Webcasting we współczenym nauczaniu
REKLAMA
REKLAMA
W związku z tymi spostrzeżeniami wysiłki pedagogiki powinny zmierzać w kierunku stworzenia takich przestrzeni uczenia się, w których możliwy będzie komunikatywny sposób obchodzenia się z nowymi mediami. Ponadto musi ona prowadzić młodych użytkowników w kierunku pragmatycznego i krytycznego podejścia do nowoczesnych technologii.
REKLAMA
Monotonii w nauczaniu można zapobiec
Jedną z technologii pozwalającą wykorzystać nowe kompetencje uczniów jest webcasting, czyli transmisja prezentacji video lub dźwięku w sieci z jednego źródła do dużej grupy słuchaczy.
Polecamy: E-learning - nowy wymiar edukacji?
REKLAMA
Nadawana transmisja może odbywać się „na żywo” lub „na żądanie”, co oznacza, że oglądający ma dostęp do prezentacji w dowolnym momencie. Webcat nie wymaga pobierania danych na twardy dysk, wykorzystuje progresywny strumień danych video, który przesyłany jest na komputer użytkownika.
Tego typu rozwiązanie można wykorzystać na lekcji w celu efektowniejszego sposobu przekazywania uczniom merytorycznych treści i pozytywną integrację nowych mediów z nauczaniem szkolnym.
Nowoczesne technologie pozwalają na uczenie się w działaniu, co znacznie przyspiesza przyswajanie wiedzy, a także pozwala na odbieranie jej wielokanałowo. Im więcej kanałów bierze udział w poznaniu, tym szersze są granice pamięci, dlatego niezwykle ważna jest ich ciągła stymulacja. Wykorzystanie metody webcastu może być pomocne także w szkoleniu osób dorosłych, w szczególności zaś przydatne w wykwalifikowaniu pracowników firm.
Niższa cena
Jedną z zalet przeprowadzenia szkoleń za pomocą webcatu jest bez wątpienia cena, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę wysokie koszty podróży i zakwaterowania związane z przeprowadzeniem tradycjonalnego szkolenia. Webcasting pozwala na uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez ekspertów, które w innych okolicznościach nie byłyby możliwe ze względu na odległość i ograniczenia czasowe.
Polecamy: Co kryje się za słowem e-learning?
Organizator szkolenia odpowiedzialny jest za dostarczenie trenerom informacji o uczestnikach, którzy muszą wiedzieć, z jakimi osobami będą pracować (dorośli, dzieci, profesjonaliści, amatorzy itp.) i ile osób będzie brało udział w sesji.
Biorąc pod uwagę typy uczestników trener decyduje o charakterze webcastu. Wykorzystanie technologii webcastingu umożliwia szerszy dostęp do edukacji, jednocześnie zwiększając kompetencje w zakresie wykorzystania nowych mediów osób korzystających z tego typu rozwiązań.
Sylwia Kozłowska, dydaktyk medialny WebHat
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.