Rozliczanie podatku z reklamy przeglądarek internetowych
REKLAMA
Polegają one na dopasowywaniu reklamy do treści witryny. Właściciel witryny zarabia, gdy klikają je użytkownicy z tytułu udostępniania powierzchni reklamowych. Klasyfikowanie przychodów pozyskiwanych z systemów reklamowych dostarczanych przez przeglądarki internetowe polegało co do zasady na zaliczaniu ich do przychodów z działalności gospodarczej.
REKLAMA
Od 2008 roku stanowisko organów podatkowych uległo uzupełnieniu. W rezultacie przychody takie można rozliczać również jako pochodzące z działalności wykonywanej osobiście (wykonywanie usługi na rzecz kontrahenta).
Kryteriami, na których podstawie podejmowana jest decyzja jaka kwalifikacja będzie właściwa, są: prowadzenie działalności gospodarczej, charakter strony, na której zamieszczone są reklamy (prywatny, komercyjny)
W przypadku braku prowadzenia działalności i strony prywatnej zastosowanie znajdzie traktowanie przychodu jako takiego, który pochodzi z działalności wykonywanej osobiście. Jeżeli witryna ma charakter komercyjny i mamy do czynienia z prowadzeniem przedsiębiorstwa, wtedy należy przyjąć rozwiązanie mówiące o przychodach uzyskiwanych z działalności gospodarczej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.