REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zmienić operatora i wybrać najlepszą ofertę abonamentową?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasami sama myśl o przeniesieniu numeru do innego operatora potrafi wzbudzić w nas stres. Wyobrażamy sobie kilkugodzinne bieganie od salonu do salonu ze stertą dokumentów do podpisania. Czy tak jest w rzeczywistości?

Na szczęście czarny scenariusz się nie sprawdza, a cała „biurokracja” sprowadza się do złożenia wniosku o przeniesienie numeru w salonie albo sklepie firmowym nowego operatora. Dodatkowo udzielamy mu pisemnego pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi dokonać za nas wszelkich formalności niezbędnych do przeniesienia numeru. Nowy operator między innymi zakończy naszą umowę z dotychczasowym operatorem.

REKLAMA

Ile trwa cała operacja? Otóż złożony przez nas wniosek zostanie rozpatrzony w terminie maksymalnie sześciu godzin. Co ciekawe, u niektórych operatorów o możliwości zmiany operatora zostaniemy poinformowani od razu, więc strata czasu będzie minimalna. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku podpisujemy umowę z nowym operatorem. Od tego momentu nasz numer powinien zostać przeniesiony w ciągu jednego dnia roboczego. Możemy oczywiście wskazać późniejszy termin, aby na przykład w ciągu tygodnia „wygadać” wszystkie minuty starego operatora.

Zobacz również: Czy zmieniać istniejącą już firmową stronę internetową?

REKLAMA

Jeśli zależy nam na ciągłości działania naszego telefonu, możemy skorzystać z numeru zastępczego, który pozwoli nam dzwonić z komórki w trakcie procesu przenoszenia. Taką możliwość oferuje większość operatorów. Oprócz dowodu tożsamości i komórki z kartą SIM warto do salonu nowego operatora zabrać ze sobą także ostatnią fakturę zapłaconą za telefon u aktualnego operatora. Nie każdy operator będzie tego wymagał, ale jeden dodatkowy papierek nie zaszkodzi, a być może oszczędzi nam zbędny kurs do domu i z powrotem do salonu.

Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. Wszyscy operatorzy sieci komórkowych mają na tyle zróżnicowaną ofertę, że z pewnością wybierzemy jedną, dopasowaną o naszych wymagań i możliwości finansowych. Którego operatora zatem wybrać? Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na tego typu pytanie, gdyż zależy to od wielu czynników. Dlatego przed rozpoczęciem poszukiwań najlepszej dla nas taryfy warto zastanowić się, z jakich usług w telefonie najczęściej korzystamy. Jeśli zamiast pisać SMSy, wolimy zadzwonić, z pewnością przyda nam się większy pakiet minut, jeśli jednak dużo piszemy, warto zainwestować w pakiety SMSowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

Warto również sprawdzić, z jakiej sieci korzystają nasi znajomi, klienci i wspólnicy. Większość operatorów oferuje bowiem tańsze, a czasami nawet darmowe rozmowy w obrębie swojej sieci i wówczas zmiana operatora może okazać się dla nas bardzo opłacalna, nawet gdy ceny usług w wybranej przez nas taryfie będą droższe niż u innych dostawców usług telekomunikacyjnych.

Przyjmijmy, że kontaktujemy się z osobami, które korzystają z sieci X. Nawet, jeśli ceny połączeń pomiędzy numerami w sieci X, a numerami w sieci Y, Z są dość wysokie, ale istnieje możliwość wybrania kilku osób, z którymi możemy rozmawiać za darmo, lub skorzystania z oferty tańszych rozmów w sieci, oferta będzie o wiele bardziej atrakcyjna niż w sieci Y, która posiada niskie ceny połączeń, ale nie ma możliwości wyboru numerów darmowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA