REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ile kosztuje zmiana operatora komórkowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Nie rozmawiamy dużo, a smsy wysyłane z naszego telefonu są rzadkością, ale mimo to, nasz rachunek jest za wysoki? Najprawdopodobniej mamy niekorzystnie dobrany plan taryfowy. fot. Fotolia
Nie rozmawiamy dużo, a smsy wysyłane z naszego telefonu są rzadkością, ale mimo to, nasz rachunek jest za wysoki? Najprawdopodobniej mamy niekorzystnie dobrany plan taryfowy. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nie rozmawiamy dużo, a smsy wysyłane z naszego telefonu są rzadkością, ale mimo to, nasz rachunek jest za wysoki? Najprawdopodobniej mamy niekorzystnie dobrany plan taryfowy. Jeśli za rozmowy płacimy krocie, powinniśmy jak najszybciej zmienić plan taryfowy, a może nawet i operatora. Dla wielu osób może to wydawać się trudne i mało opłacalne, ale prawda jest taka, że wystarczy poświęcić trochę czasu, a w wyniku zmian z pewnością oszczędzimy spore kwoty każdego miesiąca.

Pierwszą oznaką tego, że nasz plan taryfowy jest źle dobrany do naszych potrzeb to przede wszystkim zbyt wysokie rachunki, mimo że z komórki korzystamy niezbyt aktywnie. Jeśli nie chcemy dalej tracić pieniędzy, powinniśmy jak najszybciej zmienić nasz plan taryfowy. Ponadto już od dłuższego czasu mamy możliwość zmiany operatora, a więc wybór oferty jest niezwykle szeroki. Co ważne, przechodząc do innej sieci, możemy zachować swój dotychczasowy numer, a wbrew pozorom zmiana operatora nie jest wcale skomplikowana. W kolejnych częściach poradnika związanego ze zmianą operatora i planów taryfowych podpowiemy między innymi, jak przenieść numer do innej sieci komórkowej.

REKLAMA

Zmiana operatora – czy to kosztuje?

Po pierwsze i najważniejsze, przeniesienie numeru jest całkowicie bezpłatne. Musimy jednak pamiętać, że jeśli korzystamy obecnie z oferty abonamentowej, to rozwiązanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia może wiązać się z dodatkową opłatą, którą trzeba będzie wnieść na rzecz dotychczasowego operatora. Jej wysokość ograniczona jest do wartości jednej miesięcznej opłaty. Większą opłatą zostaniemy obciążeni natomiast wtedy, jeśli z dotychczasowym operatorem zerwiemy długoterminową umowę promocyjną.

Polecamy: Full-duplex w sieciach radiowych – recepta na większe transfery?

REKLAMA

Jeśli podpisaliśmy umowę promocyjną z operatorem X na okres 24 miesięcy, a po okresie 4 miesięcy od podpisania umowy chcemy przenieść numer do operatora Y, operator X może nałożyć na nas karę umowną w kwocie ustalonej w umowie, pomniejszoną o ryczałt za 4 miesiące trwania umowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W związku z powyższym najlepszym rozwiązaniem będzie, jeśli z przeniesieniem numeru poczekamy do końca zobowiązania i wypowiemy umowę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Wtedy przeniesienie numeru będzie dla nas zupełnie bezpłatne. Nieco inaczej sprawa przedstawia się, jeśli mamy telefon na kartę. W takim przypadku nie musimy zrywać żadnej umowy.

Sprawdź też: Po czym internauci rozpoznają przestarzałe serwisy internetowe?

Pamiętajmy jednak, aby jeszcze przed przeniesieniem numery zużyć wszystkie niewykorzystane środki, gdyż nie zostaną one przekazane do nowej sieci. To samo dotyczy punktów w programach lojalnościowych, na przykład 5Plus, dlatego też jeszcze przed przeniesieniem numeru warto zebrane punkty zamienić na nagrody.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA