REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zmienić operatora i wybrać najlepszą ofertę abonamentową?

Kamil Rogala
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasami sama myśl o przeniesieniu numeru do innego operatora potrafi wzbudzić w nas stres. Wyobrażamy sobie kilkugodzinne bieganie od salonu do salonu ze stertą dokumentów do podpisania. Czy tak jest w rzeczywistości?

Na szczęście czarny scenariusz się nie sprawdza, a cała „biurokracja” sprowadza się do złożenia wniosku o przeniesienie numeru w salonie albo sklepie firmowym nowego operatora. Dodatkowo udzielamy mu pisemnego pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi dokonać za nas wszelkich formalności niezbędnych do przeniesienia numeru. Nowy operator między innymi zakończy naszą umowę z dotychczasowym operatorem.

REKLAMA

Ile trwa cała operacja? Otóż złożony przez nas wniosek zostanie rozpatrzony w terminie maksymalnie sześciu godzin. Co ciekawe, u niektórych operatorów o możliwości zmiany operatora zostaniemy poinformowani od razu, więc strata czasu będzie minimalna. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku podpisujemy umowę z nowym operatorem. Od tego momentu nasz numer powinien zostać przeniesiony w ciągu jednego dnia roboczego. Możemy oczywiście wskazać późniejszy termin, aby na przykład w ciągu tygodnia „wygadać” wszystkie minuty starego operatora.

Zobacz również: Czy zmieniać istniejącą już firmową stronę internetową?

REKLAMA

Jeśli zależy nam na ciągłości działania naszego telefonu, możemy skorzystać z numeru zastępczego, który pozwoli nam dzwonić z komórki w trakcie procesu przenoszenia. Taką możliwość oferuje większość operatorów. Oprócz dowodu tożsamości i komórki z kartą SIM warto do salonu nowego operatora zabrać ze sobą także ostatnią fakturę zapłaconą za telefon u aktualnego operatora. Nie każdy operator będzie tego wymagał, ale jeden dodatkowy papierek nie zaszkodzi, a być może oszczędzi nam zbędny kurs do domu i z powrotem do salonu.

Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. Wszyscy operatorzy sieci komórkowych mają na tyle zróżnicowaną ofertę, że z pewnością wybierzemy jedną, dopasowaną o naszych wymagań i możliwości finansowych. Którego operatora zatem wybrać? Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na tego typu pytanie, gdyż zależy to od wielu czynników. Dlatego przed rozpoczęciem poszukiwań najlepszej dla nas taryfy warto zastanowić się, z jakich usług w telefonie najczęściej korzystamy. Jeśli zamiast pisać SMSy, wolimy zadzwonić, z pewnością przyda nam się większy pakiet minut, jeśli jednak dużo piszemy, warto zainwestować w pakiety SMSowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

Warto również sprawdzić, z jakiej sieci korzystają nasi znajomi, klienci i wspólnicy. Większość operatorów oferuje bowiem tańsze, a czasami nawet darmowe rozmowy w obrębie swojej sieci i wówczas zmiana operatora może okazać się dla nas bardzo opłacalna, nawet gdy ceny usług w wybranej przez nas taryfie będą droższe niż u innych dostawców usług telekomunikacyjnych.

Przyjmijmy, że kontaktujemy się z osobami, które korzystają z sieci X. Nawet, jeśli ceny połączeń pomiędzy numerami w sieci X, a numerami w sieci Y, Z są dość wysokie, ale istnieje możliwość wybrania kilku osób, z którymi możemy rozmawiać za darmo, lub skorzystania z oferty tańszych rozmów w sieci, oferta będzie o wiele bardziej atrakcyjna niż w sieci Y, która posiada niskie ceny połączeń, ale nie ma możliwości wyboru numerów darmowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA