REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nadchodzi czas finansów pracowniczych

Pracodawcy coraz intensywniej walczą o pracowników, próbując wyróżnić się na rynku ofertą dodatkowych benefitów pracowniczych. Jednym z nich jest rządowy projekt PPK, mający jednak tyle samo zwolenników, co przeciwników. Tymczasem Symmetrical godzi wszystkich – pracodawców i pracowników – udostępniając platformę do obsługi tzw. finansów pracowniczych.

Procedury compliance – obowiązki i korzyści dla przedsiębiorców

Zarządzenie przedsiębiorstwem stanowi nie lada wyzwanie zarówno pod względem prawnym jak i organizacyjnym. Bardzo ważne jest wypracowanie odpowiednich mechanizmów pozwalających uniknąć różnego rodzaju zagrożeń. Z pomocą w tym zakresie przychodzą procedury compliance. Co dokładnie oznacza to słowo oraz jakie korzyści niesie ze sobą wprowadzenie stosownych procedur w Państwa organizacji?

Jednorazowe dofinansowanie z urzędu pracy na działalność gospodarczą

Jednorazowe dofinansowanie z urzędu pracy na rozpoczęcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej to najpopularniejsza forma wsparcia. Co trzeba zrobić, aby je uzyskać?

Kredytmarket wykupuje obligacje i kolejny raz daje zarobić inwestorom

Polska Platforma Kredytowa S.A., operator internetowej platformy finansowej Kredytmarket, właśnie dokonała terminowego wykupu obligacji serii H, o wartości nominalnej 1 mln zł. W ciągu 2,5 lat działalności spółka wyemitowała już 14 serii obligacji o łącznej wartości nominalnej 16,8 mln. Inwestorzy na obligacjach Kredytmarket realizowali stopy zwrotu średnio na poziomie 5% w skali roku.

REKLAMA

Crowdinvesting - inwestowanie społecznościowe

Crowdinvesting ułatwia spółkom pozyskanie środków na rozwój. Chętnie korzystają z niego przede wszystkim początkujące przedsięwzięcia, np. start-upy. Dla emitentów crowdinvesting to szansa na pozyskanie większego grona inwestorów, a dla nich z kolei oznacza to większą ofertę inwestycyjną. To również opcja dla niedoświadczonych inwestorów, którzy boją się angażować duże środki.

Zarządzanie projektami - metoda ścieżki krytycznej

Napięte terminy, wieloetapowe projekty, lista potencjalnych problemów i zespół do skoordynowania – a wszystko „na wczoraj”. Jak zorganizować pracę, żeby sprawnie wykonać nawet najbardziej skomplikowane zadanie? Które czynności mogą być zaplanowane równolegle i w jakiej kolejności je układać? Z pomocą przychodzi metoda ścieżki krytycznej, która przy pomocy prostych kroków pomaga uporządkować pracę tak, aby wyznaczyć najważniejsze zadania i stworzyć harmonogramy niezależnie od wielkości projektu.

Zarządzanie w firmie

Małe, duże, jednoosobowe, kapitałowe, prywatne czy państwowe - każda firma musi być zarządzana. Bez odpowiedniego kierownictwa oraz zgranego zespołu pracowników ciężko jest osiągać cele postawione przed przedsiębiorstwem. Dobrze wykształcona i doświadczona kadra menadżerska może dodać firmie skrzydeł i poprowadzić ją we właściwym kierunku. Czym jest zarządzanie w firmie? Jakie są elementy strategiczne zarządzania? Na co zwracać uwagę prowadząc firmę?

Pokolenie Z - zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy

Na rynek pracy wkraczają powoli osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. Jakie są zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy?

REKLAMA

Ważne pytania, gdy wdrażasz system IT do zarządzania majątkiem

Po pierwsze: jaki system wybrać? Po drugie: jak go wdrożyć? Oba na pierwszy rzut oka proste, potrafią sprawić kłopot nawet doświadczonym menadżerom zarządzania. Z wielu powodów najczęściej używane są moduły środków trwałych w systemie ERP, a w sytuacjach mniejszej ilości składników tabele arkusza kalkulacyjnego np. MS Excel. Czy takie rozwiązania to dobry wybór?

Jak zarządzać czasem w pracy?

Organizacja czasu to jedna z bardziej cenionych przez pracodawców umiejętności. Raczej nie umieszcza się jej w życiorysie, ponieważ wydaje się być kompetencją oczywistą. A jednak wielu, jeżeli nie większość, pracowników ma poważne problemy z zarządzaniem swoim czasem służbowym. W efekcie zaległości się piętrzą, a ludzie żyją w coraz większym stresie. Przyswojenie kilku prostych zasad pozwoli jednak lepiej zaplanować swój dzień i wywiązać się ze wszystkich powierzonych obowiązków.

Od czego zacząć by efektywnie zarządzać majątkiem organizacji?

W jaki sposób zwiększyć efektywność aktywów pracujących na zysk organizacji? Od czego zacząć by wynik naszych działań był rzeczywiście wyjątkowy? Artykuł odpowiada na te pytania.

Jaki zmieni się brytyjski rynek finansowy po Brexicie

Drugi co do wielkości polski bank inwestycyjny i korporacyjny uruchamia swoje pierwsze międzynarodowe biuro w Londynie - jest to jasny sygnał "wotum zaufania" dla Wielkiej Brytanii od zarządzających bankiem Pekao. Czy to oznacza, ze brytyjski rynek finansowy po Brexicie będzie nadal prężnie się rozwijał? Jakie mogą być skutki wyjścia Wielkiej Brytanii z UE dla polskich firm?

Polecamy książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”

Mamy przyjemność zaprezentować książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”, która ukazała się pod patronatem medialnym Infor. Autorkami są Inga Bielińska i Zofia Jakubczyńska. Książka zawiera praktyczne narzędzia niezbędne w pracy menedżera, które pozwolą przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.

Budżet na 2019 r.

Rząd przyjął projekt budżetu na 2019 rok, przedłożony przez ministra finansów. Najważniejszym celem polityki budżetowej prowadzonej przez Radę Ministrów jest utrzymanie stabilności finansów publicznych przy jednoczesnym wspieraniu wzrostu gospodarczego oraz solidarnościowej polityki społecznej.

Pokolenie „Y” z milionowymi długami, czyli jak uniknąć kłopotów finansowych rozpoczynając dorosłe życie

31-latek z 6 mln zł długów na koncie. To niechlubny rekord, ale najnowsze dane zebrane przez Krajowy Rejestr Długów pokazują, że nie jest to odosobniony przypadek i z każdym rokiem przybywa młodych Polaków, którzy weszli w dorosłość z długami. Już 630 tys. osób należących do grupy wiekowej 25-35 lat jest zadłużonych na astronomiczną sumę ponad 6,5 mld zł łącznie. Dlaczego coraz więcej przedstawicieli pokolenia „Y” popada w spiralę długów? Jak uniknąć kłopotów finansowych nie tylko przed 30-tką, ale i w późniejszych latach życia?

Pieniądze na rozwój firmy - gdzie je znaleźć

Chcesz założyć firmę, ale zastanawiasz się skąd wziąć pieniądze? Podpowiadamy gdzie znaleźć pieniądze na rozwój działalności gospodarczej.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży"

Różnorodność produktów ubezpieczeniowych dostępnych na rynku sprawia, że firmy muszą konkurować zarówno na płaszczyźnie pozyskania nowego klienta, jak i utrzymania dotychczasowych kontrahentów zapewniając im kompleksowy i wysoki standard usług. Dobra oferta musi być wielokanałowa. Ponadto, komunikacja we wszystkich kanałach powinna być treściowo spójna, inaczej momentalnie straci wiarygodność. Musi charakteryzować się ciągłością, czyli procesy zapoczątkowane w jednym kanale powinny być płynnie kontynuowane we wszystkich innych, gdziekolwiek podejmie je klient

Jak budować relacje biznesowe? Ważna jest otwartość i zadawanie pytań

Niektórym wydaje się, że skuteczność w kontaktach biznesowych jest uzależniona głównie od tego, jak dobrze opanowało się techniki perswazji, a czasem i manipulacji. Tymczasem w perspektywie długofalowej nie do przecenienia jest umiejętność stworzenia dobrej atmosfery w rozmowie. W jaki sposób zadbać o budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi?

Rozliczenie wyniku finansowego przez spółki kapitałowe

Decyzję o podziale zysku lub pokryciu straty jednostka podejmuje w nowym roku obrotowym po sporządzeniu i zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego. Oznacza to, że uchwałę o podziale zysku/pokryciu straty za 2017 r. jednostka zaewidencjonuje w księgach rachunkowych 2018 r.

Lokaty mogą przynosić straty nawet do 2021 r.

Narodowy Bank Polski przygotował projekcję inflacji, która nie jest pocieszająca dla osób odkładających pieniądze na bankowych lokatach. Rosnące wynagrodzenia, spadające bezrobocie, tanie kredyty i nieatrakcyjne lokaty przyczynią się do powstania realnych strat dla osób, które odkładają pieniądze dla lokatach.

Polecamy książkę "Od celu do wyniku" Jima Collinsa

W książce "Od celu do wyniku" Jim Collins, opisując mechanizmy katalityczne w biznesie, oferuje czytelnikowi pewne ogólne zasady i wskazówki, jak w efektywny sposób stworzyć mechanizm właściwy dla konkretnego środowiska biznesowego. Patronat medialny nad książką objął Infor.

Jakie są wynagrodzenia menedżerów w Warszawie?

Jak pokazują przeprowadzone badania średnia pensja w Warszawie na stanowisku kierowniczym w 2017 roku wyniosła 8,5 tys. zł brutto. Jednak co czwarty menedżer pracujący w stolicy zarabiał powyżej 12 tys. brutto.

Identyfikator LEI - szansa czy utrudnienie?

LEI (Legal Entity Identifiler) to identyfikator alfanumeryczny, oparty na normie ISO 17442 stworzonej przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. Składa się z 20 znaków i ma na celu jednoznaczną identyfikację podmiotów prawnych uczestniczących w transakcji finansowej. Z czym wiąże się jego wprowadzenie i co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorców? Kto może zyskać, a kto ma powody do obaw? Warto wiedzieć, zanim wystąpimy o kod LEI.

Lean leadership - jak zadbać o trwałość zmian w firmie?

Wiele przedsiębiorstw traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu. Jak więc wdrożyć w organizacji kulturę ciągłego doskonalenia?

Przywództwo transformacyjne - czy sprawdzi się w Twojej firmie?

Dynamiczne otoczenie biznesowe i kolejne pokolenie na rynku pracy stawiają przed liderami nowe wyzwania. W sprostaniu im może pomóc zarządzanie w myśl koncepcji przywództwa transformacyjnego. Na czym ona polega i czy jej zastosowanie sprawdzi się tylko w przypadku kierowania zespołem millenialsów?

Zarządzanie ryzykiem i zmianą w przedsiębiorstwie

Niepewność i ryzyko to zjawiska nieodłącznie towarzyszące działalności gospodarczej. Są one odzwierciedleniem wpływu rozmaitych zagrożeń na podjętą działalność biznesową. Przeciwdziałanie tym zagrożeniom stanowi świadome zarządzanie ryzykiem. Każdy nowy pomysł, nowa działalność czy nowe przedsięwzięcie związane jest nierozerwalnie z ryzykiem, które ma decydujący wpływ na możliwość odniesienia sukcesu. Z powodzeniem ryzyko odnieść można również do jednostek już działających na rynku. Istnienie ryzyka nie musi, a nawet nie powinno stanowić bariery do podejmowania wyzwań gospodarczych.

Finanse publiczne w 2018 r.

Dług sektora instytucji rządowych i samorządowych w latach 2018-19 ustabilizuje się na poziomie 53,0% PKB. Deficyt w roku 2018 będzie na historycznie niskim poziomie.

Unijny budżet 2018 r.

Z budżetu UE do Polski wpłynie ponad 50 mld PLN. Środki te mają sfinansować politykę spójności, WPR, ochronę granic zewnętrznych oraz bezpieczeństwa w UE.

Rachunek escrow zabezpieczy transakcję zbycia udziałów lub akcji

Strony transakcji sprzedaży udziałów (akcji) zazwyczaj nie są sobie wcześniej znane a rozpoczęcie negocjowania warunków umowy jest pierwszą okazją do nawiązania między nimi kontaktu. Zrozumiałe jest że, w szczególności w takich przypadkach kupujący i sprzedający mają do siebie ograniczone zaufanie, a sama transakcja może być kwalifikowana jako ta o podwyższonym ryzyku. Jednym ze sposobów na zabezpieczenie interesów majątkowych obu stron transakcji i tym samym zminimalizowanie ryzyka kontraktowego, jest rachunek zastrzeżony (rachunek escrow).

Zmiany - sposób na przetrwanie i szansa na sukces. Jak wprowadzić je w firmie?

Większość ludzi podchodzi do zmian w sposób sceptyczny. Zauważył to już Józef Ignacy Kraszewski, pisząc: „Ludzie boją się zmian, nawet na lepsze”, potwierdzają to także współczesne badania. Wszystko dlatego, że nasz mózg w większości przypadków woli „chodzić utartymi ścieżkami” zamiast dostarczać sobie dodatkowego wysiłku. Jeśli jednak byśmy się nie zmieniali, to już dawno byśmy wyginęli. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku biznesu. Jak więc skutecznie wprowadzać zmiany w firmie i czy można się do tego przygotować?

Większa ochrona klientów zawierających umowy ubezpieczenia od 2018 roku

Przed zawarciem umowy ubezpieczenia, sprzedawca ubezpieczeń ma określić – na podstawie uzyskanych od klienta informacji – jego wymagania i potrzeby oraz podać mu w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym - tak wynika z projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Ustawa ma obowiązywać od 2018 roku.

Firmy z sektora MŚP w najlepszej kondycji od trzech lat

Tak dobrych nastrojów w sektorze MŚP, czyli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw nie było od trzech lat. Badania wskazują, że ponad 67 proc. właścicieli firm z tego sektora pozytywnie ocenia kondycję finansową swojego przedsiębiorstwa, a 35 proc. przewiduje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy sytuacja jeszcze się polepszy. Natomiast najważniejsze zadanie, jakie stawiają przed sobą przedsiębiorcy to pozyskanie nowych klientów.

Toksyczni menadżerowie mogą doprowadzić do upadku nawet najlepsze firmy

Brak zaangażowania w wykonywaną pracę to jeden z najpoważniejszych problemów z jakim mierzą się organizacje. A będzie jeszcze gorzej. Niedługo niemal każda firma nie dość, że będzie rywalizować o wykwalifikowanego pracownika, to będzie musiała zapewnić mu dobrą atmosferę pracy i podtrzymywać motywację do efektywnego działania. W takim środowisku najważniejszą rolę odgrywać będą managerowie i liderzy, ponieważ to ludzie pełni pasji i dobrej energii sprawiają, że podwładni chcą angażować się w rozwój firmy. Zgubne są zaś skutki ukierunkowania jedynie na wynik.

Coraz nowsze systemy informatyczne usprawniają zarządzanie firmą

Warto wdrażać coraz nowsze systemy informatyczne do firm. W oparciu o istotne dane dotyczące działalności firmy usprawniają jej funkcjonowanie, obniżają koszty i pomagają podejmować strategiczne decyzje.

Konferencja „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”

Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”, która odbędzie się 19 września 2017 roku w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

Czy to nam się podoba, czy nie, świat idzie do przodu coraz szybciej, a organizacje chcące utrzymać się na rynku powinny za światem nadążać. We wciąż zmieniającym się środowisku bez zdolności adaptacji nie da się przetrwać. Dzięki książce Beaty Kozyry przejście ze stanu obecnego do stanu pożądanego, przestaniecie postrzegać jako zagrożenie – a zaczniecie upatrywać w nim szansy na usprawnienie organizacji! Patronem medialnym książki jest portal Infor.pl.

Najważniejsze mechanizmy Ładu Rodzinnego – Strategia międzypokoleniowa firmy

Firmy rodzinne zakładane na przełomie lat 80/90 stają obecnie przed widmem sporych zmian. Rodzinne biznesy prowadzone przez pierwsze pokolenie, nadal funkcjonują zgodnie z wypracowanymi przez lata schematami i zależnościami. Często takie porządki są czymś naturalnym dla właściciela a tym samym, mocno niesformalizowanym. Jednak wraz z rozwojem firmy i wchodzeniem nowych pokoleń do jej struktur, konieczne staje się sformalizowanie wcześniejszych zasad. Zwłaszcza jeśli właścicielom zależy na sprawnym funkcjonowaniu firmy i zachowaniu jej ciągłości.

Siedem zdań, którymi skutecznie zdemotywujesz pracowników

Motywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Zdecydowanie prościej przygasić zaangażowanie członków zespołu, na przykład przez nieumiejętną komunikację, niż je rozpalić. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?

Wybrane zagadnienia wynikające z projektu nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu cz. I

W dniu 26 czerwca 2017 r. minął termin na implementację Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (…). Obecnie trwają prace nad nowelizacją ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (dalej jako ustawa o p.p.p.f.t.). Procedowany projekt implementuje do polskiego porządku prawnego szereg nowości, które w istotny sposób zmieniają dotychczasowy system przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Osobista misja przywódcy

Obecnie temat przywództwa jest niesłychanie popularny. Wiele się mówi o potrzebie silnych przywódców, wartościach, autorytetach i turkusowych organizacjach. Ale jak wiele z tych rzeczy, o których się mówi, wprowadza się w czyn?

Jak się przygotować do kontroli skarbowej? Pytania i odpowiedzi

Jakie uprawnienia ma kontroler? Czy jego wizyta może być niezapowiedziana? Kiedy jest czas na poprawienie błędów? O odpowiedź na najbardziej nurtujące przedsiębiorców pytania, poprosiliśmy eksperta.

Cele finansowe - jak je sobie wyznaczać i osiągać?

Trzech przedsiębiorców z branży internetowej, których łączy jedno – odnieśli finansowy sukces, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zarabiania i rozsądnego wydawania. Monika Świędrych - prekursorka branży LegalTech w Polsce, twórczyni startupu prawos.pl, Kirill Bigai – współzałożyciel platformy korepetycji preply.com oraz Marek Wylon – założyciel jednej z największych polskich spółek z branży gier komputerowych - GameDesire, radzą jak osiągnąć wyznaczone cele finansowe.

Polecamy książkę „Everest lidera” Anny Sarnackiej-Smith

W książce „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój „Everest”, górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl.

Nowe standardy zarządzania budżetem

Prowadzenie rzetelnej analizy wydatków i przychodów firmy mało kiedy jest zadaniem rozpalającym entuzjazm osób nią zarządzających i prowadzących jej statystyki finansowe. Budżetowanie bez wątpienia jest czasochłonnym i pieczołowitym procesem, a prognozowanie przyszłego stanu przedsiębiorstwa, jego aktywów, kapitałów, kosztów i przychodów najczęściej kojarzone jest ze stertą faktur i nieskończonymi ciągami cyfr wpisanych do komórek Excela. Upowszechnienie nowych technologii i rozwój sektora IT spowodowały, iż zaczęły pojawiać się nowe możliwości i narzędzia, z których pomocą czynności te można w znacznym stopniu uprościć.

Rozdział własności od zarządzania – szansa i ryzyko dla przedsiębiorstw sektora MSP

Kwestia nadzoru w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest zagadnieniem pojawiającym się w literaturze przedmiotu w Polsce dopiero od niedawna, ponieważ w dotychczasowej praktyce, po przemianach lat 90-tych to głównie właściciele sprawują nadzór kierowniczy nad zarządzanymi przez siebie przedsiębiorstwami tego sektora.

Stopy procentowe nadal bez zmian

Rada Polityki Pieniężnej na środowym posiedzeniu pozostawiła stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna stopa procentowa NBP wynosić będzie nadal 1,50 proc. w skali rocznej.

Limit transakcji gotówkowych dla firm w 2017 r.

Nowelizacja ustawy o podatku PIT, CIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która weszła w życie 1 stycznia 2017 r. obniża do 15 tys. zł limit transakcji gotówkowych dokonywanych przez firmy.

Wzrost cen w 2017 r.

Polakom coraz trudniej będzie zaoszczędzić. Wzrost cen już się rozpoczął. O tym jak silny ma być będzie decydował popyt. Z całą pewnością w górę nadal będą szły ceny napojów oraz żywności.

Główne miary kosztowe i operacyjne w controllingu kosztowym

Nowoczesny controlling kosztów wymaga wypracowania kryteriów wyboru i integracji narzędzi zarządzania kosztami w spójny system. Controlling kosztów jest integralną częścią szeroko rozumianego systemu controllingu i zyskuje na znaczeniu w przedsiębiorstwach, które dążą do zwiększonego udziału w rynku poprzez poprawę produktywności, wydajności, jakości oferowanych produktów oraz optymalizacji kosztów.

Unijne instrumenty finansowe dla małych firm

W ciągu ostatniego roku w Polsce uruchomiono preferencyjne finansowanie dla przedsiębiorców z trzech programów UE na lata 2014-2020. Łączna wartość dostępnych środków to ponad 2,3 mld zł, a skorzystało z nich już ponad 3 tys. polskich mikroprzedsiębiorców.

REKLAMA