REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

iPad 2 – następca iPad’a oficjalnie zaprezentowany

Kamil Rogala
iPad 2
iPad 2

REKLAMA

REKLAMA

Wiele mówiło się na temat następcy iPad’a. Koniec plotek, mitów i niedomówień, czas na fakty. iPad 2 przestał być mitem, stał się rzeczywistością. Czy długo wyczekiwany iPad 2 spełnia oczekiwania fanów i miłośników urządzeń z logiem nadgryzionego jabłuszka?

Pierwszą rzeczą, jaka rzuca się w oczy jest cena. I nie jest to cena astronomiczna, do jakich przyzwyczaił nas Apple, ale dość przystępna kwota, jaką przyjdzie nam zapłacić nawet za najdroższą wersję. Otóż nawet na nią wydamy sumę porównywalną z Motorolą Xoom, czyli w okolicach 800 dolarów, a warto zaznaczyć, że cena Motoroli została uznana na MWC za przystępną. Zanosi się więc na to, że Apple postara się zachować swój udział w rynku tabletów, który według Apple wynosi 90 procent. Poznajmy teraz specyfikację urządzenia.

REKLAMA

REKLAMA

Sercem iPad’a 2 jest dwurdzeniowy procesor 1 GHz Apple A5. W porównaniu do poprzednika iPad 2 ma dwa razy szybszy CPU i dziewięć razy szybszą grafikę. Bateria pozwala na 10 godzin pracy, a zapotrzebowanie na energię jest takie samo jak w dotychczasowym modelu. Urządzenie wyposażono również w dwie kamery: jedną z przodu o rozdzielczości VGA i jedną z tyły, z możliwością nagrywania wideo 720p.

iPad 2 wyposażono w wyświetlacz o przekątnej 9,7 cala i rozdzielczości 1024x768, czyli takiej samej jak pierwszy model. Ogromną różnicą jest jednak grubość, a raczej „cienkość” urządzenia. W tym przypadku producent się popisał. iPad 2 ma jedynie 8,8 mm grubości. Jest to wartość o 33 procent mniejsza niż w przypadku poprzednika, który mierzył „aż” 13,4 mm grubości. Nawet iPhone 4 jest o całe 5 mm grubszy. Imponujący wynik.

Zobacz również: Full-duplex w sieciach radiowych – recepta na większe transfery?

REKLAMA

Również waga zmieniła się na lepsze. Urządzenie waży 600 g (wersja Wi-Fi) lub 615 g (wersja Wi-Fi + 3G). Oznacza to, że sprzęt jest lżejszy od poprzednika, który ważył odpowiednio 630 g i 730 g. Urządzenie będzie również wyposażone w pamięć wewnętrzną o pojemności 16 GB, 32 GB i 64 GB. iPada 2 będzie można podłączyć do telewizora HD, do tego jednak potrzebna będzie dodatkowa przejściówka, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, ale do tego firma Apple zdążyła już nas przyzwyczaić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy tablet Apple będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych – czarnej i białej. Jeśli jednak dwa kolory to za mało, klienci spragnieni większej ilości barw będą mogli zakupić tak zwany Smart Cover, dostępny chyba we wszystkich kolorach tęczy. Swoją drogą sam „pokrowiec” jest bardzo sprytnie pomyślany. Jest mocowany magnetycznie do obudowy iPada, można go wygodnie składać lub zwijać, ale najlepsze jest to, że budzi tablet, gdy go otwieramy i usypia, podczas zamykania. Można powiedzieć, że pokrowiec ten działa jak klapka w telefonie. Ciekawe rozwiązanie.

iPad 2 pojawi się wyposażony w iOS 4.3, a to oznacza między innymi:
• Usprawnioną przeglądarkę Safari, która ma działać dwa razy szybciej,
• Bezprzewodowy streaming przez iTunes Home Sharing,
• Poprawiony AirPlay,
• Wbudowane aplikacje do współpracy z aparatami: PhotoBooth, FaceTime,
• Pojawią się hity Apple w wersji na iPad: iMovie i Garage Band.

Sprawdź też: Światowe zapasy mikroprocesorów na poziomie najwyższym od lat – jak to wpłynie na ceny?

Druga generacja iPada w Stanach Zjednoczonych Ameryki pojawi się 11 marca, a ceny będą uzależnione od wersji.
• Modele tylko Wi-Fi: 499 dolarów za 16 GB, 599 dolarów za 32 GB i 699 dolarów za 64 GB
• Modele Wi-Fi i 3G: 629 dolarów za 16 GB, 729 dolarów za 32 GB i 829 dolarów za 64 GB 

W innych krajach, np. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Norwegii, Irlangii, Szwecji, Szwajcarii, Francji, Grecji, Danii, Kanadzie i innych, iPad 2 pojawi się 25 marca. Miejmy nadzieję, że cena urządzenia nie wzrośnie o horrendalne marże i podatki. Od kwietnia ubiegłego roku firma Apple sprzedała aż 15 milionów iPadów. Czy nowa generacja będzie sprzedawać się lepiej? Czas pokaże.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA