REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nauczanie na odległość - nowa era w szkoleniach dla firm

Zmniejsz budżety szkoleniowe oraz podnieś motywację i kompetencje pracowników. Zrób to jednocześnie.

Webcasting we współczenym nauczaniu

Z każdym dniem przybywa użytkowników Internetu, którzy mogą korzystać z obecnych i przyszłych multimediów. Stale rosną możliwości dostępu do sieci, jej użytkownikami stali się młodzi ludzie i choć powszechnie krytykuje się owe zjawisko jako hamujące rozwój, to rzeczywistość pokazuje, że wielu z nich wykorzystuje urządzenia i oferowane przez nie możliwości, formy interakcji i komunikacji w celu zdobywania, przekazywania, a także wymiany informacji.

Węgierska spirala strachu

Rozgrywka polityczna na Węgrzech, w ramach której ze strony rządowej pojawiło się ostrzeżenie przed możliwą powtórką w tym kraju greckiego scenariusza (czyli de facto pojawienie się groźby niewypłacalności) stała się nieoczekiwanie kluczowym wydarzeniem w skali globalnej.

Czy węgierski rynek odzyska zaufanie inwestorów

Załamanie na rynkach europejskich spowodowane jest porównywaniem kłopotów Węgier do greckich problemów fiskalnych. Przedstawiciele węgierskiego rządu w sobotę oświadczyli, że porównania te są bezpodstawne.

REKLAMA

E-learning - nowy wymiar edukacji?

E-learning to wspomaganie procesów edukacyjnych wszelkiego typu urządzeniami elektronicznymi oraz technologiami informatycznymi i komunikacyjnymi. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi technologii informacyjnej.

Jak bezpiecznie zamienić stare mieszkanie na nowe

Zamiana mniejszego mieszkania na większe nie jest łatwa, zwłaszcza gdy posiłkujemy się kredytem. Sprawne zgranie w czasie transakcji sprzedaży i kupna nieruchomości to oszczędność czasu i pieniędzy.

Powtarzanie jest matką wiedzy

Repetitio est mater studiorum – mówi znana łacińska premia. Skoro tak, dlaczego nie wykorzystać tej mądrości w prowadzeniu szkoleń biznesowych?

„Zmysłowy” odbiór szkolenia

Zmysły – węch, wzrok, smak, słuch, dotyk – pozwalają na pełniejszy odbiór rzeczywistości. Warto tą wiedzę umiejętnie wykorzystać podczas przeprowadzania szkolenia.

REKLAMA

Umowa o utworzeniu podatkowej grupy kapitałowej

Spółki aby utworzyć podatkową grupę kapitałową muszą zawrzeć umowę w formie aktu notarialnego, a także dokonać jej rejestracji. Jest to specyficzna umowa zawierana minimum na 3 lata podatkowe. Co powinno znaleźć się w takiej umowie, jakie mogą być jej dalsze losy?

Precyzja w planowaniu szkolenia

Umiejętność odróżnienia rzeczy ważnych i ważniejszych jest bardzo ważna. Bez tego każde szkolenie będzie sprawiało wrażenie chaotycznego i niezaplanowanego.

Określ swoje oczekiwania wobec uczestników

Praca z dorosłymi jest specyficzna – istnieje ryzyko, że na to, co im się nie spodoba, zareagują agresją wymierzoną w prowadzącego. Określenie oczekiwań, celów, formuły szkolenia pozwoli na uniknięcie takich nieprzyjemnych sytuacji.

Wzbudzenie zainteresowania – cierpliwie, ale skutecznie

Zainteresowanie uczestników szkolenia tematem jest jednym z głównych zadań prowadzącego. Jednak w tej kwestii niezbędna jest cierpliwość oraz sukcesywne, spokojne dążenie do celu.

Aby szkolenie było udane…

Metod na udane szkolenie jest wiele i to prowadzący ostatecznie decyduje jak zyskać przychylność słuchaczy. Jednak logika wypowiedzi i unikanie monotonii to żelazne zasady każdego udanego wystąpienia.

Odpowiednia atmosfera – czyli jaka?

Dorośli są co do zasady bardziej sceptyczni i krytyczni niż dzieci. Stworzenie odpowiedniej atmosfery podczas szkolenia pomoże stworzyć partnerską relację między prowadzącym a uczestnikami, a także zachęci ich do aktywnego udziału w zajęciach.

Warunki stworzenia podatkowej grupy kapitałowej

Ustawodawca dopuszcza możliwość tworzenia tzw. podatkowych grup kapitałowych. Podatkowe grupy kapitałowe tworzy się dla celów podatkowych, a ich największą zaletą jest możliwość natychmiastowego pokrywania strat jednej spółki z dochodów pozostałych spółek. W praktyce okazuje się, że największym problemem przy tworzeniu podatkowych grup kapitałowych jest niemożliwość sprostania licznym i surowym warunkom, jakie spółki chcące utworzyć podatkową grupę kapitałową muszą spełnić.

Co kryje się za słowem e-learning?

W dobie coraz dynamiczniej rozwijającego się społeczeństwa i popularnego trendu dążącego do poprawy stanu naszej planety zmuszeni jesteśmy do poszukiwania nowych dróg kształcenia. Jedną z możliwości są rozwiązania, które proponuje nam e-learning.

Komunikacja międzyludzka – warsztaty w praktyce

W XXI wieku komunikacja międzyludzka wychodzi poza wszelkie ograniczenia, nie zatrzymuje się jedynie na poziomie werbalnym. Jednak czy postęp techniczny, dzięki któremu mamy coraz większe możliwości do podtrzymywania kontaktów uczy nas także umiejętności słuchania i empatii?

Szkolenia językowe - jak rozsądnie wykorzystać pieniądze?

Szkolenia a zwłaszcza szkolenia językowe finansowane przynajmniej częściowo z budżetu firmy są wypadkową dwóch sił: potrzeb i możliwości (zwłaszcza finansowych) firm. W idealnej sytuacji każdemu pracownikowi możemy zapewnić taki zakres i sposób szkoleń oraz pakietów motywacyjnych, jaki tylko sobie zamarzy.

Stawka referencyjna LIBOR dla franka najniższa w historii

Rata kredytu hipotecznego zaciągniętego w czerwcu 2007 roku we frankach szwajcarskich spadła o ponad jedną czwartą.

BHP: szkolić, nie szkolić - oto jest pytanie

Podstawy BHP i tyle, szkolenie na stanowisku pracy. Tak bardzo często wygląda polityka firm w zakresie szkoleń pracowniczych. Minimum nakładu i… minimum korzyści. Pracownik co prawda pracuje, a firma zyskuje, ale czy aby na pewno tyle, ile by mogła?

Kultura coachingowa w firmie

Właściwie rozumiany i wdrażany coaching jest jednym z najefektywniejszych sposobów zarządzania pracownikami, a przede wszystkim najskuteczniejszym narzędziem rozwoju osobistego i zawodowego.

Coaching drogą do celu

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Jak nie stracić na koncie internetowym

W ofertach bankowych znajdują się internetowe rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe. W jaki sposób z nich korzystać, aby okazały się tańsze od klasycznych rachunków?

Kiedy można zastosować potrącenie?

Kiedy można potrącić wierzytelność i w jaki sposób? Czy każda wierzytelność nadaje się do potrącenia?

Jakie są skutki zwłoki dla dłużnika?

Dłużnik pozostaje w zwłoce, gdy nie dotrzymuje terminu spełnienia świadczenia na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność. Do okoliczności tych zaliczyć można zarówno niedotrzymanie terminu spełnienia świadczenia z winy dłużnika, jak i z winy osób, którym wykonanie zobowiązania powierzył lub z pomocą których zobowiązanie wykonuje.

Czas na odkrywanie potencjału zespołu?

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy. Dobrze zorganizowany czas pracy daje menedżerowi możliwość zastanowić się nad organizacją własnego sukcesu, komunikowaniem się i motywowaniem.

Kto odpowiada za produkt niebezpieczny?

Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny jest uregulowana przez przepisy Kodeksu cywilnego w sposób szczególny. Za produkt możemy uznać rzecz ruchomą, choćby została ona połączona z inną rzeczą, a także zwierzęta i, uwaga – energię elektryczną.

Nie stawiaj za wysokich poprzeczek

Dążenie do perfekcji w pracy nie zawsze może przynieść oczekiwane rezultaty. Większy sukces odniesiesz wówczas, gdy pozwolisz swoim podwładnym współdecydować o tym, jak zwiększyć wydajność pracy zespołu.

Pierwsze kroki w badaniu potrzeb szkoleniowych

Badanie potrzeb szkoleniowych to coś więcej niż określenie swoich oczekiwań – to także dokładna analiza specyfiki firmy, potrzeb i luk w wiedzy lub umiejętnościach jej pracowników, a także precyzyjne określenie grupy docelowej.

Dlaczego warto badać potrzeby szkoleniowe?

Badanie potrzeb - pracowników i pracodawcy - jest kluczem do dobrania odpowiedniej tematyki i modelu szkolenia. Warto zatem zwrócić na to uwagę – tak, by przyniosło ono oczekiwane efekty.

Ustalanie zasad współpracy przy projekcie

Klarowne zasady współpracy zawsze ułatwiają relacje w kontaktach służbowych. To samo dotyczy kwestii projektów szkoleniowych. Kilka prostych ustaleń znacznie usprawnią pracę oraz pozwolą na wyciągnięcie odpowiednich konsekwencji w razie zaniedbania obowiązków jednej ze stron.

Cele i etapy tworzenia projektu szkoleniowego

Szkolenia, które zyskują coraz większą, mogą mieć wydźwięk typowo informacyjno – edukacyjny lub uczą tzw. umiejętności miękkich. Przyjrzyjmy się podstawowym celom, cechom oraz etapom tworzenia udanego projektu szkoleniowego.

Wybór firmy szkoleniowej

Wybór firmy szkoleniowej jest niezwykle ważną kwestią – często przecież to od prowadzącego zależy, czy uczestnicy zainteresują się tematem i wyniosą ze szkolenia odpowiednią wiedzę lub umiejętności.

Nowoczesne zarządzanie

Słowo renesans znają wszyscy. Wiedzę na temat tego okresu kultury europejskiej czerpiemy z podręczników, z podróży, zainteresowań…

Niepokój obniża efektywność pracy

W walce ze stresem przydaje się nie tylko usuwanie trudności, które wywołują lek. Pomocne jest także głębsze spojrzenie na wpływ niepokoju na wyniki Twojej pracy.

Walka z lękiem - wskazówki treningowe

Nie od dziś wiadomo, że pracując w stresie stajemy się mniej wydajni jesteśmy narażeniu na nerwice i depresje. Są jednak sposoby, które pomagają przeciwstawić się trudnym sytuacjom.

Wolno spadają ceny nieruchomości

Sprzedający niechętnie godzą się na obniżenie ceny oferowanych mieszkań, dlatego mimo dużej podaży mieszkań, ceny nieruchomości spadają bardzo wolno.

Określenie sposóbu rozwiązania konfliktu to nie wszystko

Określenie rozwiązania konfliktu często rodzi za sobą kolejne pytania i nowe zadania. Kolejnym krokami jest odpowiednie sprecyzowanie celu i zaplanowanie drogi do niego.

W rozwiązywaniu konfliktów ważne jest dopasowanie

W sytuacji rozwiązywania konfliktu, kiedy dwóm stronom zależy na satysfakcji i zażegnaniu sporu niezbędne jest branie pod uwagę ich interesów. Dlatego w „projektowaniu rezultatów” tak ważne jest dopasowanie.

Projektowanie, jako model rozwiązywania sporów

Projektowanie – czyli planowanie, wypracowanie czegoś zupełnie nowego. Stosując ten model rozwiązywania konfliktów gwarantujemy przeciwnikom innowacyjne podejście do przyczyn konfliktu i oferujemy wspólną pracę nad końcowym efektem.

Znalezienie źródła konfliktu nie zawsze przyspiesza rozwiązanie sporu

W sytuacjach konfliktowych i stresowych naturalną reakcją jest szukanie przyczyn i próby ich likwidacji. Okazuje się jednak, że takie rozwiązywanie problemów tylko pozornie jest najszybszą i najprostszą drogą.

Konflikt - idziemy na wojnę

Podejście do konfliktu jak do wojennej bitwy może wzniecić motywację i chęć „wygranej”. Jednak czy na pewno zawsze warto stawiać sprawę „na ostrzu noża”?

Gorsze nastroje konsumentów

Spodziewane cięcia budżetowe w Wielkiej Brytanii powodują spadek nastrojów konsumentów do poziomu najniższego od 5 miesięcy.

Pułapki negocjacji

Negocjacje są powszechnie uważane za bardzo dobry sposób rozwiązywania problemów. Jednak czasami przeradzają się w spór, w którym żadna strona nie chce ustąpić, a negocjator pełni jedynie rolę posłannika. Jak poradzić sobie z taką sytuacją?

Budowanie zaufania

Aby zwiększyć efektywność pracy menadżer musi wzbudzić zaufanie w sercach i umysłach pracowników. Nie mogą mieć wątpliwości, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu i że postępujesz uczciwie.

Jaką część mieszkania kupujemy na kredyt

W reklamach kredytów hipotecznych banki kuszą ofertami kredytów nawet na 120% wartości nieruchomości. Obecnie jednak średnio 63% środków na zakup mieszkań pochodzi z kredytu, a ponad 20% jest pokrywane w gotówce – wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Home Broker.

Dlaczego odczuwamy lęk w pracy ?

Odczucie lęku w pracy jest powszechnym zjawiskiem, gdyż - spójrzmy prawdzie w oczy - działalność zawodowa to ważna część naszego życia.

Fizyczne objawy stresu

W sytuacji niepokoju zachowujemy się zupełnie inaczej. Warto jest zatem zwrócić uwagę na to, w jaki sposób prowadzimy rozmowy w pracy w momencie gdy sytuacja wymyka się spod kontroli.

Coraz bliżej wdrożenia rekomendacji T

Coraz mniej czasu zostaje bankom na wdrożenie rekomendacji T. Niektóre z nich nie będą musiały wprowadzać dużych zmian w procedurze przyznawania kredytu, ponieważ mają i tak dość rygorystyczne wymagania.

Oswoić lęk

Gdy pracujesz pod presją czasu, zabiegasz o nowe stanowisko czy dążysz do perfekcji odczuwasz lęk. Aby nie zlekceważyć pewnych oznak mówiących, że jesteś pod wpływem stresu warto jest poznać jakie działanie może wywierać niepokój.

REKLAMA