogą elektroniczną. Dla porównania, w Unii Europejskiej jest to odpowiednio 1000 lub 850 euro. Za każdą kolejną klasę musimy zapłacić 120 zł. Koszt 10-letniego okresu ochronnego za każdą klasę to 400 zł. Publikacja informacji o udzielonym prawie ochronnym, czyli świadectwo ochronne kosztuje 90 zł. Zatem w Polsce, podstawowy koszt ochrony znaku towarowego na 10 lat przy jednej klasie nicejskiej wynosi 890 zł. Jest to rodzaj ubezpieczenia naszej firmy przed nieuczciwą konkurencją. Wiele przedsiębiorców myślało ,,to mnie nie dotyczy”, a potem otrzymali pismo, że nie mogą posługiwać się nazwą swojej własnej marki. Konkurencja wyprzedziła ich w Urzędzie Patentowym. Wieloletnia inwestycja w marketing i budowanie zaufania przepadły. 

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego

Źródło zewnętrzne

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego

Wiemy już, ile kosztuje rejestracja znaku towarowego i jak możemy to policzyć. Pora dowiedzieć się, że mamy szansę na uzyskanie dofinansowania na ochronę naszego znaku. EUIPO, czyli Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej uruchomił program finansowany z funduszu dla małych i średnich przedsiębiorców, SME Fund. Program ten rozpoczął się 10 stycznia 2022 roku i trwa do 16 grudnia 2022 roku lub do wyczerpania środków. O zakwalifikowaniu do programu decyduje kolejność zgłoszeń. Budżet przewidziany na dofinansowanie rejestracji znaków towarowych wynosi 15 milionów euro. W ramach tej inicjatywy możemy otrzymać bon do 1500 euro do wykorzystania na zarejestrowanie znaku towarowego. Dotacje skierowane są do mikro, małych i średnich firm z siedzibą w Unii Europejskiej. Mikro przedsiębiorstwa nie mogą zatrudniać więcej niż 10 pracowników, a obrót nie może przekraczać 2 milionów euro. W przypadku małych firm ustalono limit do 50 zatrudnionych osób, a ich obrót musi być mniejszy lub równy 10 milionów euro. Natomiast w średniej firmie zatrudnienie powinno przekraczać 250 osób, a obrót być  nie mniejszy niż 50 milionów euro. 

Aby uzyskać dofinansowanie, musimy przygotować odpowiednie dokumenty. Są to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa,

  • wydane przez właściwe organy zaświadczenie VAT lub NIP firmy,

  • oświadczenie właściciela firmy lub jego reprezentanta.
     

Podsumowanie zgłoszenia wraz z wynikiem otrzymujemy do 10 dni roboczych od złożenia wniosku. Na wykorzystanie bonu mamy 4 miesiące od momentu jego odebrania. Bon zostaje aktywowany wraz z chwilą złożenia i opłacenia wniosku o rejestrację znaku towarowego. Zwrot poniesionych kosztów nastąpi w przeciągu 30 dni. Pamiętaj, że liczba środków jest ograniczona i obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. 

Karolina Bohdanowicz — ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group: Jeśli chcesz:

  • zapewnić bezpieczeństwo firmie, 

  • ochronić firmę przed nieuczciwą konkurencją, 

  • zmniejszyć koszty konwersji w Google Ads, 

  • zyskać prestiż, 

  • zbudować zaufanie klienta i zwiększyć sprzedaż, 

  • zarabiać na nazwie firmy

to powinieneś zastrzec logo swojej firmy. 

Rejestrujesz znak towarowy — zyskujesz wiele. Nie rejestrujesz znaku towarowego — tracisz wiele, a nawet wszystko, gdy nieuczciwa konkurencja ubiegnie Cię w Urzędzie Patentowym. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA