REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zmienić operatora i wybrać najlepszą ofertę abonamentową?

Kamil Rogala
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasami sama myśl o przeniesieniu numeru do innego operatora potrafi wzbudzić w nas stres. Wyobrażamy sobie kilkugodzinne bieganie od salonu do salonu ze stertą dokumentów do podpisania. Czy tak jest w rzeczywistości?

Na szczęście czarny scenariusz się nie sprawdza, a cała „biurokracja” sprowadza się do złożenia wniosku o przeniesienie numeru w salonie albo sklepie firmowym nowego operatora. Dodatkowo udzielamy mu pisemnego pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi dokonać za nas wszelkich formalności niezbędnych do przeniesienia numeru. Nowy operator między innymi zakończy naszą umowę z dotychczasowym operatorem.

REKLAMA

Ile trwa cała operacja? Otóż złożony przez nas wniosek zostanie rozpatrzony w terminie maksymalnie sześciu godzin. Co ciekawe, u niektórych operatorów o możliwości zmiany operatora zostaniemy poinformowani od razu, więc strata czasu będzie minimalna. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku podpisujemy umowę z nowym operatorem. Od tego momentu nasz numer powinien zostać przeniesiony w ciągu jednego dnia roboczego. Możemy oczywiście wskazać późniejszy termin, aby na przykład w ciągu tygodnia „wygadać” wszystkie minuty starego operatora.

Zobacz również: Czy zmieniać istniejącą już firmową stronę internetową?

REKLAMA

Jeśli zależy nam na ciągłości działania naszego telefonu, możemy skorzystać z numeru zastępczego, który pozwoli nam dzwonić z komórki w trakcie procesu przenoszenia. Taką możliwość oferuje większość operatorów. Oprócz dowodu tożsamości i komórki z kartą SIM warto do salonu nowego operatora zabrać ze sobą także ostatnią fakturę zapłaconą za telefon u aktualnego operatora. Nie każdy operator będzie tego wymagał, ale jeden dodatkowy papierek nie zaszkodzi, a być może oszczędzi nam zbędny kurs do domu i z powrotem do salonu.

Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. Wszyscy operatorzy sieci komórkowych mają na tyle zróżnicowaną ofertę, że z pewnością wybierzemy jedną, dopasowaną o naszych wymagań i możliwości finansowych. Którego operatora zatem wybrać? Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na tego typu pytanie, gdyż zależy to od wielu czynników. Dlatego przed rozpoczęciem poszukiwań najlepszej dla nas taryfy warto zastanowić się, z jakich usług w telefonie najczęściej korzystamy. Jeśli zamiast pisać SMSy, wolimy zadzwonić, z pewnością przyda nam się większy pakiet minut, jeśli jednak dużo piszemy, warto zainwestować w pakiety SMSowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

Warto również sprawdzić, z jakiej sieci korzystają nasi znajomi, klienci i wspólnicy. Większość operatorów oferuje bowiem tańsze, a czasami nawet darmowe rozmowy w obrębie swojej sieci i wówczas zmiana operatora może okazać się dla nas bardzo opłacalna, nawet gdy ceny usług w wybranej przez nas taryfie będą droższe niż u innych dostawców usług telekomunikacyjnych.

Przyjmijmy, że kontaktujemy się z osobami, które korzystają z sieci X. Nawet, jeśli ceny połączeń pomiędzy numerami w sieci X, a numerami w sieci Y, Z są dość wysokie, ale istnieje możliwość wybrania kilku osób, z którymi możemy rozmawiać za darmo, lub skorzystania z oferty tańszych rozmów w sieci, oferta będzie o wiele bardziej atrakcyjna niż w sieci Y, która posiada niskie ceny połączeń, ale nie ma możliwości wyboru numerów darmowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA