REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 korzyści z rejestracji znaku towarowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
6 korzyści z rejestracji znaku towarowego
6 korzyści z rejestracji znaku towarowego
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie korzyści zapewnia rejestracja znaku towarowego? To inwestycja w Twoją markę. Przez brak rejestracji znaku towarowego, możesz z dnia na dzień stracić to, na co pracowałeś latami.

Konkurencja szybko wykorzysta Twój błąd, a Ty zostaniesz z niczym. Chcesz chronić swój biznes? Nie czekaj i zostań pełnoprawnym właścicielem swojej marki. Niezależnie od wielkości firmy czy branży, w której działasz, możesz zarejestrować znak towarowy. Zainwestuj w bezpieczeństwo i pozbądź się nieuczciwej konkurencji raz na zawsze. Sprawdź, jakie korzyści przynosi zastrzeżenie nazwy lub logo Twojej firmy. 

REKLAMA

Jakie korzyści przynosi rejestracja znaku towarowego?

1. Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Co daje rejestracja znaku towarowego? Bezpieczeństwo. Gdy już zarejestrujesz nazwę lub logo firmy w Urzędzie Patentowym, stajesz się 100% właścicielem swojej marki i zyskujesz pewność, że nikt Ci jej nie ukradnie. W ten sposób ubezpieczasz firmę od poważnych strat finansowych. Prowadzenie biznesu to ciągłe inwestycje w rozwój, reklamę czy budowanie relacji z klientami. To także źródło utrzymania dla Ciebie, Twoich bliskich oraz ludzi, których zatrudniasz. Jako przedsiębiorca jesteś za nich odpowiedzialny. Dlatego zabezpiecz się przed kradzieżą i nie pozwól, by ktoś odebrał Ci to, na co tak ciężko zapracowałeś. Zaniedbanie słono kosztuje. Przekonało się o tym wielu przedsiębiorców, którzy nie zadbali o rejestrację znaku towarowego i stracili wszystko. Myśleli, że ich to nie dotyczy, póki nie okazało się, że ktoś inny zarejestrował ich znak lub nazwę. Najczęściej kończy się to utratą dochodów lub całkowitym zamknięciem biznesu. Nie musisz podzielić ich losu, jeśli postawisz bezpieczeństwo swojej marki na pierwszym miejscu. 

2. Pozbywasz się nieuczciwej konkurencji

REKLAMA

Rejestracja znaku towarowego to narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją, która tylko czeka, żeby wykorzystać Twój błąd. Prawo patentowe opiera się na zasadzie ,,kto pierwszy, ten lepszy”, dlatego to osoba, która pierwsza zarejestruje nazwę lub logo staje się ich pełnoprawnym właścicielem i jedynie ona może ich używać. Gdy Twój biznes się rozwija i radzi sobie coraz lepiej, mogą pojawić się osoby, które zechcą się na tym wzbogacić. Zauważą, że nie zarejestrowałeś znaku towarowego w Urzędzie Patentowym i zrobią to pierwsze, tym samym pozbawiając Cię całego interesu. Wówczas zostaniesz na lodzie, podobnie jak Twoja rodzina i pracownicy. Istnieją nawet specjalne firmy, które zajmują się wyszukiwaniem dobrze prosperujących przedsiębiorców bez zastrzeżonego znaku towarowego. Rejestrują ich logo lub nazwę, a następnie szantażują. Jeśli zarejestrujesz swój znak, z pewnością nie wpadniesz w taką pułapkę. 

Rejestracja znaku towarowego odbiera konkurencji okazję, by zaatakować Twoją działalność. Mając świadectwo ochronne, nie musisz obawiać się, że ktoś zechce ukraść Twoją markę. W momencie, gdy ktoś zacznie używać Twojej nazwy lub logo, możesz złożyć doniesienie i domagać się odszkodowania. Zarejestrowana marka oznacza, że nikt inny nie ma prawa działać w tej samej branży pod tą samą, a nawet podobną nazwą czy posługiwać się podobnym logo. Zastrzegając swój znak towarowy, raz na zawsze, pozbywasz się nieuczciwej konkurencji. 

3. Mniejsze koszty konwersji w Google Ads

Reklama dźwignią biznesu. To ona pozwala dotrzeć do nowych klientów, a także przypomnieć o swojej obecności na rynku. W tym obszarze również pomaga rejestracja logo lub nazwy w Urzędzie Patentowym. Zastrzeżony znak pozwala obniżyć koszty konwersji reklam Google Ads nawet o 65%. Google automatycznie blokuje reklamy konkurencji, która próbuje używać zastrzeżonego znaku. Wystarczy wysłać do Google właściwy formularz i dołączyć świadectwo ochronne, a szybko zauważysz niższe koszty za każde kliknięcie w Twoją reklamę. W ten sposób częściowo eliminujesz reklamy konkurencji, dzięki czemu Twoja reklama częściej wyświetla się zainteresowanym konsumentom, którzy szybciej trafią na Twoją stronę internetową i skorzystają z usług Twojej firmy. Rejestracja znaku towarowego to nie tylko mniejsze koszty konwersji w Google Ads, to przede wszystkim lepsza widoczność Twoich reklam. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Podnosisz prestiż

Uzyskanie R w kółeczku czyni Twoją firmę prestiżową. To gwarancja dla klientów, że nigdzie indziej nie dostaną takich samych towarów lub usług. ® informuje klientów, że dbasz o swoją markę, starasz się, by była bezpieczna i nie zniknęła z rynku z dnia na dzień. Konsument zyskuje zaufanie do Twojej firmy, wie, że warto wybrać oferowane przez nią produkty lub usługi. To, że zarejestrowałeś znak towarowy, czyni Cię bardziej profesjonalnym, a co za tym idzie bardziej atrakcyjnym w oczach klientów. Podnosisz prestiż swojej marki, ale co najważniejsze, budujesz trwałe relacje z klientami. 

5. Większe zaufanie klientów zwiększa sprzedaż

Zaufanie klienta to podstawowa wartość każdej marki. Konsument darzący Cię zaufaniem, chętnie wybierze Twój produkt lub usługę, a także poleci je innym. Twoje logo lub nazwa stają się dla niego wyznacznikiem jakości, więc nie będzie wahał się z wyborem. Budując zaufanie wśród klientów, gwarantujesz sobie wzrost sprzedaży. Jeśli odbiorcy Ci ufają, znają Twoje produkty, lubią je, możesz być pewny, że zawsze po nie sięgną, a nawet zapłacą więcej. Inwestując w reklamy, marketing, a także zastrzeżenie znaku towarowego budujesz rozpoznawalność marki. Zyskujesz spokój, bo wiesz, że klienci nie odejdą, a Ty nie stracisz. Większe zaufanie klientów zwiększa sprzedaż, ale też zapewnia firmie stabilną sytuację na rynku. A to wszystko, dzięki rejestracji znaku towarowego. 

6. Zarabiasz na nazwie firmy

Zbudowanie rozpoznawalnej marki cieszącej się zaufaniem wśród klientów otwiera przed Tobą nowe możliwości zarobkowe. Możesz zarobić imponujące kwoty na jej sprzedaży lub udzieleniu licencji na korzystanie z jej nazwy. Rejestrując znak towarowy, stajesz się jego 100% właścicielem, a to oznacza, że losy Twojej marki są wyłącznie w Twoich rękach. Masz okazję dowolnie kierować swoim biznesem, np. możesz podjąć decyzję, żeby zarabiać na licencjach. Jesteś właścicielem prestiżowej marki, chętnie wybieranej przez klientów, więc inni przedsiębiorcy będą chcieli to wykorzystać dla własnego rozwoju, a Ty zarobisz na nazwie swojej firmy. 

Jak nie dać się wyprzedzić konkurencji?

REKLAMA

Wahasz się nad rejestracją znaku towarowego? Już wiesz, jakie korzyści przynosi i ile możesz stracić, jeśli konkurencja zrobi to przed Tobą. Rejestrując nazwę lub logo w Urzędzie Patentowym oszczędzasz sobie nerwów, a swojej marce zapewniasz pełne bezpieczeństwo. Nieważne, w jakiej branży działasz i kiedy zacząłeś, rejestracja marki to zawsze jedyny słuszny wybór. Chroni przed kradzieżą, nieuczciwą konkurencją, podnosi prestiż i daje większe zarobki. Pamiętaj, że ,,kto pierwszy, ten lepszy”.

Karolina Bohdanowicz - ekspertka ds. znaków towarowych w Pravna Group radzi: Gdy nie masz rejestracji, ktoś może zawłaszczyć sobie to, na co pracowałeś latami. Dzięki ochronie logo nie tylko zyskasz prawo do używania, ale także uchronisz klientów przed omyłkowym kupnem nie Twoich produktów. Otrzymujesz bezwzględne prawo do używania nazwy lub znaku, z którym się identyfikujesz. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA