REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ocena gotowości firmy do zmian

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej.

Gdzie i w jaki sposób szukać oszczędności w firmie?

Obecnie coraz więcej mówi się o rozsądnym wydawaniu pieniędzy. Temat oszczędzania dla większości z nas kojarzy się przede wszystkim z gospodarowaniem finansami osobistymi, warto jednak spojrzeć nań również z perspektywy przedsiębiorstw i zastanowić się, gdzie i w jaki sposób szukać mądrych oszczędności w firmie. Prezentujemy pięć sposobów, które pozwalają firmie obniżyć rachunki.

Inwestycje na rynkach kapitałowych - narzędzie Unit-Linked

Pojęcie Unit – Linked (dosł. „naczynia połączone”) oznacza narzędzie inwestycyjne, które korzysta z udogodnień oferowanych przez prawo polisom ubezpieczeniowym. Jest to narzędzie skierowana do szerokiego grona potencjalnych inwestorów. Mogą się na nie zdecydować wszystkie rodzaje spółek kapitałowych i osobowych, a także przedsiębiorstwa o strukturze mieszanej oraz firmy jednoosobowe.

Factoring – sposób na płynność finansową firmy

Usługa factoringu, to jedna z najdynamiczniej rozwijających się usług finansowych, pozwalających na realne wsparcie firmy. Faktoring to usługa, która pozwala przedsiębiorcom poprawić płynność finansową oraz zwiększyć obroty. Przedsiębiorcy z reguły nie mają czasu na zapoznanie się ze wszystkimi możliwościami, jakie oferuje im rynek finansowy. Dlatego coraz więcej instytucji finansowych i pośredników na bieżąco analizuje sytuację Klienta i dobiera dla niego optymalne rozwiązanie.

REKLAMA

Gdzie i dlaczego warto trzymać pieniądze w zagranicznych bankach?

Swobodny przepływ kapitału, wynikający z przynależności do różnych międzynarodowych organizacji o charakterze gospodarczym (np. UE) lub podpisanych dwu – lub wielostronnych międzynarodowych umów handlowych, umożliwia nie tylko działalność gospodarczą o charakterze transgranicznym, ale także lokowanie oszczędności na zagranicznych kontach bankowych.

Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem

W dniach 22 i 23 sierpnia 2016 w Warszawie odbędzie się szkolenie "Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem". Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Rola menedżera HR w zarządzaniu relacjami ze związkami zawodowymi

Sprawne i efektywne zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi wymaga przejrzystego uregulowania zasad współpracy i odpowiedzialności. Ważne jest także zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań pracodawcy, pracowników i związku zawodowego, a także proaktywnej postawy oraz konsekwencji w działaniu ze strony pracodawcy. Jest to rola menedżera HR.

Rodzinny biznes, czyli co robią dzieci polskich milionerów

Dzieci polskich milionerów w zasadzie nie muszą robić nic, ponieważ ich rodzice dobrze zadbali o to, żeby do końca życia niczego im nie brakowało. Mimo to, wielu z nich dołącza do rodzinnych biznesów, angażują się w ich budowę. Inni natomiast wybierają własną ścieżkę kariery i realizują się z dala od rodzinnych imperiów. Przyjrzyjmy się, co robią dzieci polskich milionerów?

REKLAMA

NBP: wzrost popytu na kredyty w sektorze MSP

W I kwartale 2016 roku popyt na kredyty dla przedsiębiorstw był zależny przede wszystkim od wielkości firmy - wynika z analizy Narodowego Banku Polskiego. W tym czasie banki odczuły spadek zainteresowania ze strony dużych przedsiębiorstw, ale jednocześnie odnotowały większy popyt w sektorze MSP.

Szkolenie „Efektywne zarządzanie projektami konstrukcyjno-budowlanymi wspierane systemem informatycznym” – 29 czerwca

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu on-line „Efektywne zarządzanie projektami konstrukcyjno-budowlanymi wspierane systemem informatycznym”, które odbędzie się 29 czerwca 2016 roku o godz. 10.00. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl.

Rozwój branży kosmetycznej w Polsce - trzy filary sukcesu

W ostatnich latach rynkowe triumfy święci polska branża kosmetyczna. Niewątpliwie wpływają na to rodzime tradycje tej gałęzi biznesu oraz rosnąca popularność internetowych poradników makijażowych. Ale szczególne znaczenie – zwłaszcza dla rozwoju eksportu kosmetyków – ma rządowe wsparcie branży. Dobrze to udowodniły niedawne targi Cosmoprof w Bolonii, gdzie Polska miała swój narodowy pawilon.

Płatności firmowe powyżej 15 tys. zł wyłącznie na konto bankowe

Od 1 stycznia 2017 r. firmowe płatności powyżej 15 tys. zł będą mogły być dokonywane tylko za pośrednictwem rachunku płatniczego - przewiduje podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja ustaw o PIT i CIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami?

Wdrożenie rozwiązań klasy talent management to nierzadko duże wyzwanie nie tylko dla samego działu HR, lecz także dla całej organizacji. Wiele procesów w obszarach tzw. miękkiego HR-u, które od momentu wystartowania systemu informatycznego będą w nim wspierane, przechodzą często proces weryfikacji oraz standaryzacji. Argumentów (również zaadresowanych do zarządu) za tym, aby podjąć się takiego wyzwania, jest wiele. Jak brzmią?

Jak wystawić fakturę po otrzymaniu zapłaty?

Otrzymałem zapłatę na podstawie faktury pro forma. Jak powinienem wystawić fakturę po otrzymaniu zapłaty? Co powinienem wpisać w miejscu, w którym na fakturze podaje się sposób zapłaty, skoro zapłatę już otrzymałem?

Rachunkowość oddziału samobilansującego

Do stosowania zapisów ustawy o rachunkowości zobowiązane są m.in. spółki kapitałowe, tj. spółki z o.o., spółki akcyjne.

UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r.

UOKiK przyjął, że w 2016 r. wpływy w budżecie z kar nakładanych na przedsiębiorców mogą wynieść ponad 50 mln złotych.

Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników

Zapraszamy do udziału w webinarium "Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników", które rozpocznie się w dniu 18 grudnia 2015 r. o godzinie 10:00. Patronat medialny nad webinarium objął portal Infor.pl

Czy kontrakt menedżerski stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia?

Kontrakt menedżerski zawarty przez spółkę kapitałową z członkiem zarządu, który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług zarządzania stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia (wyrok Sądu Najwyższego z 12 sierpnia 2015 r., sygn. akt I UK 246/14).

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Firmy będą mogły dłużej skorzystać z pomocy UE

Przedsiębiorstwa będą mogły dłużej korzystać z pieniędzy UE, przyznawanych w formie instrumentów zwrotnych, czyli poręczeń czy kredytów, w ramach programów na lata 2007-2013. Takie rozwiązanie przewidziano w rozporządzeniach, nad którymi pracuje MIR.

Kontrola w firmie przez instytucje państwowe – zakres, kompetencje i terminy

Każda firma prowadząca działalność gospodarczą może zostać skontrolowana przez uprawnione do tego instytucje państwowe (m.in. urząd skarbowy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Najwyższą Izbę Kontroli, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Handlową). Średnie statystyczne z US pokazują, że w 80 kontrolowanych przedsiębiorstwach na 100 kontrola ujawnia zobowiązania podatkowe.

Wiarygodność płatnicza firm – badanie online

Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu online „Wiarygodność płatnicza firm”. Celem badania jest ocena świadomości firm dotycząca wiarygodności płatniczej kontrahentów. Patronat medialny nad badaniem objął portal Infor.pl

Szerszy dostęp do kredytów na nowe technologie dla MŚP

Mikro, małe i średnie firmy będą mogły ubiegać się o specjalny kredyt na inwestycje w nowe technologie. Udzielony firmom kredyt będzie częściowo spłacany przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Zalety wywiadu gospodarczego

Wywiad gospodarczy pozwala zminimalizować ryzyko poniesienia strat finansowych na etapie pozyskiwania nowych kontrahentów. Dotyczy to w szczególności przedsiębiorców sprzedających swoje towary lub usługi z odroczonym terminem płatności. W takiej sytuacji wywiad gospodarczy pozwoli sprawdzić czy kontrahent jest zadłużony, czy niewypłacalny.

10 nowych ustaw gospodarczych do końca kadencji rządu

Premier Ewa Kopacz zapowiedziała uchwalenie 10 nowych ustaw gospodarczych do końca kadencji rządu. W najbliższym czasie zostaną ujawnione informacje, czego będą dotyczyły.

PE zaostrza walkę z praniem brudnych pieniędzy

Parlament Europejski uchwalił przepisy zaostrzające walkę z praniem brudnych pieniędzy. W tym celu, w krajach UE powstaną specjalne rejestry właścicieli firm, a banki, kasyna, księgowi czy prawnicy będą mieli obowiązek zwracać uwagę na podejrzane transakcje klientów.

Na drodze do implementacji Lean Management. Test siedmiu barier (T7B)

Niewiele jest pozytywnych przykładów udanego wdrożenia Lean Management wśród firm nie należących do grupy Toyoty, czy jej kooperantów. Często, jako przyczynę takiego stanu rzeczy, podaje się potrzebę zaangażowania się w proces implementacji najwyższego kierownictwa firmy, co spotyka się z oporem tego kierownictwa, a ten z kolei wynika z niezrozumienia intencji samej metody zarządzania.

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

W zdrowym ciele...efektywny pracownik

Na całym świecie zarówno duże korporacje, jak i mniejsze startupy inwestują w zdrowie swoich pracowników organizując im rozmawite formy aktywności ruchowej. Od zajęć medytacji, jogi w biurze po mecze piłki nożnej a nawet wyjazdy na obozy przetrwania, czy popularny także w Polsce paintball. Playstation, stoły do gry w piłkarzyki czy popularny draft pomału ustępują miejsca grupowym zajęciom sportowym, gwarantującym także psychiczny relaks.

Przedsiębiorstwa i przedsiębiorczość w Polsce

Najwyższe wskaźniki rynkowe i wzrostu w sektorze przedsiębiorstw szacuje się w województwie mazowieckim. Wyniki tego regionu od wielu lat utrzymują się na wysokim poziomie, tj. na pierwszym miejscu w skali kraju. Najważniejsze czynniki rozwoju dotyczą wysokiej dynamiki zmian liczby przedsiębiorstw, wielkości przedsiębiorstw oraz zakresu działania. Wskaźnik dla tego regionu jest około dwukrotnie wyższy od średniej krajowej.

Przyjęto Wieloletni Plan Finansowy Państwa

Rząd przyjął Wieloletni Plan Finansowy Państwa na lata 2015 - 2018, którego głównym założeniem jest poprawa sytuacji na rynku pracy i w sektorze finansów publicznych - deficyt spadnie z 2,7% w 2015 r. do 1,2 % PKB w 2018 r.

Za prowadzenie parabanku nawet 10 mln zł kary

W ostatnim czasie często słychać o działalności parabanków. Są to instytucje świadczące usługi podobne do bankowych, jednakże prowadzą swoją działalność bez zezwolenia, nie podlegają specyficznym dla banków regulacjom prawnym oraz systemowi gwarantowania depozytów. W związku z tym, rząd chce wprowadzić wysokie kary za prowadzenie takiej działalności.

Zwiększone wydatki w maju

Maj to jeden z tych miesięcy, w którym domowy budżet może ucierpieć bardziej niż zwykle. Powodem jest miedzy innymi majówka oraz inne wydarzenia, takie jak komunie, Dzień Matki oraz Dzień Dziecka. Ile wydamy w maju?

Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)

W dzisiejszym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym niezbędną częścią zmiany myślenia o zarządzaniu personelem w przedsiębiorstwach, czy organizacjach powinna być inwestycja w technologie informatyczne typu HCM (ang. Human Capital Management). Kończą się już czasy, gdy w organizacjach wykorzystywano technologie informatyczne do wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi, przede wszystkim by ograniczyć ryzyko kar z urzędu skarbowego, czy ZUS z tytułu nieprawidłowego naliczenia podatku lub świadczeń chorobowych.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

Na czym polega pranie brudnych pieniędzy?

W walce polegającej na przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy instytucje obowiązane, w tym m.in. biura rachunkowe, mają określone zadania, z których zgodnie z ustawą o praniu pieniędzy i przeciwdziałaniu terroryzmowi muszą się bezwzględnie wywiązywać. Instytucje te mają obowiązek rejestrować i zgłaszać podejrzane transakcje. W praktyce jednak nasuwa się wiele wątpliwości, jakie transakcje powinny wzbudzać podejrzenie osób m.in. prowadzących księgi rachunkowe, a także notariuszy, biegłych rewidentów, fundacji itp.

Lean Management, metoda zarządzania, która zdumiewa cz. II.

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Jak skutecznie zarządzać czasem pracy?

Istnieją odpowiednie techniki, które mogą nam pomóc w lepszej organizacji czasu pracy. Jednak nawet najdoskonalsze metody na niewiele się zdadzą, jeśli będziemy działali w zgodzie ze starymi, nieefektywnymi przekonaniami i przyzwyczajeniami.

Lean Management - metoda zarządzania, która zdumiewa cz. I

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Dokumenty w firmie – pułapka dla wydajności?

Stare porzekadło mówi: „czas to pieniądz”, jednak w praktyce firmy o tym zapominają. Nawet w dobie XXI wieku, erze informacji i automatyzacji procesów czas w wielu przedsiębiorstwach jest zwyczajnie marnowany – z przyczyn często prozaicznych. Liczby mówią same za siebie: zarządzanie dokumentami w archaiczny sposób to „luksus” który kosztuje krocie. Stać na niego Twoją firmę? Zobacz jak zarządzać obiegiem dokumentów by szybko zobaczyć pozytywne efekty. Prezentujemy porady specjalistów.

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Prowadzenie firmy w formie holdingu

Obecnie rynek pozwala na podejmowanie działalności w różnych formach, które są mniej lub bardziej korzystne. W Polsce wciąż stosunkowo nowe pozostaje pojęcie holdingu, które przez to budzi wiele wątpliwości i wzbudza nieufność wśród nowych przedsiębiorców. Wręcz przeciwnie, holding jest szansą na rozwój średnich firm. Co decyduje o jego przewadze?

Naruszenie przepisów o czasie pracy przez kadrę zarządzającą

Coraz częściej pracodawcy decydują się na zatrudnienie kadry zarządzającej, która będzie odpowiedzialna za przestrzeganie przepisów o czasie pracy. W przypadku popełnienia przestępstwa bądź wykroczenia przeciwko prawom pracownika, możliwe będzie pociągnięcie do odpowiedzialności przełożonego a nie samego pracodawcę.

Zmiany w udzielaniu pomocy publicznej przedsiębiorcom w SSE

Rada Ministrów wydała rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, przedłożone przez ministra gospodarki.

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach

Prowadzenie działalności gospodarczej wiążę się nie tylko z wieloma uprawnieniami, ale także pewnymi obowiązkami. Każdy, kto zdecyduje się założyć własną firmę, musi być świadomy, że co miesiąc czeka go duża ilość zadań związanych z zarządzaniem majątkiem. Jest wiele przykładów formalności, z którymi musi zmierzyć się przedsiębiorca.

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Z pewnością każda firma sprzedająca towary, świadcząca usługi i wystawiająca faktury dobrze zna problem nieterminowego ich regulowania. Kilkanaście, a niejednokrotnie nawet kilkadziesiąt dni zwłoki to znaczne obciążenie dla bieżącej działalności firmy, powodujące brak płynności finansowej, a w konsekwencji prowadzące do zatorów płatniczych. Tymczasem na rynku dostępnych jest kilka skutecznych usług, które mogą zapewnić firmie stały dopływ środków finansowych. Przedsiębiorstwa mogą wybierać między metodami takimi jak kredyt czy faktoring lub zdecydować się na usługi firm monitorujących należności.

Indeksy dynamiki zjawisk w modelach następstw szeregowych

Najbardziej syntetycznym miernikiem oceny pracy przedsiębiorstwa jest jego zysk. Jednak myli się ten, kto sądzi, że taki miernik wystarczy do oceny pracy firmy, w tym oceny pracy zarządu firmy. Zysk może być mały lub duży (co to oznacza mały/duży?), może być osiągnięty kosztem ograniczenia nakładów na innowacje; albo znaczna część wypracowanego zysku może pochodzić z działalności innej niż podstawowa itd. Tak więc zysk jest ważny, ale nie mniej ważne jest obserwowanie efektywności gospodarowania majątkiem firmy.

REKLAMA