REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Stopy procentowe bez zmian

Na zakończonym w środę posiedzeniu Rada Polityki Pieniężnej nie podwyższyła stóp procentowych. Ekonomiści zapowiadają jednak ich wzrost w najbliższych miesiącach.

Czy warto obniżać stawki amortyzacji?

Niższy podatek i otrzymanie kredytu? Dla przedsiębiorcy do przyjemne perspektywy. Co można robić, aby je urealnić? Przedsiębiorca, który ma nierozliczoną stratę, bądź planuje zmianę formy opodatkowania powinien rozważyć obniżenie stawek amortyzacji. Dzięki takiemu zabiegowi obniży koszt podatkowy w długim okresie. Obniżenie stawek amortyzacji to także większe możliwości uzyskania kredytu.

Samochód prywatny czy firmowy? - porada

Zakup samochodu firmowego, czy korzystanie z prywatnego auta do prowadzenia działalności gospodarczej? Co jest bardziej opłacalne?

SSE najbardziej wykorzystuje branża ceramiczna

Jak wynika z analiz Firmy Doradczej KPMG, stopień wykorzystania zwolnienia z podatku dochodowego w specjalnych strefach ekonomicznych kształtuje się różnie w zależności od sektora, w którym działa dane przedsiębiorstwo. Zdecydowanym liderem jest branża ceramiczna, w której 54% przedsiębiorców planuje pełne bądź prawie pełne (90-100%) wykorzystanie zwolnienia podatkowego. Na czołowych pozycjach znalazł się także sektor budowlany (47%) oraz papierniczy i poligraficzny (45%).

REKLAMA

Jak założyć skład podatkowy?

Skład podatkowy jest miejscem o szczególnym statusie, w którym wyroby akcyzowe są produkowane, przetwarzane, magazynowane, przeładowywane oraz do którego wyroby te są wprowadzane lub, z którego są wyprowadzane w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy.

Czy można kontrolować korespondencję elektroniczną pracowników w celu ochrony przed ujawnieniem tajemnicy firmy?

Kontrola korespondencji przez osoby, do których nie jest ona skierowana, narusza gwarantowaną przez Konstytucję RP swobodę komunikowania się (art. 49). Tajemnica korespondencji jest też jednym z dóbr osobistych, wprost wymienianych przez art. 23 kc, a obowiązkiem pracodawcy, wyraźnie określonym w kodeksie pracy (art. 111), jest poszanowanie dóbr osobistych pracownika.

Decyzja RPP a zróżnicowane oczekiwania rynku

We wtorek eurodolar podjął kolejną próbę sforsowania bariery 1,3850, która została ustanowiona przez tegoroczny szczyt. Tak jak poprzednim razem testowanie tego poziomu zakończyło się fiaskiem. Podczas dzisiejszych notowań kurs EUR/USD nie powinien opuszczać przedziału 1,3700-1,3850.

Lumigon T1 – telefon inny niż wszystkie?

W ostatnich dniach, tygodniach a nawet miesiącach na rynku można zaobserwować prawdziwy wysyp nowych smartfonów. Nowości jest tak wiele, że naprawdę trudno wyróżnić ciekawy model z tłumu innych, niekiedy niemal identycznych technicznie urządzeń. Inna sprawa, ze producenci, świadomie lub nie, często upodobniają swoje telefony do iPhone’a, co zdaniem wielu osób, nie jest dobrą praktyką. Dziś liczy się oryginalność i innowacyjność, a przykładem takiego urządzenia jest Lumigon T1.

REKLAMA

Sony Vaio S1 – imponująca perspektywa

Poza rynkiem smartfonów, gdzie niemal codziennie pojawia się nowy model, rynek tabletów jest równie prężnie rozwijającym się segmentem rynku urządzeń elektronicznych. Dziwić może jedynie fakt nieobecności na tym rynku urządzeń marki Sony. Przecież według wszelkich serwisów, agencji i ekspertów to rynek przyszłości, a oferta producenta elektroniki bez tabletu jest jak menu baru mlecznego bez schabowego, albo leniwych. Na szczęście firma Sony zapowiedziała wprowadzenie tabletu o nazwie Vaio S1.

Motorola Xoom – zaawansowane urządzenie nie tylko dla biznesu

Motorola Xoom, długo wyczekiwany tablet zaprezentowany na zakończonych niedawno targach MWC, trafiła na rynek. Co prawda na razie mogą ją kupić tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, ale zapewne niedługo urządzenie trafi również na rynek Starego Kontynentu. Poznajmy bliżej oficjalną specyfikację urządzenia.

Uważaj na telefon z UOKiK-u

Przedsiębiorcy skarżą się na osoby podszywające się pod asystentów działających rzekomo w imieniu Prezes UOKiK. Podający się za pracowników Urzędu dzwonią do wybranych firm żądając podania nieudostępnianych publicznie informacji. UOKiK apeluje o rozwagę.

Przemysł nadal w formie

W lutym br. indeks PMI dla Polski lekko spadł do 53,8 pkt. Mimo to polski przemysł nadal utrzymuje tendencję rozwoju.

Pracodawcy coraz bardziej opiekują się zdrowiem pracowników

Koszty ponoszone przez pracodawców na opiekę medyczną i ochronę zdrowia swoich pracowników wzrosły w Europie o 3,3 % w 2010 roku. Dla wielu europejskich gospodarek był to wzrost silniejszy od wzrostu płac czy inflacji.

Jak otrzymać dotację unijną na prowadzenie przedszkola?

Unijne dotacje mogą pokrywać wydatki związane z uruchomieniem placówek przedszkolnych. Mogą także wspierać placówki już istniejące np. poprzez sfinansowanie kosztów zatrudnienia dodatkowego personelu. W poniższym artykule przedstawię możliwości otrzymania dotacji unijnej na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego, gdzie obecnie prowadzony jest nabór takich projektów.

Jak sprzedać własną firmę?

Dobrze prosperująca firma na pewno jest źródłem regularnych i dużych dochodów. W przypadku jednak, gdy interesy idą gorzej, warto pomyśleć o sprzedaży firmy. Podobnie w przypadku, gdy potrzebujemy kapitału na jakieś nowe przedsięwzięcia.

Masz zasiłek? Dorobisz więcej

Od dziś korzystający ze świadczeń i zasiłków dorobią więcej. Jest to rezultat wchodzących w życie zmian dotyczący zasad zmniejszania i zawieszania świadczeń przedemerytalnych.

Luty był przełomowy dla GPW

WIG rozpoczął marzec na od zwyżki, sięgającej 0,5%, dzięki czemu już udało mu się zredukować straty z niefortunnego lutego do 0,2%. W zeszłym miesiącu najlepiej radziły sobie spółki z branży chemicznej, przynosząc ponad 5% zysków i zawyżając tegoroczny wzrost do 30%. Najgorzej wypadło budownictwo.

Inflacja na wyżynach

Średnia oczekiwana stopa inflacji konsumentów rośnie od czterech miesięcy. W lutym spodziewali się oni, że w perspektywie 12 miesięcy inflacja będzie wynosić 3,2 proc., wobec 3 proc. w styczniu - podał NBP.

Czy handel na allegro to działalność gospodarcza?

Handel w serwisie internetowym allegro.pl już teraz w przypadku większości podmiotów wystawiających przedmioty na aukcje można traktować jako działalność gospodarczą. Działalność ta jest wykonywana bowiem w sposób ciągły i celem osiągnięcia zarobku, zatem nie dziwi zainteresowanie tą działalnością organów podatkowych, ponieważ do tej pory sprzedający na „allegro” prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu obowiązujących przepisów uchylali się od obowiązków z tym związanych.

Jak założyć e-sklep? - wybór platformy sklepu

Zastanawiając się nad platformą sklepową trzeba sobie uzmysłowić, że tak naprawdę nie ma idealnego przepisu gwarantującego dokonanie optymalnego wyboru. Wszystko zależy od rodzaju branży, w której zamierzamy handlować. W jednym sklepie wymaga się pewnych funkcjonalności, które w innym są całkowicie zbędne. W związki z tym, chcąc zapewnić sobie najlepsze rozwiązanie powinniśmy wynająć firmę, która stworzy nasz sklep od podstaw. Jest to jednak bardzo kosztowne rozwiązanie. W takim razie chcąc działać szybko i tanio powinniśmy się zdecydować na jedno z gotowych i o wiele tańszych rozwiązań. Co zatem wybrać?

Jak założyć e-sklep? - marża

Prowadząc sklep internetowy, podobnie jak każdą działalność gospodarczą naszym głównym celem jest wypracowanie możliwie jak największego zysku. Oczywiście w zależności od charakteru prowadzonej działalności tj. produkcyjnej, handlowej, czy usługowej droga prowadząca do tego celu może być odmienna. I tak na przykład prowadząc e-sklep (działalność handlowa) główne źródło zysku stanowi marża od sprzedawanych produktów.

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

Założenie sklepu internetowego to wieloetapowy, złożony proces polegający min. na wyborze i wdrożeniu odpowiedniej technologii umożliwiającej sprzedaż, zakupie domeny i hostingu oraz ustaleniu kanałów dystrybucji. Jednak nawet to wszystko nie wystarczy, by móc w pełni funkcjonować. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze znalezienie odpowiedniej niszy, dzięki której nasz sklep będzie w stanie generować zyski.

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

Chcąc założyć własny sklep internetowy powinniśmy dysponować kwotą rzędu 20 tysięcy złotych. Dla jednych jest to niezbyt wygórowana suma, a dla innych wręcz nieosiągalna. Jednak nawet jeżeli znajdujemy się w drugim położeniu i nie dysponujemy odpowiednimi środkami nie powinniśmy się poddawać. Obecnie istnieje wiele możliwości pozyskania kapitału na start i rozwój naszej działalności.

Jak założyć e-sklep? - klient

Klient , nasz pan – te słowa od zawsze towarzyszyły każdemu szanującemu się przedsiębiorcy. I nieważne, czy dotyczy to małego straganu z warzywami, czy dużej firmy klient stanowił i będzie stanowić największą wartość, gdyż to on warunkuje popyt na sprzedawane przez nas dobro. Nietrudno się więc dziwić, że wymyślono szereg metod, działań mających głównie na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku w oczach odwiedzających nasz sklep.

Do kiedy rozliczysz PIT-12?

Pracodawca, który otrzymał od pracownika PIT-12, ma dziś ostatni dzień na to, aby sporządzić roczne rozliczenie dochodów takiej osoby. Do końca lutego rozliczenie musi wysłać do pracownika i urzędu skarbowego.

Czy firma zaoszczędzi składając PITy drogą elektroniczną?

Droga elektroniczna to dla pracodawcy znaczne ułatwienie w składaniu formularzy podatkowych. Korzystanie z niej wymaga ustanowienia w urzędzie skarbowym pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji podatkowych przy użyciu podpisu elektronicznego. Musi też zaopatrzyć się w taki podpis.

Czy sprzedaż żywych zwierząt podlega VAT?

W roku 2010, jeszcze przed zmianami ustawy o podatku VAT sprzedaż zwierząt odbywała się z preferencyjną 3% stawką podatku. Od 2011 r. ta stawka uległa zmianie. Co prawda 3% stawka VAT została podniesiona do 5 %, jednak tej podwyżki nie stosuje się do sprzedaży zwierząt żywych. Sprzedaż zwierząt żywych od 2011 roku oprocentowana jest 8 % stawką podatku VAT.

Jak skorygować błędną stawkę VAT na fakturze - porada

Błędna stawka VAT podana na fakturze może zostać poddana korekcie. W jaki sposób ją przeprowadzić? Przeczytaj poradę eksperta.

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

Dowody kontroli NIK - porada

Kierownicy jednostek kontrolowanych mają obowiązek udostępnić na żądanie NIK wszelkie dokumenty i materiały niezbędne do przygotowania i przeprowadzenia kontroli z zachowaniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej. Uchylanie się od kontroli lub jej utrudnianie zwłaszcza nieprzedstawianie potrzebnych dokumentów grozi aresztem, ograniczeniem wolności bądź grzywną.

Protokół z kontroli NIK - porada

Wyniki przeprowadzonej kontroli kontroler przedstawia w protokole kontroli. Protokół zawiera opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku postępowania, w tym wykrytych nieprawidłowości, ich przyczyny, zakres, skutki oraz osoby za nie odpowiedzialne.

Jakie są podstawy prawne działania NIK?

Konstytucja RP Najwyższa Izba Kontroli jest naczelnym organem kontroli państwowej. Działa w oparciu o Konstytucję RP, Ustawę o NIK, Statut i Zarządzenia Prezesa Izby. Regulacje zawarte w przepisach prawa określają m.in. pozycję ustrojową Izby, jej zadania, tryb i zakres działania oraz wewnętrzną organizację.

Jakie są zasady udzielania zamówień publicznych?

Zamówienia publiczne powinny przebiegać zgodnie ze szczegółowo określoną w ustawie procedurą. Jednocześnie istnieje kilka fundamentalnych zasad, które służą ochronie wykonawców. Dzięki nim może zostać zapewniony prawidłowy tok postępowań. Jakie to zasady? Przeczytaj

Jak kontroluje NIK?

NIK przeprowadza kilka tysięcy kontroli jednostkowych rocznie. Kontrolerzy pojawiają się w instytucjach, urzędach, które Izba ma prawo kontrolować z mocy prawa. Jeżeli kontroler zapuka do drzwi instytucji, w której Państwo pracują – można się do tego spotkania przygotować. Z poniższego tekstu dowiedzą się Państwo, czego kontroler NIK może zażądać, jak przebiega przykładowa kontrola oraz jakie dokumenty powstają podczas postępowania kontrolnego.

Kim będzie dzienny opiekun?

Dzienny opiekun to nowa forma sprawowania opieki nad najmłodszymi dziećmi wprowadzona przez ustawę o opiece nad dziećmi do lat trzech, którą uroczyście podpisał prezydent Bronisław Komorowski w dniu 23 lutego br. Kim tak naprawdę będzie dzienny opiekun?

Kiedy nie stosuje się ustawy prawo zamówień publicznych?

Prawo zamówień publicznych przewiduje szereg sytuacji, w których stosowanie rozbudowanych procedur przetargowych nie jest obowiązkowe. Znajomość tych regulacji gwarantuje pewność co do własnych praw i obowiązków w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zapewnia ona także przedsiębiorcom wiedzę na temat okoliczności, w których mogą oferować swoje usługi instytucjom publicznym w sposób o wiele prostszy niż ten przewidziany w Prawie zamówień publicznych.

W jakich przypadkach faktura nie będzie ważna?


Wszystkie czynności, które wykonuje podatnik w ramach prowadzonej działalności gospodarczej muszą zostać właściwie udokumentowane. Właściwie udokumentowana czynność opodatkowana podatkiem od towarów i usług to taka czynność, która została potwierdzona wystawieniem faktury VAT. Jakie warunki powinna spełnić, aby była ważna? Przeczytaj poradę eksperta.

W oczekiwaniu na dane o inflacji w Eurolandzie

Dolar rozpoczyna tydzień od niewielkiej korekty, związanej z piątkowym umocnieniem, która może mieć charakter tymczasowy. Uwadze inwestorów nie powinien umknąć wywiad, przeprowadzony z szefem Narodowego Banku Szwajcarii (SNB). Mimo mocnego franka Philipp M. Hildebrand wyraził swoje optymistyczne nastawienie do perspektywy gospodarki.

Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej - porada

Na jakim formularzu złożyć wniosek o wpis do działalności gospodarczej? Do jakiego urzędu się udać? W tym artykule dowiesz się wszystkiego co niezbędne, aby poprawnie przygotować EDG-1.

W jakiej formie należy przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe do ZUS?

Dokumenty ubezpieczeniowe powinny być przekazywane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w odpowiedniej formie. W jakiej? Dowiesz się czytając poniższą poradę.

Usługi portowe bedą tańsze?

Sejm przyjął preferencyjną, zerową stawkę podatku VAT na usługi realizowane w portach morskich. Dotychczasowa obecna stawka 23-proc. obniża konkurencyjność polskich portów.

Jakie są obowiązki rozliczeniowe i płatnicze przedsiębiorcy wobec ZUS?

Po złożeniu wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w gminie i zgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych i/lub ubezpieczenia zdrowotnego w ZUS siebie i innych osób, należy pamiętać o obowiązku rozliczania i opłacania składek i/lub rozliczania wypłaconych świadczeń. Składki należy rozliczyć i opłacić za każdy miesiąc, w terminie do 15 dnia następnego miesiąca, za miesiąc poprzedni.

Jakie są zasady opłacania składek ZUS?

Należności z tytułu składek płatnik będący osobą prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą zobowiązany jest opłacać w formie bezgotówkowej, w drodze obciążenia rachunku bankowego płatnika składek. Według jakich zasad? Przeczytaj.

Sejm przyjął ustawę o ograniczaniu barier dla przedsiębiorców

Sejm przyjął 25 lutego ustawę o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Ministerstwo Gospodarki zapowiada kolejne kroki w postaci redukcji obowiązków informacyjnych.

Jakie są obowiązki zgłoszeniowe przedsiębiorcy w stosunku do ZUS?

Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą już w dniu złożenia wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Osoba rozpoczynająca prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej dokonuje zgłoszenia siebie jako płatnika składek w formie wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, składanym w organie ewidencyjnym (gminie).

Jakie obowiązki są związane z zawieszeniem i wznowieniem działalności gospodarczej?

Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 1 miesiąca do 24 miesięcy. Szczegóły związane z jego obowiązkami poznasz czytając poniższy tekst.

Jak korygować dokumenty ubezpieczeniowe?

W przypadku zmiany danych wykazanych w złożonych w ZUS dokumentach ubezpieczeniowych, bądź stwierdzenia we własnym zakresie albo przez Zakład błędów w tych dokumentach, należy przekazać do ZUS odpowiednie zgłoszenie zmiany lub korekty danych. Jak  tego dokonać? Przeczytaj.

Jak wybrać ram i przygotować dysk do Photoshop’a?

Wybraliśmy już procesor, kartę graficzną, płytę główną i resztę podzespołów do maszyny, której zadaniem będzie obsługa programu Photoshop. Jeśli na liście zakupowej brakuje pamięci RAM i dysku twardego, warto zastosować się do kilku zasad.

Karta graficzna do Photoshop’a – czy jest ważna?

Wiemy już, jak wybrać odpowiedni procesor do photoshopowej stacji roboczej. Wiemy, na jakie aspekty zwracać uwagę, co jest ważne, a co mniej istotne. Wspomnieliśmy również, że karta graficzna nie jest najważniejszym komponentem podczas korzystania z Photoshopa. Jako że wszystkie operacje związane z edycją zdjęcia były wykonywane przez procesor, karta graficzna miała za zadanie jedynie wyświetlić ładnie obraz na monitorze, a z tym radziła sobie większość urządzeń. Jeśli jednak korzystamy z najnowszej wersji Photoshopa, odpowiednia karta graficzna może się przydać.

Komputer do Photoshop’a - jak wybrać procesor i płytę główną?

Photoshop – jeden z najpopularniejszych programów przeznaczony do edycji grafiki rastrowej niedługo będzie obchodził swoje dwudzieste urodziny. Program ten kojarzony jest przede wszystkim z profesjonalną obróbką grafiki 2D i często podawany, jako przykład programu o wysokim zapotrzebowaniu na moc obliczeniową. Jak to wygląda w praktyce i czy rzeczywiście Photoshop potrzebuje mocnej maszyny?

REKLAMA