REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?
Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?

REKLAMA

REKLAMA

Na pytanie tytułowe nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Są imprezy firmowe, na które warto zaprosić rodziny pracowników i będzie to korzystne dla zespołu. Natomiast niektóre wydarzenia firmowe są przeznaczone wyłącznie dla pracowników.

Imprezy firmowe - kiedy warto zaprosić rodzinę pracownika

Piknik firmowy - nowe oblicze pracownika

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli do tej pory nie było okazji, aby spotkać rodziny lub bliskich osób pracowników, zaproszenie ich pomoże lepiej zrozumieć osoby, z którymi pracujesz. Stwarza to doskonałą okazję, by spojrzeć na pracownika oczami jego rodziny. To z kolei umacnia relacje również między pracownikami, pokazując „prawdziwą twarz” pracownika, którą nie zawsze będzie w stanie okazać zza komputera. A jak pokazuje badanie Show Service Events Marketing - 70% pracowników wysoko ceni sobie dobre relacje budowane z kolegami z pracy. Integracja pracowników poprzez organizację pikników firmowych to zatem dobre rozwiązanie.

System motywacyjny  - dodatkowy bodziec do działania

Dołączając rodzinę pracowników do imprezy firmowej, demonstrujesz pracownikom, że nie chodzi tylko o biznes; chodzi również o włączenie ich bliskich do „kręgu” (psychologia zarządzania). Wpływa to na poczucie przynależności, lojalność pracowników, a jeśli twoim zadaniem jest zwiększenie ogólnego zadowolenia pracowników i wzrost motywacji do pracy, jest to jeden ze sposobów na osiągnięcie tych celów.

REKLAMA

Imprezy firmowe z okazji świąt

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Imprezy świąteczne (wigilie firmowe, spotkanie opłatkowe) to najlepsze okazje do zaproszenia rodziny pracowników do wspólnego świętowania. Nie tylko wykorzystujemy niepowtarzalną atmosferę świąteczną, ale także motywujemy pracowników do uczestnictwa i sprawiamy, że wydarzenie firmowe stanie się bardziej interesujące. 

Kiedy lepiej nie zapraszać rodziny pracownika na imprezę firmową

Generowanie pomysłów lub podsumowanie kwartalne

Jeśli Twoje wydarzenie koncentruje się na podsumowaniu wyników sprzedaży, lub mówieniu o kolejnej kampanii marketingowej, zaproszenie rodziny niekoniecznie będzie dobrym pomysłem. Dlaczego? To proste - może zniechęcić pracowników do aktywnego uczestniczenia i tworzenia rozwiązań, a dla osób niebędących pracownikami jest to po prostu nudne. Jest jednak na to rozwiązanie. - Organizując wyjazd firmowy dla pracowników i ich rodzin warto rozważyć opcję zorganizowania wydarzeń dla członków rodzin, którzy nie będą uczestniczyć w zebraniach firmowych. Już na etapie zadania sobie pytania „gdzie zorganizować wyjazd firmowy” należy sprawdzić, jakie atrakcje na imprezy są dostępne w ofercie organizatora wydarzenia - podpowiada Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy. 

Team Building 

Gdy cel Twojej imprezy firmowej koncentruje się przede wszystkim budowaniu zespołu i aspektach takich jak budowanie relacji, poprawa kreatywnego myślenia lub rozwiązywanie problemów grupowych, obecność rodziny może uniemożliwić realizację z zaplanowanych założeń. Team building, integracja pracowników wymagają 100% skupienia się na wykonywaniu zadań i pełnego zaangażowania na każdym etapie ćwiczeń. Co ciekawe, według badań obecnie aż 85% wyjazdów ma cel o charakterze team building.

Wyjazd firmowy - koszt

Jeśli budżet firmowy zostanie mocno nadwyrężony w momencie zaproszenia dodatkowych uczestników, zdecydowanie powinniśmy zaprosić na wyjazd firmowy samych pracowników. Ile kosztuje event firmowy? Ceny zależą od ich rodzaju wydarzenia - duże firmy inwestują nawet ponad 100 tys. zł w pojedynczy wyjazd integracyjny. Przeciętny budżet na osobę wynosi ok. 235 zł, więc jeśli nie w tym roku, to być może w przyszłym uda się odpowiednio zaplanować budżet i zorganizować event dla większego grona uczestników.

Oczywiście wszystkie podpunkty są tylko sugestiami. - Sytuacja każdej firmy jest wyjątkowa, dlatego planując wydarzenie, należy pamiętać o uwzględnieniu specyfiki firmy, kultury organizacyjnej, pory roku, czy możliwości finansowych - podsumowuje Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA