REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Operator VoIP – jak wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej.
Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zdecydowaliśmy się na korzystanie z usług technologii VoIP i zakupiliśmy już niezbędny sprzęt, jesteśmy na najlepszej drodze do ograniczenia wydatków na rozmowy telefoniczne w firmie. Musimy jeszcze wybrać operatora VoIP i założyć u niego konto. W Internecie znajdziemy setki usługodawców, którzy zachęcają nas do skorzystania ze swojej oferty. Na którego w takim razie powinniśmy się zdecydować? Na co powinniśmy zwracać uwagę?

Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej. Do założenia konta wystarczy rejestracja za pośrednictwem prostego formularza online. Jeśli więc świadczenia jednego operatora nie spełnią naszych oczekiwań, nic nie stoi na przeszkodzie, aby z dnia na dzień zmienić usługodawcę. Na co więc zwracać uwagę wybierając operatora VoIP?

REKLAMA

REKLAMA

Najważniejsza jest cena!

Jak już doskonale wiemy, największą zaletą technologii VoIP jest niska cena za połączenia. Nic więc dziwnego, że to koszty rozmów powinny decydować o wyborze operatora. Nie dajmy się jednak zwieźć i zwróćmy uwagę na ceny różnych typów połączeń, szczególnie tych, z których mamy zamiar najczęściej korzystać. Po co nam tanie rozmowy międzynarodowe, skoro mamy zamiar dzwonić na telefony komórkowe lub stacjonarne w Polsce? Warto również policzyć wszystkie stałe opłaty, które będziemy musieli ponosić. Może to być koszt publicznego numeru stacjonarnego czy poczty głosowej. Sprawdźmy także sposoby zasilania konta, które oferuje dany operator. Najlepiej, jeśli doładowanie konta będzie można dokonać za pomocą przelewu lub wiadomości SMS Premium.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę, a co pominąć podczas wyboru kamery do firmy?

REKLAMA

Publiczny numer stacjonarny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli zależy nam na publicznym numerze stacjonarnym pamiętajmy, że nie wszyscy usługodawcy oferują tego typu numery z każdej strefy telefonicznej. Jeśli więc zależy nam na numerze przyporządkowanym na przykład do konkretnej strefy, bo mamy tam np. rodzinę lub największą liczbę klientów i dzięki koszt rozmów będzie najniższy, poszukajmy operatora, który ma w ofercie numery rozpoczynające się od konkretnego prefiksu. Dobrze jest też, gdy do jednego konta możemy przyporządkować kilka numerów. Dzięki temu nawet na prostym telefonie IP obsługującym tylko jedno konto będziemy mogli odbierać połączenia z kilku numerów publicznych, które wykupiliśmy u operatora.

Wygodny panel dostępowy

Kolejną kwestią, jaką warto sprawdzić to funkcjonalność panelu dostępowego. Pamiętajmy, że usługi VoIP w większości przypadków zamawiamy, oraz później nadzorujemy poprzez Internet. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, czy konkretny operator udostępnia wygodny i intuicyjny panel dostępowy, dzięki któremu będziemy mogli szybko i sprawnie zajrzeć na nasze konto, doładować je przelewem, oraz ewentualnie sprawdzić i pobrać bilingi. Jeśli mamy zamiar otworzyć wiele kont z usługą VoIP sprawdźmy, czy istnieje możliwość przenoszenia środków z konta na konto pomiędzy poszczególnymi numerami.

Polecamy: Jak nie stać się ofiarą phishingu?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA