REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego w 2022 r.

Pravna Group
4 usługi prawne online
Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego w 2022 r.
Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego w 2022 r.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że w 2022 r. możesz zyskać dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego? Fundusz MŚP The Ideas Powered for Business przyznaje całkiem spore dotacje. Kto może z nich skorzystać? Jakie korzyści przynosi rejestracja znaku? Jakie zagrożenia czekają tych, którzy zlekceważą tę kwestię? Wyjaśniamy w artykule.

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — uzyskaj aż 75 % zwrotu kosztów

Nazwa Twojej marki czy logo to znak, z którym identyfikują Cię klienci. Chcą Twoich produktów, dlatego zawsze sprawdzają, czy nie otrzymali taniej podróbki. Na pewno chcesz, aby Twoja firma nadal pozostała wiarygodna w oczach odbiorców, dlatego czas zarejestrować swój znak towarowy. 

REKLAMA

REKLAMA

Od 10 stycznia 2022 r. możesz ubiegać się o dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego. Dotacja przyznawane są w ramach SME Found. To fundusz dla MŚP - inicjatywa Komisji Europejskiej, realizowana przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Planowo ma działać do 16 grudnia 2022 r. Oczywiście, jeżeli wcześniej nie zostaną wykorzystane wszystkie fundusze, przeznaczone na dofinansowania dla MŚP.

Całkowity budżet, który jest przeznaczony na współfinansowanie działań w ramach zaproszenia do składania wniosków, szacuje się na 16 000 00 EUR. W tym 15 000 000 EUR na znaki towarowe, a pozostały 1 000 000 EUR na patenty. Ze względu na ograniczoną ilość środków, przeznaczonych na wspieranie własności intelektualnej, dotacje zostaną przyznane według kolejności zgłoszeń.  Obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. 

Bony na częściowe pokrycie opłat 

Fundusz dla MŚP przyjmuje formę bonów. Zależą one od rodzaju dokonywanej w procesie rejestracji znaku towarowego czynności i dzielą się na dwa rodzaje:

  • BON 1 - do 1 500 euro, który wykorzystasz na zgłoszenie znaku towarowego oraz wzoru. W tym wypadku możesz ubiegać się o zwrot nawet 75% opłat za zgłoszenie znaku towarowego lub wzoru, a także opłat za dodatkowe klasy na szczeblu krajowym i szczeblu UE,

  • BON 2 - o wartości do 750 EUR, który przeznaczysz na opłaty patentowe. Możesz tutaj ubiegać się o zwrot do 50% kosztów związanych z rejestracją patentu krajowego/unijnego (np. opłaty zgłoszeniowe, poszukiwania, a nawet publikacje).

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — kto może skorzystać? 

Dotacje skierowane są w dużej mierze do przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje działalności: te średnie, małe oraz mikro. Ważne, aby Twoja firma miała swoją siedzibę w jednym z  państw członkowskich UE. Ponadto na dofinansowanie w wysokości 75% mogą liczyć:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • mikro przedsiębiorstwa zatrudniające poniżej 10 pracowników oraz generujące obrót nie większy niż 2 miliony Euro,

  • małe firmy zatrudniające do 50 pracowników, a dodatkowo osiągające obrót ze swojej działalności mniejszy lub równy 10 milionów Euro,

  • firmy o statusie średniego przedsiębiorcy, których wysokość zatrudnienia nie przekracza 250 osób, a obroty kształtują się na poziomie nie niższym niż 50 milionów Euro.

Zanim podejmiesz decyzję o rejestracji znaku towarowego, dokładnie przeanalizuj sytuację gospodarczą Twojej firmy. Być może okaże się, że możesz skorzystać z dotacji. Wówczas otrzymasz zwrot kosztów i wzmocnisz pozycję swojego przedsiębiorstwa na rynku.

Zastrzeżenie znaku towarowego – jakie ma znaczenie dla klienta i dla firmy?

    Do tej pory nie interesowałeś się tematem rejestracji swojej marki? Wielu przedsiębiorców nie myśli o tym, dopóki nie staną oko w oko z zagrożeniem w postaci nieuczciwej konkurencji. I to poważny błąd. Zastanawiasz się, dlaczego ważne jest zarejestrowanie logo swojej działalności?

  • Zyskujesz prawo do używania nazwy oraz logo swojej firmy (na produktach, stronie internetowej czy materiałach promocyjnych).

  • Chronisz swoich klientów, walcząc z nieuczciwą konkurencją (obniżysz pozycję firm, które nie mają prawnie zarejestrowanego logo).

  • Zwiększasz wartość swojej marki i zapewniasz zysk z ewentualnej sprzedaży marki.

Jesteś właścicielem marki? Powinieneś rozważyć kwestię rejestracji znaku towarowego. Nie tylko wzmacniasz swoją markę, ale również chronisz przed działaniem nieuczciwej konkurencji. Jakie zagrożenia czekają Twoją firmę, gdy zlekceważysz prawną ochronę marki?

  • Konkurencja może wykorzystać okazję i zarejestrować Twój znak towarowy.

  • Możesz stracić pomysł na biznes, nad którym pracowałeś przez wiele miesięcy czy lat.

  • Możesz utracić prawa do własnej marki.

Jak mówi przysłowie ,,lepiej zapobiegać, niż leczyć”, dlatego nie zwlekaj i jak najszybciej złóż wniosek do Funduszu dla MŚP.  Nie stracisz marki, na którą tak długo pracowałeś. Oprócz tego dasz swoim odbiorcom gwarancję, że kupują produkt najwyżej jakości. Rejestrując logo lub nazwę firmy, zaoszczędzić sobie wielu potencjalnych problemów. 

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — otrzymaj zwrot aż 75% poniesionych kosztów

    Fundusz dla MŚP to program, który ma na celu dofinansować ochronę praw własności intelektualnej sektora małych i średnich przedsiębiorstw europejskich. Dzięki środkom pochodzącym z tego programu, przedsiębiorstwo, które spełni określone warunki, otrzyma zwrot kosztów, związanych z rejestracją swojej marki. Rozwój nowych technologii sprzyja popularyzacji plagiatu. To właśnie dlatego ochrona własności intelektualnej jest tak potrzebna. Może objąć np.: znaki towarowe, ale także wzory, tożsamość firmy, a nawet usługi i procesy.

Zanim złożysz wniosek do Funduszu dla MŚP

    Upewniłeś się już, że przysługuje Ci możliwość uzyskania zwrotu kosztów, ale nie wiesz, jakie dokumenty powinieneś przygotować? Oto co będzie potrzebne, aby starać się o zwrot kosztów rejestracji znaku towarowego:

  • wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa,

  • zaświadczenie VAT lub NIP firmy wydane przez organy właściwe, 

  • jeżeli jesteś właścicielem przedsiębiorstwa lub reprezentujesz swoją firmę, będziesz musiał złożyć odpowiednie oświadczenie.

Proces rejestracji znaku towarowego i samo staranie się o zwrot kosztów jest bardzo intuicyjne. Oczywiście, jeżeli nadal mamy jakiekolwiek wątpliwości najpewniej będzie zwrócić się do eksperta w tej dziedzinie. Taka osoba nie tylko wyjaśni nam wszystkie zawiłości, ale pomoże przy składaniu wniosków. Warto skorzystać z kompetencji profesjonalisty, by mieć pewność, że dotacja trafi do naszej firmy.

Złożyłem wniosek o przyznanie dotacji. Co powinienem teraz zrobić?

REKLAMA

Jeżeli wszystkie dokumenty zostały złożone poprawnie, czekaj na informację zwrotną. Dobra wiadomość jest taka, że ustalona została cotygodniowa data graniczna. Co to dla Ciebie oznacza? Wszystkie wnioski złożone w poprzednim tygodniu, zostaną poddane ocenie. Otrzymasz podsumowanie wraz z wynikiem do 10 dni roboczych od momentu złożenia wniosku do Funduszu MŚP. Może się zdarzyć, że Urząd skontaktuje się z Tobą w celu uzupełnienia niezbędnych informacji.  Nie obawiaj się — to standardowa procedura i nie przekreśla Twoich szans na uzyskanie dotacji. 

Gdy Twój wniosek zostanie zatwierdzony, otrzymasz powiadomienie o przyznaniu dotacji oraz bon(y). Już wtedy możesz wystąpić z wnioskiem o niezbędne czynności, dotyczące ochrony własności intelektualnej. Jeżeli chcesz uzyskać zwrot kosztów za wybrane czynności, związane z procesem rejestracji znaku towarowego, powinieneś wystąpić z wnioskiem, niezwłocznie po ich zapłaceniu. Zrobisz to, używając formularza, który odnajdziesz na Koncie funduszu dla MŚP.

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — terminy 

Bony, które uda Ci się otrzymać są ważne tylko 4 miesiące, od chwili, gdy otrzymasz dotację. W tym okresie obowiązkowo musisz je aktywować. Zrobisz to, składając i opłacając wniosek, związany z ochroną własności intelektualnej. Kolejny krok to ubieganie się o zwrot poniesionych kosztów. Nastąpi on maksymalnie do 30 dni od momentu złożenia odpowiedniego wniosku. Uwaga! Jeżeli nie aktywujesz wniosku w wymaganym terminie — dofinansowanie przepadnie.

Zarejestrować znak towarowy czy nie? Koniecznie!

Dbasz o każdy szczegół w Twojej firmie. Czy pamiętałeś, aby zastrzec swój znak towarowy? Brak rejestracji może zaważyć na wiarygodności Twojej firmy, a także grozić utratą praw do własnej marki. To dobry moment, by podjąć działania w tym kierunku, ponieważ możesz odzyskać do 75% kosztów, związanych z ochroną własności intelektualnej. Oczywiście, jeżeli spełnisz niezbędne kryteria i nie zapomnisz aktywować swojego wniosku. Pamiętaj – kto pierwszy, ten lepszy. Decyzja o uregulowaniu kwestii prawnych związanych ze swoją firmą to zabezpieczenie przed nieuczciwą konkurencją i gwarancja zysków w przyszłości. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Regulacje ESG w transporcie. Z czym to się wiąże?

Branża TSL nie ma łatwo. Firmy z tego sektora muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance). Chodzi o poprawę standardów środowiskowych, społecznych i zarządzania korporacyjnego. Któe regulacje już są w Europie obowiązkowe, a na które jeszcze czekamy? I najważniejsze - ile trzeba na to wydać i co grozi za ignorowanie tych zmian? 

Na jakie reformy czeka rynek pracy?

Przedsiębiorcy oczekują większego wsparcia od rządu, zwłaszcza w kwestii aktywizacji grup niedoreprezentowanych na rynku pracy. Chcieliby również zmniejszenia kosztów zatrudnienia i zapewnienia dostępu do kandydatów z państw trzecich. Nawołują także do stworzenia warunków sprzyjających rozwojowi kompetencji i kwalifikacji zawodowych. 

Maksymalizacja bezpieczeństwa: Dlaczego oprogramowanie on-premise ma kluczowe znaczenie w świecie zdominowanym przez SaaS?

Jak wynika z szacunków Gartnera, już za 3 lata aż 75 proc. przedsiębiorstw będzie traktować tworzenie kopii zapasowych aplikacji typu SaaS (Oprogramowanie jako Usługa) jako wymóg krytyczny. Jeszcze w tym roku było to 15 proc . Ta istotna różnica wynika z oceny ryzyka. O ile oprogramowanie dostępne w modelu SaaS jest coraz częstszym wyborem organizacji na całym świecie, kluczowe staje się zapewnienie, że przechowywane tam dane są zarówno dobrze chronione, jak i możliwe do odzyskania. W tym kontekście zasadne może być pytanie o dostępne alternatywy, a zwłaszcza możliwość korzystania z tradycyjnego oprogramowania on-premise, które jest instalowane i zarządzane lokalnie.

3 cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa. Jak ważna jest ochrona środowiska? [WYWIAD]

Co dziś często przesądza o wyborze kontrahenta? Jak ważna jest ochrona środowiska w świecie biznesu? Jakie proste rozwiązania mogą wprowadzić wszystkie przedsiębiorstwa branży ogrodniczej? O 3 głównych cechach innowacyjności opowiada członek zarządu przedsiębiorstwa W.Legutko, Adam Legutko.

REKLAMA

Jak chronić firmowe pieniądze przez utratą wartości

Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak uchronić swój kapitał w czasach wysokiej inflacji. Podobnie jak oni, ich pieniądze powinny pracować. Bank Pekao ma propozycję dla prowadzących działalność gospodarczą, spółkę cywilną lub osobową z uproszczoną księgowością, pozwalającą łączyć wysokie oprocentowanie z elastycznością

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni?

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni? Szacuje się, że z tego rozwiązania skorzysta ok. 2,4 mln przedsiębiorców. Rada ministrów przyjęła projekt nowelizacji.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

InPost Pay – rewolucyjna usługa dla Twojego e-sklepu

W dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się i zwiększenie wygody zakupów dla klientów. InPost Pay to rozwiązanie, które może odmienić oblicze Twojego sklepu internetowego, pomagając zwiększyć konwersję dzięki nowoczesnym udogodnieniom. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć tę usługę i co możesz dzięki niej zyskać!

REKLAMA

Wakacje składkowe 2024 tylko za grudzień. Wniosek trzeba złożyć już w listopadzie

Z wakacji składkowych w 2024 roku można skorzystać już tylko za grudzień. Natomiast wniosek trzeba złożyć już w listopadzie. Państwo opłaci składki za jeden miesiąc za mikroprzedsiębiorców i komorników sądowych. Jakie warunki trzeba spełnić?

Analiza wpływu ryzyka jako narzędzie zarządzania kryzysowego w firmach produkcyjnych [Poradnik]

Firmy produkcyjne, które operują złożonymi procesami, zaawansowanymi technologiami oraz różnorodnymi materiałami, są szczególnie narażone na ryzyko wystąpienia kryzysu. Analiza wpływu ryzyka (ang. Risk Impact Analysis) jest narzędziem, które pozwala firmom oszacować, jakie skutki dla organizacji mogą mieć określone zdarzenia i podjąć kroki w celu ich minimalizacji. Jak firmy produkcyjne mogą wykorzystać to narzędzie, aby skuteczniej zarządzać kryzysami?

REKLAMA