REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyc e-sklep? - likwidacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.
W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych czasach, gdy Internet ewoluuje w zasadzie z dnia na dzień nie można już mówić o prostych i bezpiecznych pomysłach na biznes. Nic więc dziwnego, że w dobie dynamicznego rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces. Niestety praktyka pokazuje, że w konfrontacji ze znanymi już markami będącymi prekursorami polskiego e-commerce tylko nieliczni mają szanse na przetrwanie.

Niejednokrotnie nawet dobry pomysł jest skazany na klęskę z uwagi na brak środków finansowych uniemożliwiających solidny start. Co zatem zrobić w sytuacji, gdy niestety okaże się, że wbrew naszym oczekiwaniom jesteśmy zmuszeni „zwinąć żagle”?

REKLAMA

REKLAMA

Z całą pewnością taka sytuacja nie jest dla nikogo przyjemna, ale nie musi od razu oznaczać końca świata. Ostatecznie nawet jako bankruci dysponujemy pewnymi aktywami, które możemy chociaż częściowo spieniężyć lub zagospodarować zmniejszając tym samym poniesioną stratę. Będąc właścicielami sklepu internetowego pamiętajmy, że jesteśmy w posiadaniu platformy sklepowej, domeny internetowej oraz serwera. Oczywiście największym problemem będzie niesprzedany asortyment, który pozostał nam na stanie magazynowym. Jednak jeżeli jesteśmy przekonani o likwidacji sklepu w ostateczności możemy postarać się go sprzedać po zaniżonej cenie. Może nie spowoduje to zwrotu całości zamrożonego kapitału, ale na pewno pomoże nam odzyskać pewną jego część. Wracając do naszych aktywów mamy dwa warianty postępowania.

Zobacz: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jeżeli nasz sklep jest w jakimś stopniu rozpoznawalny w sieci możemy spróbować go sprzedać w całości. Co prawda nie mamy gwarancji, że odzyskamy cały zainwestowany kapitał, zwłaszcza jeżeli dysponujemy krótkim stażem, ale z drugiej strony niewykluczone, że wyjdziemy na tym lepiej niż w przypadku oddzielnej sprzedaży poszczególnych składników majątku.

REKLAMA

Drugi wariant, tak jak już wspomniałem polega na spieniężaniu każdego z aktywów oddzielnie. Zakładając, że nie wytrwaliśmy zbyt długo na rynku i nie posiadamy znanej marki największą wartość stanowi platforma sklepowa, choć też nie zawsze. Jeżeli zdecydowaliśmy się na większą inwestycję i zleciliśmy napisanie platformy od podstaw, to możemy liczyć na to, że ktoś doceni nasz trud. Natomiast, gdy korzystaliśmy z darmowego oprogramowania, które tylko nieznacznie zmodyfikowaliśmy na własne potrzeby, to niestety nie powinniśmy się spodziewać dużego zainteresowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejną możliwością minimalizacji strat jest sprzedaż domeny internetowej z nazwą naszego sklepu. Tutaj cena w głównej mierze zależy od popularności danej nazwy oraz wieku domeny. Jednak nawet jeżeli nie posiadamy wiekowej domeny nie powinniśmy się załamywać.

Niejednokrotnie bywa tak, że znajdzie się ktoś komu bardzo zależy na danym adresie, przez co jest w stanie zapłacić za niego większą sumę. 

Polecamy: Dlaczego warto unikać pospolitych nazw dla e-biznesu?

Ostatecznie jeżeli nie znajdziemy żadnego kupca możemy skorzystać z ofert parkowania domen. W kwestii serwera wszystko zależy od tego, czy posiadamy swój własny, czy jedynie wynajmujemy powierzchnię u zewnętrznego dostawcy. W pierwszym przypadku nie powinniśmy mieć problemów ze sprzedażą.

W sytuacji, gdy jedynie wynajmujemy powierzchnię możemy napotkać pewne trudności. Wynika to z tego, że usługodawca na pewno nie zwróci nam pieniędzy za resztę opłaconego okresu, natomiast my nie mamy prawa do oficjalnego wynajmu naszej powierzchni. W związku z tym najlepszym rozwiązaniem będzie dogadanie się z jakąś osobą, najlepiej znajomą, której będziemy odpłatnie udostępniali nasz serwer.

Jak widać decyzja o zamknięciu sklepu nie musi być aż tak tragiczna w skutkach. Oczywiście w powyższych rozważaniach nie uwzględniłem wszystkich możliwych kosztów np. kampania marketingowa, ale wynika to tego, że nie jest to obowiązkowy element przy zakładaniu sklepu, a jego cena jest w dużej mierze zależna od samego zleceniodawcy. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet w obliczu plajty istnieje zawsze możliwość minimalizacji strat. 

Polecamy: Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA