REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kim jest merchandiser?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Kuzub
Kim jest merchandiser?
Kim jest merchandiser?

REKLAMA

REKLAMA

Stanowiska merchandisera najlepiej szukać w branży produkcyjnej oraz w firmach dystrybucyjnych. Osoba zatrudniona jako merchandiser zajmuje się ekspozycją towaru, organizacją akcji promocyjnych w celu zwiększenia sprzedaży.

Jak w przypadku większości zawodów, zdobycie i tego wymaga ukończenia co najmniej minimalnego poziomu nauczania. Poza indywidualnymi predyspozycjami, dodatkowym i raczej niezbędnym elementem są ukończone kursy i szkolenia z zakresu merchandisingu. Wykształcenie wyższe? Nie ma jeszcze kierunku studiów kształcących konkretnie w tym zawodzie, ale osoby po: zarządzaniu, handlu, marketingu mogą znacznie łatwiej zdobyć zatrudnienie jako merchandiser. 

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Wewnętrzne atuty

Osoba pracująca w zawodzie merchandisera powinna cechować się bogatą wyobraźnią przestrzenną, zmysłem estetycznym oraz kreatywnością. Pomocna w pracy na pewno okaże się spostrzegawczość, szybkie kojarzenie faktów oraz pozyskiwanie niezbędnych informacji, aby dostrzegać mechanizmy kierujące klientami i umieć je wykorzystać. Zdolności komunikacyjne i negocjacyjne również są mile widziane wśród merchandiserów, bo do swojej racji ,na pewno dosyć często, trzeba będzie przekonywać kierowników, klientów oraz współpracowników.

Miejsce zatrudnienia

Gdzie można znaleźć pracowników na stanowisku merchandisera? W kilku miejscach. Merchandiser może być zatrudniony w firmach dystrybucyjnych lub produkcyjnych, dużych sieciach handlowych, typu supermarket, salonach sprzedaży czy sklepach odzieżowych. Powstały również agencje merchandisingowe, które zajmują się świadczeniem tego rodzaju usług klientom. Wydaje się to dosyć wygodne dla pracodawców, gdyż nie wymaga tworzenia dodatkowego etatu. Wystarczy skorzystać z usług agencji, na przykład w momencie wprowadzenia nowego produktu lub otwierania sklepu.

Zobacz też: Kto może być księgowym? - deregulacja zawodu księgowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System i czas pracy na ogół zależy od pracodawcy lub klienta, dla którego świadczone są usługi. Można jednak liczyć na ośmiogodzinny dzień pracy oraz pięciodniowy tydzień pracy. Miejsce pracy – teren.

Kim jest tajemniczy merchandiser?

Merchandiser to osoba odpowiedzialna za eksponowanie towarów w witrynach sklepowych, na półkach lub stoiskach. Oprócz, wydawać by się mogło zwykłego wykładania towaru, do czego doliczyć można jeszcze zapewnienie dostępności produktu oraz kontrolę daty ważności i cen, merchandiser zajmuje się wystrojem, muzyką czy doradzaniem sprzedawcom w kwestii odpowiedniej prezentacji produktów. Do jego zadań należy również organizowanie akcji promocyjnych i zbieranie od klientów informacji zwrotnych. A wszystko po to, aby zapewniać jak największą sprzedaż.

Zobacz: Kiedy sprzedawca może odmówić sprzedaży?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA