REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sprzedaż, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług dostępu do portalu internetowego

Spółka z o.o. świadczy usługi udzielania dostępu do portalu internetowego. Usługa jest zawierana na okres 6 lub 12 miesięcy. W dniu udzielenia firmie kontrahenta dostępu do portalu internetowego spółka wystawia fakturę, natomiast zapłata za fakturę (usługę) następuje w późniejszym terminie. W którym momencie powstaje obowiązek podatkowy w VAT?

Blog firmowy w 2017 r. - co zrobić, by każdy go czytał?

Blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o dużym i wciąż jeszcze niewyczerpanym potencjale. Jakie trendy będą rządzić firmową blogosferą w 2017 roku? Co zrobić, by blog firmowy przynosił odczuwalne korzyści i budował markę firmy w internecie?

Twitter pozwoli napisać więcej

Serwis społecznościowy Twitter uelastycznił reguły dotyczące długości publikowanych wpisów.

Prognoza rozwoju sektora mediów i rozrywki w Polsce i na świecie do 2020 roku (raport PwC)

Wartość polskiego sektora mediów i rozrywki w 2020 roku wyniesie 10,8 mld dol. – wynika z raportu firmy doradczej PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020” (Entertainment and Media Outlook). W 2020 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce osiągną poziom wydatków na reklamę telewizyjną.

REKLAMA

Podatek handlowy od 1 września 2016 r.

Dnia 1 września 2016 r. weszła w życie ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej, tzw. podatek handlowy. W głównej mierze obejmie zagraniczne sieci handlowe. W założeniach, podatek ma przynieść budżetowi 1,6 mld zł wpływów.

Skutki podatkowe sprzedaży po cenie wyższej od ceny zakupu

Czy cena sprzedaży powinna być wyższa niż wydatki poniesione na zakup? W jakich sytuacjach niezastosowanie się do cen rynkowych nie zostanie zakwestionowane przez organy podatkowe?

Brak komunikacji w zakresie ochrony firmowych danych

Obecna komunikacja między działami IT a zarządami firm w kwestii ochrony danych pozostawia wiele do życzenia. O co powinny zadbać przedsiębiorstwa, aby poprawić poziom swojego cyberbezpieczeństwa?

Czy polskie firmy są przygotowane na cyberataki?

Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu tego roku przez TNS Polska w dużych polskich przedsiębiorstwach, ponad jedna trzecia firm spodziewa się poważnego cyberataku w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Czy procedury i metody zabezpieczeń stosowane w firmach są wystarczające, by zapobiec tym atakom?

REKLAMA

Rozwój branży kosmetycznej w Polsce - trzy filary sukcesu

W ostatnich latach rynkowe triumfy święci polska branża kosmetyczna. Niewątpliwie wpływają na to rodzime tradycje tej gałęzi biznesu oraz rosnąca popularność internetowych poradników makijażowych. Ale szczególne znaczenie – zwłaszcza dla rozwoju eksportu kosmetyków – ma rządowe wsparcie branży. Dobrze to udowodniły niedawne targi Cosmoprof w Bolonii, gdzie Polska miała swój narodowy pawilon.

Transakcje internetowe coraz częściej naruszają prawo

Internet staje się główną płaszczyzną komunikacji w trakcie zawierania wszelkiego rodzaju transakcji naruszających prawo - tak wynika z badań, w trakcie których wykryto wiele rodzajów aktywności stanowiących mniej lub bardziej poważne przestępstwa: od handlu skradzionymi informacjami i nielegalnymi towarami, po morderstwa na zlecenie.

E-maile przypominające o rejestracji strony www - co robić?

Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymamy wiadomość z informacją, iż nasza strona www nie została zarejestrowana w rejestrze prowadzonym przez GIODO? Co mają na celu takie wezwania?

Sprzedaż towaru za pośrednictwem firmy komisowej

Firmy coraz częściej wykorzystują umowę komisu do sprzedaży towarów handlowych, np. książek, obuwia itd. Umowa ta wymaga stosowania szczególnych zasad rozliczeń w podatkach i ewidencji księgowej komitenta. Przedstawiamy zasady opodatkowania takiej transakcji podatkami VAT i dochodowym oraz proponowaną ewidencję księgową.

Konferencja „Bezpieczeństwo firmowych sieci” - 18 maja w Warszawie

Zapraszamy do zapoznania się z tematem zagrożeń, na które narażona jest firmowa sieć oraz sposobów wdrożenia pełnego systemu zabezpieczającego podczas konferencji: „Bezpieczeństwo firmowych sieci”, 18 maja w Warszawie. Podczas wykładów uczestnik będzie miał możliwość dowiedzieć się jak uniknąć włamań, awarii czy utraty cennych informacji w firmie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Sprzedaż przez internet - marketing ukierunkowany na kobiety

Obecnie w Polsce z sieci internetowej korzysta 24,82 mln użytkowników, z czego 10,98 mln to kobiety. Połowa internautek wykorzystuje sieć, by dowiedzieć się więcej o markach i cenach, a jedna trzecia – by dokonać zakupu ulubionego produktu kosmetycznego. Dokonując sprzedaży przez internet, na pewno warto prowadzić marketing online ukierunkowany na kobiety.

Szkolenie "The Challenger sale - sprzedaż prowokacyjna"

Zapraszamy do udziału w szkoleniu "The Challenger sale - sprzedaż prowokacyjna", które odbędzie się 22 kwietnia w Warszawie. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

Media cyfrowe przeszły prawdziwą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku lat, jednak firmy często nie są w stanie poradzić sobie z nawałem innowacji i nowych sposobów na dotarcie do klientów. Co to oznacza dla ambitnych marketerów, którzy już zastanawiają się, jak odnieść sukces w 2016 roku? Zamiast koncentrować się na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, należy spojrzeć naprzód i zastanowić się, jak wykorzystać nowe trendy, aby pokonać rywali rynkowych i zaspokoić potrzeby klientów. Poznaj trendy i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w 2016 roku.

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Elektroniczne usługi dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy umożliwia przedsiębiorcom znalezienie informacji o obowiązujących procedurach oraz dopełnienie formalności związanych z działalnością gospodarczą. Ponadto za pośrednictwem elektronicznej usługi, przedsiębiorca może złożyć wnioski o przyznanie licencji wspólnotowych, zezwalających na przewóz rzeczy czy osób.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Pay Per Click – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem kampanii?

Model Pay Per Click jest w swoich założeniach banalnie prosty. Reklamodawca decyduje się na reklamę w wyznaczonym miejscu, jednak nie płaci za samo jej umieszczenie, a dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient na nią kliknie. Dzięki temu znacznie łatwiej dokładnie rozplanować kampanię i śledzić rezultaty, jakie przynosi, a przedsiębiorcy nie płacą za coś, co kompletnie nie przynosi zysków. Ta forma promocji jest możliwa do zrealizowania jedynie w przypadku Internetu, dlatego wraz ze wzrostem popularności tego medium, sama nabierała znaczenia.

E-procedury transportowe dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki daje możliwość przedsiębiorcom wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego drogą elektroniczną, m.in. zmiana nazwy, adresu przedsiębiorstwa, osoby zarządzającej transportem, uzyskanie zezwoleń, licencji.

Pierwsza edycja targów E-meeting już na nami. Co o wydarzeniu mówią uczestnicy?

„Liczba i jakość nawiązanych kontaktów przerosła nasze oczekiwania” - tak katowickie targi e-commerce i m-commerce E-meeting komentują wystawcy. Czy zatem targi na stałe zagoszczą na eventowej mapie Polski?

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

Kiedy przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne?

Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy z umową. Przedsiębiorca odpowiada za wady fizyczne sprzedanej rzeczy.

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady fizyczne po 25 grudnia 2014 r.

Przedsiębiorca odpowiada za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Od dnia 25 grudnia 2014r. wada fizyczna rzeczy doczekała się definicji legalnej zamieszczonej w Kodeksie cywilnym.

Ochrona danych osobowych a cloud computing

Usługi cloud computing należą obecnie do najpopularniejszych usług IT dla biznesu. Jednak korzystanie z chmury w celu przetwarzania danych osobowych zawsze budzi wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa tych danych. Jak zatem korzystać z zalet technologii i nie narażać się na zarzut łamania prawa?

Pięć darmowych aplikacji mobilnych, które musi mieć każdy posiadacz smartfona

Ci, którzy decydują się na zakup jednego z produktów Apple, zazwyczaj są nim bezwzględnie zachwyceni. Wspaniały design, niezawodność, wygoda … Wszystko to prawda, ale niektórzy pomimo codziennego użytkowania nie wykorzystują pełni możliwości swojego sprzętu. Jak to zmienić? Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie aplikacje!

Konsekwencje dla przedsiębiorców wprowadzenia zmian w prawach konsumenta

Już 25 grudnia 2014 r. wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony osób prywatnych zawieranych z przedsiębiorcami, w szczególności poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość. Nowe przepisy będą jednak mniej korzystne dla małych przedsiębiorców.

Konsekwencje przejęcia pracowników przez nowego pracodawcę

Nie do rzadkości w obrocie gospodarczym należy przejęcie, sprzedaż czy fuzja firmy. Przepisy kodeksu pracy regulują kwestię przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę pod kątem sytuacji pracowników. Z mocy prawa nowy pracodawca staje się stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Czy umowy o pracę ulegają rozwiązaniu? Co dzieje się ze zleceniobiorcami?

Dalsza informatyzacja ksiąg wieczystych

Projekt zmian w kodeksie postępowania cywilnego przewiduje dalszą informatyzację ksiąg wieczystych. 5 listopada sejmowa komisja do spraw kodyfikacji jednogłośnie zaakceptowała projekt.

Umowa sprzedaży samochodu osobowego - przykładowe postanowienia

Umowa sprzedaży samochodu, często mylnie nazywana umową kupna – sprzedaży, powinna zawierać dane sprzedawcy, kupującego oraz samochodu. Jakie konieczne elementy powinny znaleźć się w umowie sprzedaży samochodu?

Opodatkowanie handlu kwiatami i zniczami nawet w ramach działalności

Na przełomie października i listopada znacznie rośnie sprzedaż kwiatów i zniczy. W okolicach cmentarzy handlują głównie osoby, które zajmują się sprzedażą sezonową. Taki rodzaj handlu można traktować jako działalność gospodarczą a to oznacza, że sprzedaż powinna być opodatkowana.

Czy dostawca internetu odpowiada za jego jakość?

Twoje łącze internetowe działa wolno? Transfer danych jest znacznie wolniejszy, niż wynikałoby z wybranego planu taryfowego? Takie sytuacje się zdarzają i nie są wcale wyjątkowe. Koniecznie przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się, co możesz z tym zrobić.

Kim jest merchandiser?

Stanowiska merchandisera najlepiej szukać w branży produkcyjnej oraz w firmach dystrybucyjnych. Osoba zatrudniona jako merchandiser zajmuje się ekspozycją towaru, organizacją akcji promocyjnych w celu zwiększenia sprzedaży.

Rośnie wartość sprzedaży bezpośredniej

Rynek sprzedaży bezpośredniej warty jest już ponad 2,7 mld zł. i wciąż rośnie. Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 4 proc. w stosunku do 2013 r. Najprężniej działa branża kosmetyczna, ale inne również odnotowały wzrost w sprzedaży bezpośredniej.

Jak otrzymać koncesję na alkohol?

Prowadzenie sklepu bądź lokalu gastronomicznego wydaje się prawie niemożliwe bez możliwości sprzedaży alkoholi. Przedsiębiorca, który podejmuje się sprzedaży powinien pamiętać o konieczności uzyskania koncesji. Zezwolenie takie wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Co należy zrobić, aby uzyskać koncesję na alkohol?

Webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji" - 26 września

Zapraszamy na webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji", które odbędzie się w dniu 26 września 2014 r. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Kiedy sprzedawca może odmówić sprzedaży?

W dyskoncie spożywczym klientce odmówiono sprzedaży produktów, które wybrała. Jako powód podano, że towary nie były umieszczone w przeznaczonym do tego koszyku sklepowym, włożyła je do przyniesionej ze sobą torby. Czy sprzedawca miał prawo odmówić sprzedaży produktów?

Zmiany w sprzedaży bezpośredniej i internetowej

Jeszcze w tym roku wejdą w życie nowe przepisy dotyczące ochrony konsumentów. Największe zmiany obejmą sprzedaż bezpośrednią i internetową. Sprzedawcy będą musieli zadbać o poinformowaniu kupujących o wszystkich przysługujących im prawach oraz o możliwości odstąpienia od umowy.

Specjalne formy sprzedaży

Sprzedaż jest najbardziej powszechną umową, z którą każdy spotyka się przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nie zawsze jednak jest dokonywana w sposób ogólnie przyjęty, czasem własność na kupującego przechodzi dopiero po spełnieniu dodatkowego warunku lub upływie określonego czasu.

Bezpłatne szkolenie on-line: ,,System Handlowego Ostrzegania. CRM pomoże Ci zatrzymać klienta’’ - 12 września 2014 r.

Serwis decyzje – IT.pl zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu on-line: ,,System Handlowego Ostrzegania. CRM pomoże Ci zatrzymać klienta. 12.09.2014, Internet’’. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Sprzedaż premiowa – opodatkowanie cz. II

Sprzedaż premiowa jest najczęściej wykorzystywana w prawie marketingu i reklamy. Nie została jednak zdefiniowana odpowiednio przez ustawodawcę, wobec czego organy podatkowe nie mogą zająć jednolitego stanowiska w zakresie opodatkowania tego rodzaju sprzedaży. Kiedy sprzedaż premiowa jest zatem opodatkowana?

Sprzedaż premiowa – opodatkowanie cz. I

Sprzedaż premiowa jest najczęściej wykorzystywana w prawie marketingu i reklamy. Nie została jednak zdefiniowana odpowiednio przez ustawodawcę, wobec czego organy podatkowe nie mogą zająć jednolitego stanowiska w zakresie opodatkowania tego rodzaju sprzedaży. Kiedy sprzedaż premiowa jest zatem opodatkowana?

Odpowiedzialność sprzedawcy przy sprzedaży ratalnej

Umowa sprzedaży na raty charakteryzuje się tym, że zapłaty ceny za rzecz ruchomą dokonuje się w określonych ratach. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady rzeczy, którą można ograniczyć lub wyłączyć.

Urodzaj owoców i warzyw obniży ich ceny

Prawie wszystkie owoce i warzywa są tańsze niż przed rokiem. Wszystko przez wysoką podaż, której sprzyjały warunki pogodowe. To powoduje, że producenci nie są w stanie pokryć z zysków poniesionych kosztów. Sytuacji dodatkowo zaszkodzi wprowadzony przez Rosję zakaz importu prawie wszystkich owoców i warzyw z Polski.

REKLAMA