REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego - kto pierwszy, ten lepszy

Pravna Group
4 usługi prawne online
Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego - kto pierwszy, ten lepszy
Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego - kto pierwszy, ten lepszy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Myślisz o zastrzeżeniu znaku towarowego swojej marki? Nie znajdziesz lepszego momentu! Do połowy grudnia możesz zaoszczędzić nawet do 75% na opłatach urzędowych. To oznacza, że ochrona Twojej marki będzie kosztować niecałe 40 zł rocznie. Sprawdź, czy możesz skorzystać z dofinansowania Funduszu dla MŚP The Ideas Powered for Business.

Kto może uzyskać dotację na zastrzeżenie znaku towarowego?

REKLAMA

Fundusz dla MŚP to inicjatywa Komisji Europejskiej realizowana przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Unia Europejska zdaje sobie sprawę, jak ważna jest ochrona własności intelektualnej. Pomaga więc przedsiębiorcom, by nie dopuścili do kopiowania lub wykorzystania swoich unikatowych pomysłów, produktów lub usług bez pozwolenia. Całkowity budżet, jaki Fundusz planuje przeznaczyć na dofinansowanie rejestracji znaków towarowych to 15 mln euro. 1 mln euro trafi do firm, które rejestrują patenty. 

REKLAMA

Wnioski można składać do 16 grudnia 2022 r., chyba że środki przeznaczone na ten cel wcześniej się wyczerpią. Dlatego lepiej nie zwlekać, bo działa tutaj zasada “kto pierwszy ten lepszy”. 

Bony są skierowane dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których siedziba znajduje w jednym z państw członkowskich UE. Nie liczy się branża, w której działasz. Mogą to być nowoczesne technologie, usługi fryzjerskie albo sprzedaż artykułów biurowych. Ważne, żeby Twoja firma należała do jednego z trzech poniższych rodzajów:

  • mikro przedsiębiorstwa zatrudniają poniżej 10 pracowników oraz generują obrót nie większy niż 2 miliony euro,

  • małe firmy zatrudniają do 50 pracowników, a dodatkowo osiągają obrót ze swojej działalności mniejszy lub równy 10 milionów euro,

  • średnie przedsiębiorstwa nie zatrudniają więcej niż 250 pracowników, a obroty kształtują się na poziomie nie niższym niż 50 milionów euro.

Ile zaoszczędzisz dzięki dofinansowaniu z Funduszu dla MŚP The Ideas Powered for Business?

Dofinansowanie z Funduszu dla MŚP zorganizowane jest w formie bonów.

  • Bon do 1500 euro wykorzystasz na zgłoszenie znaku towarowego lub wzoru. W tym wypadku możesz ubiegać się o zwrot nawet 75% opłat za zgłoszenie znaku towarowego lub wzoru, a także opłat za dodatkowe klasy na szczeblu krajowym i szczeblu UE.

  • Bon o wartości do 750 euro przeznaczysz na opłaty patentowe. Możesz tutaj ubiegać się o zwrot do 50% kosztów związanych z rejestracją patentu krajowego/unijnego (np. opłaty zgłoszeniowe, poszukiwania, a nawet publikacje).
     

Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego?

Koszt rejestracji znaku towarowego w Polsce wynosi około 1500 zł. Ostateczna kwota zależy od tego, na ilu polach, według klas nicejskich, wybierzesz ochronę. Na koszt rejestracji składa się:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie: 400/450 zł

  • opłata za każdą kolejną klasę: 120 zł

  • opłata za 10-letni okres ochronny za każdą klasę: 400 zł

  • opłata za wydanie świadectwa ochronnego: 90 zł

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają dwie lub trzy klasy nicejskie, w których chcą chronić swoje znaki towarowe. 

Koszty ochrony znaku towarowego na terenie Unii Europejskiej kształtują się następująco:  

  • 1000 euro/ 850 euro za opłatę za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie

  • 50 euro za wybór drugiej klasy

  • 150 euro za trzecią i każdą kolejną klasę

Jest to o wiele większy wydatek, niż rejestracja znaku w Polsce, jednak zakres ochrony znacznie rośnie. Obejmuje bowiem nie tylko terytorium jednego kraju, ale cały obszar Unii Europejskiej. Dlatego jeśli myślisz o ekspansji na europejskie rynki, warto rozważyć szersze pole ochronne i zarejestrować znak w EUIPO.

Bon o wartości 1500 euro skutecznie obniży koszty za opłaty urzędowe, szczególnie że możesz go wykorzystać zarówno na rejestrację znaku w Polsce, jak i w UE.

Dofinansowanie na znak towarowy. Jakie dokumenty należy złożyć?  

Jeśli upewniłeś się, że Twoja firma może starać się o dotację, czas na złożenie odpowiednich dokumentów. Musisz posiadać je w formacie PDF (mogą to być zeskanowane wersje papierowe zapisane w formacie PDF). 

  • Wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa zawierający następujące dane: nazwa przedsiębiorstwa jako posiadacza rachunku, pełny numer IBAN wraz z kodem kraju oraz kod BIC/SWIFT.

  • Zaświadczenie VAT lub zaświadczenie o posiadaniu krajowego numeru rejestracji wydane przez właściwy organ krajowy.

  • Oświadczenie podpisane przez upoważnionego właściciela lub pracownika MŚP, jeśli w imieniu MŚP działa przedstawiciel.

Po zebraniu tych dokumentów zarejestruj się i zaloguj na indywidualnym koncie dla MŚP, a następnie wypełnij prosty formularz.

REKLAMA

Wnioski są weryfikowane na bieżąco. W ciągu 10 dni roboczych otrzymasz odpowiedź, czy Twoje zgłoszenie otrzymało dofinansowanie. Możesz też zostać poproszony o uzupełnienie potrzebnych dokumentów. Nie martw się, to nie przekreśla Twoich szans na otrzymanie bonów. Warto jednak skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy na co dzień zajmują się rejestracją znaków towarowych i pozyskiwaniem dotacji. 

Aby otrzymać dofinansowanie, musisz działać w odpowiedniej kolejności. Najpierw złóż wniosek o dotację dla MŚP, poczekaj na jego pozytywne rozpatrzenie, a dopiero później rozpocznij formalności związane z rejestracją znaku towarowego. W innym przypadku dofinansowanie nie zadziała.

Bony są ważne przez cztery miesiące od czasu otrzymania dotacji. W tym okresie powinieneś aktywować bony, czyli rozpocząć procedurę zastrzeżenia znaku towarowego. Inaczej bony przepadną! Po aktywacji bonu następuje tzw. okres realizacji, podczas którego możesz wystąpić o zwrot kosztów. Okres ten to 6 miesięcy dla znaków towarowych i 12 miesięcy dla patentów. Na zwrot dofinansowania będziesz musiał poczekać około 30 dni od daty wystąpienia o zwrot kosztów. 

Jakie korzyści daje rejestracja znaku towarowego?

Zastrzeżenie znaku towarowego to ochrona Twojej marki przed nieuczciwą konkurencją. Dzięki rejestracji nazwy lub logo stajesz się jedynym właścicielem marki i nikt nie może się pod nią podszywać i zarabiać na Twoim biznesie. R w kółeczku to jedyny skuteczny sposób na prawną ochronę marki. Unikniesz kradzieży marki i nie stracisz swojej firmy z dnia na dzień. Taka utrata kosztuje przedsiębiorców nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. 

Dla klientów zastrzeżona nazwa lub logo to oznaka prestiżu. Znak ® buduje zaufanie odbiorców, dzięki któremu zwiększasz sprzedaż i generujesz zyski. Na pewno wiesz, że lojalny klient, to największy skarb dla firmy.

Pomyśl o rejestracji znaku towarowego, jak o ubezpieczeniu dla Twojej firmy. Korzystając z dotacji dla MŚP, zapłacisz za nie jedynie 4 złote miesięcznie. 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA