REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego - kto pierwszy, ten lepszy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego - kto pierwszy, ten lepszy
Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego - kto pierwszy, ten lepszy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Myślisz o zastrzeżeniu znaku towarowego swojej marki? Nie znajdziesz lepszego momentu! Do połowy grudnia możesz zaoszczędzić nawet do 75% na opłatach urzędowych. To oznacza, że ochrona Twojej marki będzie kosztować niecałe 40 zł rocznie. Sprawdź, czy możesz skorzystać z dofinansowania Funduszu dla MŚP The Ideas Powered for Business.

Kto może uzyskać dotację na zastrzeżenie znaku towarowego?

REKLAMA

Fundusz dla MŚP to inicjatywa Komisji Europejskiej realizowana przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Unia Europejska zdaje sobie sprawę, jak ważna jest ochrona własności intelektualnej. Pomaga więc przedsiębiorcom, by nie dopuścili do kopiowania lub wykorzystania swoich unikatowych pomysłów, produktów lub usług bez pozwolenia. Całkowity budżet, jaki Fundusz planuje przeznaczyć na dofinansowanie rejestracji znaków towarowych to 15 mln euro. 1 mln euro trafi do firm, które rejestrują patenty. 

REKLAMA

Wnioski można składać do 16 grudnia 2022 r., chyba że środki przeznaczone na ten cel wcześniej się wyczerpią. Dlatego lepiej nie zwlekać, bo działa tutaj zasada “kto pierwszy ten lepszy”. 

Bony są skierowane dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których siedziba znajduje w jednym z państw członkowskich UE. Nie liczy się branża, w której działasz. Mogą to być nowoczesne technologie, usługi fryzjerskie albo sprzedaż artykułów biurowych. Ważne, żeby Twoja firma należała do jednego z trzech poniższych rodzajów:

  • mikro przedsiębiorstwa zatrudniają poniżej 10 pracowników oraz generują obrót nie większy niż 2 miliony euro,

  • małe firmy zatrudniają do 50 pracowników, a dodatkowo osiągają obrót ze swojej działalności mniejszy lub równy 10 milionów euro,

  • średnie przedsiębiorstwa nie zatrudniają więcej niż 250 pracowników, a obroty kształtują się na poziomie nie niższym niż 50 milionów euro.

Ile zaoszczędzisz dzięki dofinansowaniu z Funduszu dla MŚP The Ideas Powered for Business?

Dofinansowanie z Funduszu dla MŚP zorganizowane jest w formie bonów.

  • Bon do 1500 euro wykorzystasz na zgłoszenie znaku towarowego lub wzoru. W tym wypadku możesz ubiegać się o zwrot nawet 75% opłat za zgłoszenie znaku towarowego lub wzoru, a także opłat za dodatkowe klasy na szczeblu krajowym i szczeblu UE.

  • Bon o wartości do 750 euro przeznaczysz na opłaty patentowe. Możesz tutaj ubiegać się o zwrot do 50% kosztów związanych z rejestracją patentu krajowego/unijnego (np. opłaty zgłoszeniowe, poszukiwania, a nawet publikacje).
     

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego?

Koszt rejestracji znaku towarowego w Polsce wynosi około 1500 zł. Ostateczna kwota zależy od tego, na ilu polach, według klas nicejskich, wybierzesz ochronę. Na koszt rejestracji składa się:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie: 400/450 zł

  • opłata za każdą kolejną klasę: 120 zł

  • opłata za 10-letni okres ochronny za każdą klasę: 400 zł

  • opłata za wydanie świadectwa ochronnego: 90 zł

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają dwie lub trzy klasy nicejskie, w których chcą chronić swoje znaki towarowe. 

Koszty ochrony znaku towarowego na terenie Unii Europejskiej kształtują się następująco:  

  • 1000 euro/ 850 euro za opłatę za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie

  • 50 euro za wybór drugiej klasy

  • 150 euro za trzecią i każdą kolejną klasę

Jest to o wiele większy wydatek, niż rejestracja znaku w Polsce, jednak zakres ochrony znacznie rośnie. Obejmuje bowiem nie tylko terytorium jednego kraju, ale cały obszar Unii Europejskiej. Dlatego jeśli myślisz o ekspansji na europejskie rynki, warto rozważyć szersze pole ochronne i zarejestrować znak w EUIPO.

Bon o wartości 1500 euro skutecznie obniży koszty za opłaty urzędowe, szczególnie że możesz go wykorzystać zarówno na rejestrację znaku w Polsce, jak i w UE.

Dofinansowanie na znak towarowy. Jakie dokumenty należy złożyć?  

Jeśli upewniłeś się, że Twoja firma może starać się o dotację, czas na złożenie odpowiednich dokumentów. Musisz posiadać je w formacie PDF (mogą to być zeskanowane wersje papierowe zapisane w formacie PDF). 

  • Wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa zawierający następujące dane: nazwa przedsiębiorstwa jako posiadacza rachunku, pełny numer IBAN wraz z kodem kraju oraz kod BIC/SWIFT.

  • Zaświadczenie VAT lub zaświadczenie o posiadaniu krajowego numeru rejestracji wydane przez właściwy organ krajowy.

  • Oświadczenie podpisane przez upoważnionego właściciela lub pracownika MŚP, jeśli w imieniu MŚP działa przedstawiciel.

Po zebraniu tych dokumentów zarejestruj się i zaloguj na indywidualnym koncie dla MŚP, a następnie wypełnij prosty formularz.

REKLAMA

Wnioski są weryfikowane na bieżąco. W ciągu 10 dni roboczych otrzymasz odpowiedź, czy Twoje zgłoszenie otrzymało dofinansowanie. Możesz też zostać poproszony o uzupełnienie potrzebnych dokumentów. Nie martw się, to nie przekreśla Twoich szans na otrzymanie bonów. Warto jednak skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy na co dzień zajmują się rejestracją znaków towarowych i pozyskiwaniem dotacji. 

Aby otrzymać dofinansowanie, musisz działać w odpowiedniej kolejności. Najpierw złóż wniosek o dotację dla MŚP, poczekaj na jego pozytywne rozpatrzenie, a dopiero później rozpocznij formalności związane z rejestracją znaku towarowego. W innym przypadku dofinansowanie nie zadziała.

Bony są ważne przez cztery miesiące od czasu otrzymania dotacji. W tym okresie powinieneś aktywować bony, czyli rozpocząć procedurę zastrzeżenia znaku towarowego. Inaczej bony przepadną! Po aktywacji bonu następuje tzw. okres realizacji, podczas którego możesz wystąpić o zwrot kosztów. Okres ten to 6 miesięcy dla znaków towarowych i 12 miesięcy dla patentów. Na zwrot dofinansowania będziesz musiał poczekać około 30 dni od daty wystąpienia o zwrot kosztów. 

Jakie korzyści daje rejestracja znaku towarowego?

Zastrzeżenie znaku towarowego to ochrona Twojej marki przed nieuczciwą konkurencją. Dzięki rejestracji nazwy lub logo stajesz się jedynym właścicielem marki i nikt nie może się pod nią podszywać i zarabiać na Twoim biznesie. R w kółeczku to jedyny skuteczny sposób na prawną ochronę marki. Unikniesz kradzieży marki i nie stracisz swojej firmy z dnia na dzień. Taka utrata kosztuje przedsiębiorców nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. 

Dla klientów zastrzeżona nazwa lub logo to oznaka prestiżu. Znak ® buduje zaufanie odbiorców, dzięki któremu zwiększasz sprzedaż i generujesz zyski. Na pewno wiesz, że lojalny klient, to największy skarb dla firmy.

Pomyśl o rejestracji znaku towarowego, jak o ubezpieczeniu dla Twojej firmy. Korzystając z dotacji dla MŚP, zapłacisz za nie jedynie 4 złote miesięcznie. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA