Zasada ograniczonego zaufania sprawdza się nie tylko na drodze, ale również w przypadku komputerów. Pamiętajmy jednak, że nie jest to najlepsza metoda zabezpieczenia laptopa przed kradzieżą. Jeśli myślimy, że laptopa nie da się ukraść, bo jest zbyt duży i nieporęczny, jesteśmy w ogromnym błędzie. Wystarczy chwila nieuwagi na uczelni, w pociągu czy restauracji, a nasze drogocenne narzędzie pracy zniknie. Domowy czy służbowy komputer dla wielu osób jest codziennym narzędziem pracy, bez którego ciężko wyobrazić sobie dzień. Jak więc zabezpieczyć nasz komputer przed kradzieżą?
W grudniu 2010 roku bezrobocie wzrosło do 12,3 proc. i było wyższe o 0,5 pkt proc. w stosunku do listopada. „Duży wzrost bezrobocia w końcówce ubiegłego roku związany jest z sezonowością w gospodarce. Już w marcu zatrudnienie zacznie rosnąć, szczególnie w takich branżach, jak budownictwo, rolnictwo, czy transport"- mówi dr Jacek Męcina, doradca zarządu PKPP Lewiatan.
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z zyskami, ale także niebezpieczeństwem poniesienia strat i utraty płynności finansowej, a w konsekwencji nawet upadłości. W takiej sytuacji, konieczne jest określenie majątku dłużnika, z którego nastąpi zaspokojenie wierzyciela. Wyjawienie majątku odbywa się według określonej procedury, którą rozpoczyna złożenie przez wierzyciela wniosku do sądu.
Cyberprzestępcy atakują z dwóch stron, co zapewnia im dużo większą skuteczność. Skuteczna obrona wymaga więc podjęcia działań na obu frontach. Tak, jak zmniejszenie ilości zainfekowanych komputerów będzie skutkować w mniejszej ilości zainfekowanych stron, tak i ograniczenie infekcji stron spowoduje spadek infekcji stacji roboczych. Czy istnieje sposób, jaki mogłyby zastosować firmy hostingowe, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się szkodników w plikach przechowywanych na ich serwerach?
Dla wielu konsumentów gwarancja jest dokumentem, który potwierdza odpowiedzialność producenta za swój produkt. Dzięki niej mamy pewność, że producent naprawi sprzęt, gdy ten ulegnie awarii. Niestety nie zawsze jest tak, jakbyśmy tego chcieli. Wiemy już, że gwarancja jest zobowiązaniem, które każdy z producentów przyjmuje na siebie dobrowolnie. Stąd wiele pułapek i niejasności. Oczywiście nie oznacza to, że producent lub sprzedawca może umowę gwarancyjną lekceważyć. Jak więc zmusić opornego gwaranta do ustępstw i wywalczyć swoje prawa?
Dla wielu klientów bardzo silnym magnesem jest gwarancja door-to-door. Pod tą nazwą kryje się określenie „od drzwi do drzwi”, czyli mówiąc wprost, gwarancja realizowana w domu klienta. Czasami tego typu gwarancja skłania konsumenta do kupna określonego sprzętu, nawet, jeśli konkurencja oferuje lepszy sprzęt, ale tradycyjną gwarancję. Wróćmy jednak do gwarancji. O co w niej chodzi?
Z reguły gwarancja powinna dawać nam poczucie bezpieczeństwa i pewności. Kupując sprzęt elektroniczny do firmy chcemy być pewni, że będzie on niezawodny, a w razie awarii, nie będzie problemu z naprawą lub wymianą sprzętu na nowy. W każdej firmie niezbędny jest niezawodny i pewny sprzęt, a każdy zastój spowodowany awarią to strata czasu i pieniędzy. Dlatego też kupując sprzęt do firmy, warto zainteresować się warunkami gwarancji producenta. Na co zwrócić uwagę?