REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego w 2022 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego w 2022 r.
Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego w 2022 r.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że w 2022 r. możesz zyskać dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego? Fundusz MŚP The Ideas Powered for Business przyznaje całkiem spore dotacje. Kto może z nich skorzystać? Jakie korzyści przynosi rejestracja znaku? Jakie zagrożenia czekają tych, którzy zlekceważą tę kwestię? Wyjaśniamy w artykule.

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — uzyskaj aż 75 % zwrotu kosztów

Nazwa Twojej marki czy logo to znak, z którym identyfikują Cię klienci. Chcą Twoich produktów, dlatego zawsze sprawdzają, czy nie otrzymali taniej podróbki. Na pewno chcesz, aby Twoja firma nadal pozostała wiarygodna w oczach odbiorców, dlatego czas zarejestrować swój znak towarowy. 

REKLAMA

REKLAMA

Od 10 stycznia 2022 r. możesz ubiegać się o dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego. Dotacja przyznawane są w ramach SME Found. To fundusz dla MŚP - inicjatywa Komisji Europejskiej, realizowana przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Planowo ma działać do 16 grudnia 2022 r. Oczywiście, jeżeli wcześniej nie zostaną wykorzystane wszystkie fundusze, przeznaczone na dofinansowania dla MŚP.

Całkowity budżet, który jest przeznaczony na współfinansowanie działań w ramach zaproszenia do składania wniosków, szacuje się na 16 000 00 EUR. W tym 15 000 000 EUR na znaki towarowe, a pozostały 1 000 000 EUR na patenty. Ze względu na ograniczoną ilość środków, przeznaczonych na wspieranie własności intelektualnej, dotacje zostaną przyznane według kolejności zgłoszeń.  Obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. 

Bony na częściowe pokrycie opłat 

Fundusz dla MŚP przyjmuje formę bonów. Zależą one od rodzaju dokonywanej w procesie rejestracji znaku towarowego czynności i dzielą się na dwa rodzaje:

  • BON 1 - do 1 500 euro, który wykorzystasz na zgłoszenie znaku towarowego oraz wzoru. W tym wypadku możesz ubiegać się o zwrot nawet 75% opłat za zgłoszenie znaku towarowego lub wzoru, a także opłat za dodatkowe klasy na szczeblu krajowym i szczeblu UE,

  • BON 2 - o wartości do 750 EUR, który przeznaczysz na opłaty patentowe. Możesz tutaj ubiegać się o zwrot do 50% kosztów związanych z rejestracją patentu krajowego/unijnego (np. opłaty zgłoszeniowe, poszukiwania, a nawet publikacje).

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — kto może skorzystać? 

Dotacje skierowane są w dużej mierze do przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje działalności: te średnie, małe oraz mikro. Ważne, aby Twoja firma miała swoją siedzibę w jednym z  państw członkowskich UE. Ponadto na dofinansowanie w wysokości 75% mogą liczyć:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • mikro przedsiębiorstwa zatrudniające poniżej 10 pracowników oraz generujące obrót nie większy niż 2 miliony Euro,

  • małe firmy zatrudniające do 50 pracowników, a dodatkowo osiągające obrót ze swojej działalności mniejszy lub równy 10 milionów Euro,

  • firmy o statusie średniego przedsiębiorcy, których wysokość zatrudnienia nie przekracza 250 osób, a obroty kształtują się na poziomie nie niższym niż 50 milionów Euro.

Zanim podejmiesz decyzję o rejestracji znaku towarowego, dokładnie przeanalizuj sytuację gospodarczą Twojej firmy. Być może okaże się, że możesz skorzystać z dotacji. Wówczas otrzymasz zwrot kosztów i wzmocnisz pozycję swojego przedsiębiorstwa na rynku.

Zastrzeżenie znaku towarowego – jakie ma znaczenie dla klienta i dla firmy?

    Do tej pory nie interesowałeś się tematem rejestracji swojej marki? Wielu przedsiębiorców nie myśli o tym, dopóki nie staną oko w oko z zagrożeniem w postaci nieuczciwej konkurencji. I to poważny błąd. Zastanawiasz się, dlaczego ważne jest zarejestrowanie logo swojej działalności?

  • Zyskujesz prawo do używania nazwy oraz logo swojej firmy (na produktach, stronie internetowej czy materiałach promocyjnych).

  • Chronisz swoich klientów, walcząc z nieuczciwą konkurencją (obniżysz pozycję firm, które nie mają prawnie zarejestrowanego logo).

  • Zwiększasz wartość swojej marki i zapewniasz zysk z ewentualnej sprzedaży marki.

Jesteś właścicielem marki? Powinieneś rozważyć kwestię rejestracji znaku towarowego. Nie tylko wzmacniasz swoją markę, ale również chronisz przed działaniem nieuczciwej konkurencji. Jakie zagrożenia czekają Twoją firmę, gdy zlekceważysz prawną ochronę marki?

  • Konkurencja może wykorzystać okazję i zarejestrować Twój znak towarowy.

  • Możesz stracić pomysł na biznes, nad którym pracowałeś przez wiele miesięcy czy lat.

  • Możesz utracić prawa do własnej marki.

Jak mówi przysłowie ,,lepiej zapobiegać, niż leczyć”, dlatego nie zwlekaj i jak najszybciej złóż wniosek do Funduszu dla MŚP.  Nie stracisz marki, na którą tak długo pracowałeś. Oprócz tego dasz swoim odbiorcom gwarancję, że kupują produkt najwyżej jakości. Rejestrując logo lub nazwę firmy, zaoszczędzić sobie wielu potencjalnych problemów. 

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — otrzymaj zwrot aż 75% poniesionych kosztów

    Fundusz dla MŚP to program, który ma na celu dofinansować ochronę praw własności intelektualnej sektora małych i średnich przedsiębiorstw europejskich. Dzięki środkom pochodzącym z tego programu, przedsiębiorstwo, które spełni określone warunki, otrzyma zwrot kosztów, związanych z rejestracją swojej marki. Rozwój nowych technologii sprzyja popularyzacji plagiatu. To właśnie dlatego ochrona własności intelektualnej jest tak potrzebna. Może objąć np.: znaki towarowe, ale także wzory, tożsamość firmy, a nawet usługi i procesy.

Zanim złożysz wniosek do Funduszu dla MŚP

    Upewniłeś się już, że przysługuje Ci możliwość uzyskania zwrotu kosztów, ale nie wiesz, jakie dokumenty powinieneś przygotować? Oto co będzie potrzebne, aby starać się o zwrot kosztów rejestracji znaku towarowego:

  • wyciąg z rachunku bankowego przedsiębiorstwa,

  • zaświadczenie VAT lub NIP firmy wydane przez organy właściwe, 

  • jeżeli jesteś właścicielem przedsiębiorstwa lub reprezentujesz swoją firmę, będziesz musiał złożyć odpowiednie oświadczenie.

Proces rejestracji znaku towarowego i samo staranie się o zwrot kosztów jest bardzo intuicyjne. Oczywiście, jeżeli nadal mamy jakiekolwiek wątpliwości najpewniej będzie zwrócić się do eksperta w tej dziedzinie. Taka osoba nie tylko wyjaśni nam wszystkie zawiłości, ale pomoże przy składaniu wniosków. Warto skorzystać z kompetencji profesjonalisty, by mieć pewność, że dotacja trafi do naszej firmy.

Złożyłem wniosek o przyznanie dotacji. Co powinienem teraz zrobić?

REKLAMA

Jeżeli wszystkie dokumenty zostały złożone poprawnie, czekaj na informację zwrotną. Dobra wiadomość jest taka, że ustalona została cotygodniowa data graniczna. Co to dla Ciebie oznacza? Wszystkie wnioski złożone w poprzednim tygodniu, zostaną poddane ocenie. Otrzymasz podsumowanie wraz z wynikiem do 10 dni roboczych od momentu złożenia wniosku do Funduszu MŚP. Może się zdarzyć, że Urząd skontaktuje się z Tobą w celu uzupełnienia niezbędnych informacji.  Nie obawiaj się — to standardowa procedura i nie przekreśla Twoich szans na uzyskanie dotacji. 

Gdy Twój wniosek zostanie zatwierdzony, otrzymasz powiadomienie o przyznaniu dotacji oraz bon(y). Już wtedy możesz wystąpić z wnioskiem o niezbędne czynności, dotyczące ochrony własności intelektualnej. Jeżeli chcesz uzyskać zwrot kosztów za wybrane czynności, związane z procesem rejestracji znaku towarowego, powinieneś wystąpić z wnioskiem, niezwłocznie po ich zapłaceniu. Zrobisz to, używając formularza, który odnajdziesz na Koncie funduszu dla MŚP.

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego — terminy 

Bony, które uda Ci się otrzymać są ważne tylko 4 miesiące, od chwili, gdy otrzymasz dotację. W tym okresie obowiązkowo musisz je aktywować. Zrobisz to, składając i opłacając wniosek, związany z ochroną własności intelektualnej. Kolejny krok to ubieganie się o zwrot poniesionych kosztów. Nastąpi on maksymalnie do 30 dni od momentu złożenia odpowiedniego wniosku. Uwaga! Jeżeli nie aktywujesz wniosku w wymaganym terminie — dofinansowanie przepadnie.

Zarejestrować znak towarowy czy nie? Koniecznie!

Dbasz o każdy szczegół w Twojej firmie. Czy pamiętałeś, aby zastrzec swój znak towarowy? Brak rejestracji może zaważyć na wiarygodności Twojej firmy, a także grozić utratą praw do własnej marki. To dobry moment, by podjąć działania w tym kierunku, ponieważ możesz odzyskać do 75% kosztów, związanych z ochroną własności intelektualnej. Oczywiście, jeżeli spełnisz niezbędne kryteria i nie zapomnisz aktywować swojego wniosku. Pamiętaj – kto pierwszy, ten lepszy. Decyzja o uregulowaniu kwestii prawnych związanych ze swoją firmą to zabezpieczenie przed nieuczciwą konkurencją i gwarancja zysków w przyszłości. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA