REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skutecznie zachęcić Internautę do naszego newsletter'a?

Kamil Rogala
Skuteczne sposoby na zachęcenie Internauty do naszego newsletter'a
Skuteczne sposoby na zachęcenie Internauty do naszego newsletter'a
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo często bywa tak, że wielu zarządców i właścicieli stron internetowych źle interpretuje pojęcie i ideę newslettera. Uważają oni, że potencjalny klient, zapisując się do listy subskrybentów newslettera z chęcią zarejestruje się na stronie internetowej. Czy to dobra praktyka?

REKLAMA

Oczywiście to ogromny błąd. Żaden internauta zainteresowany newsletterem nie chce rejestrować się jednocześnie na stronie. W rozrachunku wychodzi na to, że zainteresowany newsletterem internauta, aby go otrzymywać musi przejść przez długi proces rejestracji na stronie internetowej nawet w przypadku, gdy nie chce korzystać z innych usług firmy. To tak jakby klient wchodząc do banku po ulotkę, musiał założyć tam konto i podać wszystkie swoje dane. To oczywiście byłoby niedorzeczne, a każdy omijałby banki szerokim łukiem.

REKLAMA

Podobnie jest ze stronami, które wymagają rejestracji, gdy ktoś chce otrzymywać newsletter. Praktycznie każdy internauta zainteresowany jedynie newsletterem, widząc pierwszą stronę rejestracji, odruchowo kieruje kursor myszki w prawy górny róg ekranu, w stronę znanego wszystkim znaku X. I trzeba przyznać, że to prawidłowy odruch. Proces zapisywania się na newsletter powinien ograniczyć się do podania adresu e-mail i… tyle. Oprócz tego, aby uniknąć niejasnych zwrotów typu: Drogi Internauto, Szanowny Panie etc., warto poprosić chętnego internautę o imię lub przynajmniej pseudonim.

Spersonalizowany przekaz do konkretnej osoby jest korzystniejszy, niż uniwersalny zwrot do wszystkich.

Wszelkie pytanie się internauty o adres, numer telefonu nie tylko wzbudzi w nim niechęć i nieufność, prawdopodobnie taki internauta zrezygnuje z rejestracji, a strona internetowa, a co za tym idzie firma, wyda się mu podejrzana i prawdopodobnie nigdy nie skorzysta z jej usług. Jeśli już naprawdę zależy nam na ankiecie lub opinii, wypełnienie jej powinno być w jakiś sposób nagradzane na przykład rabatem na pierwsze zakupy, elektronicznym upominkiem etc.

Zobacz również: Jakie oszczędności niesie ze sobą system CMS?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podążając dalej tą ścieżką, dawanie czegoś gratis lub udzielanie na coś rabatu, jest świetnym i jednocześnie najprostszym sposobem na zwiększenie liczby osób zapisujących się na newsletter. Oprócz tego, może to być konkurs organizowany przez firmę polegający na losowaniu wśród osób, które zapisały się na listę, nagród rzeczowych. Może to być nawet niewielki drobiazg, który zachęci internautę do zapisania się na listę mailingową.

Często jest tak, że internauta nie chce korzystać z czegoś „w ciemno”, nie wiedząc, na co się decyduje. W takim przypadku, dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie przykładowego newslettera lub przynajmniej planu tego, co będzie się w takiej wiadomości znajdować. Oprócz tego taka informacja jak częstotliwość, z jaką internauta będzie otrzymywał newsletter, wszystkie dane dotyczące treści i dodatków do wiadomości jest bardzo wskazana.

Bardzo ważne jest również, żeby wszędzie tam, gdzie wymagane jest podanie adresu e-mail, był odnośnik lub link, który poprowadzi do treści regulaminu dotyczącego polityki prywatności. Obecnie w Internecie dla internauty bardzo ważne jest, aby jego dane, nawet sam adres e-mail, objęte były należytą ochroną. 

Zobacz również: e-Firma - Podstawy korzystania z internetu

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA