REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do kogo należy znak towarowy DIEGO MARADONA?

Do kogo należy znak towarowy DIEGO MARADONA?
Do kogo należy znak towarowy DIEGO MARADONA?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W wyroku z 7 listopada 2023 r. Sąd Unii Europejskiej potwierdził odmowę rejestracji przez EUIPO przeniesienia prawa do znaku towarowego DIEGO MARADONA na rzecz argentyńskiej spółki Sattvica. W toku postępowania Sąd stwierdził, że prawo do tego znaku towarowego przysługuje spadkobiercom słynnego, już nieżyjącego, piłkarza Diego Armando Maradony.

Znak towarowy DIEGO MARADONA - na czym polegał spór

Sattvica jest spółką z siedzibą w Buenos Aires (Argentyna), należącą do byłego adwokata piłkarza Diega Armanda Maradony. 
W lipcu 2001 r. D. Maradona dokonał w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (European Union Intellectual Property Office - EUIPO) zgłoszenia oznaczenia słownego DIEGO MARADONA jako unijnego znaku towarowego. 
Zgłoszenia do rejestracji dokonano dla szeregu produktów do higieny osobistej i artykułów drogeryjnych, a także odzieży, obuwia i nakryć głowy, w tym ubrań i butów sportowych. Zgłoszenie obejmowało również szeroki i różnorodny wachlarz usług, od gastronomicznych i hotelowych po usługi informatyczne i zarządzanie prawami autorskimi. 

Znak towarowy zarejestrowano w styczniu 2008 r. D. Maradona zmarł w listopadzie 2020 r. 

W styczniu 2021 r., uznając, że prawo do znaku towarowego zostało na nią przeniesione, Sattvica wniosła do EUIPO o zarejestrowanie tego przeniesienia na podstawie dwóch dokumentów sporządzonych przez D. Maradonę: zezwolenia na handlowe wykorzystywanie znaków towarowych z 26 grudnia 2015 r. oraz niedatowanego porozumienia zezwalającego na używanie znaku towarowego. 

EUIPO wpisało najpierw przeniesienie do rejestru. 

Spadkobiercy D. Maradony doprowadzili następnie do unieważnienia wpisu przeniesienia prawa do znaku towarowego. W decyzji z marca 2022 r. EUIPO uznało, że Sattvica nie przedstawiła dokumentów należycie stwierdzających przeniesienie na nią prawa do znaku towarowego. 

REKLAMA

Sąd UE potwierdza ocenę EUIPO: nie doszło do cesji znaku towarowego

Sattvica wniosła do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności tej decyzji EUIPO. Sąd oddalił skargę wniesioną przez Sattvicę. 

Sąd potwierdził ocenę dokonaną przez EUIPO: dokumenty przedstawione przez tę spółkę nie uzasadniają formalnie dokonania na jej rzecz cesji znaku towarowego w ramach umowy zawartej między dwiema stronami (Sattvicą i D. Maradoną). 

Ponadto, ponieważ D. Maradona zmarł przed złożeniem wniosku o rejestrację przeniesienia, Sattvica nie mogła uzupełnić stwierdzonych braków. Nie była również w stanie przedstawić żadnych innych dokumentów.

Źródło: Postanowienie z 7 listopada 2023 r. drugiej izby Sądu UE w sprawie: T-299/22.

Diego Armando Maradona

 

Diego Armando Maradona

shutterstock

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Trybunał Sprawiedliwości UE

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA