REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Operator VoIP – jak wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej.
Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zdecydowaliśmy się na korzystanie z usług technologii VoIP i zakupiliśmy już niezbędny sprzęt, jesteśmy na najlepszej drodze do ograniczenia wydatków na rozmowy telefoniczne w firmie. Musimy jeszcze wybrać operatora VoIP i założyć u niego konto. W Internecie znajdziemy setki usługodawców, którzy zachęcają nas do skorzystania ze swojej oferty. Na którego w takim razie powinniśmy się zdecydować? Na co powinniśmy zwracać uwagę?

Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej. Do założenia konta wystarczy rejestracja za pośrednictwem prostego formularza online. Jeśli więc świadczenia jednego operatora nie spełnią naszych oczekiwań, nic nie stoi na przeszkodzie, aby z dnia na dzień zmienić usługodawcę. Na co więc zwracać uwagę wybierając operatora VoIP?

REKLAMA

Najważniejsza jest cena!

Jak już doskonale wiemy, największą zaletą technologii VoIP jest niska cena za połączenia. Nic więc dziwnego, że to koszty rozmów powinny decydować o wyborze operatora. Nie dajmy się jednak zwieźć i zwróćmy uwagę na ceny różnych typów połączeń, szczególnie tych, z których mamy zamiar najczęściej korzystać. Po co nam tanie rozmowy międzynarodowe, skoro mamy zamiar dzwonić na telefony komórkowe lub stacjonarne w Polsce? Warto również policzyć wszystkie stałe opłaty, które będziemy musieli ponosić. Może to być koszt publicznego numeru stacjonarnego czy poczty głosowej. Sprawdźmy także sposoby zasilania konta, które oferuje dany operator. Najlepiej, jeśli doładowanie konta będzie można dokonać za pomocą przelewu lub wiadomości SMS Premium.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę, a co pominąć podczas wyboru kamery do firmy?

Publiczny numer stacjonarny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli zależy nam na publicznym numerze stacjonarnym pamiętajmy, że nie wszyscy usługodawcy oferują tego typu numery z każdej strefy telefonicznej. Jeśli więc zależy nam na numerze przyporządkowanym na przykład do konkretnej strefy, bo mamy tam np. rodzinę lub największą liczbę klientów i dzięki koszt rozmów będzie najniższy, poszukajmy operatora, który ma w ofercie numery rozpoczynające się od konkretnego prefiksu. Dobrze jest też, gdy do jednego konta możemy przyporządkować kilka numerów. Dzięki temu nawet na prostym telefonie IP obsługującym tylko jedno konto będziemy mogli odbierać połączenia z kilku numerów publicznych, które wykupiliśmy u operatora.

Wygodny panel dostępowy

Kolejną kwestią, jaką warto sprawdzić to funkcjonalność panelu dostępowego. Pamiętajmy, że usługi VoIP w większości przypadków zamawiamy, oraz później nadzorujemy poprzez Internet. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, czy konkretny operator udostępnia wygodny i intuicyjny panel dostępowy, dzięki któremu będziemy mogli szybko i sprawnie zajrzeć na nasze konto, doładować je przelewem, oraz ewentualnie sprawdzić i pobrać bilingi. Jeśli mamy zamiar otworzyć wiele kont z usługą VoIP sprawdźmy, czy istnieje możliwość przenoszenia środków z konta na konto pomiędzy poszczególnymi numerami.

Polecamy: Jak nie stać się ofiarą phishingu?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA