| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: transport

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu transport. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące transport.

Polscy przwoźnicy żądają jednolitej interpretacji umów z Rosją

Aktualizacja: 18.05.2012

Przewoźnicy specjalizujący się w transporcie międzynarodowym domagają się, by rząd doprowadził do powstania jednolitej interpretacji umów z Rosją dotyczących zezwoleń na przewozy. Ostrzegają, że strona Rosyjska próbuje wyeliminować polskich przewoźników z rynku i zapowiadają protest. »

TimoCom: Słaby początek roku w branży transportowej

Aktualizacja: 23.04.2012

Według danych z barometru transportowego TimoCom branża transportowa przeżyła najgorszą końcówkę roku od czasów wielkiego kryzysu gospodarczego w roku 2008. »

System Alliance Europe: Coraz większa sieć drobnicowa

Aktualizacja: 23.04.2012

Europejska sieć drobnicowa System Alliance Europe obejmuje już 51 partnerów w 26 krajach. »

Jakie obowiązki ma uczestnik przewozu towarów niebezpiecznych

Aktualizacja: 06.03.2012

Czego klient nie może wymagać od operatora w obsłudze towarów niebezpiecznych a czego domagać się powinien? »

GEFCO: Sposób na transport motocykli

Aktualizacja: 28.02.2012

GEFCO rozwija usługi transportowe dla producentów motocykli i skuterów. Coraz większy rynek jednośladów w Polsce sprawia, że ofertą mogą być zainteresowani także klienci indywidualni. »

Na czym polega usługa project cargo

Aktualizacja: 03.02.2012

Realizowane na rynku duże inwestycje, niezmiennie wiążą się z koniecznością przemieszczania urządzeń i innych elementów, o gabarytach znacznie przekraczających wymiary naczep czy kontenerów. Wymagają one skomplikowanych operacji spedycyjnych i planowania - project cargo. »

Jak skutecznie monitorować przesyłki drogowe?

Aktualizacja: 11.06.2012

W dzisiejszych czasach zagrożeń utraty ładunku wynikających z różnych czynników zewnętrznych podczas transportu jest wiele. Dlatego międzynarodowe firmy spedycyjne oferują coraz częściej swoim klientom dostęp on-line do informacji na temat statusu przesyłki za pomocą specjalnej platformy.  »

Reklamacje w drodze elektronicznej „e-reklamacje” – część II

Aktualizacja: 11.06.2012

W dobie komputeryzacji pojawia się pytanie, czy w procesie transportu, którego jednym z elementów jest rozpatrywanie reklamacji klientów, możliwe jest wprowadzenie systemu elektronicznego zastępującego tradycyjną formę składania reklamacji - na piśmie. Przedmiotem niniejszego opracowania jest dokonanie prawnej oceny takiej możliwości na tle przepisów „transportowych” regulujących kwestię reklamacji. »

Reklamacje w drodze elektronicznej „e-reklamacje” cz. I

Aktualizacja: 16.11.2011

W dobie komputeryzacji pojawia się pytanie, czy w procesie transportu, którego jednym z elementów jest rozpatrywanie reklamacji klientów, możliwe jest wprowadzenie systemu elektronicznego zastępującego tradycyjną formę składania reklamacji - na piśmie. Przedmiotem niniejszego opracowania jest dokonanie prawnej oceny takiej możliwości na tle przepisów „transportowych” regulujących kwestię reklamacji. »

Czym różni się spedycja od przewozu w kontekście podpisywanych umów

Aktualizacja: 14.10.2011

Jakie treści zawarte w umowie decydują o tym, czy mamy do czynienia z umową przewozu, czy spedycji? Co musi zawierać dobrze przygotowana umowa? Jakie są konsekwencje zaniedbań? - o tym w artykule Pawła Budrewicza. »

Nadchodzą trudne czasy dla przewoźników drogowych

Aktualizacja: 15.07.2011

W tym roku rynek transportowy czekają wielkie zmiany. W dużej mierze dotkną głównie niewielkie firmy przewozowe, w szczególności te, które świadczą usługi przewozu międzynarodowego. »

Obligatoryjny, czy fakultatywny charakter reklamacji usług przewozowych ?

Aktualizacja: 05.11.2011

Reklamacja usług przewozowych - w potocznym rozumieniu - oznacza skierowaną do przewoźnika skargę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług przewozowych, której najczęściej towarzyszy żądanie dobrowolnego naprawienia szkody spowodowanej owym niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług. Kiedy więc reklamacja usług przewozowych ma fakultatywny a kiedy obligatoryjny charakter? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Barchan

Ekspert ds. Leasingu, Menedżer

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »