REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?

Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?
Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?

REKLAMA

REKLAMA

Na pytanie tytułowe nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Są imprezy firmowe, na które warto zaprosić rodziny pracowników i będzie to korzystne dla zespołu. Natomiast niektóre wydarzenia firmowe są przeznaczone wyłącznie dla pracowników.

Imprezy firmowe - kiedy warto zaprosić rodzinę pracownika

Piknik firmowy - nowe oblicze pracownika

REKLAMA

Jeśli do tej pory nie było okazji, aby spotkać rodziny lub bliskich osób pracowników, zaproszenie ich pomoże lepiej zrozumieć osoby, z którymi pracujesz. Stwarza to doskonałą okazję, by spojrzeć na pracownika oczami jego rodziny. To z kolei umacnia relacje również między pracownikami, pokazując „prawdziwą twarz” pracownika, którą nie zawsze będzie w stanie okazać zza komputera. A jak pokazuje badanie Show Service Events Marketing - 70% pracowników wysoko ceni sobie dobre relacje budowane z kolegami z pracy. Integracja pracowników poprzez organizację pikników firmowych to zatem dobre rozwiązanie.

System motywacyjny  - dodatkowy bodziec do działania

Dołączając rodzinę pracowników do imprezy firmowej, demonstrujesz pracownikom, że nie chodzi tylko o biznes; chodzi również o włączenie ich bliskich do „kręgu” (psychologia zarządzania). Wpływa to na poczucie przynależności, lojalność pracowników, a jeśli twoim zadaniem jest zwiększenie ogólnego zadowolenia pracowników i wzrost motywacji do pracy, jest to jeden ze sposobów na osiągnięcie tych celów.

Imprezy firmowe z okazji świąt

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Imprezy świąteczne (wigilie firmowe, spotkanie opłatkowe) to najlepsze okazje do zaproszenia rodziny pracowników do wspólnego świętowania. Nie tylko wykorzystujemy niepowtarzalną atmosferę świąteczną, ale także motywujemy pracowników do uczestnictwa i sprawiamy, że wydarzenie firmowe stanie się bardziej interesujące. 

Kiedy lepiej nie zapraszać rodziny pracownika na imprezę firmową

Generowanie pomysłów lub podsumowanie kwartalne

Jeśli Twoje wydarzenie koncentruje się na podsumowaniu wyników sprzedaży, lub mówieniu o kolejnej kampanii marketingowej, zaproszenie rodziny niekoniecznie będzie dobrym pomysłem. Dlaczego? To proste - może zniechęcić pracowników do aktywnego uczestniczenia i tworzenia rozwiązań, a dla osób niebędących pracownikami jest to po prostu nudne. Jest jednak na to rozwiązanie. - Organizując wyjazd firmowy dla pracowników i ich rodzin warto rozważyć opcję zorganizowania wydarzeń dla członków rodzin, którzy nie będą uczestniczyć w zebraniach firmowych. Już na etapie zadania sobie pytania „gdzie zorganizować wyjazd firmowy” należy sprawdzić, jakie atrakcje na imprezy są dostępne w ofercie organizatora wydarzenia - podpowiada Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy. 

Team Building 

Gdy cel Twojej imprezy firmowej koncentruje się przede wszystkim budowaniu zespołu i aspektach takich jak budowanie relacji, poprawa kreatywnego myślenia lub rozwiązywanie problemów grupowych, obecność rodziny może uniemożliwić realizację z zaplanowanych założeń. Team building, integracja pracowników wymagają 100% skupienia się na wykonywaniu zadań i pełnego zaangażowania na każdym etapie ćwiczeń. Co ciekawe, według badań obecnie aż 85% wyjazdów ma cel o charakterze team building.

Wyjazd firmowy - koszt

REKLAMA

Jeśli budżet firmowy zostanie mocno nadwyrężony w momencie zaproszenia dodatkowych uczestników, zdecydowanie powinniśmy zaprosić na wyjazd firmowy samych pracowników. Ile kosztuje event firmowy? Ceny zależą od ich rodzaju wydarzenia - duże firmy inwestują nawet ponad 100 tys. zł w pojedynczy wyjazd integracyjny. Przeciętny budżet na osobę wynosi ok. 235 zł, więc jeśli nie w tym roku, to być może w przyszłym uda się odpowiednio zaplanować budżet i zorganizować event dla większego grona uczestników.

Oczywiście wszystkie podpunkty są tylko sugestiami. - Sytuacja każdej firmy jest wyjątkowa, dlatego planując wydarzenie, należy pamiętać o uwzględnieniu specyfiki firmy, kultury organizacyjnej, pory roku, czy możliwości finansowych - podsumowuje Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA