REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polecamy książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”

Subskrybuj nas na Youtube
Polecamy książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”
Polecamy książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”

REKLAMA

REKLAMA

Mamy przyjemność zaprezentować książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”, która ukazała się pod patronatem medialnym Infor. Autorkami są Inga Bielińska i Zofia Jakubczyńska. Książka zawiera praktyczne narzędzia niezbędne w pracy menedżera, które pozwolą przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.

Przywództwo w akcji, czyli efektywnie zarządzaj poprzez rozmowę!

REKLAMA

REKLAMA

Rozmowa menedżerska to najskuteczniejsze i najszybciej działające narzędzie mogące spowodować pożądaną zmianę, o ile… zostanie dobrze przygotowana i przeprowadzona.

Inga Bielińska i Zofia Jakubczyńska to doświadczone trenerki i konsultantki, które od 2005 roku wspierają liderów w budowaniu efektywnych zespołów. Stąd w ich książce Jeden na jeden znajdziesz głównie rzeczywiste dialogi, praktyczne wskazówki oraz opisy doświadczeń polskich liderów, a wszystko to okraszone szerszym kontekstem teoretycznym, pozwalającym lepiej zrozumieć poruszane zagadnienia.

Dzięki lekturze tej książki zrozumiesz, na czym tak naprawdę polega bycie empatycznym liderem, który efektywnie realizuje cele biznesowe. Nauczysz się dawać odważną informację zwrotną, ukierunkowaną na zmianę. Będziesz miał okazję pracować z własnymi obawami związanymi z rozwojem swoich ludzi. Dowiesz się także, jak wpływać na pracownika, gdy przyjmuje postawę:

REKLAMA

  • Daj mi, daj mi…

- awans,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- podwyżkę,

- szkolenia,

- ekskluzywne warunki pracy.

  • Postaraj się lepiej mną zarządzać.
  • Dbaj o mnie.
  • Nie przeszkadzaj mi w pracy.

Wyjątkowym elementem książki "Jeden na jeden" jest transkrypcja i praktyczna analiza ośmiu dialogów pomiędzy liderem i pracownikiem. Dowiesz się, dlaczego prezentowane rozmowy nie działają, choć niektóre z nich wykorzystują obiegowe narzędzia, oraz poznasz nowe możliwości bardziej skutecznego działania. Poza opisami problemów i komentarzami do dialogów w książce znajdziesz też studia przypadku, ćwiczenia służące autorefleksji i konkretne, praktyczne narzędzia do wdrożenia w pracy lidera, które pozwolą ci przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.

Trudne rozmowy są nieodłączną częścią pracy menedżera. Jak należy się do nich przygotować? Jak dobierać właściwe w danej chwili słowa? Jak osiągnąć to, czego się chce, a jednocześnie zachować dotychczasowy charakter relacji?

Przez lata obserwowałyśmy, jak modele rozmów, narzędzia i techniki kruszą się w starciu z rzeczywistością. Kierowane ciekawością szukałyśmy przyczyn i je znalazłyśmy. Nawet wprawni komunikacyjnie liderzy nie osiągają porozumienia ani swoich celów i nie budują sobie dobrej marki osobistej, gdy za gładkością werbalną ukryta jest nieodpowiednia postawa. Analizując rozmowy, które przytaczamy, zobaczysz, jak czasami niuanse decydują o tym, jak intencja jest odczytana przez drugą stronę i w jakim kierunku toczy się dalej rozmowa.

Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich poznasz wypracowane przez nas koncepcje dotyczące współczucia i empatii w pracy oraz ich wpływu na odważne rozmowy i działania. Druga część to zapisy realnych rozmów polskich liderów. Sugerujemy, byś czytając dialogi, zaczął od własnej próby analizy i znalezienia mocnych i ryzykownych fragmentów. My pokazujemy ci jedną z wielu opcji, naszą analizę, odwołującą się do tego, co przedstawiałyśmy w części pierwszej. Zanim przeczytasz proponowany przez nas alternatywny przebieg dialogu, wykonaj ćwiczenie, które umożliwia refleksję i jednocześnie przygotowanie się do rozmów z pracownikami. Dzięki temu będziesz miał okazję zderzyć swoje hipotezy z naszymi i w efekcie będziesz nabierał wprawy i odwagi. Część trzecia to narzędziownia, w której pokazujemy dodatkowe techniki i modele rozmów, które są przydatne w prowadzeniu odważnych interwencji liderskich.

Ta książka ma przede wszystkim charakter praktyczny. Chcemy cię zainspirować, ale zależy nam także na tym, abyś był aktywnym czytelnikiem. Zachęcamy cię do czytania z zaciekawieniem i dopasowywania tego, co proponujemy, do twojej rzeczywistości. Robimy to właśnie po to, by przedstawione w książce przykłady stanowiły dla ciebie trampolinę do twoich własnych odważnych interwencji liderskich.

Inga Bielińska

Partner zarządzający i założycielka Value Plus, gdzie odpowiada za relacje z klientami i superwizje zespołu. Aktywna zawodowo od 17 lat.

Zajmuje się rozwijaniem liderów w organizacjach poprzez programy coachingowe, mentoringowe i szkoleniowe. Jest certyfikowanym coachem ICF (PCC), certyfikowanym mentor coachem ICF i trenerem inspirowanym Non-Violent Communication. Zrealizowała ponad 1500 godzin coachingowych (coaching menedżerski, kreatywności, zespołów) i dwa razy tyle pracy trenerskiej. Pracowała dla branż: nowoczesnych technologii IT, wydawniczej, produkcyjnej, turystycznej.

Obecnie mieszka i pracuje w Dolinie Krzemowej w Kalifornii.

Zofia Jakubczyńska

Partner zarządzający i założycielka Value Plus, gdzie odpowiada za relacje z klientami, tworzenie programów rozwojowych oraz operacyjne zarządzanie firmą. W roli trenera i coacha od 12 lat wspiera liderów w budowaniu efektywnych zespołów. Zajmowała się realizowaniem dużych projektów personalnych w jednej z największych instytucji finansowych w kraju. Początkowo specjalizowała się w pozyskiwaniu talentów, a następnie w programach rozwojowych dla organizacji. Następnie w spółce należącej do Pracuj Solutions, w roli Dyrektora ds. Programów Rozwojowych, kierowała pracą 12-osobowego zespołu coachów. Zrealizowała ponad 10 tysięcy godzin pracy w formie szkoleń, coachingów grupowych i indywidualnych skupiając się na tematyce przywództwa, przechodzenia przez zmiany, osobistej efektywności, zarządzania pracą zespołów i rozwiązywania konfliktów. Publikuje teksty m.in. w magazynie „Szef Sprzedaży”. Pracowała dla branż: finansowej, nowych technologii, rolnej, produkcyjnej, retail.

"Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami"

Inga Bielińska, Zofia Jakubczyńska

MT Biznes

Premiera książki: 28 września 2018 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA