REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r.

Subskrybuj nas na Youtube
UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r. /fot. Fotolia
UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r. /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

UOKiK przyjął, że w 2016 r. wpływy w budżecie z kar nakładanych na przedsiębiorców mogą wynieść ponad 50 mln złotych.

W 2016 r. zakładane wpływy w budżecie UOKiK z kar nakładanych na przedsiębiorców wyniosą ponad 50 mln zł - poinformował w czwartek szef UOKiK Adam Jasser, przedstawiając posłom plany finansowe Urzędu.

REKLAMA

REKLAMA

Jasser przedstawiał projekt budżetu UOKiK na 2016 r. na posiedzeniu sejmowej Komisji gospodarki i rozwoju, która rozpatrywała go dla Komisji finansów i zaopiniowała pozytywnie.

"Urząd zaplanował dochody budżetowe na poziomie 56 mln zł, jak zwykle zastrzegamy tutaj, że ponieważ tym wpływem są kary pieniężne, to przewidywanie jest utrudnione; to bardzo często fluktuuje. Ale na potrzeby budżetu taka orientacyjna liczba jest przyjęta" - mówił Jasser posłom. Dla porównania w 2014 r. Urząd nałożył na przedsiębiorców kary w wysokości 86 mln zł, a najwyższa z nich - dla Aegon Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie SA - wyniosła 23,5 mln zł.

Jak powiedział, UOKiK zaplanował też w budżecie 1 mln 250 tys. zł z tytułu najmu, gdyż jest administratorem budynku, który dzieli z Komisją Nadzoru Finansowego.

REKLAMA

Zaplanowane wydatki - wg Jassera - wyniosą 66 mln 600 tys. zł, co oznacza 3 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Prezes UOKiK przypomniał, że w 2015 r. wydatki zostały zwiększone o 14 proc. w stosunku do pierwotnej ustawy budżetowej. Było to związane - mówił posłom - z nałożeniem na Urząd nowych obowiązków, jeśli chodzi o kontrolę klauzul niedozwolonych w kontraktach konsumenckich oraz ochronę konsumentów na rynku finansowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Moja firma

"Tak jak w wypadku innych urzędów znaczącą część wydatków stanowią wynagrodzenia i pochodne, ale warto też wspomnieć o kwocie 16 mln zł w tym budżecie na bieżące wydatki pozapłacowe, przede wszystkim związane z działalnością laboratoriów i badaniem produktów" - wyjaśniał. Projekt budżetu przewiduje na wynagrodzenia w UOKiK w 2016 r. ponad 34 mln zł.

Jasser dodał, że kolejną istotną pozycją po stronie wydatków jest kwota ok. 2 mln 700 tys. zł przeznaczona na dotacje celowe dla organizacji konsumenckich, działających na zlecenie i pod nadzorem Urzędu na rzecz ochrony klienta indywidualnego. Chodzi o takie organizacje jak Federacja Konsumentów, która udziela np. nieodpłatnych porad i pomocy prawnej przy dochodzeniu roszczeń przez konsumentów m.in. poprzez infolinię konsumencką.

Zobacz serwis: Prawo dla firm

"Tu też wzrostu w stosunku do poprzedniego roku nie ma, ale w roku poprzednim ta kwota wzrosła o milion złotych" - opisywał prezes UOKiK.

Posłowie z Komisji gospodarki i rozwoju nie mieli poważniejszych uwag do przedstawionego przez Urząd projektu budżetu i zaakceptowali go jednogłośnie.

Źródło: PAP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA