iPad 2 – następca iPad’a oficjalnie zaprezentowany
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszą rzeczą, jaka rzuca się w oczy jest cena. I nie jest to cena astronomiczna, do jakich przyzwyczaił nas Apple, ale dość przystępna kwota, jaką przyjdzie nam zapłacić nawet za najdroższą wersję. Otóż nawet na nią wydamy sumę porównywalną z Motorolą Xoom, czyli w okolicach 800 dolarów, a warto zaznaczyć, że cena Motoroli została uznana na MWC za przystępną. Zanosi się więc na to, że Apple postara się zachować swój udział w rynku tabletów, który według Apple wynosi 90 procent. Poznajmy teraz specyfikację urządzenia.
REKLAMA
REKLAMA
Sercem iPad’a 2 jest dwurdzeniowy procesor 1 GHz Apple A5. W porównaniu do poprzednika iPad 2 ma dwa razy szybszy CPU i dziewięć razy szybszą grafikę. Bateria pozwala na 10 godzin pracy, a zapotrzebowanie na energię jest takie samo jak w dotychczasowym modelu. Urządzenie wyposażono również w dwie kamery: jedną z przodu o rozdzielczości VGA i jedną z tyły, z możliwością nagrywania wideo 720p.
iPad 2 wyposażono w wyświetlacz o przekątnej 9,7 cala i rozdzielczości 1024x768, czyli takiej samej jak pierwszy model. Ogromną różnicą jest jednak grubość, a raczej „cienkość” urządzenia. W tym przypadku producent się popisał. iPad 2 ma jedynie 8,8 mm grubości. Jest to wartość o 33 procent mniejsza niż w przypadku poprzednika, który mierzył „aż” 13,4 mm grubości. Nawet iPhone 4 jest o całe 5 mm grubszy. Imponujący wynik.
Zobacz również: Full-duplex w sieciach radiowych – recepta na większe transfery?
REKLAMA
Również waga zmieniła się na lepsze. Urządzenie waży 600 g (wersja Wi-Fi) lub 615 g (wersja Wi-Fi + 3G). Oznacza to, że sprzęt jest lżejszy od poprzednika, który ważył odpowiednio 630 g i 730 g. Urządzenie będzie również wyposażone w pamięć wewnętrzną o pojemności 16 GB, 32 GB i 64 GB. iPada 2 będzie można podłączyć do telewizora HD, do tego jednak potrzebna będzie dodatkowa przejściówka, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, ale do tego firma Apple zdążyła już nas przyzwyczaić.
Nowy tablet Apple będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych – czarnej i białej. Jeśli jednak dwa kolory to za mało, klienci spragnieni większej ilości barw będą mogli zakupić tak zwany Smart Cover, dostępny chyba we wszystkich kolorach tęczy. Swoją drogą sam „pokrowiec” jest bardzo sprytnie pomyślany. Jest mocowany magnetycznie do obudowy iPada, można go wygodnie składać lub zwijać, ale najlepsze jest to, że budzi tablet, gdy go otwieramy i usypia, podczas zamykania. Można powiedzieć, że pokrowiec ten działa jak klapka w telefonie. Ciekawe rozwiązanie.
iPad 2 pojawi się wyposażony w iOS 4.3, a to oznacza między innymi:
• Usprawnioną przeglądarkę Safari, która ma działać dwa razy szybciej,
• Bezprzewodowy streaming przez iTunes Home Sharing,
• Poprawiony AirPlay,
• Wbudowane aplikacje do współpracy z aparatami: PhotoBooth, FaceTime,
• Pojawią się hity Apple w wersji na iPad: iMovie i Garage Band.
Sprawdź też: Światowe zapasy mikroprocesorów na poziomie najwyższym od lat – jak to wpłynie na ceny?
Druga generacja iPada w Stanach Zjednoczonych Ameryki pojawi się 11 marca, a ceny będą uzależnione od wersji.
• Modele tylko Wi-Fi: 499 dolarów za 16 GB, 599 dolarów za 32 GB i 699 dolarów za 64 GB
• Modele Wi-Fi i 3G: 629 dolarów za 16 GB, 729 dolarów za 32 GB i 829 dolarów za 64 GB
W innych krajach, np. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Norwegii, Irlangii, Szwecji, Szwajcarii, Francji, Grecji, Danii, Kanadzie i innych, iPad 2 pojawi się 25 marca. Miejmy nadzieję, że cena urządzenia nie wzrośnie o horrendalne marże i podatki. Od kwietnia ubiegłego roku firma Apple sprzedała aż 15 milionów iPadów. Czy nowa generacja będzie sprzedawać się lepiej? Czas pokaże.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.