REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zmienić operatora i wybrać najlepszą ofertę abonamentową?

Kamil Rogala
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia
Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasami sama myśl o przeniesieniu numeru do innego operatora potrafi wzbudzić w nas stres. Wyobrażamy sobie kilkugodzinne bieganie od salonu do salonu ze stertą dokumentów do podpisania. Czy tak jest w rzeczywistości?

Na szczęście czarny scenariusz się nie sprawdza, a cała „biurokracja” sprowadza się do złożenia wniosku o przeniesienie numeru w salonie albo sklepie firmowym nowego operatora. Dodatkowo udzielamy mu pisemnego pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi dokonać za nas wszelkich formalności niezbędnych do przeniesienia numeru. Nowy operator między innymi zakończy naszą umowę z dotychczasowym operatorem.

REKLAMA

REKLAMA

Ile trwa cała operacja? Otóż złożony przez nas wniosek zostanie rozpatrzony w terminie maksymalnie sześciu godzin. Co ciekawe, u niektórych operatorów o możliwości zmiany operatora zostaniemy poinformowani od razu, więc strata czasu będzie minimalna. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku podpisujemy umowę z nowym operatorem. Od tego momentu nasz numer powinien zostać przeniesiony w ciągu jednego dnia roboczego. Możemy oczywiście wskazać późniejszy termin, aby na przykład w ciągu tygodnia „wygadać” wszystkie minuty starego operatora.

Zobacz również: Czy zmieniać istniejącą już firmową stronę internetową?

Jeśli zależy nam na ciągłości działania naszego telefonu, możemy skorzystać z numeru zastępczego, który pozwoli nam dzwonić z komórki w trakcie procesu przenoszenia. Taką możliwość oferuje większość operatorów. Oprócz dowodu tożsamości i komórki z kartą SIM warto do salonu nowego operatora zabrać ze sobą także ostatnią fakturę zapłaconą za telefon u aktualnego operatora. Nie każdy operator będzie tego wymagał, ale jeden dodatkowy papierek nie zaszkodzi, a być może oszczędzi nam zbędny kurs do domu i z powrotem do salonu.

REKLAMA

Po przejściu do nowego operatora możemy pozostać przy abonamencie w wysokości zbliżonej do tego starego, lub skorzystać z jednej z ofert nowego dostawcy usług. Wszyscy operatorzy sieci komórkowych mają na tyle zróżnicowaną ofertę, że z pewnością wybierzemy jedną, dopasowaną o naszych wymagań i możliwości finansowych. Którego operatora zatem wybrać? Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na tego typu pytanie, gdyż zależy to od wielu czynników. Dlatego przed rozpoczęciem poszukiwań najlepszej dla nas taryfy warto zastanowić się, z jakich usług w telefonie najczęściej korzystamy. Jeśli zamiast pisać SMSy, wolimy zadzwonić, z pewnością przyda nam się większy pakiet minut, jeśli jednak dużo piszemy, warto zainwestować w pakiety SMSowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

Warto również sprawdzić, z jakiej sieci korzystają nasi znajomi, klienci i wspólnicy. Większość operatorów oferuje bowiem tańsze, a czasami nawet darmowe rozmowy w obrębie swojej sieci i wówczas zmiana operatora może okazać się dla nas bardzo opłacalna, nawet gdy ceny usług w wybranej przez nas taryfie będą droższe niż u innych dostawców usług telekomunikacyjnych.

Przyjmijmy, że kontaktujemy się z osobami, które korzystają z sieci X. Nawet, jeśli ceny połączeń pomiędzy numerami w sieci X, a numerami w sieci Y, Z są dość wysokie, ale istnieje możliwość wybrania kilku osób, z którymi możemy rozmawiać za darmo, lub skorzystania z oferty tańszych rozmów w sieci, oferta będzie o wiele bardziej atrakcyjna niż w sieci Y, która posiada niskie ceny połączeń, ale nie ma możliwości wyboru numerów darmowych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA