REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Operator VoIP – jak wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej.
Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zdecydowaliśmy się na korzystanie z usług technologii VoIP i zakupiliśmy już niezbędny sprzęt, jesteśmy na najlepszej drodze do ograniczenia wydatków na rozmowy telefoniczne w firmie. Musimy jeszcze wybrać operatora VoIP i założyć u niego konto. W Internecie znajdziemy setki usługodawców, którzy zachęcają nas do skorzystania ze swojej oferty. Na którego w takim razie powinniśmy się zdecydować? Na co powinniśmy zwracać uwagę?

Pierwszą i najważniejszą odmianą dla użytkowników telefonii stacjonarnej to brak jakiejkolwiek umowy papierkowej. Do założenia konta wystarczy rejestracja za pośrednictwem prostego formularza online. Jeśli więc świadczenia jednego operatora nie spełnią naszych oczekiwań, nic nie stoi na przeszkodzie, aby z dnia na dzień zmienić usługodawcę. Na co więc zwracać uwagę wybierając operatora VoIP?

REKLAMA

Najważniejsza jest cena!

Jak już doskonale wiemy, największą zaletą technologii VoIP jest niska cena za połączenia. Nic więc dziwnego, że to koszty rozmów powinny decydować o wyborze operatora. Nie dajmy się jednak zwieźć i zwróćmy uwagę na ceny różnych typów połączeń, szczególnie tych, z których mamy zamiar najczęściej korzystać. Po co nam tanie rozmowy międzynarodowe, skoro mamy zamiar dzwonić na telefony komórkowe lub stacjonarne w Polsce? Warto również policzyć wszystkie stałe opłaty, które będziemy musieli ponosić. Może to być koszt publicznego numeru stacjonarnego czy poczty głosowej. Sprawdźmy także sposoby zasilania konta, które oferuje dany operator. Najlepiej, jeśli doładowanie konta będzie można dokonać za pomocą przelewu lub wiadomości SMS Premium.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę, a co pominąć podczas wyboru kamery do firmy?

Publiczny numer stacjonarny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli zależy nam na publicznym numerze stacjonarnym pamiętajmy, że nie wszyscy usługodawcy oferują tego typu numery z każdej strefy telefonicznej. Jeśli więc zależy nam na numerze przyporządkowanym na przykład do konkretnej strefy, bo mamy tam np. rodzinę lub największą liczbę klientów i dzięki koszt rozmów będzie najniższy, poszukajmy operatora, który ma w ofercie numery rozpoczynające się od konkretnego prefiksu. Dobrze jest też, gdy do jednego konta możemy przyporządkować kilka numerów. Dzięki temu nawet na prostym telefonie IP obsługującym tylko jedno konto będziemy mogli odbierać połączenia z kilku numerów publicznych, które wykupiliśmy u operatora.

Wygodny panel dostępowy

Kolejną kwestią, jaką warto sprawdzić to funkcjonalność panelu dostępowego. Pamiętajmy, że usługi VoIP w większości przypadków zamawiamy, oraz później nadzorujemy poprzez Internet. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, czy konkretny operator udostępnia wygodny i intuicyjny panel dostępowy, dzięki któremu będziemy mogli szybko i sprawnie zajrzeć na nasze konto, doładować je przelewem, oraz ewentualnie sprawdzić i pobrać bilingi. Jeśli mamy zamiar otworzyć wiele kont z usługą VoIP sprawdźmy, czy istnieje możliwość przenoszenia środków z konta na konto pomiędzy poszczególnymi numerami.

Polecamy: Jak nie stać się ofiarą phishingu?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA