REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skutecznie zachęcić Internautę do naszego newsletter'a?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Skuteczne sposoby na zachęcenie Internauty do naszego newsletter'a
Skuteczne sposoby na zachęcenie Internauty do naszego newsletter'a
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo często bywa tak, że wielu zarządców i właścicieli stron internetowych źle interpretuje pojęcie i ideę newslettera. Uważają oni, że potencjalny klient, zapisując się do listy subskrybentów newslettera z chęcią zarejestruje się na stronie internetowej. Czy to dobra praktyka?

Oczywiście to ogromny błąd. Żaden internauta zainteresowany newsletterem nie chce rejestrować się jednocześnie na stronie. W rozrachunku wychodzi na to, że zainteresowany newsletterem internauta, aby go otrzymywać musi przejść przez długi proces rejestracji na stronie internetowej nawet w przypadku, gdy nie chce korzystać z innych usług firmy. To tak jakby klient wchodząc do banku po ulotkę, musiał założyć tam konto i podać wszystkie swoje dane. To oczywiście byłoby niedorzeczne, a każdy omijałby banki szerokim łukiem.

REKLAMA

REKLAMA

Podobnie jest ze stronami, które wymagają rejestracji, gdy ktoś chce otrzymywać newsletter. Praktycznie każdy internauta zainteresowany jedynie newsletterem, widząc pierwszą stronę rejestracji, odruchowo kieruje kursor myszki w prawy górny róg ekranu, w stronę znanego wszystkim znaku X. I trzeba przyznać, że to prawidłowy odruch. Proces zapisywania się na newsletter powinien ograniczyć się do podania adresu e-mail i… tyle. Oprócz tego, aby uniknąć niejasnych zwrotów typu: Drogi Internauto, Szanowny Panie etc., warto poprosić chętnego internautę o imię lub przynajmniej pseudonim.

Spersonalizowany przekaz do konkretnej osoby jest korzystniejszy, niż uniwersalny zwrot do wszystkich.

Wszelkie pytanie się internauty o adres, numer telefonu nie tylko wzbudzi w nim niechęć i nieufność, prawdopodobnie taki internauta zrezygnuje z rejestracji, a strona internetowa, a co za tym idzie firma, wyda się mu podejrzana i prawdopodobnie nigdy nie skorzysta z jej usług. Jeśli już naprawdę zależy nam na ankiecie lub opinii, wypełnienie jej powinno być w jakiś sposób nagradzane na przykład rabatem na pierwsze zakupy, elektronicznym upominkiem etc.

REKLAMA

Zobacz również: Jakie oszczędności niesie ze sobą system CMS?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podążając dalej tą ścieżką, dawanie czegoś gratis lub udzielanie na coś rabatu, jest świetnym i jednocześnie najprostszym sposobem na zwiększenie liczby osób zapisujących się na newsletter. Oprócz tego, może to być konkurs organizowany przez firmę polegający na losowaniu wśród osób, które zapisały się na listę, nagród rzeczowych. Może to być nawet niewielki drobiazg, który zachęci internautę do zapisania się na listę mailingową.

Często jest tak, że internauta nie chce korzystać z czegoś „w ciemno”, nie wiedząc, na co się decyduje. W takim przypadku, dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie przykładowego newslettera lub przynajmniej planu tego, co będzie się w takiej wiadomości znajdować. Oprócz tego taka informacja jak częstotliwość, z jaką internauta będzie otrzymywał newsletter, wszystkie dane dotyczące treści i dodatków do wiadomości jest bardzo wskazana.

Bardzo ważne jest również, żeby wszędzie tam, gdzie wymagane jest podanie adresu e-mail, był odnośnik lub link, który poprowadzi do treści regulaminu dotyczącego polityki prywatności. Obecnie w Internecie dla internauty bardzo ważne jest, aby jego dane, nawet sam adres e-mail, objęte były należytą ochroną. 

Zobacz również: e-Firma - Podstawy korzystania z internetu

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA