REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kim jest merchandiser?

Joanna Kuzub
Kim jest merchandiser?
Kim jest merchandiser?

REKLAMA

REKLAMA

Stanowiska merchandisera najlepiej szukać w branży produkcyjnej oraz w firmach dystrybucyjnych. Osoba zatrudniona jako merchandiser zajmuje się ekspozycją towaru, organizacją akcji promocyjnych w celu zwiększenia sprzedaży.

Jak w przypadku większości zawodów, zdobycie i tego wymaga ukończenia co najmniej minimalnego poziomu nauczania. Poza indywidualnymi predyspozycjami, dodatkowym i raczej niezbędnym elementem są ukończone kursy i szkolenia z zakresu merchandisingu. Wykształcenie wyższe? Nie ma jeszcze kierunku studiów kształcących konkretnie w tym zawodzie, ale osoby po: zarządzaniu, handlu, marketingu mogą znacznie łatwiej zdobyć zatrudnienie jako merchandiser. 

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Wewnętrzne atuty

Osoba pracująca w zawodzie merchandisera powinna cechować się bogatą wyobraźnią przestrzenną, zmysłem estetycznym oraz kreatywnością. Pomocna w pracy na pewno okaże się spostrzegawczość, szybkie kojarzenie faktów oraz pozyskiwanie niezbędnych informacji, aby dostrzegać mechanizmy kierujące klientami i umieć je wykorzystać. Zdolności komunikacyjne i negocjacyjne również są mile widziane wśród merchandiserów, bo do swojej racji ,na pewno dosyć często, trzeba będzie przekonywać kierowników, klientów oraz współpracowników.

Miejsce zatrudnienia

Gdzie można znaleźć pracowników na stanowisku merchandisera? W kilku miejscach. Merchandiser może być zatrudniony w firmach dystrybucyjnych lub produkcyjnych, dużych sieciach handlowych, typu supermarket, salonach sprzedaży czy sklepach odzieżowych. Powstały również agencje merchandisingowe, które zajmują się świadczeniem tego rodzaju usług klientom. Wydaje się to dosyć wygodne dla pracodawców, gdyż nie wymaga tworzenia dodatkowego etatu. Wystarczy skorzystać z usług agencji, na przykład w momencie wprowadzenia nowego produktu lub otwierania sklepu.

Zobacz też: Kto może być księgowym? - deregulacja zawodu księgowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System i czas pracy na ogół zależy od pracodawcy lub klienta, dla którego świadczone są usługi. Można jednak liczyć na ośmiogodzinny dzień pracy oraz pięciodniowy tydzień pracy. Miejsce pracy – teren.

Kim jest tajemniczy merchandiser?

Merchandiser to osoba odpowiedzialna za eksponowanie towarów w witrynach sklepowych, na półkach lub stoiskach. Oprócz, wydawać by się mogło zwykłego wykładania towaru, do czego doliczyć można jeszcze zapewnienie dostępności produktu oraz kontrolę daty ważności i cen, merchandiser zajmuje się wystrojem, muzyką czy doradzaniem sprzedawcom w kwestii odpowiedniej prezentacji produktów. Do jego zadań należy również organizowanie akcji promocyjnych i zbieranie od klientów informacji zwrotnych. A wszystko po to, aby zapewniać jak największą sprzedaż.

Zobacz: Kiedy sprzedawca może odmówić sprzedaży?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA