REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Factoring – sposób na płynność finansową firmy

Factoring – sposób na płynność finansową firmy
Factoring – sposób na płynność finansową firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Usługa factoringu, to jedna z najdynamiczniej rozwijających się usług finansowych, pozwalających na realne wsparcie firmy. Faktoring to usługa, która pozwala przedsiębiorcom poprawić płynność finansową oraz zwiększyć obroty. Przedsiębiorcy z reguły nie mają czasu na zapoznanie się ze wszystkimi możliwościami, jakie oferuje im rynek finansowy. Dlatego coraz więcej instytucji finansowych i pośredników na bieżąco analizuje sytuację Klienta i dobiera dla niego optymalne rozwiązanie.

REKLAMA

Nierzadko spotykamy Klientów, którzy nie posiadają wystarczającej ilości kapitału obrotowego. Problemy te nie są spowodowane spadkiem sprzedaży czy popularności produktu. Swoim Klientom oferujemy wsparcie faktoringowe ponieważ jest to szybka i bezpieczna droga do poprawy płynności finansowej firmy. Działanie faktoringowe jest bardzo proste. Usługa polega na wykupieniu przez bank wierzytelności faktorantów, czyli Klientów. Usługa przeznaczona jest dla przedsiębiorstw, które chcą przyspieszyć wpływ płatności z wystawionych faktur. Ważne w tej sytuacji jest to, że wykupione przez bank wierzytelności mogą dotyczyć zarówno faktur krajowych, jak i zagranicznych. Zarządzanie wierzytelnościami przez firmę zewnętrzną, pozwala przedsiębiorcy ograniczyć ryzyko niewypłacalności kontrahenta oraz jest alternatywnym źródłem finansowania bieżącej działalności – mówi Marcin Kopciara, Dyrektor Departamentu Produktów Firmowych w Open Finance SA.

REKLAMA

Usługa faktoringowa to doskonałe rozwiązanie w sytuacji, gdy chcemy rozwijać firmę, a nasze środki są zamrożone. Przedsiębiorcy sami decydują o zakresie współpracy z firmą faktoringową. Jak to działa?

Przedsiębiorca wystawia za świadczone usługi fakturę z terminem płatności 90 dni. Jeżeli przedsiębiorca korzysta z usługi faktoringu, nie musi czekać na płatność aż trzy miesiące. Otrzymuje ją w ciągu kilku dni od firmy faktoringowej – najczęściej jest to 80-90% wartości wystawionej faktury. Następnie firma faktoringowa czeka na płatność od kontrahenta i wówczas rozlicza pozostałą część i swoje opłaty.

REKLAMA

W Open Finance SA każde przedsiębiorstwo otrzyma indywidualne wsparcie. Nasza oferta skierowana jest zarówno do małych, jak i dużych przedsiębiorstw, które stale chcą się rozwijać. Zgłaszają się do nas Klienci, którzy potrzebują pełnego wsparcia, ale również tacy, którzy chcą przekazać firmie faktoringowej pojedyncze wierzytelności. Klient sam decyduje, którą fakturę czy które wierzytelności przekazuje do objęcia faktoringiem – dodaje. 

Faktoring świadczą instytucje bankowe oraz pozabankowe. Instytucje pozabankowe są odpowiednim wsparciem dla klientów, których sytuacja finansowa nie jest akceptowana przez banki. Dla takich klientów faktoring pozabankowy jest bardzo często jedynym rozwiązaniem na poprawę płynności oraz poprawę kondycji całego przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usługa faktoringowa może być niepełnafirma faktoringowa kupuje wierzytelności przedsiębiorcy z możliwością regresu w stosunku do niego w razie niewypłacalności kontrahenta. W takiej sytuacji, w razie niewypłacalności dłużnika, przedsiębiorca jest zobowiązany do dokonania zapłaty firmie faktoringowej.

Faktoring bez regresu (pełny) polega natomiast na finansowaniu należności oraz przejęciu ryzyka niewypłacalności kontrahenta przez firmę faktoringową. Jest to rozwiązanie, które umożliwia finansowanie bieżącej działalności firmy, ale również pozwala ustrzec się przed ewentualną przedłużającą się zwłoką w płatnościach kontrahentów.

Przedsiębiorcy mają również możliwość skorzystania z faktoringu globalnego, czyli faktoringu bez przejęcia ryzyka niewypłacalności kontrahenta. Dotyczy to wszystkich wierzytelności wystawionych dla zaakceptowanych kontrahentów. Klient decyduje, które faktury przesyła do finansowania. W ramach faktoringu globalnego Klient ma pełną informację o jakości portfela wystawianych przez siebie faktur oraz współpracujących kontrahentów.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

W Open Finance dostępny jest również faktoring odwrotny. Jest to usługa, dzięki której przedsiębiorca zyskuje dodatkowy czas na zapłatę swoich zobowiązań. Jest to alternatywa dla kredytu. Faktoring pozwala na wzrost konkurencyjności dzięki wykorzystywaniu rabatów u dostawców oraz proponowania kontrahentom dłuższych terminów płatności.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA