REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Plusy i minusy VoIP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jedną z największych zalet VoIP to możliwość prowadzenia rozmów za darmo.
Jedną z największych zalet VoIP to możliwość prowadzenia rozmów za darmo.

REKLAMA

REKLAMA

Dla osób, które ciągle zastanawiają się nad zmianą tradycyjnego telefonu na telefonię internetową VoIP, przedstawiamy zestawienie największych zalet tego typu rozwiązania. Oczywiście nie obędzie się również od wad, ale jest ich naprawdę niewiele. Poznajmy więc największe zalety usługi VoIP.

Jedną z największych zalet VoIP to możliwość prowadzenia rozmów za darmo. Większość operatorów VoIP w ramach swojej sieci oferuje połączenia zupełnie za darmo. Dzięki temu możemy prowadzić dowolnie długie rozmowy bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. Jest to świetne rozwiązanie w przypadku, gdy nasz rozmówca, na przykład inna siedziba naszej firmy z którą często się kontaktujemy, również ma usługę VoIP u tego samego operatora.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zamierzamy dzwonić na numery tradycyjne, tu również odczujemy znaczną różnicę cen. Koszty połączeń są zdecydowanie niższe niż u tradycyjnych operatorów, a różnice najbardziej zauważalne w wypadku rozmów międzymiastowych i zagranicznych. Jeśli więc dzwonimy dużo do różnych odbiorców w różnych miastach, VoIP będzie idealnym rozwiązaniem.

Kolejną niezwykle istotną zaletą jest mobilność numeru. Co to oznacza? Otóż w przypadku telefonu tradycyjnego stacjonarnego, numer przypisany jest do adresu. Jeśli zmieniamy miejsce zamieszkania lub siedzibę firmy, jesteśmy zmuszeni do wypełniania różnych dokumentów – jednym słowem mnóstwo papierkowej roboty i czekania. W przypadku VoIP jest zupełnie inaczej. Nie dość, że możemy wybrać sobie numer z dowolnej strefy numeracyjnej w kraju, to możemy z niego korzystać w dowolnym miejscu na ziemi. Ponadto numer możemy zabrać ze sobą do pracy, na wakacje lub gdy zmieniamy miejsce zamieszkania – bez formalności, bez problemów.

Zobacz również: Windows XP pozostanie w firmach – kiedy przyjdzie czas na „Siódemkę”?

REKLAMA

Kolejna zaleta to możliwość korzystania z kilku numerów publicznych. Oznacza to, że możemy wykupić kilka numerów miejskich z dowolnych stref numeracyjnych. Jakie są tego zalety? Otóż pozwoli to naszym znajomym lub partnerom firmowym, korzystającym z tradycyjnej telefonii dzwonić do nas zawsze po cenie połączenia lokalnego. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z polskiego numeru przypisanego do usługi poza granicami naszego kraju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli powyższe zalety nie przekonały wszystkich, poznajmy kolejne plusy tej technologii. Niezaprzeczalnie takim plusem jest brak opłat abonamentowych. Zdecydowana większość operatorów VoIP nie pobiera opłaty abonamentowej za korzystanie ze swoich usług. To niezwykła zaleta, gdyż płacimy wyłącznie za wykonane rozmowy, a nie za podtrzymanie numeru z miesiąca na miesiąc. Zazwyczaj stosowaną formą płatności, jest przedpłata, czyli znany z telefonii komórkowej pre-paid. Najpierw uzupełniamy swoje konto, a następnie dzwonimy tyle, na ile wystarczą nam środki. Niektórzy operatorzy pobierają dodatkową opłatę, jeśli wybierzemy numer publiczny lub korzystamy z usług dodatkowych. Mimo to są to kwoty rzędu kilku złotych, które możemy kontrolować, w przeciwieństwie do usług zawartych w tradycyjnym abonamencie. Jak wiadomo, z wielu usług nie korzystamy, a i tak musimy za nie płacić.

Kolejnym plusem jest dostęp online do konfiguracji, billingów i usług. Dzięki temu w każdej chwili możemy zmienić ustawienia swojego konta VoIP, a billing online zapewni nam stałą kontrolę kosztów połączeń. Dodatkowo możemy korzystać z wielu udogodnień i usług, na przykład z wirtualnego faksu etc.

Zobacz również: Mobilne witryny - czy to konieczne?

Oczywiście zawsze znajdzie się jakaś wada. Warto pamiętać, że technologia VoIP, mimo ogromnej ilości zalet, wciąż jest bardziej zawodna od telefonii tradycyjnej. Gdy mamy przerwę w dostępie do łącza internetowego, również nasz telefon VoIP przestaje działać i nie możemy wykonywać i odbierać połączeń. Jeśli jednak posiadamy stabilne i pewne łącze internetowe, tego typu wada nie powinna negatywnie przesądzać o tym, czy telefonia VoIP jest lepszym rozwiązaniem w firmie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA