REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r.

Subskrybuj nas na Youtube
UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r. /fot. Fotolia
UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r. /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

UOKiK przyjął, że w 2016 r. wpływy w budżecie z kar nakładanych na przedsiębiorców mogą wynieść ponad 50 mln złotych.

W 2016 r. zakładane wpływy w budżecie UOKiK z kar nakładanych na przedsiębiorców wyniosą ponad 50 mln zł - poinformował w czwartek szef UOKiK Adam Jasser, przedstawiając posłom plany finansowe Urzędu.

REKLAMA

REKLAMA

Jasser przedstawiał projekt budżetu UOKiK na 2016 r. na posiedzeniu sejmowej Komisji gospodarki i rozwoju, która rozpatrywała go dla Komisji finansów i zaopiniowała pozytywnie.

"Urząd zaplanował dochody budżetowe na poziomie 56 mln zł, jak zwykle zastrzegamy tutaj, że ponieważ tym wpływem są kary pieniężne, to przewidywanie jest utrudnione; to bardzo często fluktuuje. Ale na potrzeby budżetu taka orientacyjna liczba jest przyjęta" - mówił Jasser posłom. Dla porównania w 2014 r. Urząd nałożył na przedsiębiorców kary w wysokości 86 mln zł, a najwyższa z nich - dla Aegon Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie SA - wyniosła 23,5 mln zł.

Jak powiedział, UOKiK zaplanował też w budżecie 1 mln 250 tys. zł z tytułu najmu, gdyż jest administratorem budynku, który dzieli z Komisją Nadzoru Finansowego.

REKLAMA

Zaplanowane wydatki - wg Jassera - wyniosą 66 mln 600 tys. zł, co oznacza 3 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Prezes UOKiK przypomniał, że w 2015 r. wydatki zostały zwiększone o 14 proc. w stosunku do pierwotnej ustawy budżetowej. Było to związane - mówił posłom - z nałożeniem na Urząd nowych obowiązków, jeśli chodzi o kontrolę klauzul niedozwolonych w kontraktach konsumenckich oraz ochronę konsumentów na rynku finansowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Moja firma

"Tak jak w wypadku innych urzędów znaczącą część wydatków stanowią wynagrodzenia i pochodne, ale warto też wspomnieć o kwocie 16 mln zł w tym budżecie na bieżące wydatki pozapłacowe, przede wszystkim związane z działalnością laboratoriów i badaniem produktów" - wyjaśniał. Projekt budżetu przewiduje na wynagrodzenia w UOKiK w 2016 r. ponad 34 mln zł.

Jasser dodał, że kolejną istotną pozycją po stronie wydatków jest kwota ok. 2 mln 700 tys. zł przeznaczona na dotacje celowe dla organizacji konsumenckich, działających na zlecenie i pod nadzorem Urzędu na rzecz ochrony klienta indywidualnego. Chodzi o takie organizacje jak Federacja Konsumentów, która udziela np. nieodpłatnych porad i pomocy prawnej przy dochodzeniu roszczeń przez konsumentów m.in. poprzez infolinię konsumencką.

Zobacz serwis: Prawo dla firm

"Tu też wzrostu w stosunku do poprzedniego roku nie ma, ale w roku poprzednim ta kwota wzrosła o milion złotych" - opisywał prezes UOKiK.

Posłowie z Komisji gospodarki i rozwoju nie mieli poważniejszych uwag do przedstawionego przez Urząd projektu budżetu i zaakceptowali go jednogłośnie.

Źródło: PAP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA