REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r.

Subskrybuj nas na Youtube
UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r. /fot. Fotolia
UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r. /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

UOKiK przyjął, że w 2016 r. wpływy w budżecie z kar nakładanych na przedsiębiorców mogą wynieść ponad 50 mln złotych.

W 2016 r. zakładane wpływy w budżecie UOKiK z kar nakładanych na przedsiębiorców wyniosą ponad 50 mln zł - poinformował w czwartek szef UOKiK Adam Jasser, przedstawiając posłom plany finansowe Urzędu.

REKLAMA

Jasser przedstawiał projekt budżetu UOKiK na 2016 r. na posiedzeniu sejmowej Komisji gospodarki i rozwoju, która rozpatrywała go dla Komisji finansów i zaopiniowała pozytywnie.

"Urząd zaplanował dochody budżetowe na poziomie 56 mln zł, jak zwykle zastrzegamy tutaj, że ponieważ tym wpływem są kary pieniężne, to przewidywanie jest utrudnione; to bardzo często fluktuuje. Ale na potrzeby budżetu taka orientacyjna liczba jest przyjęta" - mówił Jasser posłom. Dla porównania w 2014 r. Urząd nałożył na przedsiębiorców kary w wysokości 86 mln zł, a najwyższa z nich - dla Aegon Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie SA - wyniosła 23,5 mln zł.

Jak powiedział, UOKiK zaplanował też w budżecie 1 mln 250 tys. zł z tytułu najmu, gdyż jest administratorem budynku, który dzieli z Komisją Nadzoru Finansowego.

Zaplanowane wydatki - wg Jassera - wyniosą 66 mln 600 tys. zł, co oznacza 3 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Prezes UOKiK przypomniał, że w 2015 r. wydatki zostały zwiększone o 14 proc. w stosunku do pierwotnej ustawy budżetowej. Było to związane - mówił posłom - z nałożeniem na Urząd nowych obowiązków, jeśli chodzi o kontrolę klauzul niedozwolonych w kontraktach konsumenckich oraz ochronę konsumentów na rynku finansowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Moja firma

REKLAMA

"Tak jak w wypadku innych urzędów znaczącą część wydatków stanowią wynagrodzenia i pochodne, ale warto też wspomnieć o kwocie 16 mln zł w tym budżecie na bieżące wydatki pozapłacowe, przede wszystkim związane z działalnością laboratoriów i badaniem produktów" - wyjaśniał. Projekt budżetu przewiduje na wynagrodzenia w UOKiK w 2016 r. ponad 34 mln zł.

Jasser dodał, że kolejną istotną pozycją po stronie wydatków jest kwota ok. 2 mln 700 tys. zł przeznaczona na dotacje celowe dla organizacji konsumenckich, działających na zlecenie i pod nadzorem Urzędu na rzecz ochrony klienta indywidualnego. Chodzi o takie organizacje jak Federacja Konsumentów, która udziela np. nieodpłatnych porad i pomocy prawnej przy dochodzeniu roszczeń przez konsumentów m.in. poprzez infolinię konsumencką.

Zobacz serwis: Prawo dla firm

"Tu też wzrostu w stosunku do poprzedniego roku nie ma, ale w roku poprzednim ta kwota wzrosła o milion złotych" - opisywał prezes UOKiK.

Posłowie z Komisji gospodarki i rozwoju nie mieli poważniejszych uwag do przedstawionego przez Urząd projektu budżetu i zaakceptowali go jednogłośnie.

Źródło: PAP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

REKLAMA

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

REKLAMA

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA