REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Zakładanie działalności

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Cechy franczyzy – Unikalna Cecha Oferty


Działalność franczyzowana musi pozwalać na replikację - każdy punkt handlowy, czy usługowy musi być podobny do innych. Musi mieć także coś, co ją wyróżni na tle konkurencji i co sprawi, że będzie wybierana przez klientów - chodzi tu o unikalne cechy oferty.

Cechy franczyzy - unifikacja


Zdolność franczyzowania jest relatywnie rzadkim towarem - na pierwszy rzut oka wydaje się, że niewiele form biznesowych można z powodzeniem zaadaptować do tego formatu. Aby przedsięwzięcie miało perspektywę rozwoju i osiągnięcia dojrzałości, musi dodatkowo charakteryzować się pewnymi cechami. Pierwszą z nich jest unifikacja.

Franczyza w Polsce


Firma konsultingowa PROFIT system, specjalizująca się w doradztwie z zakresu franczyzy, już po raz czwarty prezentuje raport o rynku franczyzowym w Polsce.

Współczesna franczyza


Mówiąc dziś o franczyzie, mamy na myśli „franczyzę formatu biznesowego”. Najistotniejsza jest  format, czyli wypróbowany i przetestowany system prowadzenia biznesu — sprzedaży dóbr lub usług — który może zostać powielony przez innych. Równie często stosuje się bardzo pomocne określenie „pakiet franczyzowy”.

REKLAMA

Na czym polega franczyza?

Nie ma pewności, kiedy i gdzie użyto po raz pierwszy tego terminu w stosunku do tego rodzaju działalności, ale prawie na pewno miało to miejsce w Stanach Zjednoczonych. Mówi się również, że system umów licencyjnych w handlu w Wielkiej Brytanii, polegający na tym, że piwowarzy udzielali właścicielom pubów wyłącznych praw na sprzedaż wytwarzanych przez nich gatunków piwa i żadnych innych, był wczesną formą franczyzy.

Co wpływa na stratę czasu w godzinach służbowych?

Dobra organizacja czasu pracy ma umożliwić efektywne wykorzystanie czasu w godzinach służbowych. Ta umiejętność jest szczególnie ważna dla osób zatrudnionych w sekretariacie.

Umiejętność słuchania w pracy sekretarki

Słuchanie jest tak samo ważne w pracy sekretarki, jak mówienie. Uważne słuchanie pozwala na szybką ocenę emocji interesanta i prawidłową reakcję, która ułatwi poprowadzenie rozmowy w pożądanym kierunku.

Firmy spóźniają się z zapłatą faktur

Polskie firmy otrzymują rocznie około 15 tys. faktur, które potwierdzają zakup. Jednak obowiązujące metody pracy powodują, że duża ilość faktur nie zostaje zapłacona na czas.

REKLAMA

Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki

Możemy podzielić cechy potrzebne do wykonywania pracy sekretarki na dwie grupy: pierwsza to kwalifikacje zawodowe a druga kwalifikacje osobiste.

Obowiązki sekretarki

Właściwa organizacja pracy sekretariatu i firmy jest możliwa wtedy, gdy prezes firmy ma dobrą sekretarkę. Sprawnie funkcjonujący sekretariat przyczynia się do budowania mocnej pozycji firmy.

Miary oceny sytuacji majątkowej firmy – wskaźniki płynności finansowej

Wskaźnik bieżący płynności finansowej (Wp), pozwala ocenić w jakim stopniu firma jest w stanie spłacać bieżące zobowiązania wobec dostawców oraz innych wierzycieli np. banku kredytującego.

Rozmowa telefoniczna w biurze

Jednym z podstawowych narzędzi pracy asystenta biura jest telefon. Szacuje się, że pierwsze 20 sekund rozmowy decydują o tym, czy rozmówca odbierze dany kontakt pozytywnie. Eksperci radzą, że jeżeli w tym krótkim czasie nie przypadniesz do gustu rozmówcy, przepadłeś.

Składanie życzeń w firmie

Życzenia możemy podzielić na te składane służbowo i te składane bliskim. W przypadku składania życzeń oficjalnych należy dobrze przemyśleć formułę, którą ewentualnie można powielać.

Przyjmowanie zagranicznych delegacji

Od kilkunastu lat coraz częściej w naszych firmach gościmy zagraniczne delegacje, ich wizyty mają charakter roboczy lub oficjalny, czasami prywatny. Wizyty robocze charakteryzują się ściśle określonym celem i trwają zazwyczaj krótko.

Praca a stres

Pracujemy coraz więcej a to powoduje narastanie zmęczenia, które w rezultacie prowadzi do narastania w firmie konfliktów. Stres jest nieodłącznym elementem pracy, a więc i występowanie konfliktów czasem może być jedyna drogą do poprawienia sytuacji w firmie.

Organizacja przyjęć w biurze

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Praca a ubiór

W dzisiejszych czasach nastąpiło pewne rozluźnienie obyczajów dotyczące stroju do pracy. Ubiór starannie dopasowany do pory, miejsca i okoliczności nie tylko zapewnia dobre samopoczucie a świadczy także o zamiłowaniu do porządku i jest oznaką szacunku do innych i siebie samego. Pamiętać należy aby wszystkie części ubioru były bezwzględnie czyste i wyprasowane.

Kultura pracy

Nie od dziś wiadomo, że zasady dobrego wychowania świadczą o kulturze człowieka. Obowiązują one zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Ocena dokumentacji aplikacyjnej na wsparcie dużych przedsięwzięć innowacyjnych - poddziałanie 4.5.1 POIG

Jesteś przedsiębiorcą? Chcesz wdrożyć innowacyjną technologię, a jednocześnie zatrudnić nowych pracowników? Zainteresuj się poddziałaniem 4.5.1 POIG, w ramach którego możesz otrzymać dofinansowanie na swój innowacyjny pomysł.

Sklep mięsny

Otwarcie sklepu mięsnego to może być bardzo dobry pomysł. Polacy bardzo lubią dobrą wędlinę i generalnie potrawy mięsne. Często zamiast szukać tych wyrobów w hipermarketach - kupują je w małym specjalistycznym sklepie. Taka decyzja często oznacza większą pewność dobrego smaku i świeżości.

Sklep spożywczy - lokal

Do otwarcia sklepu spożywczego wystarczy już lokal o powierzchni 50 m2. Będzie to powierzchnia wystarczająca do otwarcia małego sklepu spożywczego. Oczywiście każda większa powierzchnia lokalu daje automatycznie szersze możliwości prowadzenia tego typu sklepu.

Sklep spożywczy - pozwolenia

Trzeba uzyskać kilka pozwoleń, by prowadzić sklep z prawdziwego zdarzenia.

Sklep spożywczy - franczyza

Franczyza to sposób na własny biznes, w oparciu o pomysł organizatora przedsięwzięcia. W oparciu o znane logo łatwiej często prowadzić sklep, czy inne przedsięwzięcie gospodarcze. Minusem są z pewnością większe koszty - franczyzodawcy trzeba płacić stałą opłatę za pomysł i know how.

Sklep spożywczy - pomysł

Można powiedzieć, że otwarcie sklepu spożywczego to nie jest dobry pomysł. Biorąc pod uwagę fakt, że w dobie wolnego rynku prawie na każdym rogu działają już małe prywatne sklepy, większe sieciowe lub super- i hipermarkety. Niemniej cały czas w tej branży jest miejsce na nowe biznesy.

Jest już projekt nowego rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z 21 kwietnia 2004 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Do czasu jego uchwalenia należy stosować bezpośrednio przepisy wspólnotowe w aktualnym brzmieniu.

Wydajna komunikacja ze współpracownikami

Sposoby komunikowania się ze współpracownikami wpływają na efektywność jego pracy. Najpopularniejszym i najszybszym kanałem przesyłu informacji jest poczta elektroniczna.

Prowokacje zawarte w e-mailu

>Korzystając ze skrzynki poczty elektronicznej użytkownik jest tak samo narażany na świadome prowokacje, jak i w przypadku udzielania się na forach internetowych. Istnieje jednak kilka wskazówek, które pozwolą nam obronić się przed tego typu zachowaniami.

Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

CV wraz ze zdjęciem prosimy wysyłać na adres mailowy – czytamy prawie w każdym ogłoszeniu dotyczącym pracy. Warto jest zatem przyjrzeć się schematom formalnej korespondencji.

AdWords-y zgodne z prawem UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi.

Lewiatan: inwestycje budowlane hamuje niedoskonałe ustawodawstwo

W projekcie nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (nad którym pracuje rząd) znajduje się wiele dobrych propozycji, ale nie ma rozwiązań, które umożliwiłyby likwidację (istotne zmniejszenie) podstawowych problemów gospodarki przestrzennej.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami – elementy rachunku ekonomicznego

W pierwszej części omówiliśmy przyczyny tworzenia zapasów w przedsiębiorstwie ich podział ze względu na wielkość i wskazaliśmy na zapasy jako składową sumy środków obrotowych firmy. Teraz kolej na elementy rachunku ekonomicznego.

Niższe oprocentowanie kredytów inwestycjnych dla przedsiębiorców

Kredyty inwestycyjne mogą być tańsze dzięki Europejskiemu Bankowi Inwestycyjnemu (EBI). Pozwoli to miesięcznie zaoszczędzić małym i średnim firmom kwoty, które pozwoliłyby im na zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika. Dlaczego jednak nasze Banki starają się jednak, jak mogą, by zachować taką informację tylko dla siebie?

Co grozi za błędy lub brak zgłoszenia INTRASTAT?

Jeżeli organ administracji celnej wykryje błędy lub inne nieprawidłowości w zgłoszeniu INTRASTAT, może wezwać podmiot zobowiązany do złożenia wyjaśnień lub skorygowania zgłoszenia.

Jakie obroty trzeba wykazywać w systemie INTRASTAT?

W ramach systemu INTRASTAT w Polsce rejestrowany jest przywóz i wywóz towarów, czyli obrót towarowy między Polską a pozostałymi państwami członkowskimi UE.

Nowe przepisy dotyczące INTRASTAT

Importerzy i eksporterzy towarów z/do krajów UE powinni zapoznać się z nowymi przepisami dotyczącymi INTRASTAT obowiązującymi od marca 2010 r.

Umowna i sądowa waloryzacja świadczeń pieniężnych

Wzrost cen surowców, materiałów, energii czy robocizny może się często okazać dużym zaskoczeniem dla kontrahenta, niedostosowanego do nowej sytuacji na rynku, szczególnie kiedy spełnienie świadczenia odłożone jest w czasie. Aby uchronić się przed spadkiem siły nabywczej pieniądza spowodowanego inflacją, można załączyć do umowy klauzulę waloryzacyjną. Waloryzacja polega na przeliczeniu oznaczonej kwoty (świadczenia) według określonego kryterium.

Samochód zachętą dla pracownika

Możliwość użytkowania służbowego auta, albo coraz częściej – jego klasa są ważnym czynnikiem, niejednokrotnie decydującym o przyjęciu lub odrzuceniu oferty pracy. Czy motywowanie najlepszych pracowników za pomocą służbowego pojazdu może się opłacać?

Jak oszczędzać na emeryturę

Kwestia Indywidualnych Kont Emerytalnych, mimo kilku lat obecności na naszym rynku, wciąż rodzi wiele pytań. Nadal tak naprawdę niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, czym one właściwie są, jakie niosą korzyści i wreszcie - czym różnią się od innych form oszczędzania na emeryturę.

Za używanie przez pracownika samochodu służbowego do celów prywatnych trzeba się rozliczyć

Występujące na szeroką skalę używanie przez pracowników samochodów służbowych, bardzo często jest związane z charakterem wykonywanej pracy. Problem pojawia się w sytuacji, gdy pracownik uzyskuje od pracodawcy zgodę na wykorzystywanie samochodu służbowego do celów prywatnych.

Parkowanie samochodów służbowych w pobliżu miejsc zamieszkania pracowników

Pracownicy naszej spółki wykorzystują samochody będące jej własnością do celów służbowych. Ze względu na brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa parkowanych samochodów służbowych w siedzibie spółki, zostały wyznaczone inne miejsca ich parkowania. Miejsca parkowania spółka wyznaczyła na parkingach w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników korzystających z tych samochodów. A w przypadku, gdy było to możliwe, wprost w miejscu zamieszkania pracownika (garaż będący własnością pracownika).

Jak rozliczać korzystanie przez pracownika z samochodu służbowego do celów prywatnych

Prezentujemy zasady rozliczania korzystania przez pracownika z samochodu służbowego, które zostały uznane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 4 stycznia 2010 r. (nr IPPP3/443-957/09-4/SM) za prawidłowe w świetle obowiązujących przepisów podatkowych.

Zwrot kosztów używania przez pracownika prywatnego samochodu do celów służbowych zwolniony z PIT

Prowadzę małą firmę i zatrudniam jednego pracownika. Z pracownikiem tym podpisałem umowę o używanie samochodu osobowego do celów służbowych. Pracownik wyjeżdża poza siedzibę firmy średnio trzy razy w tygodniu w celu obsługi klientów. Na podstawie przedstawionej ewidencji przebiegu pojazdu wypłacam pracownikowi zwrot kosztów używania jego samochodu. Czy zwracane pracownikowi kwoty z tytułu używania samochodu są zwolnione z PIT?

Porządki w biurze

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Działalność gospodarcza - od czego zacząć?

Zacznijmy od wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.

Ryczałt sposobem rozliczenia wydatków na samochód pracownika

Firmy mogą wykorzystywać w prowadzonej działalności samochody, które nie stanowią ich środków trwałych. Dotyczy to również samochodów pracowników. Przepisy określają warunki i limity wydatków na niefirmowe samochody, które przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych oraz zasady zwrotu poniesionych kosztów pracownikom.

Przykładowy biznesplan

Biznesplan może przybierać różne formy. Przedstawiony poniżej zarys biznesplanu jest całkowicie wymyślony. Dane finansowe nie przedstawiają prawdziwej sytuacji, a sposób konstrukcji dokumentu jest jednym z wielu możliwych.

Błędy związane z przygotowaniem biznesplanu

Początkujący przedsiębiorcy często mylą biznesplan z budżetetem firmy. Budżet jest zaledwie częścią dobrze sporządzonego biznesplanu. Innym bardzo częstym błędem jest wzorowanie się na biznesplanie innej firmy działającej w zupełnie innej branży.  

Zasady sporządzenia dobrego biznesplanu

Niezależnie od branży i skali, w jakiej działa przedsiębiorstwo istnieją zasady, których należy przestrzegać w trakcie pisania biznesplanu.

Konstrukcja biznesplanu

>Brak jest sztywnych reguł, które określają, jak powinien być napisany biznesplan. W zależności od rodzaju planowanej działalności lub adresata poszczególne biznesplany mogą różnić się pod względem kolejności omawianych zagadnień i podziału na rozdziały.

Składki na emerytury pomostowe

Od 1 stycznia 2010 r. weszły w życie przepisy dotyczące obowiązku opłacania składek na Fundusz Emerytur Pomostowych. Poniżej publikujemy wskazówki ekspertów ZUS odnośnie tej kwestii.

REKLAMA