REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do kogo należy znak towarowy DIEGO MARADONA?

Do kogo należy znak towarowy DIEGO MARADONA?
Do kogo należy znak towarowy DIEGO MARADONA?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W wyroku z 7 listopada 2023 r. Sąd Unii Europejskiej potwierdził odmowę rejestracji przez EUIPO przeniesienia prawa do znaku towarowego DIEGO MARADONA na rzecz argentyńskiej spółki Sattvica. W toku postępowania Sąd stwierdził, że prawo do tego znaku towarowego przysługuje spadkobiercom słynnego, już nieżyjącego, piłkarza Diego Armando Maradony.

Znak towarowy DIEGO MARADONA - na czym polegał spór

Sattvica jest spółką z siedzibą w Buenos Aires (Argentyna), należącą do byłego adwokata piłkarza Diega Armanda Maradony. 
W lipcu 2001 r. D. Maradona dokonał w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (European Union Intellectual Property Office - EUIPO) zgłoszenia oznaczenia słownego DIEGO MARADONA jako unijnego znaku towarowego. 
Zgłoszenia do rejestracji dokonano dla szeregu produktów do higieny osobistej i artykułów drogeryjnych, a także odzieży, obuwia i nakryć głowy, w tym ubrań i butów sportowych. Zgłoszenie obejmowało również szeroki i różnorodny wachlarz usług, od gastronomicznych i hotelowych po usługi informatyczne i zarządzanie prawami autorskimi. 

Znak towarowy zarejestrowano w styczniu 2008 r. D. Maradona zmarł w listopadzie 2020 r. 

W styczniu 2021 r., uznając, że prawo do znaku towarowego zostało na nią przeniesione, Sattvica wniosła do EUIPO o zarejestrowanie tego przeniesienia na podstawie dwóch dokumentów sporządzonych przez D. Maradonę: zezwolenia na handlowe wykorzystywanie znaków towarowych z 26 grudnia 2015 r. oraz niedatowanego porozumienia zezwalającego na używanie znaku towarowego. 

EUIPO wpisało najpierw przeniesienie do rejestru. 

Spadkobiercy D. Maradony doprowadzili następnie do unieważnienia wpisu przeniesienia prawa do znaku towarowego. W decyzji z marca 2022 r. EUIPO uznało, że Sattvica nie przedstawiła dokumentów należycie stwierdzających przeniesienie na nią prawa do znaku towarowego. 

REKLAMA

Sąd UE potwierdza ocenę EUIPO: nie doszło do cesji znaku towarowego

Sattvica wniosła do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności tej decyzji EUIPO. Sąd oddalił skargę wniesioną przez Sattvicę. 

Sąd potwierdził ocenę dokonaną przez EUIPO: dokumenty przedstawione przez tę spółkę nie uzasadniają formalnie dokonania na jej rzecz cesji znaku towarowego w ramach umowy zawartej między dwiema stronami (Sattvicą i D. Maradoną). 

Ponadto, ponieważ D. Maradona zmarł przed złożeniem wniosku o rejestrację przeniesienia, Sattvica nie mogła uzupełnić stwierdzonych braków. Nie była również w stanie przedstawić żadnych innych dokumentów.

Źródło: Postanowienie z 7 listopada 2023 r. drugiej izby Sądu UE w sprawie: T-299/22.

Diego Armando Maradona

 

Diego Armando Maradona

shutterstock

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Trybunał Sprawiedliwości UE

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA