Kim jest merchandiser?
REKLAMA
REKLAMA
Jak w przypadku większości zawodów, zdobycie i tego wymaga ukończenia co najmniej minimalnego poziomu nauczania. Poza indywidualnymi predyspozycjami, dodatkowym i raczej niezbędnym elementem są ukończone kursy i szkolenia z zakresu merchandisingu. Wykształcenie wyższe? Nie ma jeszcze kierunku studiów kształcących konkretnie w tym zawodzie, ale osoby po: zarządzaniu, handlu, marketingu mogą znacznie łatwiej zdobyć zatrudnienie jako merchandiser.
REKLAMA
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Wewnętrzne atuty
Osoba pracująca w zawodzie merchandisera powinna cechować się bogatą wyobraźnią przestrzenną, zmysłem estetycznym oraz kreatywnością. Pomocna w pracy na pewno okaże się spostrzegawczość, szybkie kojarzenie faktów oraz pozyskiwanie niezbędnych informacji, aby dostrzegać mechanizmy kierujące klientami i umieć je wykorzystać. Zdolności komunikacyjne i negocjacyjne również są mile widziane wśród merchandiserów, bo do swojej racji ,na pewno dosyć często, trzeba będzie przekonywać kierowników, klientów oraz współpracowników.
Miejsce zatrudnienia
Gdzie można znaleźć pracowników na stanowisku merchandisera? W kilku miejscach. Merchandiser może być zatrudniony w firmach dystrybucyjnych lub produkcyjnych, dużych sieciach handlowych, typu supermarket, salonach sprzedaży czy sklepach odzieżowych. Powstały również agencje merchandisingowe, które zajmują się świadczeniem tego rodzaju usług klientom. Wydaje się to dosyć wygodne dla pracodawców, gdyż nie wymaga tworzenia dodatkowego etatu. Wystarczy skorzystać z usług agencji, na przykład w momencie wprowadzenia nowego produktu lub otwierania sklepu.
Zobacz też: Kto może być księgowym? - deregulacja zawodu księgowego
System i czas pracy na ogół zależy od pracodawcy lub klienta, dla którego świadczone są usługi. Można jednak liczyć na ośmiogodzinny dzień pracy oraz pięciodniowy tydzień pracy. Miejsce pracy – teren.
Kim jest tajemniczy merchandiser?
Merchandiser to osoba odpowiedzialna za eksponowanie towarów w witrynach sklepowych, na półkach lub stoiskach. Oprócz, wydawać by się mogło zwykłego wykładania towaru, do czego doliczyć można jeszcze zapewnienie dostępności produktu oraz kontrolę daty ważności i cen, merchandiser zajmuje się wystrojem, muzyką czy doradzaniem sprzedawcom w kwestii odpowiedniej prezentacji produktów. Do jego zadań należy również organizowanie akcji promocyjnych i zbieranie od klientów informacji zwrotnych. A wszystko po to, aby zapewniać jak największą sprzedaż.
REKLAMA
REKLAMA