REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

iPad 2 – następca iPad’a oficjalnie zaprezentowany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
iPad 2
iPad 2

REKLAMA

REKLAMA

Wiele mówiło się na temat następcy iPad’a. Koniec plotek, mitów i niedomówień, czas na fakty. iPad 2 przestał być mitem, stał się rzeczywistością. Czy długo wyczekiwany iPad 2 spełnia oczekiwania fanów i miłośników urządzeń z logiem nadgryzionego jabłuszka?

Pierwszą rzeczą, jaka rzuca się w oczy jest cena. I nie jest to cena astronomiczna, do jakich przyzwyczaił nas Apple, ale dość przystępna kwota, jaką przyjdzie nam zapłacić nawet za najdroższą wersję. Otóż nawet na nią wydamy sumę porównywalną z Motorolą Xoom, czyli w okolicach 800 dolarów, a warto zaznaczyć, że cena Motoroli została uznana na MWC za przystępną. Zanosi się więc na to, że Apple postara się zachować swój udział w rynku tabletów, który według Apple wynosi 90 procent. Poznajmy teraz specyfikację urządzenia.

REKLAMA

REKLAMA

Sercem iPad’a 2 jest dwurdzeniowy procesor 1 GHz Apple A5. W porównaniu do poprzednika iPad 2 ma dwa razy szybszy CPU i dziewięć razy szybszą grafikę. Bateria pozwala na 10 godzin pracy, a zapotrzebowanie na energię jest takie samo jak w dotychczasowym modelu. Urządzenie wyposażono również w dwie kamery: jedną z przodu o rozdzielczości VGA i jedną z tyły, z możliwością nagrywania wideo 720p.

iPad 2 wyposażono w wyświetlacz o przekątnej 9,7 cala i rozdzielczości 1024x768, czyli takiej samej jak pierwszy model. Ogromną różnicą jest jednak grubość, a raczej „cienkość” urządzenia. W tym przypadku producent się popisał. iPad 2 ma jedynie 8,8 mm grubości. Jest to wartość o 33 procent mniejsza niż w przypadku poprzednika, który mierzył „aż” 13,4 mm grubości. Nawet iPhone 4 jest o całe 5 mm grubszy. Imponujący wynik.

Zobacz również: Full-duplex w sieciach radiowych – recepta na większe transfery?

REKLAMA

Również waga zmieniła się na lepsze. Urządzenie waży 600 g (wersja Wi-Fi) lub 615 g (wersja Wi-Fi + 3G). Oznacza to, że sprzęt jest lżejszy od poprzednika, który ważył odpowiednio 630 g i 730 g. Urządzenie będzie również wyposażone w pamięć wewnętrzną o pojemności 16 GB, 32 GB i 64 GB. iPada 2 będzie można podłączyć do telewizora HD, do tego jednak potrzebna będzie dodatkowa przejściówka, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, ale do tego firma Apple zdążyła już nas przyzwyczaić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy tablet Apple będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych – czarnej i białej. Jeśli jednak dwa kolory to za mało, klienci spragnieni większej ilości barw będą mogli zakupić tak zwany Smart Cover, dostępny chyba we wszystkich kolorach tęczy. Swoją drogą sam „pokrowiec” jest bardzo sprytnie pomyślany. Jest mocowany magnetycznie do obudowy iPada, można go wygodnie składać lub zwijać, ale najlepsze jest to, że budzi tablet, gdy go otwieramy i usypia, podczas zamykania. Można powiedzieć, że pokrowiec ten działa jak klapka w telefonie. Ciekawe rozwiązanie.

iPad 2 pojawi się wyposażony w iOS 4.3, a to oznacza między innymi:
• Usprawnioną przeglądarkę Safari, która ma działać dwa razy szybciej,
• Bezprzewodowy streaming przez iTunes Home Sharing,
• Poprawiony AirPlay,
• Wbudowane aplikacje do współpracy z aparatami: PhotoBooth, FaceTime,
• Pojawią się hity Apple w wersji na iPad: iMovie i Garage Band.

Sprawdź też: Światowe zapasy mikroprocesorów na poziomie najwyższym od lat – jak to wpłynie na ceny?

Druga generacja iPada w Stanach Zjednoczonych Ameryki pojawi się 11 marca, a ceny będą uzależnione od wersji.
• Modele tylko Wi-Fi: 499 dolarów za 16 GB, 599 dolarów za 32 GB i 699 dolarów za 64 GB
• Modele Wi-Fi i 3G: 629 dolarów za 16 GB, 729 dolarów za 32 GB i 829 dolarów za 64 GB 

W innych krajach, np. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Norwegii, Irlangii, Szwecji, Szwajcarii, Francji, Grecji, Danii, Kanadzie i innych, iPad 2 pojawi się 25 marca. Miejmy nadzieję, że cena urządzenia nie wzrośnie o horrendalne marże i podatki. Od kwietnia ubiegłego roku firma Apple sprzedała aż 15 milionów iPadów. Czy nowa generacja będzie sprzedawać się lepiej? Czas pokaże.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA