REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyc e-sklep? - likwidacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.
W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych czasach, gdy Internet ewoluuje w zasadzie z dnia na dzień nie można już mówić o prostych i bezpiecznych pomysłach na biznes. Nic więc dziwnego, że w dobie dynamicznego rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces. Niestety praktyka pokazuje, że w konfrontacji ze znanymi już markami będącymi prekursorami polskiego e-commerce tylko nieliczni mają szanse na przetrwanie.

REKLAMA

Niejednokrotnie nawet dobry pomysł jest skazany na klęskę z uwagi na brak środków finansowych uniemożliwiających solidny start. Co zatem zrobić w sytuacji, gdy niestety okaże się, że wbrew naszym oczekiwaniom jesteśmy zmuszeni „zwinąć żagle”?

REKLAMA

Z całą pewnością taka sytuacja nie jest dla nikogo przyjemna, ale nie musi od razu oznaczać końca świata. Ostatecznie nawet jako bankruci dysponujemy pewnymi aktywami, które możemy chociaż częściowo spieniężyć lub zagospodarować zmniejszając tym samym poniesioną stratę. Będąc właścicielami sklepu internetowego pamiętajmy, że jesteśmy w posiadaniu platformy sklepowej, domeny internetowej oraz serwera. Oczywiście największym problemem będzie niesprzedany asortyment, który pozostał nam na stanie magazynowym. Jednak jeżeli jesteśmy przekonani o likwidacji sklepu w ostateczności możemy postarać się go sprzedać po zaniżonej cenie. Może nie spowoduje to zwrotu całości zamrożonego kapitału, ale na pewno pomoże nam odzyskać pewną jego część. Wracając do naszych aktywów mamy dwa warianty postępowania.

Zobacz: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

REKLAMA

Jeżeli nasz sklep jest w jakimś stopniu rozpoznawalny w sieci możemy spróbować go sprzedać w całości. Co prawda nie mamy gwarancji, że odzyskamy cały zainwestowany kapitał, zwłaszcza jeżeli dysponujemy krótkim stażem, ale z drugiej strony niewykluczone, że wyjdziemy na tym lepiej niż w przypadku oddzielnej sprzedaży poszczególnych składników majątku.

Drugi wariant, tak jak już wspomniałem polega na spieniężaniu każdego z aktywów oddzielnie. Zakładając, że nie wytrwaliśmy zbyt długo na rynku i nie posiadamy znanej marki największą wartość stanowi platforma sklepowa, choć też nie zawsze. Jeżeli zdecydowaliśmy się na większą inwestycję i zleciliśmy napisanie platformy od podstaw, to możemy liczyć na to, że ktoś doceni nasz trud. Natomiast, gdy korzystaliśmy z darmowego oprogramowania, które tylko nieznacznie zmodyfikowaliśmy na własne potrzeby, to niestety nie powinniśmy się spodziewać dużego zainteresowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejną możliwością minimalizacji strat jest sprzedaż domeny internetowej z nazwą naszego sklepu. Tutaj cena w głównej mierze zależy od popularności danej nazwy oraz wieku domeny. Jednak nawet jeżeli nie posiadamy wiekowej domeny nie powinniśmy się załamywać.

Niejednokrotnie bywa tak, że znajdzie się ktoś komu bardzo zależy na danym adresie, przez co jest w stanie zapłacić za niego większą sumę. 

Polecamy: Dlaczego warto unikać pospolitych nazw dla e-biznesu?

Ostatecznie jeżeli nie znajdziemy żadnego kupca możemy skorzystać z ofert parkowania domen. W kwestii serwera wszystko zależy od tego, czy posiadamy swój własny, czy jedynie wynajmujemy powierzchnię u zewnętrznego dostawcy. W pierwszym przypadku nie powinniśmy mieć problemów ze sprzedażą.

W sytuacji, gdy jedynie wynajmujemy powierzchnię możemy napotkać pewne trudności. Wynika to z tego, że usługodawca na pewno nie zwróci nam pieniędzy za resztę opłaconego okresu, natomiast my nie mamy prawa do oficjalnego wynajmu naszej powierzchni. W związku z tym najlepszym rozwiązaniem będzie dogadanie się z jakąś osobą, najlepiej znajomą, której będziemy odpłatnie udostępniali nasz serwer.

Jak widać decyzja o zamknięciu sklepu nie musi być aż tak tragiczna w skutkach. Oczywiście w powyższych rozważaniach nie uwzględniłem wszystkich możliwych kosztów np. kampania marketingowa, ale wynika to tego, że nie jest to obowiązkowy element przy zakładaniu sklepu, a jego cena jest w dużej mierze zależna od samego zleceniodawcy. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet w obliczu plajty istnieje zawsze możliwość minimalizacji strat. 

Polecamy: Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

REKLAMA

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

REKLAMA