REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zmienić operatora i wybrać najlepszą ofertę abonamentową?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasami sama myśl o przeniesieniu numeru do innego operatora potrafi wzbudzić w nas stres. Wyobrażamy sobie kilkugodzinne bieganie od salonu do salonu ze stertą dokumentów do podpisania. Czy tak jest w rzeczywistości?

Na szczęście czarny scenariusz się nie sprawdza, a cała „biurokracja” sprowadza się do złożenia wniosku o przeniesienie numeru w salonie albo sklepie firmowym nowego operatora. Dodatkowo udzielamy mu pisemnego pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi dokonać za nas wszelkich formalności niezbędnych do przeniesienia numeru. Nowy operator między innymi zakończy naszą umowę z dotychczasowym operatorem.

REKLAMA

Ile trwa cała operacja? Otóż złożony przez nas wniosek zostanie rozpatrzony w terminie maksymalnie sześciu godzin. Co ciekawe, u niektórych operatorów o możliwości zmiany operatora zostaniemy poinformowani od razu, więc strata czasu będzie minimalna. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku podpisujemy umowę z nowym operatorem. Od tego momentu nasz numer powinien zostać przeniesiony w ciągu jednego dnia roboczego. Możemy oczywiście wskazać późniejszy termin, aby na przykład w ciągu tygodnia „wygadać” wszystkie minuty starego operatora.

Zobacz również: Czy zmieniać istniejącą już firmową stronę internetową?

REKLAMA

Jeśli zależy nam na ciągłości działania naszego telefonu, możemy skorzystać z numeru zastępczego, który pozwoli nam dzwonić z komórki w trakcie procesu przenoszenia. Taką możliwość oferuje większość operatorów. Oprócz dowodu tożsamości i komórki z kartą SIM warto do salonu nowego operatora zabrać ze sobą także ostatnią fakturę zapłaconą za telefon u aktualnego operatora. Nie każdy operator będzie tego wymagał, ale jeden dodatkowy papierek nie zaszkodzi, a być może oszczędzi nam zbędny kurs do domu i z powrotem do salonu.

Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. Wszyscy operatorzy sieci komórkowych mają na tyle zróżnicowaną ofertę, że z pewnością wybierzemy jedną, dopasowaną o naszych wymagań i możliwości finansowych. Którego operatora zatem wybrać? Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na tego typu pytanie, gdyż zależy to od wielu czynników. Dlatego przed rozpoczęciem poszukiwań najlepszej dla nas taryfy warto zastanowić się, z jakich usług w telefonie najczęściej korzystamy. Jeśli zamiast pisać SMSy, wolimy zadzwonić, z pewnością przyda nam się większy pakiet minut, jeśli jednak dużo piszemy, warto zainwestować w pakiety SMSowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

Warto również sprawdzić, z jakiej sieci korzystają nasi znajomi, klienci i wspólnicy. Większość operatorów oferuje bowiem tańsze, a czasami nawet darmowe rozmowy w obrębie swojej sieci i wówczas zmiana operatora może okazać się dla nas bardzo opłacalna, nawet gdy ceny usług w wybranej przez nas taryfie będą droższe niż u innych dostawców usług telekomunikacyjnych.

Przyjmijmy, że kontaktujemy się z osobami, które korzystają z sieci X. Nawet, jeśli ceny połączeń pomiędzy numerami w sieci X, a numerami w sieci Y, Z są dość wysokie, ale istnieje możliwość wybrania kilku osób, z którymi możemy rozmawiać za darmo, lub skorzystania z oferty tańszych rozmów w sieci, oferta będzie o wiele bardziej atrakcyjna niż w sieci Y, która posiada niskie ceny połączeń, ale nie ma możliwości wyboru numerów darmowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA