Usługi wirtualne, tj. domena, serwer oraz projekt strony WWW, są niezbędne, aby firma mogła funkcjonować w Internecie. Ich nieprzerwane i bezproblemowe działanie warunkuje w dużej mierze atrakcyjność witryny dla odbiorcy. To natomiast w sposób bezpośredni przekłada się na liczbę odwiedzin serwisu, a więc i wyniki sprzedażowe firmy.
Niezależnie od tego czy produkujemy, handlujemy czy świadczymy usługi, zawsze wchodzimy w relacje z naszymi klientami. Płacą nam oni za to, co im dostarczamy. Problem w tym, że nie zawsze dostają od nas to, czego oczekiwali. Wtedy spotyka nas ich niezadowolenie. Klienci składają reklamację. Obiegowa opinia jest taka, że reklamacje to nic dobrego dla firmy. Wskaźnik reklamacji powinien dążyć do zera. To prawda, ale to nie jest cała prawda.
Tworzenie oraz późniejsze zarządzanie stroną internetową nie jest wcale prostym zadaniem. Tak z pewnością myśli większość internautów oraz ci, którzy zamierzają stworzyć firmową stronę internetową. Owszem, stworzenie od podstaw dobrej, atrakcyjnej i skutecznej strony internetowej nie należy do łatwych zadań, ale już jej zarządzanie wcale nie musi być udręką. Jeśli zdecydowaliśmy się sami zarządzać swoją stroną, aby była ona taka jak chcemy lub po prostu żeby obniżyć koszta, powinniśmy pomyśleć o systemie CMS.
Wielu użytkowników po zamknięciu przeglądarki usuwa pliki, które zostały zapisane podczas przeglądania stron WWW. Powodem są głównie względy bezpieczeństwa, ale i prywatności szczególnie, gdy używamy komputera, z którego korzysta wiele osób. Jeśli jednak ciągłe powtarzanie procedury usuwania jest męczące i nie chcemy tracić czasu na zacieranie śladów swojej obecności w Internecie, możemy skonfigurować program Internet Explorer do wykonywania tego zadania automatycznie, dzięki temu przeglądarka zadba o to każdorazowo przy jej zamykaniu.
Przed otwarciem buzi, warto żebyś się zastanowił jaki jest cel pytania, które chcesz zadać. Dzięki temu, że podzielisz się swoją intencją z rozmówcą (czyli powiesz mu po co chcesz go o coś zapytać) ustalisz kontekst pytania. Podanie powodu zadania pytania pomaga w rozmowie, ponieważ kreuje większą otwartość na słuchanie. Dzięki temu też zdobywasz uwagę rozmówcy i zapewniasz jasny kontekst, w którym zawieszasz pytanie.
W starszych wersjach pakietu Office użytkownicy cenili sobie funkcję, która umożliwiała błyskawiczny dostęp do ostatnio otwieranych dokumentów. Najczęściej wystarczyło rozwinąć menu Plik i po prostu wybrać dowolny interesujący nas dokument. W najnowszej wersji pakietu Office, funkcja ta co prawda została rozbudowana, ale nie wiedzieć czemu, została również ukryta. Obecnie, aby dostać się do dokumentów trzeba wykonać więcej kroków. Na szczęście można to zmienić.
Jakiś czas temu światło dzienne ujrzał nowy pakiet biurowy Office w wersji 2010. Powoli, acz systematycznie nowy pakiet zacznie wypierać z biur i domów starszą wersję z 2007 roku. Wiele osób obawia się, że nowa wersja wprowadzi spore zamieszanie oferując nowe, nieznane funkcje i rozwiązania, a także problemową kompatybilność z poprzednimi wersjami. Dla tych, którzy ciągle obawiają się nowości, z pewnością pomocny okaże się poradnik pokazujący, jak korzystać z najnowszego dzieła Microsoftu.
Jeśli jakiś plik chcemy otworzyć w notatniku, możemy skorzystać z poleceń Otwórz za pomocą, Wybierz program domyślny… etc. Oczywiście, że możemy otworzyć dany plik za pomocą notatnika w taki właśnie sposób, ale jeśli naprawdę często otwieramy coś za pomocą tego prostego programu, warto zatroszczyć się o skuteczniejszą i o wiele wygodniejszą metodę. Wystarczy mała przeróbka w rejestrze systemowym i po sprawie.
Jak już wielokrotnie zaznaczaliśmy w poprzednich częściach poradnika dotyczącego ustawień BIOS-u, w zależności od modelu płyty głównej, a przede wszystkim, w zależności od producenta, nazewnictwo wielu opcji może się od siebie różnić. Nie mniej jednak, nawet początkujący użytkownik powinien zorientować się, o co chodzi, wystarczy podstawowa znajomość języka angielskiego lub słownik pod ręką. Tym razem zajmiemy się kartą o nazwie Integrated Peripherals.